Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Wordt nog wat op dit forum ook. Iedere dag gejuich dan wel gezeik om de naam van die dag
1f609.svg

Lijkt net het weerbericht ;-)
Wel iets nieuws, even afwachten hoe het zal zijn....
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Dit zouden ze toch nooit doen met hele kleine namen?

Ik verwacht stiekem 5 middelgrote namen deze week. En misschien wel de derde headliner.
 

isa-k

Playlistbediener
31 jan 2018
22
3
Florence and the Machine, Hozier en the 1975 op Electric Picnic. Kunnen we deze namen nu langzaam aan verwachten op LL?
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.773
2.359
Florence and the Machine, Hozier en the 1975 op Electric Picnic. Kunnen we deze namen nu langzaam aan verwachten op LL?

The 1975 staat op Pinkpop dus die naam lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Hozier staat begin september in de AFAS en doet op Electric Picnic (in zijn thuisland) na vrijwel geen andere Europese festivals. Bovendien is zijn eerste Europese datum pas na Lowlands. Het zou eventueel kunnen maar ik schat de kans niet heel hoog in. Florence durf ik wel met een dun potloodje op te schrijven. Ze doet een aantal Europese festivals en heeft tussen Sziget (12-8) en Milano Rocks (30-8) nog een flink gat. Ik verwacht dat ze bekend gemaakt wordt na haar show in Ahoy (25 maart).

Wat betreft andere namen van de Electric Picnic poster: qua grote namen zouden The Strokes nog steeds een droom zijn. Het lijkt me niet heel waarschijnlijk maar het is ook niet compleet uit te sluiten. Van de undercard zouden Mitski, Bodega, Heavy Lungs, Kero Kero Bonito en Serpentwithfeet zeker door mogen komen. Ik heb niet gecheckt of dit nog in hun tour zou passen.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
isa-k wrote:
Florence and the Machine, Hozier en the 1975 op Electric Picnic. Kunnen we deze namen nu langzaam aan verwachten op LL?

The 1975 staat op Pinkpop dus die naam lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Hozier staat begin september in de AFAS en doet op Electric Picnic (in zijn thuisland) na vrijwel geen andere Europese festivals. Bovendien is zijn eerste Europese datum pas na Lowlands. Het zou eventueel kunnen maar ik schat de kans niet heel hoog in. Florence durf ik wel met een dun potloodje op te schrijven. Ze doet een aantal Europese festivals en heeft tussen Sziget (12-8) en Milano Rocks (30-8) nog een flink gat. Ik verwacht dat ze bekend gemaakt wordt na haar show in Ahoy (25 maart).

Wat betreft andere namen van de Electric Picnic poster: qua grote namen zouden The Strokes nog steeds een droom zijn. Het lijkt me niet heel waarschijnlijk maar het is ook niet compleet uit te sluiten. Van de undercard zouden Mitski, Bodega, Heavy Lungs, Kero Kero Bonito en Serpentwithfeet zeker door mogen komen. Ik heb niet gecheckt of dit nog in hun tour zou passen.

Lowlands is uitverkocht, het eerder aankondigen van Florence + The Machine zal geen invloed hebben op dit concert. Ik verwacht maandag en dinsdag wel twee (vrij) grote namen. Hopelijk maakt zij daar onderdeel van uit. Op RW 15 een top optreden van haar en haar band gezien. Prima festivalact.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Imagine dat ze maandag gewoon met The Strokes komen. Dat zou echt veel te tof zijn.

Mijn allereerste concert ooit was The Strokes in de HMH (2006). Ik was destijds een jochie van 17 en had geen flauw benul wat voor status die band had. Vond ze wel ‘gewoon cool’. In retro perpectief toch best bijzonder dat ik ze destijds gezien heb. Was geloof ik ook hun laatste optreden in NL, tot op heden.

Prima band om mijn concert-/festivalleven mee te beginnen lijkt me :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
nitotheno wrote:
Imagine dat ze maandag gewoon met The Strokes komen. Dat zou echt veel te tof zijn.

Mijn allereerste concert ooit was The Strokes in de HMH (2006). Ik was destijds een jochie van 17 en had geen flauw benul wat voor status die band had. Vond ze wel ‘gewoon cool’. In retro perpectief toch best bijzonder dat ik ze destijds gezien heb. Was geloof ik ook hun laatste optreden in NL, tot op heden.

Prima band om mijn concert-/festivalleven mee te beginnen lijkt me
1f642.svg
Haha wat vet. Strokes is toch één van de bands op mijn bucket list. Jammer dat ze zo weinig in de buurt zijn. Hoop dus ook dat ze na die paar festivaloptredens nog zaalshows in de buurt gaan doen.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Coachella en Lowlands (+ andere europese festivals in augustus) delen verrassend veel namen nu al, ik heb zo het vermoeden dat er best wat kleine namen van dat affiche doorkomen.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.922
1.871
Morgen de eerste van de dagelijkse aankondigingen. Hopen op iets dat bij mijn smaak past, zou ik leuk vinden om mee te beginnen ;)

Zoals anderen hier al hebben gezegd. Een James Blake of Chvrches zou welkom zijn!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.922
1.871
Op Frequency is deze week Knife Party bekend gemaakt. Die mag ook wel komen.

Ik ken de muziek van Knife Party wel een beetje, maar geen idee hoe het live zit dus ik ga het toch even vragen:

Op basis van wat zou Knife Party geboekt moeten worden? Op FM4 bungelt ie ook een beetje tussen de middelmatige acts en heb nou niet het idee dat er veel vooruitgang in de act zit (geen nieuwe muziek op spotify sinds 2014) Heeft Knife Party dan een vette live set? Of denk je dan maar aan de india tijdens een soot d&b nacht? Knife Party is in mijn gedachte niet echt gekoppeld aan een kwalitatief goede en leuke act. Maar ben wel benieuwd hoe jij daar dan over denkt :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.090
Indiaantje89 wrote:
Op Frequency is deze week Knife Party bekend gemaakt. Die mag ook wel komen.

Ik ken de muziek van Knife Party wel een beetje, maar geen idee hoe het live zit dus ik ga het toch even vragen:

Op basis van wat zou Knife Party geboekt moeten worden? Op FM4 bungelt ie ook een beetje tussen de middelmatige acts en heb nou niet het idee dat er veel vooruitgang in de act zit (geen nieuwe muziek op spotify sinds 2014) Heeft Knife Party dan een vette live set? Of denk je dan maar aan de india tijdens een soot d&b nacht? Knife Party is in mijn gedachte niet echt gekoppeld aan een kwalitatief goede en leuke act. Maar ben wel benieuwd hoe jij daar dan over denkt
1f642.svg
Overdag in de Heineken ofzo. Zie het als een mindere vorm van Skrillex. Maar knalt echt wel live. Spot als Bloody Beetroots 2 jaar terug zou mooi zijn.

Daar moet je even blind voor de releases zijn. Maar gewoon dom even beuken.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.233
745
normaal is t de beurt aan de "dance"namen
zou me niets verbazen als dat nu ook het geval is
dus we beginnen met een naam als Kölsch"
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.550
Kom maar door hoor met CHVCHRES. Speelden afgelopen editie van Werchter een prima set. Ik hoop deze week op een van de volgende namen: Fidlar, Bullet for my Valentine, Good Charlotte, Sharon van Etten, Razorlight, the Blaze, Of Mice and Men, Tove Lo, Catfish and the Bottlemen & Hozier.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.090
Indiaantje89 wrote:
En Chvrches mag van mij wegblijven. Zonde van de hoge spot.

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/BZyzX4c1vIs" style="margin: 1em auto; height: 200.25px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>

Heerlijk dit. Depeche Mode reborn.
:roll:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken