Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
3FM gooit net dit online op Facebook:

Rumour has it that… Foo Fighters Europese tourdata hebben aangekondigd voor de zomer van 2019, met een groot Lowlands Festival-shaped gat erin. De vrijdag en zaterdag zijn nog vrij in het schema van Dave Grohl en co. Zou het…?
1f62e.svg
De zondag is toch ook nog vrij in hun schema? Of heb ik iets gemist?
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Indiaantje89 wrote:
Prima als ze Foo Fighters boeken hoor, mits ze er weer een Wilco of e.d. er tegenover zetten.

Met Wilco er (weer) tegenover zou ik ermee kunnen leven ;-). Een van de fijnste optredens ooit op LL. En lekker rustig omdat iedereen bij de Foos stond.

Precies, lekker naar Wilco of iets anders kijken ;-)
Headliners breken niet mijn festival, ze kunnen het wel nog leukere maken. FF zal dat niet doen voor mij, gelukkig zijn ook de (sub) headliners in de Bravo en Heineken vaak intressant genoeg.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Indiaantje89 wrote:
3FM gooit net dit online op Facebook:

Rumour has it that… Foo Fighters Europese tourdata hebben aangekondigd voor de zomer van 2019, met een groot Lowlands Festival-shaped gat erin. De vrijdag en zaterdag zijn nog vrij in het schema van Dave Grohl en co. Zou het…?
1f62e.svg


De zondag is toch ook nog vrij in hun schema? Of heb ik iets gemist?
Ja staat vrij, Lowlands is op 16 t/m 18 augustus.

19e staan ze in Belfast. (al zou het tourtecnisch) logisch zijn dat ze vrijdag/zaterdag: Pukkelpop en Lowlands doen, dagje rusten en dan richting Belfast en Dublin gaan. Maar die zondag is in principe gewoon vrij ja. Mondje voorbij gepraat ;)?
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik hoop echt dat ze het bij 3FM bij het verkeerde eind hebben. Kijkend naar de lijn die Lowlands wil doorzetten en de headliners van de afgelopen drie jaar (Muse daarbuiten gelaten) past Foo Fighters daar niet echt tussen. En anders ga ik wel naar Sexyland voor een of ander leip feestje :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Ik hoop echt dat ze het bij 3FM bij het verkeerde eind hebben. Kijkend naar de lijn die Lowlands wil doorzetten en de headliners van de afgelopen drie jaar (Muse daarbuiten gelaten) past Foo Fighters daar niet echt tussen. En anders ga ik wel naar Sexyland voor een of ander leip feestje
1f642.svg
Ik vind het wel passen om eerlijk te zijn Foo Fighters > Muse > Mumford & Sons > Gorillaz > Kendrick Lamar..

Voor mij hoeft het ook niet zo. Dan zou ik liever weer eens iets als The Killers (noem random naam) eens zien. Foo Fighters al regelmatig gezien de afgelopen jaren.
 

brawljeff

Campingartiest
2 feb 2018
72
2
Wellicht dat ze voor deze periode geen geschikte grote naam kunnen vinden, zoals Gorillaz , Kendrick en Mumford de voorgaande jaren. Tame Impala is bijvoorbeeld minstens zo goed, maar ik weet niet of zij direct voor hele spannende verkoopresultaten zorgen. Foo Fighters zal dat ongetwijfeld wel doen, en dan kun je er wat kleinere headliners naast zetten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Morgen ochtend komt Reading/Leeds in ieder geval met namen. Daar zat Foo Fighters ook al hevig in de geruchten molen. Misschien duurt het niet eens zo lang meer.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
Van mij mogen ze komen, maar ik verwacht het niet. Laatste keer dat ze er waren vond ik het fantastisch, maar sindsdien hebben ze niet echt meer hele fantastische platen gemaakt. Enkele hele gave nummers daargelaten. Ik zie dan ook geen artistieke reden om ze te boeken. Alleen wat hierboven ook gezegd wordt dat ze niks beters kunnen krijgen. Maar nogmaals, ik zou er echt heel blij van worden.
Qua 3FM zijn die nog wel mediapartner van LL?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Van mij mogen ze komen, maar ik verwacht het niet. Laatste keer dat ze er waren vond ik het fantastisch, maar sindsdien hebben ze niet echt meer hele fantastische platen gemaakt. Enkele hele gave nummers daargelaten. Ik zie dan ook geen artistieke reden om ze te boeken. Alleen wat hierboven ook gezegd wordt dat ze niks beters kunnen krijgen. Maar nogmaals, ik zou er echt heel blij van worden.
Qua 3FM zijn die nog wel mediapartner van LL?
Ach wat is “artistieke reden”. Ook bij LL willen ze kaarten verkopen, dat gaat ze prima lukken met deze band.

Hun euvre is natuurlijk artistiek genoeg om geboekt te worden. En je kan over FF (zelfs met die 2 matige laatste albums) niet zeggen dat je dan een headliner hebt staan door gebrek aan beter. FF is nog steeds een gigantische band. Zeker bij het gros van de bezoekers die niet hele dagen op fora zitten ;).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik vind een headliner als Foo Fighters een ideale boeking voor Lowlands. Een naam van dit kaliber geeft een grote beuk aan de kaartverkoop en omdat je geen dagtickets voor Lowlands kunt kopen hebben ze de ruimte om te spelen met kleinere headliners op de overige twee dagen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
Allemaal mee eens en nogmaals, ik ben voor. Ik denk dat de boeking van FF afhankelijk is van wat er nog meer beschikbaar is. Maar welke festivals zijn nog meer kanshebbers voor de FF in dat weekend naast Pukkelpop?
 

brawljeff

Campingartiest
2 feb 2018
72
2
Foo Fighters en Twenty One Pilots zie ik dan Lowlands wel headlinen. The 1975 is denk ik te klein als headliner en prima als Bravo afsluiter.
Post Malone hoop ik toch echt niet te zien op Lowlands als headliner. Dat zou een deceptie zijn na een fantastische Kendrick vorig jaar.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.363
1.815
Twenty One Pilots headliner op Lowlands? Poeh...

Ik zie dan toch eerder Post Malone daar staan hoor.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Indiaantje89 wrote:
Reading/Leeds heeft dus idd Foo Fighters/The 1975/Twenty One PIlots/Post Malone als headliners.

En waarschijnlijk ook IDLES en Vampire Weekend.
Zitten niet bij deze lichting..

https://pbs.twimg.com/media/Dsgy5Q_WwAERntF.jpg:large

Na die headliners is het al heel snel niks meer. En Post Malone, Twenty One PIlots en The 1975 zie ik al niet snel headlinen hier in Nederland (zijn daar groter dan hier).
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Sundara Karma, Post Malone en Billie Eilish mogen ook even een tussenstop maken op Lowlands!
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Twenty One Pilots in 5 minuutjes Ziggo uitverkocht.
Post Malone 2 Ziggo shows op de planning.

Kunnen allebei prima Lowlands headlinen!

The 1975 is wel echt te klein, maar leuk als voorlaatste act in de Heineken/Bravo of iets dergelijks.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Aha dan heb ik wat gemist omtrend Twenty One Pilots dan? Nou je prima hoor een nieuwe headliner met een 3e redelijke headliner (combi met Pukkelpop) ofzo. Post Malone zal het vast goed doen in de ZiggoDome, maar met LL publiek verwacht ik hem nog geen headliner.

Vorig jaar had Post Malone wel Lowlands in zijn agenda staan maar kwam hij helemaal niet? Of was dat een fake.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Foo Fighters lijkt nu lastiger te worden. 17 Augustus op Glasgow Summer Sessions...

Robyn staat op Oya, mag wel komen van mij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken