Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Door die afgezegde shows acht ik de kans weer kleiner dat Gambino komende zomer onze kant op komt. Verwacht dat ie maar een minimaal aantal Europese shows zal doen mocht ie dat eindelijk eens gaan doen.

Door die afgezegde shows acht ik de kans weer kleiner dat Gambino komende zomer onze kant op komt. Verwacht dat ie maar een minimaal aantal Europese shows zal doen mocht ie dat eindelijk eens gaan doen.
Heb erg veel moeite om de grote van Gambino in te schatten. Is dat LL headliner materiaal? Ik weet dat er best een buzz omheen zit. This Is America was best een hit, maar hij maakt (hier in NL) dan toch niet echt hit na hit? Of mis ik iets?

Heb erg veel moeite om de grote van Gambino in te schatten. Is dat LL headliner materiaal? Ik weet dat er best een buzz omheen zit. This Is America was best een hit, maar hij maakt (hier in NL) dan toch niet echt hit na hit? Of mis ik iets?

Sterker nog. Is This is America niet gewoon zijn enigste hit hier? Redbone misschien een beetje op 3fm maar lijkt me niet echt een hit die we in de hitlijsten terug zagen voor lange tijd.
Toch zal hijin dit internettijdperk toch wel hoger geplaatst worden dan wij verwachten. Een zaalshow zal toch echt een 013 of AFAS zijn. Misschien een stijf uitverkochte Paradiso.
Headliner van Lowlands? Nee dat zie ik Gambino niet worden, maar wel een hele mooie naam voor daaronder of afsluitend in de Bravo.

Gambino's shows in Engeland en Australie zijn verzet maar Frankrijk volledig geannuleerd. Reken er maar niet op.

(Die prijzen in Engeland waren achterlijk hoog trouwens. 84 pond voor een Gambino show is me iets teveel van t goede)

Gambino heeft niet echt een CommercIéle buzz met zijn muziek in Nederland.
Maar onder de jeugd en twintig/dertigers leeft deze man enorm. Een headline spot is wel te hoog gegrepen denk ik, maar afsluiter van de Bravo zou best wel kunnen denk ik.

Balthazar gaat weer touren, dat zou ik een mooie lowlands naam vinden!!
Misschien ligt het aan mij, maar ben een beetje Balthazar moe.. Van mij hoeven ze niet te komen :-)

Misschien ligt het aan mij, maar ben een beetje Balthazar moe.. Van mij hoeven ze niet te komen

Na vorig jaar J. Bernardt en dit jaar Warhaus zie ik het wel gebeuren dat ze er volgend jaar staan!

Ook massieve attack maakt vandaag een afas show bekend. Zeker wel een kanshebber om een van de festivals te headlinen dit jaar.

Zou me niet verbazen dat ze voor Foo Fighters gaan dit jaar.
Als er een leuke act in de Bravo staat tijdens FF vind ik het best hoor, maar liever niet. Ben best wel Foo Fighters moe.

Ook denk ik dat ze niet van plan zijn Foo Fighters te boeken.

Met de Foo's krijgen ze wel mooi de ruimte voor twee kleinere, spannendere headliners de overige twee dagen. Ook hebben ik de Foo's nog steeds niet gezien dus ben voor.

Indiaantje89 wrote:

Als er een leuke act in de Bravo staat tijdens FF vind ik het best hoor, maar liever niet. Ben best wel Foo Fighters moe.

Idem hoor, laatste 2 albums waren echt pauper slecht.

Ik denk als ze haalbaar zijn, dat ze echt wel in de plannen zitten hoor. Muse, Mumford & Sons, Gorillaz... die tendens kunnen ze prima doorzetten met de Foo’s. EvE heeft ook aangegevn dat nu iets meer voor de grote headliners gaan. Kaartverkoop technisch willen ze dit altijd denk ik.

Daarnaat zie ik weinig andere ruimte voor FF in NL/BE als ze een festival tour doen. Dus Pukkelpop en Lowlands lijken me goed in het profiel passen.

Joris wrote:

Indiaantje89 wrote:

Ik denk als ze haalbaar zijn, dat ze echt wel in de plannen zitten hoor. Muse, Mumford & Sons, Gorillaz… die tendens kunnen ze prima doorzetten met de Foo’s. EvE heeft ook aangegevn dat nu iets meer voor de grote headliners gaan. Kaartverkoop technisch willen ze dit altijd denk ik.

Daarnaat zie ik weinig andere ruimte voor FF in NL/BE als ze een festival tour doen. Dus Pukkelpop en Lowlands lijken me goed in het profiel passen.

Ok, dan ben ik ook voor. Inderdaad wel logisch dat ze NL aan doen tijdens een festival tour. Of zouden ze het 3e concert in de Goffert worden?

Indiaantje89 wrote:

Joris wrote:

Indiaantje89 wrote:

Ik denk als ze haalbaar zijn, dat ze echt wel in de plannen zitten hoor. Muse, Mumford & Sons, Gorillaz… die tendens kunnen ze prima doorzetten met de Foo’s. EvE heeft ook aangegevn dat nu iets meer voor de grote headliners gaan. Kaartverkoop technisch willen ze dit altijd denk ik.

Ok, dan ben ik ook voor. Inderdaad wel logisch dat ze NL aan doen tijdens een festival tour. Of zouden ze het 3e concert in de Goffert worden?
Nee want Fortarock is die 3e. En ze moeten in België ook ergens kwijt, volgens mij zit Werchter aardig vol met 4 shows/festivals.

Zijn te groot voor BKS/DTH (en niet binnen genre). Dus Lowland en Pukkelpop lijkt me best logisch.

Het zal ook niet de eerste keer zijn, in 2012 was het wel genieten ondanks die hitte.

Als Mad Cool het begin is van een festivaltour van The National, zijn zij ook nog wel een kanshebber voor Lowlands. Het is volgend jaar 5 jaar geleden dat ze headliner waren.
Of zou de organisatie daar geen meerwaarde in zien aangezien ze in de afgelopen jaren ook al op DTRH, BKS en twee keer in AFAS stonden?

Als Mad Cool het begin is van een festivaltour van The National, zijn zij ook nog wel een kanshebber voor Lowlands. Het is volgend jaar 5 jaar geleden dat ze headliner waren.
Of zou de organisatie daar geen meerwaarde in zien aangezien ze in de afgelopen jaren ook al op DTRH, BKS en twee keer in AFAS stonden?
Denk dat de vraag eerder is of ze headliner geschikt worden bevonden. Denk niet meer dat ze voor minder komen.

The Cure is opzich ook kanshebber, zet nog steeds in op Best Kept, maar als ze niet in Hilvarenbeek staan, verwacht ik ze in Biddinghuizen.

Liever niet,,, op enkele nummers na ben ik geen fan deze band. Maar op een of andere manier achtervolgen ze me altijd op festivals, en staan ze er bijna altijd zo ingepland dat ik ze toch mee moet pakken.

Users who are viewing this thread