Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Was op het pinkpop forum en daar hadden ze het van Graz. Maar degene die dat had geschreven heeft het altijd goed zeggen ze.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Ik zie overal The Cure voorbij komen, maar ik heb de hype rondom die band nog nooit gehad. Smashing Pumpkins wel, en dat zou echt mij gedroomde headliner all-time zijn, samen met Radiohead. Maar dan wordt het weer snel te druk bij de Alpha waardoor ik me aan de mensen voor mij ga irriteren.

Is Anderson. Paak headliner waardig inmiddels? Ge-subt door Frank Ocean, Sampha en Tyler, The Creater. Stel je voor...
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.649
1.968
Denk dat het dan Paak voor Frank Ocean zou zijn, omdat de laatste een pak exclusiever is met slechts een show in Nederland ooit. Voor mijn gevoel moet Paak nog wel een of twee stappen maken voordat hij een festival als Lowlands kan headliner.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik zie overal The Cure voorbij komen, maar ik heb de hype rondom die band nog nooit gehad. Smashing Pumpkins wel, en dat zou echt mij gedroomde headliner all-time zijn, samen met Radiohead.

Pumpkins als droom en dan nog niet kunnen wegdromen bij The Cure? Bereid je eens voor op 2019 en beluister Disintegration eens in z'n geheel, het liefst wanneer het weer wat kouder en grauwer is buiten. Misschien wel het beste album ooit gemaakt.

Ik verwacht Paak. ook nog niet als headliner. Hij is wel populair en op DTRH werd ie prima bezocht maar als we even kijken hoe druk het was bij The War on Drugs vorig jaar... sommige nieuwe acts hebben toch net iets langer nodig om echt succesvol te headlinen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.332
7.323
Ik zie overal The Cure voorbij komen, maar ik heb de hype rondom die band nog nooit gehad. Smashing Pumpkins wel, en dat zou echt mij gedroomde headliner all-time zijn, samen met Radiohead. Maar dan wordt het weer snel te druk bij de Alpha waardoor ik me aan de mensen voor mij ga irriteren.

Is Anderson. Paak headliner waardig inmiddels? Ge-subt door Frank Ocean, Sampha en Tyler, The Creater. Stel je voor…

Eens. Ik zie ook liever the Pumpkins dan the Cure op Lowlands
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.178
575
Van mij mogen Massive Attack, Depeche Mode & Arcade Fire wel komen !
Puur persoonlijke voorkeur met een vleugje realisme ;-)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik ben heel benieuwd in hoeverre de hip hop trend van vorig jaar word doorgetrokken. Zoveel mogelijke hip hop headliners zijn er uiteindelijk ook niet.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Van mij mogen Massive Attack, Depeche Mode & Arcade Fire wel komen !
Puur persoonlijke voorkeur met een vleugje realisme
1f609.svg
Dat zou voor mij ook een droomrijtje zijn. Maar de laatste twee zijn volgens mij niet op tour.

The Cure zou ik ook geweldig vinden, maar ik verwacht die toch elders. Net als de Smashing Pumpkins, lijkt me eerder dat die op Pinkpop staan.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik ben heel benieuwd in hoeverre de hip hop trend van vorig jaar word doorgetrokken. Zoveel mogelijke hip hop headliners zijn er uiteindelijk ook niet.

Dat van vorig jaar was puur toeval. Kendrick moest er van komen en was groots, Gorillaz is eigenlijk meer een bandje maar valt natuurlijk binnen het genre, NERD was de nostalgie act van afgelopen jaar maar zeker niet de eerste keuze als uiteindelijke headliner. Een gekke combinatie van Chance/Gambino lijkt me ook al onwaarschijnlijk. Posty als headliner na zijn ziggo shows? 0 hiphop headliners komend jaar dan maar?
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Voor Depeche Mode zou serieus de portemonnee getrokken moeten worden, weet niet of LL zo ver kan gaan. Maar duurt inderdaad sowieso minimaal 2-3 jaar voordat die weer aan touren gaan denken. Arcade Fire lijkt me even een jaartje niet. Massive Attack heeft nog wat 'goed te maken' na DTRH17, maar verwacht ze ook terug in hun hok.

Hiphop headliners lijkt me lastig ja... Post Malone en Childish Gambino zijn zo even de enigen die ik kan bedenken die een groot genoeg publiek zal aanspreken/richting headliner formaat groeien. Maar zie het beide niet gebeuren voor komend jaar.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Hiphop headliners lijkt me lastig ja… Post Malone en Childish Gambino zijn zo even de enigen die ik kan bedenken die een groot genoeg publiek zal aanspreken/richting headliner formaat groeien. Maar zie het beide niet gebeuren voor komend jaar.
Travis Scott wellicht? J. Cole? En natuurlijk Kanye, maar dat lijkt me niet realistisch.
 

brawljeff

Campingartiest
2 feb 2018
72
2
Florence + The Machine eind juni in de buurt (België). Zou dat de kans voor Lowlands verkleinen of zijn zij als headliner helemaal van de baan?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Concreet zijn er nog maar bijzonder weinig geruchten voor augustus. Wanneer komt dat altijd een beetje op gang?

Alleen Ed sheeran voor sziget. Dat zou wel echt een stunt zijn van lowlands mochten ze die boeken.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Florence + The Machine eind juni in de buurt (België). Zou dat de kans voor Lowlands verkleinen of zijn zij als headliner helemaal van de baan?

Het vergroot de kans op DTRH. Florence is ook headlinerformaat in Amerika. Daar zijn de meeste festivals April/early Juni dus daar heeft Lowlands weinig last van. Prima kans dat ze nog headliner Lowlands gaat worden.

Ik weet dat we Muse en de Foo's jaren terug ook als te groot zagen maar Edje... neeeee, gaat m niet worden toch?
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Niet dat het al als een echte kanshebber gezien wordt, maar The Cure speelt op 16 augustus (Lowlands vrijdag) in Glasgow. Laatste jaren hebben ze geen heel drukke tourschema's, dus zou niet meteen zeggen dat ze er waarschijnlijker op worden. Daarmee wordt de zondag wel meest waarschijnlijke avond, en om ze nou als afsluitende headliner te hebben...?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Balthazar gaat weer touren, dat zou ik een mooie lowlands naam vinden!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken