Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik vind de eerste namen niet echt heel tof, geen namen bij die ik echt graag wil zien. Ik zal er zeer waarschijnlijk wel weer bij zijn en dus hoop ik wel dat er nog een hoop leuke rock en indie bandjes bijkomen maar dat komt vast goed.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik vind de eerste namen niet echt heel tof, geen namen bij die ik echt graag wil zien. Ik zal er zeer waarschijnlijk wel weer bij zijn en dus hoop ik wel dat er nog een hoop leuke rock en indie bandjes bijkomen maar dat komt vast goed.

Ik denk dat je je, gezien het huidige muziek klimaat en de doelgroep waarop Lowlands zich richt, niet teveel illusies moet maken. De leuke indie rock was vorig jaar op de vingers van een hand te tellen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Even de kanshebbers voor lowlands die ik op dit moment kan vinden. Iemand nog toevoegingen?
Check m'n lijstje in het PKP topic

Ik vind de eerste namen niet echt heel tof, geen namen bij die ik echt graag wil zien. Ik zal er zeer waarschijnlijk wel weer bij zijn en dus hoop ik wel dat er nog een hoop leuke rock en indie bandjes bijkomen maar dat komt vast goed.
In de categorie indie en rock bandjes: The War On Drugs, Dropkick Murphys, Grizzly Bear, Protomartyr, Zeal & Ardor
Kun je gerust ook nog aan toevoegen: Rhye, Spinvis en Gavin James

Ik ben er zeker van dat LL wel weer wat heerlijks weet te programmeren voor iedereen, daarbij was dit slechts een eerste aankondiging. Er zijn nog een groot pak namen aan te kondigen hoor ;)
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Lang niet gezien Lowlandsvrienden :wink: ik vind de eerste lijst best aardig. Gorillaz is natuurlijk super! En heb ook veel zin in Protomartyr. Dropkick Murphys is altijd feest, dat wordt Heineken denk ik, want de Lima puilde in 2016 bij The Rumjacks al vreselijk uit (hoewel dat ook door de stortbui kan komen haha). Benieuwd naar nog meer nieuwe namen!!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Denk dat de drie headliners voor de alpha nu al wel bekend zijn: Dua Lipa, Gorillaz en Kendrick Lamar.

War On Drugs zal de Heineken wel een keer afsluiten. Verder zie ik onder deze namen niet direct kanshebbers om Heineken en Bravo af te sluiten (al kan ik dat bij dancenamen altijd lastig inschatten). Of onderschat ik bands die tot dusverre bekend zijn gemaakt?

Lijstje van Roluf is verder vrij compleet denk ik, al staan er wel wat namen op die ook al DTRH staan. Enige overlap is er altijd natuurlijk, maar dat zal tot een handjevol beperkt blijven.

Staan overigens niet heel veel acts tussen waar ik heel blij van zou worden. Liam Gallagher, Lykke Ali, Cigarettes After Sex, Wolf Alice, Sigrid, Everything Everything, Helena Hauf. Dat is het wel zo'n beetje wat mij betreft; hoe dan ook geen namen waarvan ik hard zou juichen. Misschien hebben we het beste al gehad in de eerste lichting. Al vertrouw ik er altijd op dat Lowlands komt met leuke verrassende, nieuwe namen.

Ik denk overigens ook dat het aandeel indiemuziek steeds kleiner zal worden op Lowlands. Zou de verwachtingen wat dat betreft niet te hoog leggen.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
The War On Drugs verwacht ik toch wel als sub en anders afsluiter van de Barn.

Ik vraag me ook af wat er nog bij komt wat interessant is. Na de eerste lichting waarin ik me nog eens verdiept heb en echt niet verder kom dan 3 uit 25 wat mij kan bekoren, moet de volgende lichting uit bijna alleen maar goede namen bestaan, wil het nog goed komen. Maar het lijstje van Roluf vind ik ook niet erg bemoedigend.

Liam Gallagher, Lykke li, N.E.R.D, Fink, Wolf Alice, St. Vincent en Fever Ray. Verder kom ik niet echt.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Dua Lipa is 100 procent headliner in alpha hoor. Die is op spotify bijvoorbeeld populairder dan Kendrick Lamar, drie keer populairder dan Gorillaz en 30 keer populairder dan War On Drugs. Die getallen zeggen niet alles, maar Dua Lipa is echt huge geworden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Dua Lipa is 100 procent headliner in alpha hoor. Die is op spotify bijvoorbeeld populairder dan Kendrick Lamar, drie keer populairder dan Gorillaz en 30 keer populairder dan War On Drugs. Die getallen zeggen niet alles, maar Dua Lipa is echt huge geworden.
Kijk maar naar het affich, Dua Lipa staat heel duidelijk na The War On Drugs. Dus geen headliner...
 

roelnijhuis

Playlistbediener
4 jan 2017
46
0
Dua Lipa is 100 procent headliner in alpha hoor. Die is op spotify bijvoorbeeld populairder dan Kendrick Lamar, drie keer populairder dan Gorillaz en 30 keer populairder dan War On Drugs. Die getallen zeggen niet alles, maar Dua Lipa is echt huge geworden.

Maar niet per se bij Lowlands publiek schat ik zo in..
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
In mijn lijstje heb ik rekening gehouden met wat er vorig jaar al stond. Maar vorig jaar deelde lowlands een bravo afsluiter met dtrh. In dat opzicht zou een fleet foxes natuurlijk nog prima kunnen.

Ik vind het rijtje ook niet heel erg bemoedigend. Maar aan de andere kant. Iets minder clashes dan vorig jaar vind ik ook niet heel erg. En ik ben nu ook al heel benieuwd naar onbekende namen zeal en ardor en rhye.

Ik denk dat bonobo en dropkick Murphy’s ook bravo headliners zijn. Zouden ook alpha sub kunnen zijn... maar er moeten verder best nog wat stevige namen bij. (Hoop ik) en als dat dan NERD, the kooks of fleet foxes zijn gaat dat natuurlijk al lekker.

En dan natuurlijk hopen op wolf alice, fink, cigarettes after sex, shame en mando diao.
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Prima namen.

Maar ik hoop wel dat ze dit jaar eindelijk schermen in de Bravo gaan hangen. Want vroeger met de DJ's was dit niet zo van belang, maar als je ook bands in de Bravo zet zijn de schermen echt een must. Vorig jaar enorm gemist.. Ik wil Iggy pop zien als hij in het publiek staat. Om nog maar te zwijgen van Tove Lo tijdens Talking Bodies.

Kunnen we niet een lobby starten?
 

roelnijhuis

Playlistbediener
4 jan 2017
46
0
Overigens, als Naaz zichzelf al bevestigd had voor Lowlands.. is het dan niet vreemd dat ze niet tussen de eerste lichting namen staat?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Schermen in de Bravo zou zeker een toevoeging zijn. Het geluid beter maken ook, was niet best vorig jaar. De Alpha daarentegen was echt een flinke verbetering, erg blij mee.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
En ik ben nu ook al heel benieuwd naar onbekende namen zeal en ardor en rhye.
Ik denk dat bonobo en dropkick Murphy’s ook bravo headliners zijn. Zouden ook alpha sub kunnen zijn…
Zeal & Ardor, raad ik zeker aan. Is wel tof om te zien !

Ik denk dat dropkick in de Heineken staat, daar stonden ze de laatste keer dat ze er waren ook :) (Al zou het in de nieuwe bravo ook wel kunnen, maar daar stonden voor mijn gevoel helemaal niet van dit soort bands)

Ik denk zelf dat (ondanks haar grootte,) Dua lipa een sub is in de alpha. Ik kan me niet heugen dat een pop artiest ooit headliner is geweest in de Alpha.
Of laat mijn geheugen me nou in de steek ?

Maar ik hoop wel dat ze dit jaar eindelijk schermen in de Bravo gaan hangen. ?

Zo dit zou ik ook enorm waarderen. Ik lobby mee !
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Ik lobby ook mee voor de schermen in de bravo.
Heb alles eerns beluisterd en zit best wat leuks tussen deze eerste lichting. Zeal & Ardor Klinken idd erg goed :idea:
 

esther

Playlistbediener
25 jan 2018
21
0
Ik ben ook voorstander van schermen en beter geluid in de Bravo. Ik hield het gewoon niet vol aan de zijkant. De Alpha is zeker heel tof geworden maar de uitsmijter voor mij was toch wel de nieuwe toegang. Wat was dat relaxed zeg ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken