Nog te vroeg om te zeggen denk ik. Maar is geen kleintje meer hoor.Mooie headliners voor Lowlands….alleen snap ik de positie van Dua Lipa niet. Is ze nu een co headliner met The War On Drugs……?
Nog te vroeg om te zeggen denk ik. Maar is geen kleintje meer hoor.Mooie headliners voor Lowlands….alleen snap ik de positie van Dua Lipa niet. Is ze nu een co headliner met The War On Drugs……?
Allebei in Augustus, en als Lowlands met hele sterke dance namen komt laten mensen Dekmantel sneller schieten, zeker als je ziet wat die dit jaar geprogrammeerd hebben valt Lowlands qua dance toch tegen…
Erg lekker en divers lijstje eerste namen! Lowlands is altijd wel een zekerheidje en dit is een mooi begin voor de line up. Persoonlijk ben ik niet zo van de hiphop dus die namen doen mij weinig, echter snap ik wel dat Lowlands met zijn tijd mee gaat en zich ook meer op die stroming is gaan richten. Net zoals die beweging naar een brede dance programmering een aantal jaar terug.
James wrote:
Allebei in Augustus, en als Lowlands met hele sterke dance namen komt laten mensen Dekmantel sneller schieten, zeker als je ziet wat die dit jaar geprogrammeerd hebben valt Lowlands qua dance toch tegen…
Er zijn nu volgens mij nog zo goed als geen dance namen bekend gemaakt (die in de nacht zullen gaan spelen). Deze komen voor mijn gevoel ook altijd pas wat later. Dus je bent wel erg snel met deze conclusie.
Ik heb er iig weer zin!
n voor de mensen die denken dat Dekmantel en Lowlands geen concurrenten zijn, even nagevraagd bij verschillende groepen vrienden en die zeggen allemaal dat de dance programmering zeer van invloed is op hun keuze,
Voor mij een heel interessante rij headliners.
Meteen ook al behoorlijke hiphopnamen, Brockhampton, Stormzy, Ho99o9, Stormzy.
Goede dance met Bicep, Bonobo, Fatima Yamaha, Floating Points.
Grizzly Bear en Protomartyr ben ik ook erg blij mee.
Vorig jaar zaten de grotere dance namen ook al in de eerste worp hoor: Dixon, Ben Klock, Moderat, Flume, Mura Masa… Dus wat je zegt is niet helemaal waar. En kijkend naar die 5 namen vallen de dance namen in deze eerste worp me niet mee, en daar is Dekmantel met Jamie xx, Modeselektor, Four Tet, Mount Kimbie etc. toch wel zwaar overheen gegaan, en voor de mensen die denken dat Dekmantel en Lowlands geen concurrenten zijn, even nagevraagd bij verschillende groepen vrienden en die zeggen allemaal dat de dance programmering zeer van invloed is op hun keuze, zeker de dance die Dekmantel programmeerd (redelijk alternatief) ligt toch vaak wel in lijn van de Lowlands bezoeker, bovendien vinden ze relatief kort op elkaar plaats.
Anyway, LL is volgens mij voor een heel breed publiek en heeft altijd een ruim assortiment aan genres. Als je voor 1 soort muziek naar LL gaat dan ga je (naar mijn mening) naar het verkeerde festival.
Zeal & Ardor. (laatste is echt een aanrader)
Vorig jaar zaten de grotere dance namen ook al in de eerste worp hoor: Dixon, Ben Klock, Moderat, Flume, Mura Masa… Dus wat je zegt is niet helemaal waar. En kijkend naar die 5 namen vallen de dance namen in deze eerste worp me niet mee, en daar is Dekmantel met Jamie xx, Modeselektor, Four Tet, Mount Kimbie etc. toch wel zwaar overheen gegaan, en voor de mensen die denken dat Dekmantel en Lowlands geen concurrenten zijn, even nagevraagd bij verschillende groepen vrienden en die zeggen allemaal dat de dance programmering zeer van invloed is op hun keuze, zeker de dance die Dekmantel programmeerd (redelijk alternatief) ligt toch vaak wel in lijn van de Lowlands bezoeker, bovendien vinden ze relatief kort op elkaar plaats.
James wrote:
n voor de mensen die denken dat Dekmantel en Lowlands geen concurrenten zijn, even nagevraagd bij verschillende groepen vrienden en die zeggen allemaal dat de dance programmering zeer van invloed is op hun keuze,
Als ik nu de eerste 27 namen zie, wetende dat we nu op 15% zitten. Dan vind ik het wel redelijk divers, alleen de hiphop steekt er iets bovenuit.
Hiphop: Kendrick , Stormzy , Brockhampton , Ho99o9 , Joost , Little Simz & Suicide boys
Dance: Fatima Yamaha , Bicep , Jordan Rakei , Bonobo & Floating points
Pop: Rag ’n bone man , Gavin James & Dua lipa
Alternatief: TWOD , Grizzly bear , August
Rock / Hardere werk: Dropkick , Protomartyr & Zeal & Ardor. (laatste is echt een aanrader)
En dan is het nog maar de vraag of je het wel in deze categorieën kan indelen, maar goed. Even voor de makkelijkheid.
4 headliners wordt verrassing van dit jaar; 4e volledige festivaldag? Zou wel in lijn zijn met de donderdag die steeds langer werd en met steeds meer programma. Verklaart wellicht ook de hogere ticketprijs.