Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Mooie headliners voor Lowlands….alleen snap ik de positie van Dua Lipa niet. Is ze nu een co headliner met The War On Drugs……?
Nog te vroeg om te zeggen denk ik. Maar is geen kleintje meer hoor.
 

maarten89

Nieuw lid
1 dec 2017
2
0
Erg lekker en divers lijstje eerste namen! Lowlands is altijd wel een zekerheidje en dit is een mooi begin voor de line up. Persoonlijk ben ik niet zo van de hiphop dus die namen doen mij weinig, echter snap ik wel dat Lowlands met zijn tijd mee gaat en zich ook meer op die stroming is gaan richten. Net zoals die beweging naar een brede dance programmering een aantal jaar terug.

Allebei in Augustus, en als Lowlands met hele sterke dance namen komt laten mensen Dekmantel sneller schieten, zeker als je ziet wat die dit jaar geprogrammeerd hebben valt Lowlands qua dance toch tegen…

Er zijn nu volgens mij nog zo goed als geen dance namen bekend gemaakt (die in de nacht zullen gaan spelen). Deze komen voor mijn gevoel ook altijd pas wat later. Dus je bent wel erg snel met deze conclusie.

Ik heb er iig weer zin!
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
149
24
Vind het ook wel wat veel en mindere pop namen. Dua Lipa, Gavin James, Rag 'n Bone Man, Lauv. Ik vind het dan leuker om als het toch flink pop is er meteen een cultheld/guilty pleasure als Sean Paul of Britney Spears neer te zetten. Verder inderdaad tot nu toe best veel hiphop. Mogen wel wat leuke (hardere of alternatieve/indie) bandjes bij komen.

Betreft de kaart verkoop denk ik dat het wel sneller gaat dan vorig jaar. Vorig jaar was iedereen afwachtend om dat het een paar jaar niet uitverkocht geweest is. Nu zal iedereen er waarschijnlijk wat meer haast bij hebben (gezien het grote aantal dat in 2017 een kaart zocht op ticketswap). Daarbij zijn Gorrilaz en Kendrick denk echt al flinke publiekstrekkers, en lijkt de doelgroep steeds gevarieerder te worden.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Lowlands gaat toch gewoon uitverkopen binnen een paar uur. Alleen om mij heen al hoor ik nu veel mensen die behoorlijk hyped zijn. Ik zou er gelijk achter gaan zitten.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Die pop namen zijn er elk jaar wel! Dat dua lipa zo hoog staat ben ik niet zo blij mee. Maar als je naar haar air time kijkt en ziet hoeveel streams ze heeft op spotify is haar positie niet zo raar.

En er komt nog zoveel bij. Als er deze worp zoveel hip hop en elektronische muziek tussen zit. Komen er volgende worp vanzelf indie bandjes. Vorig jaar was zeer succesvol en toen waren er zat indie/rock bandjes. Kan me daarom niet voorstellen dat ze dat dit jaar volledig overslaan.

Er hebben vorig jaar heel veel mensen misgegrepen. Daarom zit ik zaterdag op 10 februari om 10 uur direct klaar om een kaartje binnen te harken. Maar echt iets zinnigs zeggen over de kaartverkoop waag ik me niet aan.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Erg lekker en divers lijstje eerste namen! Lowlands is altijd wel een zekerheidje en dit is een mooi begin voor de line up. Persoonlijk ben ik niet zo van de hiphop dus die namen doen mij weinig, echter snap ik wel dat Lowlands met zijn tijd mee gaat en zich ook meer op die stroming is gaan richten. Net zoals die beweging naar een brede dance programmering een aantal jaar terug.


James wrote:
Allebei in Augustus, en als Lowlands met hele sterke dance namen komt laten mensen Dekmantel sneller schieten, zeker als je ziet wat die dit jaar geprogrammeerd hebben valt Lowlands qua dance toch tegen…

Er zijn nu volgens mij nog zo goed als geen dance namen bekend gemaakt (die in de nacht zullen gaan spelen). Deze komen voor mijn gevoel ook altijd pas wat later. Dus je bent wel erg snel met deze conclusie.

Ik heb er iig weer zin!

Vorig jaar zaten de grotere dance namen ook al in de eerste worp hoor: Dixon, Ben Klock, Moderat, Flume, Mura Masa... Dus wat je zegt is niet helemaal waar. En kijkend naar die 5 namen vallen de dance namen in deze eerste worp me niet mee, en daar is Dekmantel met Jamie xx, Modeselektor, Four Tet, Mount Kimbie etc. toch wel zwaar overheen gegaan, en voor de mensen die denken dat Dekmantel en Lowlands geen concurrenten zijn, even nagevraagd bij verschillende groepen vrienden en die zeggen allemaal dat de dance programmering zeer van invloed is op hun keuze, zeker de dance die Dekmantel programmeerd (redelijk alternatief) ligt toch vaak wel in lijn van de Lowlands bezoeker, bovendien vinden ze relatief kort op elkaar plaats.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik zit altijd klaar bij de start van de voorverkoop. Maar ik ga er wel vanuit dat het gewoon lukt om kaarten te scoren. Het is altijd een beetje moeilijk voorspellen. Maar zou wel verbaasd zijn als het binnen paar uur uitverkoopt. Vorig jaar was er een veel groter deel van het programma bekend op het moment van uitverkopen.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
n voor de mensen die denken dat Dekmantel en Lowlands geen concurrenten zijn, even nagevraagd bij verschillende groepen vrienden en die zeggen allemaal dat de dance programmering zeer van invloed is op hun keuze,

Ik denk dat jij iets teveel met je "eigen" vrienden bezig bent, als ik weer kijk naar mijn vrienden, maakt het voor niemand wat uit. Sterker nog niemand van ons denkt erover om naar dekmantel te gaan.

Anyway, LL is volgens mij voor een heel breed publiek en heeft altijd een ruim assortiment aan genres. Als je voor 1 soort muziek naar LL gaat dan ga je (naar mijn mening) naar het verkeerde festival.

Als ik nu de eerste 27 namen zie, wetende dat we nu op 15% zitten. Dan vind ik het wel redelijk divers, alleen de hiphop steekt er iets bovenuit.
Hiphop: Kendrick , Stormzy , Brockhampton , Ho99o9 , Joost , Little Simz & Suicide boys
Dance: Fatima Yamaha , Bicep , Jordan Rakei , Bonobo & Floating points
Pop: Rag 'n bone man , Gavin James & Dua lipa
Alternatief: TWOD , Grizzly bear , August
Rock / Hardere werk: Dropkick , Protomartyr & Zeal & Ardor. (laatste is echt een aanrader)
En dan is het nog maar de vraag of je het wel in deze categorieën kan indelen, maar goed. Even voor de makkelijkheid.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Voor mij een heel interessante rij headliners.

Meteen ook al behoorlijke hiphopnamen, Brockhampton, Stormzy, Ho99o9, Stormzy.

Goede dance met Bicep, Bonobo, Fatima Yamaha, Floating Points.

Grizzly Bear en Protomartyr ben ik ook erg blij mee.

Grizzly Bear, Protomartyr, Bicep en Floating Points zeer naar mijn zin. De rest trekt me minder. Maar pop en hip hop is dan ook niet mijn ding.
 

maarten89

Nieuw lid
1 dec 2017
2
0
Vorig jaar zaten de grotere dance namen ook al in de eerste worp hoor: Dixon, Ben Klock, Moderat, Flume, Mura Masa… Dus wat je zegt is niet helemaal waar. En kijkend naar die 5 namen vallen de dance namen in deze eerste worp me niet mee, en daar is Dekmantel met Jamie xx, Modeselektor, Four Tet, Mount Kimbie etc. toch wel zwaar overheen gegaan, en voor de mensen die denken dat Dekmantel en Lowlands geen concurrenten zijn, even nagevraagd bij verschillende groepen vrienden en die zeggen allemaal dat de dance programmering zeer van invloed is op hun keuze, zeker de dance die Dekmantel programmeerd (redelijk alternatief) ligt toch vaak wel in lijn van de Lowlands bezoeker, bovendien vinden ze relatief kort op elkaar plaats.

Mijn excuus, dan heb je inderdaad gelijk dat die namen aanzienlijk groter zijn dan wat er nu bekend is. Maar dit betekend natuurlijk niet de grotere dance namen niet meer komen bij een van de volgende bekendmakingen. Ik snap overigens ook je vergelijking met dekmantel wat betreft het dance programma van Lowlands.

Anyway, LL is volgens mij voor een heel breed publiek en heeft altijd een ruim assortiment aan genres. Als je voor 1 soort muziek naar LL gaat dan ga je (naar mijn mening) naar het verkeerde festival.

Ja hier ben ik het idd ook mee eens het is vooral zonde als je maar voor 1 soort muziek naar Lowlands gaat.

Zeal & Ardor. (laatste is echt een aanrader)

Haha ja die waren op BKS vorig jaar erg vermakelijk.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik zit altijd klaar bij de start van de voorverkoop. Maar ik ga er wel vanuit dat het gewoon lukt om kaarten te scoren. Het is altijd een beetje moeilijk voorspellen. Maar zou wel verbaasd zijn als het binnen paar uur uitverkoopt. Vorig jaar was er een veel groter deel van het programma bekend op het moment van uitverkopen.

Dit gaat niet superhard denk ik. Dat hebben we gelukkig gehad.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Vorig jaar zaten de grotere dance namen ook al in de eerste worp hoor: Dixon, Ben Klock, Moderat, Flume, Mura Masa… Dus wat je zegt is niet helemaal waar. En kijkend naar die 5 namen vallen de dance namen in deze eerste worp me niet mee, en daar is Dekmantel met Jamie xx, Modeselektor, Four Tet, Mount Kimbie etc. toch wel zwaar overheen gegaan, en voor de mensen die denken dat Dekmantel en Lowlands geen concurrenten zijn, even nagevraagd bij verschillende groepen vrienden en die zeggen allemaal dat de dance programmering zeer van invloed is op hun keuze, zeker de dance die Dekmantel programmeerd (redelijk alternatief) ligt toch vaak wel in lijn van de Lowlands bezoeker, bovendien vinden ze relatief kort op elkaar plaats.

Bicep, Fatima Yamaha en Floating points hebben zich anno 2018 wel opgewerkt tot het formaat Dixon/Ben Klock/Mura Masa, en ze kunnen niet jaar op jaar die namen die je daar noemt neerzetten. Je kunt er vanuit gaan dat er nog aardig wat mooie dancenamen bijkomen, en dat het niet minder gaat zijn dan andere jaren. Het genre is er niet minder populair op geworden.

Hoe dan ook, Jamie xx is geen fantastische boeking voor Dekmantel, die haalt als DJ niet het niveau van de rest van dat affiche. Modeselektor idem dito. Als je bovenstaande namen leuk vindt denk ik dat je alsnog beter af zult zijn op Lowlands dit jaar. Die gaan er nog aardig wat moois bijzetten. Als je naar Dekmantel wilt hoop ik dat je al kaarten hebt, anders ben je te laat vrees ik ;).

Edit: mooie namen voor Lowlands vind ik wel hoor. Op alle gebieden relevant, met interessante headliners, vernieuwende hiphop en prima dance-namen. Ik snap niet helemaal waarom er zo gehaat wordt op de prijsstijging. Het is vervelend maar de prijs lag enkele jaren geleden boven de 200 euro, en toen ze aanvankelijk verlaagden meen ik dat dat in eerste instantie bedoeld was als eenmalig/tijdelijk vanwege de gedaalde populariteit van het festival.
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Ik heb er al wel weer zin in hoor. Gorillaz ben ik wel benieuwd naar. Daarnaast is voor mij dropkick steeds weer een dampend feestje :wink:
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
James wrote:
n voor de mensen die denken dat Dekmantel en Lowlands geen concurrenten zijn, even nagevraagd bij verschillende groepen vrienden en die zeggen allemaal dat de dance programmering zeer van invloed is op hun keuze,



Als ik nu de eerste 27 namen zie, wetende dat we nu op 15% zitten. Dan vind ik het wel redelijk divers, alleen de hiphop steekt er iets bovenuit.
Hiphop: Kendrick , Stormzy , Brockhampton , Ho99o9 , Joost , Little Simz & Suicide boys
Dance: Fatima Yamaha , Bicep , Jordan Rakei , Bonobo & Floating points
Pop: Rag ’n bone man , Gavin James & Dua lipa
Alternatief: TWOD , Grizzly bear , August
Rock / Hardere werk: Dropkick , Protomartyr & Zeal & Ardor. (laatste is echt een aanrader)
En dan is het nog maar de vraag of je het wel in deze categorieën kan indelen, maar goed. Even voor de makkelijkheid.

Reken August maar als een afsluiters Bravo van één avond, dat zal vrijdag wel zijn. Fatima staat ook gewoon diep in de nacht.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Leuk dat de eerste namen er zijn. Niet heel verrassend als je het hier een beetje gevolgd had. Maar tot nu toe erg vermakelijk. Heeft verder geen invloed op nu wel of niet kaarten halen. LL staat voor altijd wel garant voor goede muziek. We hebben nu ook nog maar een klein deel van de line up ?? dus kritische reacties begrijp ik niet helemaal..... qua prijs, ach ja 5,00 per dag extra.....
 

RGBee

Playlistbediener
28 jan 2017
34
0
4 headliners wordt verrassing van dit jaar; 4e volledige festivaldag? Zou wel in lijn zijn met de donderdag die steeds langer werd en met steeds meer programma. Verklaart wellicht ook de hogere ticketprijs.
 

Michiel1617899555

Campingartiest
26 jan 2016
86
0
4 headliners wordt verrassing van dit jaar; 4e volledige festivaldag? Zou wel in lijn zijn met de donderdag die steeds langer werd en met steeds meer programma. Verklaart wellicht ook de hogere ticketprijs.

En dan iedereen een koptelefoon op? ;-)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Even de kanshebbers voor lowlands die ik op dit moment kan vinden. Iemand nog toevoegingen?
Kygo – Liam Gallagher – Macklemore- Imagine Dragons - Lykke Li – The Kooks – MØ – Parov Stelar – Kaleo – Zara Larsson – Gogol Bordello – Clean Bandit – Blossoms – Milky Chance – Wolf Alice – Little Dragon – Cigarettes After Sex – Goo Goo Dolls – Fink – Seasick Steve – Above & Beyond – Slaves – Everything Everything – Mando Diao - NERD - IAM -
Lewis Capaldi – Lemaitre – La Femme – Joe Goddard (live) – Ummet Ozcan – Sam Feldt (live) – Jay Hardway – The Him – Alle Farben – WhoMadeWho – Shame - fleet Foxes - Patti Smith - Fever Ray - St. Vincent - Sigrid - Helena Hauf - Moodymann - Kevin Morby - the hoeves - Maximo Park -

Ik verwacht eind februari/begin Maart pas nieuwe namen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken