Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Heel blij met Bicep en Fatima ook! Gorillaz, Kendrick en War On Drugs was al wel een beetje een zekerheidje, ook erg blij mee. :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Zeer toffe headliners, zou The War On Drugs

Wat mij betreft zeer zwakke namen, hoge prijsstijging voor zeer weinig. Kendrick, Gorillaz & The War On Drugs zijn natuurlijk leuk, Grizzly Bear ook, maar zit niks verrassends tussen en voor deze prijsstijging verwacht je dat wel. Veel namen die rechtstreeks doorgestuurd hadden mogen worden naar Pinkpop (Dua Lipa, Rag’n’Bone Man, Joost)
Nee, voor mij valt dit zeer tegen, ga ik augustus liever naar Dekmantel.
Ook niet echt te vergelijken.... Dekmantel en Lowlands
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Veel namen die rechtstreeks doorgestuurd hadden mogen worden naar Pinkpop (Dua Lipa, Rag’n’Bone Man, Joost)

Dat soort namen staat ieder jaar op Lowlands. Kan niet echt een verrassing zijn toch?

Maar goed, het zijn natuurlijk pas 25 namen, we zitten pas op zo'n 15 % van het hele programma. Het kan je smaak niet zijn, maar op grond hiervan claimen dat het de prijsverhoging niet waard is, is nogal voorbarig denk ik. Acts worden nu eenmaal duurder en duurder. Je ziet het helaas ook bij BKS en DTRH.

Het goede nieuws wat mij betreft is dat Imagine Dragons er (nog) niet bijstaan.
 

MisterB

Playlistbediener
24 aug 2017
7
0
Nice!! Zeker weer van de partij dit jaar.

Met Gorillaz, TWOD, Dua Lipa, Bonobo, Dropkick Murphys, Grizzly Bear, Rag'n'bone Man, Floating Points ben ik zeer blij.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Veel namen die rechtstreeks doorgestuurd hadden mogen worden naar Pinkpop (Dua Lipa, Rag’n’Bone Man, Joost)


Dat soort namen staat ieder jaar op Lowlands. Kan niet echt een verrassing zijn toch?

Maar goed, het zijn natuurlijk pas 25 namen, we zitten pas op zo’n 15 % van het hele programma. Het kan je smaak niet zijn, maar op grond hiervan claimen dat het de prijsverhoging niet waard is, is nogal voorbarig denk ik. Acts worden nu eenmaal duurder en duurder. Je ziet het helaas ook bij BKS en DTRH.

Het goede nieuws wat mij betreft is dat Imagine Dragons er (nog) niet bijstaan.

Jawel, maar vind het gewoon wat zwak als ik zie wat er in augustus allemaal tourt, kan uiteraard zijn dat dit nog komt maar op Way Out West & Paredes staan toch hele mooie namen waar Lowlands allemaal naast heeft gegrepen (Arctic Monkeys naar BKS, Arcade Fire naar Ahoy, Björk lijken ze vooralsnog niet aan te durven, Fleet Foxes kan nog komen..) maar nee, ben niet overtuigd...

Edit: ik ga er hierbij wel vanuit dat we net als vorig jaar de eerste worp, alle écht grote namen al gezien hebben..
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
De headliners zijn prima, Gorillaz en Kendrick zijn 2 behoorlijk grote namen. The War On Drugs (als ze headliner zijn) vind ik ergens dan ook wel een goede zet, ben geen groots fan. Maar wel een band die zich laatste jaren ontzettend goed heeft ontwikkeld. Dua Lipa is niet helemaal mijn ding, maar wel begrijp. Wederom een act die best hard gaat de laatste jaren.

In de midcard wel blij met Bonobo en Grizzly Bear (die ik wel had verwacht). Dropkick Murphys is feest gegarandeerd, dus ook prima. Verder uit dat rijtje is Spinvis ook altijd wel leuk (alleen ga ik die in 013 al zien dit jaar). In de kleinere namen ben ik vooral blij met Protomartyr en Bicep (Live). Floaing Points is ook wel sterk, maar vorig jaar gezien op BKS. Little Simz was nice als voorprogramma van Gorillaz, maar sla ik wel over.

Mijn enige hekelpunten zijn Rag N'Bone Man en Joost. Met de eerste heb ik helemaal niks (en ik kan Human echt niet meer horen), en een Youtuber... tsja ik wordt oud.

 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
En toch lijkt het er echt op dat DTRH het sterkste programma (voor mij persoonlijk dan) dit jaar zal hebben. War on Drugs is live echt wel helemaal te gek. Echter heb ik die vorig jaar nog in de HmH gezien en daarvoor op DTRH.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Zeer toffe headliners, zou The War On Drugs


James wrote:
Wat mij betreft zeer zwakke namen, hoge prijsstijging voor zeer weinig. Kendrick, Gorillaz & The War On Drugs zijn natuurlijk leuk, Grizzly Bear ook, maar zit niks verrassends tussen en voor deze prijsstijging verwacht je dat wel. Veel namen die rechtstreeks doorgestuurd hadden mogen worden naar Pinkpop (Dua Lipa, Rag’n’Bone Man, Joost)
Nee, voor mij valt dit zeer tegen, ga ik augustus liever naar Dekmantel.

Ook niet echt te vergelijken…. Dekmantel en Lowlands

Allebei in Augustus, en als Lowlands met hele sterke dance namen komt laten mensen Dekmantel sneller schieten, zeker als je ziet wat die dit jaar geprogrammeerd hebben valt Lowlands qua dance toch tegen...
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Ik denk dat Brockhampton misschien wel de meest exclusieve naam is die er staat. Ik ga dit jaar al naar Best Kept Secret en Woo Hah!, dus ik dacht dat als ze in Europa komen, ik ze wel zou zien op één van die twee. Eeuwig jaloers.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik denk dat Brockhampton misschien wel de meest exclusieve naam is die er staat. Ik ga dit jaar al naar Best Kept Secret en Woo Hah!, dus ik dacht dat als ze in Europa komen, ik ze wel zou zien op één van die twee. Eeuwig jaloers.

Niet zo exclusief hoor, stonden al op Oya & Way Out West, viel dus wel te verwachtten.. ;)
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
De headliners zijn prima, Gorillaz en Kendrick zijn 2 behoorlijk grote namen. The War On Drugs (als ze headliner zijn) vind ik ergens dan ook wel een goede zet, ben geen groots fan. Maar wel een band die zich laatste jaren ontzettend goed heeft ontwikkeld. Dua Lipa is niet helemaal mijn ding, maar wel begrijp. Wederom een act die best hard gaat de laatste jaren.

In de midcard wel blij met Bonobo en Grizzly Bear (die ik wel had verwacht). Dropkick Murphys is feest gegarandeerd, dus ook prima. Verder uit dat rijtje is Spinvis ook altijd wel leuk (alleen ga ik die in 013 al zien dit jaar). In de kleinere namen ben ik vooral blij met Protomartyr en Bicep (Live). Floaing Points is ook wel sterk, maar vorig jaar gezien op BKS. Little Simz was nice als voorprogramma van Gorillaz, maar sla ik wel over.

Mijn enige hekelpunten zijn Rag N’Bone Man en Joost. Met de eerste heb ik helemaal niks (en ik kan Human echt niet meer horen), en een Youtuber… tsja ik wordt oud.
Alhoewel ik zelf wel om de raps van Joost kan lachen, snap ik zeker dat veel mensen er niet zo veel mee hebben. Maar zo iemand krijgt waarschijnlijk een paar honderd euro max voor zijn optreden, dus het gaat ook niet echt ten koste van iemand anders. Ik snap dus niet zo dat mensen zich hier druk om kunnen maken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.556
Jelle wrote:
Ik denk dat Brockhampton misschien wel de meest exclusieve naam is die er staat. Ik ga dit jaar al naar Best Kept Secret en Woo Hah!, dus ik dacht dat als ze in Europa komen, ik ze wel zou zien op één van die twee. Eeuwig jaloers.

Niet zo exclusief hoor, stonden al op Oya & Way Out West, viel dus wel te verwachtten.. ?

Maar maakt die naam niet minder mooi. Alhoewel ik geen flauw idee heb of die live ook zo goed zijn als op plaat.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ik kan wel huilen zo slecht. Ik wilde zeker gaan en dacht als The War On Drugs komen, ben ik al tevreden. Maar als verder alleen Grizzly Bear voor mij interessant is dan is dit toch wel een mega teleurstelling. Gorillaz ook prima natuurlijk, maar die ga ik al op Werchter zien, dus voor mij persoonlijk niet doorslaggevend. De rest hoef ik niet te zien. Ik wacht met mijn kaartje tot er meer namen bekend zijn. Hier kan ik niks mee.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
(Arctic Monkeys naar BKS, Arcade Fire naar Ahoy, Björk lijken ze vooralsnog niet aan te durven, Fleet Foxes kan nog komen..)

Het kan natuurlijk je mening zijn, maar ik vind AM bijvoorbeeld helemaal niet zo boeiend. Zo vaak al gezien, en vond ze de laatste keer dat ik ze gezien heb erg tegenvallen. Björk, vind ik helemaal niks aan.... AF wel een hele toffe naam trouwens.

Maar persoonlijk ben ik dan weer veel blijer met Gorillaz, Kendrick & The war on drugs. Maarja zo iedereen zijn ding he .
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Staat zit wel heel veel hip hop en elektronische muziek in deze eerste lichting namen. Meer dan normaal boor mijn gevoel...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.783
Wauw, vette namen. Ik was tot nu toe alleen geïnteresseerd in Rock Werchter en Graspop, maar zo te zien gaat Lowlands ook serieus naar mijn festivalcenten dingen. Hoe snel verwachten jullie dat de kaarten zullen gaan?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Het zal wel even hard gaan op 10 februari, maar ik kan me niet voorstellen dat ze binnen een paar weken of zelfs maanden al uitverkopen.

Er is veel (goede) keuze dit jaar.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
DTRH heeft een heel sterk programma. Maar lowlands heeft pas een heel klein deel van de namen gedropt. Dus je kan het nog niet echt vergelijken.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Mooie headliners voor Lowlands....alleen snap ik de positie van Dua Lipa niet. Is ze nu een co headliner met The War On Drugs......?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken