Live Is Live 2022 - Nieuws & Geruchten

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.547
548
The National naar Zeebrugge voor Live is Live festival. Interessant.

1638957634697.png

Live Is Live - Nieuws en geruchten

Datum: vrijdag 17 juni t/m zondag 19 juni 2022
Locatie: Zeebrugge Strand, België

Alle info over line-up & kaartverkoop: https://liveislive.be/
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
The National is out. Eaux Claires is duidelijk terug.
Maar wat een vreemde locatie.

Edit: nieuw festival dus van Jan Digneffe, zal wel pikken
Hmmm. Benieuwd naar de lineup.

Maar wéér een nieuw festival waar ze mooie namen kunnen wegzetten? Vind dat we net wat minder festivals in BE mogen hebben...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270

Kekke website.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.138
2.882
Toch wel een verrassing! Ziet er naar uit dat het een reeks concerten wordt i.p.v. een echt festival, beetje stijl Lokerse Feesten denk ik. Er staat ook op dat het maar een tijdelijke locatie is, benieuwd of die zich wat gaan kunnen verankeren in het Belgische festivallandschap de komende jaren.
En trouwens, op de website staat er dat The National Benelux exclusive is dit jaar! Dat is langs de grote deur binnenkomen hoor.

Edit: prijs is €69. Voor €25 extra kan je 'sea view seats' krijgen en voor €30 extra kan je frontstage. Speciaal.

Edit 2: plattegrond van de opstelling. Food lineup gecureerd door BKS.
af18a1349d3a410ee8a1347587748ed2.png
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.395
625
Hmmm. Benieuwd naar de lineup.

Maar wéér een nieuw festival waar ze mooie namen kunnen wegzetten? Vind dat we net wat minder festivals in BE mogen hebben...
Dat was ook mijn eerste gedacht. Concurrentie is gewoonlijk goed, maar in België is er toch net iets te veel aanwezig.

En die locatie helpt eigenlijk ook niet: als je in het centrum van het land woont dien je ofwel lokaal een hotel/b&b te boeken, ofwel midden in de nacht nog 120km terug te rijden. Maar midden juni iets boeken aan de kust/in Brugge kost je ook al een flinke duit.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Hmmm. Benieuwd naar de lineup.

Maar wéér een nieuw festival waar ze mooie namen kunnen wegzetten? Vind dat we net wat minder festivals in BE mogen hebben...
Al die andere festivals zijn quasi allemaal in handen van Live Nation. Vooeal goed dat er eens wat concurrentie komt van buitenaf. Nog veel headliners die voor het rapen liggen, die Werchter niet wil boeken!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Een beetje het management van BKS ook.

Ik durf het haast niet te vragen, maar is dit de plek waar we The Strokes gaan zien in België?
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en rhcp

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.429
1.532
Eigenlijk best wel veel zin om een the National optreden mee te pakken volgend jaar, al is 70eu of 100 voor frontstage plekken wel aan de prijzige kant.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Eigenlijk best wel veel zin om een the National optreden mee te pakken volgend jaar, al is 70eu of 100 voor frontstage plekken wel aan de prijzige kant.
Het wordt een volwaardige festivaldag toch (1 podium weliswaar)? Op basis van andere concerten, verwacht ik hier zeker Sharon Van etten nog.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.138
2.882
Ja er zijn veel festivals in België, maar qua grote jongens valt dat toch echt mee? Wij hebben geen festivals van de categorie BKS/DTRH in de eerste helft van de zomer, en al zeker niet iets dat niet onder Live Nation valt. Logische zet dus en eigenlijk best blij mee, ook al is Zeebrugge een tegenvaller.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Ja er zijn veel festivals in België, maar qua grote jongens valt dat toch echt mee? Wij hebben geen festivals van de categorie BKS/DTRH in de eerste helft van de zomer, en al zeker niet iets dat niet onder Live Nation valt. Logische zet dus en eigenlijk best blij mee, ook al is Zeebrugge een tegenvaller.
Ja maar toch veel moeten horen dat ze 'act x ook kunnen wegzetten op festival X, Y of Z', terwijl dat steeds typische RW namen waren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Het wordt een volwaardige festivaldag toch (1 podium weliswaar)? Op basis van andere concerten, verwacht ik hier zeker Sharon Van etten nog.
Sharon Van Etten, Courtney Barnett en Jenny Beth touren met The National mee (begin) volgend jaar.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.084
5.339
Hmmm. Benieuwd naar de lineup.

Maar wéér een nieuw festival waar ze mooie namen kunnen wegzetten? Vind dat we net wat minder festivals in BE mogen hebben...

Juni was echt de enige blinde festivalspot in België. In de zomermaanden is het overkill maar door de positie van Primavera en BKS dichter moest wel is iemand hier op springen.
Zoals ik al zei, Jan Digneffe heeft natuurlijk een heel netwerk dat hij heeft kunnen meenemen. Dat is een serieuze voet tussen de deur. Zorgt er ook voor dat ze bij LN nog iets meer uit hun pijp gaan moeten komen, juich ik enkel maar toe.
Locatie vind ik ook maar zo zo, ermee probeersel dit jaar denk ik.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Mogelijke acts als headliner die nog ggen plek hebben in Belgie: Tyler, The Creator; The Strokes; Massive Attack; Lorde; Tame Impala?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken