Live Is Live 2022 - Nieuws & Geruchten

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.153
1.595
Er geraken lukt meestal nog. Terug geraken 's avonds inderdaad niet.
Enkel voor concerten in AB lukt dat nog.

En dan nog is dat altijd roulette daar in de AB. Bij twee van de vier concerten die ik in de AB gedaan heb zijn we voor de laatste nummers moeten gaan rennen om de trein te halen.

Mis je de grootste hit en mag je langs daklozen springen omdat de band met wat vertraging begon.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Een beetje dubbel dit. Enerzijds mooi dat er een meer "indie/alternative" festival bijkomt in BE. Maar aan die lelijke Belgische kust... Dat is toch minder romantisch dan de Beekse Bergen lijkt mij... En als ze dan toch namen van RW gaan wegkapen, wil ik wel dat het festival zelf 100% de moeite is. Ik ben benieuwd.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.153
1.595
AB is letterlijk vijf minuten wandelen van het station, waar hebben jullie het zelfs over.


Damn, we truly live in a society hè. Je zal maar de grootste hit missen en langs daklozen moeten passeren.

Jij houd er toch echt wel erg hard van hier om de wijsneus uit te hangen bij alles wat anderen posten he. ?

Misschien moet ik echt in kleurletters gaan zetten wanneer iets niet al te serieus opgenomen moet worden. Jij maakt er "langs daklozen passeren" van, ik had het over springen alsof ze hindernissen zijn.

Is dat misschien een tikje onrespectvol en in hindsight niet de beste grap? Maybe. Was het ietwat lacherig bedoeld? Zeker. Is het kut dat je naar een optreden van je favoriete band in de AB gaat en je moet reppen om de laatste trein te halen en je dus het einde mist? Ja....dat lijkt me duidelijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
Jij houd er toch echt wel erg hard van hier om de wijsneus uit te hangen bij alles wat anderen posten he. ?

Misschien moet ik echt in kleurletters gaan zetten wanneer iets niet al te serieus opgenomen moet worden. Jij maakt er "langs daklozen passeren" van, ik had het over springen alsof ze hindernissen zijn.

Is dat misschien een tikje onrespectvol en in hindsight niet de beste grap? Maybe. Was het ietwat lacherig bedoeld? Zeker. Is het kut dat je naar een optreden van je favoriete band in de AB gaat en je moet reppen om de laatste trein te halen en je dus het einde mist? Ja....dat lijkt me duidelijk.
Wacht effe, en het vetgedrukte vind je... beter klinken?

Eerst terecht wijzen om nadien mea culpa te slaan, wat is het nu. Misschien moet je in kleurletters gewoon niet zo'n hihi-haha-niet-al-te-serieuze-dingen-die-best-wel-mensonterend-zijn posten. Wijsneus.. Jeezes.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: pongolesi en Poppenkast

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Het punt waar het om gaat, door het OV einde van een show of festival moeten missen, is natuurlijk wel kak
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.153
1.595
Wacht effe, en het vetgedrukte vind je... beter klinken?

Eerst terecht wijzen om nadien mea culpa te slaan, wat is het nu. Misschien moet je in kleurletters gewoon niet zo'n hihi-haha-niet-al-te-serieuze-dingen-die-best-wel-mensonterend-zijn posten. Wijsneus.. Jeezes.

Mensonterend. Echt. Cry me a river kerel. Het is een foute joke, en dan nog?, gaan we echt de politiek correcte verontwaardige toer op gaan hier? Fine. Neem je koekje en knabbel het op, je krijgt hem.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
Mensonterend. Echt. Cry me a river kerel. Het is een foute joke, en dan nog?, gaan we echt de politiek correcte verontwaardige toer op gaan hier? Fine. Neem je koekje en knabbel het op, je krijgt hem.
Nah, denk dat een portie zelfreflectie misschien eerst wat op z'n plaats is met je uitvallen hier. Je 'mop' was misplaatst, punt. De rest hoeft niet, ook je tirade in de post hierboven niet.

Het punt waar het om gaat, door het OV einde van een show of festival moeten missen, is natuurlijk wel kak
Klopt, al gaat dat voor de AB gewoonweg echt niet op. Vorst daarentegen.. Alle shows stoppen grofweg om half elf, dat moet voldoende tijd bieden om mensen hun trein te halen. Bedoel AB maakt daar al ja-ren reclame voor en hebben bovendien een verlaagd tarief kunnen fixen met de nmbs. (link)

Brugge is via Gent/Brussel ook prima te doen, denk ik hoor afhankelijk van tot hoelaat het festival zal doorgaan. Kan me inbeelden dat men misschien extra/latere treins gaat willen inleggen? Idk.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.153
1.595
Nah, denk dat een portie zelfreflectie misschien eerst wat op z'n plaats is met je uitvallen hier. Je 'mop' was misplaatst, punt. De rest hoeft niet, ook je tirade in de post hierboven niet.


Klopt, al gaat dat voor de AB gewoonweg echt niet op. Vorst daarentegen.. Alle shows stoppen grofweg om half elf, dat moet voldoende tijd bieden om mensen hun trein te halen. Bedoel AB maakt daar al ja-ren reclame voor en hebben bovendien een verlaagd tarief kunnen fixen met de nmbs. (link)

Brugge is via Gent/Brussel ook prima te doen, denk ik hoor afhankelijk van tot hoelaat het festival zal doorgaan. Kan me inbeelden dat men misschien extra/latere treins gaat willen inleggen? Idk.

Wat jij blijft zeggen rond de AB is de theorie. In de praktijk loopt het echter soms anders. Gent of Antwerpen raak je vanuit de AB inderdaad altijd, maar als je in bijvoorbeeld in een Kortrijk moet zijn...dan ben je er vaak aan voor de moeite. Als een band met wat vertraging aan een set begint, dan moet je zorgen dat je op tijd bent, of je overstap mis je gewoon.

Ja, de AB adverteert met een goedkoper treinpakket en ja...vaak gaat dat helemaal goed. Niet altijd. Wij hebben dus al twee keer gehad dat het concert na 22u30 nog niet afgelopen was en we dus vroeger moesten gaan rennen. Dat levert je niet exact een fijn gevoel op na een concert.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Een beetje dubbel dit. Enerzijds mooi dat er een meer "indie/alternative" festival bijkomt in BE. Maar aan die lelijke Belgische kust... Dat is toch minder romantisch dan de Beekse Bergen lijkt mij... En als ze dan toch namen van RW gaan wegkapen, wil ik wel dat het festival zelf 100% de moeite is. Ik ben benieuwd.
Het is een beetje dubbel. Zeebrugge heeft het breedste strand van de Belgishe kust. Maar aan de rechter kant heb je de haven, en dat is geen mooi zicht natuurlijk. Maar aangezien een festival toch met nadarhekkens wordt omzoomt, heb je er niet veel last van.

In een ver verleden waren er al festivals te Zeebrugge. Eerst in de achterhaven, later op het strand (Belga Beach Festival, later Axion Bea). En toen kwamen daartoch wereldsterren naartoe (Sex Pistols, Inxs, Rod Stewart, Joe Cocker, Duran Duran, enz ...)

Als het weer een beetje mee zit, is die plaats wel aangenaam vertoeven. In dat weekend heb je dan ook de kortste nacht/langste dag.

 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Ik had toch ook iets anders verwacht/gehoopt na de aankondiging van The National. Qua concept lijkt het festival dan dichter aan te gaan leunen bij de Lokerse Feesten dan bij Best Kept Secret. Maar we blijven hopen op The Strokes :)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.581
584
Hoop toch heel hard op The Strokes op de 18e, past namelijk veel beter in de planning dan losse dag BKS. Kijkend naar agenda zou het makkelijk kunnen, zit vast ergens in Europa dan, of zouden ze tussen Berlijn en Lissabon even naar huis (US) gaan?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Misschien wat alternatiever op vrijdag, pop op zaterdag en classic op zondag?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Op zich toch weer een flinke naam. Het lijkt erop dat Duran Duran populairder is dan ooit. Een beetje wat ik voel rond Elton John, veel jongeren die daar ineens fan van zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
543
408
Wat zou de gedachte zijn dat je (voor zover ik weet) alleen maar dagtickets kan kopen? en geen combiticket voor alle drie de dagen kan kopen?

Wel benieuwd wanneer de headliner voor de zaterdag bekend wordt. Zou ergens logisch zijn als die bekend is voor dat de kaarten in de verkoop gaan. Maareh, ja, dat gaat niet meer gebeuren voor morgenochtend.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Wat zou de gedachte zijn dat je (voor zover ik weet) alleen maar dagtickets kan kopen? en geen combiticket voor alle drie de dagen kan kopen?
Ze hameren er steeds op dat het een concertreeks is en geen festival, zal daarmee wel te maken hebben.

Los daarvan denk ik dat er weinig overlap is tussen het publiek dat The National, Sharon Van Etten etc apprecieert, en zij die komen voor de "popdag voor het hele gezin".
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken