Le Guess Who? 2025

Goede vondst van Africa Express! Zou een ideale boeking zijn.

Malibu zou een kleine maar heel fijne boeking zijn. Ze heeft een briljante radioshow op NTS (United in Flames). Het zou fantastisch zijn moest ze dat concept live kunnen uitvoeren. Vorig jaar werd dat gedaan met de Calm Roots show.

• Leuk
Waarderingen: Processierups
Vorig jaar kwamen de eerste namen 23 mei, dus ik denk dat we het snel gaan weten! Maar dit kan bijna niet missen....

Met Unwound en Africa Express wordt de line up nu al een groot feest. Lijken ook wel grotere namen dan ze vorig jaar überhaupt hebben gehad (op Darkside na misschien)

Vorig jaar kwamen de eerste namen 23 mei, dus ik denk dat we het snel gaan weten! Maar dit kan bijna niet missen....

Met Unwound en Africa Express wordt de line up nu al een groot feest. Lijken ook wel grotere namen dan ze vorig jaar überhaupt hebben gehad (op Darkside na misschien)
Dit zijn zeker mooie namen. Maar is Unwound echt een “grotere” naam? Staat op SonicCity in het kleine font.

Niet dat dit iets uitmaakt voor LGW? want de grootte van de naam is hier niet zo belangrijk

Misschien verwar ik mijn eigen waardering (en die van sites als RYM) met hoe groot ze eigenlijk echt zijn.

Ben benieuwd of er nog namen doorkomen van SonicCity. Circuit des Yeux, Destroyer en Protomartyr zou ik zeker toejuichen. Al zie LGW de laatste jaren juist deze bands minder boeken.

Ik zie dat het persbericht van Africa Express is geüpdatet. Utrecht is verdwenen en de andere 3 plaatsen zonder datum + locatie hebben dat nu wel gekregen. Alles valt in Juli.

• Thinking
Waarderingen: wenteldave
Ja, is vervangen door Sticks. Boldy James heeft z'n tour geannuleerd voor redenen buiten de macht van het festival.
Om hier nog op terug te komen: ik zie dat de show in Oslo wordt ingehaald in begin november. Is dat nog een kanshebber voor LGW? of zoek ik dan te veel naar een opening?

Misschien verwar ik mijn eigen waardering (en die van sites als RYM) met hoe groot ze eigenlijk echt zijn.

Ben benieuwd of er nog namen doorkomen van SonicCity. Circuit des Yeux, Destroyer en Protomartyr zou ik zeker toejuichen. Al zie LGW de laatste jaren juist deze bands minder boeken.
Circuit stond vorige week nog in een redelijk gevulde ekko, fijne show was dat met Alan Sparhawk op gitaar(en vooral heel veel effecten) in de band. Ik zie ze daardoor toch wat minder snel geboekt worden dit jaar omdat ze al in Utrecht hebben gespeeld. Als ze (weer) touren mogelijk en dat zal wel een erg goede boeking zijn. Destroyer en Protomatyr zie ik eigenlijk alleen gebeuren als die bands rond die tijd gaan touren, het zijn namen die prima passen maar in mijn ogen te klein publiek bereik hebben om in te vliegen en vooral extra kaarten te verkopen ook al verkoopt LGW al flink zonder namen natuurlijk.

Voor Unwound tjah, in mijn ogen een gigantische band maar ze zijn natuurlijk helden in een gigantisch niche hoekje gitaar muziek en daar zelfs echt niet de grootste. Ik dacht ook voor een seconde wat staan ze laag op de Sonic City poster maar eigenlijk is het compleet begrijpelijk. De Vera show is bijvoorbeeld ook nog steeds niet uitverkocht en dat is een zaal die toch altijd wel de jaren 90 noise-rock/post-hardcore bands boekt en uitverkoopt.

• Leuk
En de teaser staat online. Vorig jaar werd deze ook op vrijdag van dezelfde week gepost (17 mei 2024). Toen kwam de aankondiging op de donderdag erna. Dus als ze heel de planning overnemen mogen we komende donderdag de namen verwachten. 😁

De muziek in de teaser is van Mutamassik.

• Leuk
Ja, lieve mensen: we hebben in ieder geval een verkoopdatum. 27 mei 11.00 gaan de overige weekendtickets en dagtickets in de verkoop.

• Leuk
De namen zullen morgen waarschijnlijk volgen. Dit jaar met 8 gastcuratoren.

En daarnaast deze week dit nog:

On Saturday 24 May, starting at 11:50AM CEST, you can tune in to Refuge Worldwidefor a special radio broadcast about Le Guess Who? 2025 and context around the program of this year's festival edition.

Following our initial line-up announcement, the Le Guess Who? program team gives an insight into the curatorial process for the 2025 edition of the festival. In between, you'll of course hear different tunes of artists performing at the festival, introduced by the team.

Entitled 'A Patchwork Woven with Sound', the LGW program team talks about how the current state of the world has shaped certain choices, how the program process is becoming more collaborate than ever, featuring eight guest curators, and how they envision the program as a patchwork quilt.

De namen zullen morgen waarschijnlijk volgen. Dit jaar met 8 gastcuratoren.

En daarnaast deze week dit nog:

On Saturday 24 May, starting at 11:50AM CEST, you can tune in to Refuge Worldwidefor a special radio broadcast about Le Guess Who? 2025 and context around the program of this year's festival edition.

Following our initial line-up announcement, the Le Guess Who? program team gives an insight into the curatorial process for the 2025 edition of the festival. In between, you'll of course hear different tunes of artists performing at the festival, introduced by the team.

Entitled 'A Patchwork Woven with Sound', the LGW program team talks about how the current state of the world has shaped certain choices, how the program process is becoming more collaborate than ever, featuring eight guest curators, and how they envision the program as a patchwork quilt.
LGW is wel vaak later op de dag met namen toch (aangezien ze er nu nog niet zijn)? Heb het idee dat de majors vaak strak op 10 of 11 uur zitten, terwijl de LGWs, LOTDs en Roadburns van deze wereld vaak pas om 14 of 16 uur droppen.

SUNN O))) !!

Verder:
Among the extensive list of special performances at Le Guess Who? 2025 are Rizwan-Muazzam Qawwali, nephews of qawwali master Nusrat Fateh Ali Khan, who will present a series of unique shows during a three-day residency; curator Tianzhuo Chen and dancer and choreographer Siko Setyanto present the multidisciplinary performance Moyang 先祖 & Seaman 漁師, inspired by Japanese Noh, the oldest theatre art still performed today; Nicolás Jaar returns to the festival, this time with Pakistani-American artist Ali Sethi, pairing songs rooted in classic Sufi poetry with electronic abstraction; born on the traditional lands of the Gooniyandi and Walmatjarri peoples of north-western Australia, Kankawa Nagarra–musician, teacher, human rights advocate, and environmental activist–will make her European debut; Jad Atoui, Anthony Sahyoun and Sandy Chamoun, key figures of Lebanon’s resilient music scene, present Ghadr غدر, a project that fuses electronics and distortion with vocals rooted in classical Arabic singing; Iggor Cavalera, co-founder of the legendary Sepultura, will perform together with Attila Csihar (Void ov Voices) for the very first time; and on the festival’s opening night, Colombian artist Lido Pimienta presents her new album, inspired by European classical music and Gregorian chant.

• Leuk

Users who are viewing this thread