GMM 2024 (no clutter)

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Graspop-door-Tim-Tronckoe-via-Graspop-Flicker.jpg



Graspop Metal Meeting 2024​

Datum: 20-23 juni 2024
Venue: Festivalpark Stenehei
Plaats: Dessel
Land: België
Organisator: Live Nation Belgium
Directeur: Peter van Geel
Capaciteit: 55.000
Eerste editie: 1996

Alle info:
400747346_890076152750341_6934477541502570456_n.jpg

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Dit topic is bedoeld als parallel alternatief voor het reguliere 'Graspop Metal Meeting 2024' topic.
De doelstelling is om dit topic zowel relevant als informeel en levendig te houden.
Reacties dienen over het algemeen inhoudelijk iets toe te voegen aan het topic, dan wel over een sfeerverhogend gehalte te beschikken.

Zeer welkom:
  • speculaties over of wishlists van realistische aan te kondigen bands (liefst met enige onderbouwing);
  • nieuwe aankondigingen, informatie, nieuws over GMM of andere relevante festivals (bv. een poster);
  • leuke/interessante relevante discussies (onderbouwd);
  • (directe) reacties op of persoonlijke meningen over aankondigingen en ander nieuws (juichend dan wel balend);
  • luistertips, playlists, links naar bandintroducties van aangekondigde bands;
  • links naar relevante posts/discussies in andere topics;
  • suggesties/tips om dit topic of forum beter/efficiënter te maken;
  • etc.
Te vermijden/beperken:
  • "vandaag is de dag!"
  • uitingen van ongeduld, onbegrip, verveling, loze hoop, frustratie;
  • wilde, niet-onderbouwde speculaties over mogelijke aankondigingen (band, dag, tijdstip);
  • vragen, discussies of klachten over organisatorische of logistieke zaken (graag in een ander topic, eventueel met links/tags);
  • te lang najuichen/nabalen over aankondigingen;
  • nodeloos of overdreven negatieve reacties;
  • etc.
@Joslittel @nikita @charlottekos @Kneuzer @Dr. Hannibal @Piebe71 @Ghostattack @Maerts @SweetJesus @BetterDays @theblackmadness @Jamel @mcrockz @duck @gerbthederp @Elisa Day @JK79 @MarcoReusel @saurus @Pauly Robin @Akephalos @nepticot @Chronicbias @wenteldave @jimmywe
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.162
Oké... Dus wat is er nu bekend?

Donderdag: TOOL
Vrijdag: Five Finger Death Punch & Judas Priest

En voor de rest onofficiële bevestigingen van Rotting Christ, Bury Tomorrow en Vltimas? Of heb ik de laatste weken zoveel gemist meer gemist door mijn afwezigheid?
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.386
2.894
Oké... Dus wat is er nu bekend?

Donderdag: TOOL
Vrijdag: Five Finger Death Punch & Judas Priest

En voor de rest onofficiële bevestigingen van Rotting Christ, Bury Tomorrow en Vltimas? Of heb ik de laatste weken zoveel gemist meer gemist door mijn afwezigheid?
Dat is het exact
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Dus dan maar 60% van de berichten in het ander topic hier dubbel posten..? Want anders krijg je van die toestanden als "ja maar dit werd reeds gemeld in het ander topic"

🤷‍♂️
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.861
1.791
Afgelopen jaar een hele discussie gehouden over het verdelen van topics, krijg je dit.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Wat we weten (update 22-11-2023):

401750016_890435529381070_2855270310549201943_n.jpg
404915051_894599465631343_7004361925298398718_n.jpg
402857598_890953369329286_3322067437066133128_n.jpg
401851768_891973519227271_4327020522474819255_n.jpg
404467682_893632895728000_4716554024890886736_n.jpg

Aangekondigde headliners:
  • Tool (donderdag)
  • Alice Cooper (donderdag)
  • Five Finger Death Punch (vrijdag)
  • Judas Priest (vrijdag)
  • Bring Me The Horizon (zaterdag)
  • Avenged Sevenfold (zaterdag)
  • Scorpions (zondag)
  • Machine Head (zondag)

Niet aangekondigd, maar zelfbevestigd:
  • Bury Tomorrow
  • Night Verses (support Tool)
  • Rotting Christ
  • Vltimas
Verwachting is dat er op 22 november (voor de start van de ticketverkoop op zaterdag 25 november) een groot deel (80-90 namen) van de undercard bekend gemaakt zal worden.
 
Laatst bewerkt:

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Snap goed waar de behoefte vandaan komt, en tof dat je initiatief pakt. Ik twijfel wel of dit goed gaat werken, vooral omdat de richtlijnen behoorlijk voor interpretatie vatbaar zijn. Tegelijkertijd wil ik het best een kans geven en kijken hoe het zich ontwikkelt. Ik heb daarom even wat ruis comments verwijderd, het topic naar het Graspop Forum verplaatst en de richtlijnen omhoog geplaatst.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Snap goed waar de behoefte vandaan komt, en tof dat je initiatief pakt. Ik twijfel wel of dit goed gaat werken, vooral omdat de richtlijnen behoorlijk voor interpretatie vatbaar zijn. Tegelijkertijd wil ik het best een kans geven en kijken hoe het zich ontwikkelt. Ik heb daarom even wat ruis comments verwijderd en de richtlijnen omhoog geplaatst.
Dank je, Jos!
Ik hoop inderdaad dat iedereen het een kans wil geven.
Commentaar geven mag uiteraard, maar wel onderbouwd. Suggesties ter verbetering zijn nog meer welkom (zie richtlijnen).

Let op: dit zijn dus enkel richtlijnen, geen keiharde regels en wetten.
Het is niet de bedoeling dat dit een braaf, klinisch, kapotgemodereerd topic wordt.
Integendeel, het moet juist leuk en levendig worden, maar vooral ook informatief!

Verder is het dus een parallel alternatief voor het andere topic, geenszins bedoeld als vervanging.
Dat zal zeker betekenen dat er dingen dubbel gepost zullen worden, wat op zich geen probleem is (hoewel een linkje de voorkeur heeft in beide richtingen).
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
Ik verwacht Scorpions op de zondag. Ze hadden dacht ik al wat festival shows staan.

Ik geloof niet dat ze deep purple als headliner neerzetten (waren ze de vorige keer ook niet) en er is ook geen ander concreet alternatief?

Sinds dat ik naar Graspop ga, zijn er altijd wel minimaal twee dagen met een rollator headliner geweest, waaronder dus altijd de zondag (zonder verder volledig het eens te zijn met de theorie, is dit wel een gegeven)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Ik verwacht Scorpions op de zondag. Ze hadden dacht ik al wat festival shows staan.

Ik geloof niet dat ze deep purple als headliner neerzetten (waren ze de vorige keer ook niet) en er is ook geen ander concreet alternatief?

Sinds dat ik naar Graspop ga, zijn er altijd wel minimaal twee dagen met een rollator headliner geweest, waaronder dus altijd de zondag (zonder verder volledig het eens te zijn met de theorie, is dit wel een gegeven)
Scorpions lijkt me ook best een kanshebber, meer dan Deep Purple inderdaad.
Ik weet niet in hoeverre Aerosmith nog mogelijk is/kans maakt, dat zou natuurlijk wel de beste optie zijn.

Zondag:
Aerosmith/Scorpions/Deep Purple
Parkway Drive/Machine Head/Pantera (hint van Jimmy)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.162
Wat we weten:

Niet aangekondigd, maar zelfbevestigd:
  • Bury Tomorrow
  • Rotting Christ
  • Vltimas
Corey Taylor mag aan het rijtje 'niet aangekondigd, maar zelf bevestigd' toegevoegd worden!
He said (as transcribed by BLABBERMOUTH.NET): "I'm doing three and a half weeks in Europe and the U.K. with SLIPKNOT. Pretty much all of June we'll be gone. We're doing [the] Download [festival in the U.K.]. We're doing all the other big [European festivals] too — Graspop, Copenhell, Roskilde, I think, is in there. We're doing Resurrection Fest at the end, which is in Spain. We're kind of running the gambit [sic]. I know we're doing a lot of stuff in Germany as well."

Eerlijk is eerlijk, het begint er best wel aardig uit te zien voor Graspop. De combinatie van Avenged Sevenfold en BMTH gaat ongetwijfeld goed werken, al ben ik heel benieuwd hoe het nieuw werk van die eerste gaat vallen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Heel blij met A7X!
Te lang niet meer live gezien (GMM 2018, en dat was ook de laatste keer dat ze in Europa waren..).
Is toch een heerlijke festivalband met veel goede nummers en veel variatie.
Ben wel benieuwd hoeveel ze van het nieuwe album spelen, en hoe die nummers gaan vallen op een festival.
Ik vind het een geweldig album, maar misschien kunnen ze het beter bij de oudere nummers houden..?

BMTH ben ik wel erg benieuwd naar.
Heb wel eens een concertje op YouTube bekeken, en het moet gezegd, dat ziet er wel aardig energiek en idrukwekkend uit!
Beetje verrassend wel voor mij dat ze boven A7X staan, en dus blijkbaar South Stage (de 'grotere') headliner zijn.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Corey Taylor mag aan het rijtje 'niet aangekondigd, maar zelf bevestigd' toegevoegd worden!
Nice, goed gevonden! (y)
Toegevoegd!

Ik ben niet echt bekend met zijn solowerk, ga straks maar eens luisteren.
Maar eerst even een nieuw EPtje van Celeste. :)
 
Laatst bewerkt:

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
188
275
Corey Taylor mag aan het rijtje 'niet aangekondigd, maar zelf bevestigd' toegevoegd worden!


Eerlijk is eerlijk, het begint er best wel aardig uit te zien voor Graspop. De combinatie van Avenged Sevenfold en BMTH gaat ongetwijfeld goed werken, al ben ik heel benieuwd hoe het nieuw werk van die eerste gaat vallen.
Nu moet ik zeggen dat ik dit artikel moeilijk lezen vind. Ik geloof best dat hij solo op graspop staat, maar de quote
"I'm doing three and a half weeks in Europe and the U.K. with SLIPKNOT. Pretty much all of June we'll be gone. We're doing [the] Download [festival in the U.K.]. We're doing all the other big [European festivals] too — Graspop, Copenhell, Roskilde, I think, is in there. We're doing Resurrection Fest at the end, which is in Spain. We're kind of running the gambit [sic]. I know we're doing a lot of stuff in Germany as well."'
klinkt juist eerder als Slipknot die de festivals doet en de rest van het jaar is solo. Maar slipknot lijkt me niet logisch aangezien die er vorig jaar al stonden
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.281
Nice, goed gevonden! (y)
Toegevoegd!
Corey Taylor mag aan het rijtje 'niet aangekondigd, maar zelf bevestigd' toegevoegd worden!
Deze was al ontkracht. Artikel is van begin juni en de tekst gaat over de slipknot tour 2023.
I'm doing three and a half weeks in Europe and the U.K. with SLIPKNOT. Pretty much all of June we'll be gone. We're doing [the] Download [festival in the U.K.]. We're doing all the other big [European festivals] too — Graspop, Copenhell, Roskilde, I think, is in there.

Op de website van Corey staat voorlopig geen Graspop tussen; al wel Copenhell en Summerside, maar bevestigd is hij toch nog niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken