GMM 2024 (no clutter)

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.617
11.283
Deze was al ontkracht. Artikel is van begin juni en de tekst gaat over de slipknot tour 2023.
I'm doing three and a half weeks in Europe and the U.K. with SLIPKNOT. Pretty much all of June we'll be gone. We're doing [the] Download [festival in the U.K.]. We're doing all the other big [European festivals] too — Graspop, Copenhell, Roskilde, I think, is in there.

Op de website van Corey staat voorlopig geen Graspop tussen; al wel Copenhell en Summerside, maar bevestigd is hij toch nog niet.
Maar dat gehele artikel gaat voor de rest over CMFT zelf. Daarnaast heeft noch Slipknot noch Corey zelf op Roskilde gestaan afgelopen jaar. Maar hij is wel al aangekondigd voor Download en Copenhell. Volgens mij slaat het daarom ook gewoon op komend jaar.
 
  • Thinking
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Nu moet ik zeggen dat ik dit artikel moeilijk lezen vind. Ik geloof best dat hij solo op graspop staat, maar de quote

klinkt juist eerder als Slipknot die de festivals doet en de rest van het jaar is solo. Maar slipknot lijkt me niet logisch aangezien die er vorig jaar al stonden
Deze was al ontkracht. Artikel is van begin juni en de tekst gaat over de slipknot tour 2023.
I'm doing three and a half weeks in Europe and the U.K. with SLIPKNOT. Pretty much all of June we'll be gone. We're doing [the] Download [festival in the U.K.]. We're doing all the other big [European festivals] too — Graspop, Copenhell, Roskilde, I think, is in there.

Op de website van Corey staat voorlopig geen Graspop tussen; al wel Copenhell en Summerside, maar bevestigd is hij toch nog niet.
Ah, goed opgelet, beiden!
Dat is wat we nodig hebben, factcheckers! ;)
Weer verwijderd (hoewel het waarschijnlijk een kwestie van tijd is dat ie alsnog aangekondigd wordt).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Maar dat gehele artikel gaat voor de rest over CMFT zelf. Daarnaast heeft noch Slipknot noch Corey zelf op Roskilde gestaan afgelopen jaar. Maar hij is wel al aangekondigd voor Download en Copenhell. Volgens mij slaat het daarom ook gewoon op komend jaar.
Hm, het wordt er niet makkelijker op zo..
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.643
3.288
Maar dat gehele artikel gaat voor de rest over CMFT zelf. Daarnaast heeft noch Slipknot noch Corey zelf op Roskilde gestaan afgelopen jaar. Maar hij is wel al aangekondigd voor Download en Copenhell. Volgens mij slaat het daarom ook gewoon op komend jaar.
Die eerste en tweede paragraaf gaan toch echt over 2023.
2e eindigt met "But end of August into the beginning of October, we're going out [in support of] 'CMF2'. And then the album comes out right smack dab in the middle of it. So it's perfect."

Daarna gaat het naar mijn gevoel over op einde van het jaar; South America tour met Slipknot en dan grotendeels Slipknot pauze om te touren met CMF2 in 2024.
"We'll do a handful of things next year, but for the most part for the rest of this year and pretty much all of next year, it's gonna be all [touring in support of] 'CMF2'. We're starting to get offers for Japan and Australia, we're getting offers for Europe and the U.K."
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.225
7.489
Wat is precies de plek op het forum om vragen te stellen over het gebruik van dit topic versus dit andere topic? Zo nodig wil ik mijn post wel verwijderen en deze vraag opnieuw stellen in een ander topic

Vraag me vooral af of het de bedoeling is dat alle relevante posts nu in 2 topics worden gepost? Of in het andere topic alleen de clutter.

Capaciteit in de openingspost staat niet juist trouwens @MetalLimbo Het moet 55k zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jonasvh

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Wat is precies de plek op het forum om vragen te stellen over het gebruik van dit topic versus dit andere topic? Zo nodig wil ik mijn post wel verwijderen en deze vraag opnieuw stellen in een ander topic
Dat kan/mag gewoon hier.
Vraag me vooral af of het de bedoeling is dat alle relevante posts nu in 2 topics worden gepost? Of in het andere topic alleen de clutter.
Wat mij betreft het laatste, maar ik heb natuurlijk niet heel veel invloed op wat anderen daar posten.
Capaciteit in de openingspost staat niet juist trouwens @MetalLimbo Het moet 55k zijn
Ok, aangepast.
Overgenomen van Festileaks-pagina.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Bekijk bijlage 6991

Zelfbevestiging van Night Verses, als support voor Tool.
Top, toegevoegd! (y)

Nooit van gehoord, maar een eerste luisterbeurt wekt meteen de aandacht, heel interessante band (hoe kan het ook bijna anders als support van Tool?)!
Moeilijk te beschrijven, zelfs door Wikipedia:

1700237768415.png
1700237808242.png
Hier gaat ongetwijfeld een grote delegatie van prog-liefhebbende Festileakers vooraan staan! ;)

 

mcrockz

Playlistbediener
15 nov 2023
43
44
Ff een toevoeging van mij hier
Screenshot_20231118_145019_Chrome.jpg
Deep purple is zeker een mogelijkheid voor de zondag ze zijn zelfs nog beschikbaar voor co headline op donderdag met tool kwa datum wat bekend is

Dan ook ff over scorpions
Screenshot_20231118_145311_Chrome.jpg

Verwacht niet dat ze komen
Zo als tezien zitten ze in mei nog in America en July pas in Europa het zou natuurlijk kunnen dat er nog een hele rits aan optredens bij komt maar de hele zooi overbrengen van America naar Europa lijkt me geen makenlijke trip

Iron maiden dan kan waarschijnlijk ook een streep door (gelukig) want die hebben een tour aan gekondigd in Azië, Australië, Amerika in 2024

Within temptation waarschijnlijk ook niet
Screenshot_20231118_150535_Chrome.jpg
Een mega gat
En zouden dan net terug komen uit de zuid Amerika tour en dan festivals doen in Europa wanneer ze later in het jaar een Europa tour hebben staan ? Lijkt me niet logisch

Def Leppard? Gaan wel touren in 2024 maar nog geen elke data bekend

Lynard skynard ? Vergeet het maar die zitten bijna gehele jaar in een usa tour met zz top

Corey Taylor?
Screenshot_20231118_151510_Chrome.jpg
Kan maar nog niet bekent wel festivals aan het doen

Volbeat? Geen tour bekent in 2024

Powerwolf ? Gaan pas eind 2024 touren

SOAD?? Hebben maar 1 show in 2024 op 27 april zijn ze headliner samen met slipknot ok sick new world

A perfect circle ? Nee die zitten ook in een usa tour in 2024

Evanescence ?? 1 optreden in 2024 in America

Korn? Geen tour bekend in 2024

Dus wat er ook komt op zondag is of niet een mega band of heeft in 2023 ook al ok Graspop gestaan, of miss ik hier een naam ?

edit: ff de plaatjes kwa groote aangepast mijn excus voor de mega size (op je telefoon kan je die groote niet inschatten en aanpassen)
 
Laatst bewerkt:

FRANKCR7FG

Playlistbediener
17 nov 2023
22
10
Wat we weten:

401750016_890435529381070_2855270310549201943_n.jpg
402844979_890949855996304_4075595776782743489_n.jpg
401851768_891973519227271_4327020522474819255_n.jpg

Aangekondigd:
  • Tool (headliner donderdag)
  • Five Finger Death Punch (headliner vrijdag)
  • Judas Priest (headliner vrijdag)
  • Bring Me The Horizon (headliner zaterdag)
  • Avenged Sevenfold (headliner zaterdag)

Niet aangekondigd, maar zelfbevestigd:
  • Bury Tomorrow
  • Night Verses (support Tool)
  • Rotting Christ
  • Vltimas

Niet aangekondigd, maar zo goed als bevestigd:
  • Avenged Sevenfold
  • Bring Me The Horizon

Mogelijke headliner op herhaling:
  • Machine Head
  • Pantera
  • Parkway Drive

Zo goed als uitgesloten:
  • Metallica

Verwachting is dat er vandaag en volgende week nog meerdere headliners (zo niet alle) aangekondigd zullen worden, en er volgende week (voor de start van de ticketverkoop op zaterdag 25 november), een groot pakket met overige namen bekend gemaakt zal worden.
Metalica excluded why? The perfect day in the calendar for metallica is 23 june and hellfest, so they can close the graspop because wretchter is ocupped
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

mcrockz

Playlistbediener
15 nov 2023
43
44
Metalica excluded why? The perfect day in the calendar for metallica is 23 june and hellfest, so they can close the graspop because wretchter is ocupped
Zo als ik net ook al zij in het andere topic kom met een goede reden dat ze wel komen, dat ze niet op werchter staan is geen goede reden, insiders laten weten dat ze niet komen dus komt met een goede reden dat de insiders het fout hebben
Want nogmaals de kans dat ze op pinkpop staan is groter dan dat ze op graspop staan
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Metalica excluded why? The perfect day in the calendar for metallica is 23 june and hellfest, so they can close the graspop because wretchter is ocupped
Het is bevestigd door onze goed geïnformeerde insider dat ze NIET komen, hoe goed het ook in hun programma moge passen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Bekijk bijlage 7011
Deze mag integraal doorkomen van mij meteen ook de eerste boeking van cavallera voor volgende zomer?
Hm, zeer interessant, ja.
Zeker allemaal dikke kanshebbers! (y)

En ik zou ze mogelijk alle 5 gaan kijken (in volgorde):
  • Bruce Dickinson: zeer benieuwd naar dat nieuwe album begin volgend jaar!
  • Emperor: begin ik eigenlijk pas langzaam te ontdekken de laatste tijd, begint aardig op me te groeien.
  • The Darkness: nog niet kunnen zien door clashes.
  • Cavalera: niet de grootste Sepultura-fan, maar een klassieke set zou ik toch wel eens willen zien.
  • Michael Monroe: zanger van Hanoi Rocks, mooie @Koekdoos naam. 😉
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.716
7.516
Michael Monroe: zanger van Hanoi Rocks, mooie @Koekdoos naam. 😉

Er staan inmiddels best wat mooie glam of algemene 80s metal verspreid door Europa rondom Graspop.
Michael Monroe, Extreme, Yngwie Malmsteen, Pretty Maids, Bruce Dickinson en vast nog wel wat meer die ik zo niet uit t hoofd kan opnoemen. Sommige daarvan heb ik eigenlijk vrijwel niet geluisterd, zoals dan toevallig een Hanoi Rocks en Pretty Maids, maar zou het zeker toejuichen.

Ik hoop vooral op Night Ranger en/of Winger: beide een relatief recent album en beide nog geen concerten in de VS gepland staan in de maanden juni t/m augustus. Ga er niet vanuit, maar zou wel het beste zijn als een van de twee of beide bij de grote groep namen van komende week zitten
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.225
7.489
Weet niet of de mensen in dit topic dit ook hebben meegekregen uit het andere topic, dus hier even korte samenvatting:
Jimmy vermelde eerder dat 1 van de zondag headliners in ieder geval zeker geen rollator band is
Verder vermelde hij gisteren nog dat 1 van de zondag headliners op herhaling komt
Jimmy verwacht maandag de zondag headliner aankondiging en woensdag de grote drop met namen, aangezien amerikaanse bands niet graag aankondigen rond thanksgiving/black friday. Hij zei er wel bij dat dit een gok is en niet meer dan dat.

De 2023 headliners:
  • GNR, Ghost, Gojira, Motley, Def Leppard, Slipknot touren allemaal niet dus lijken me uitgesloten. Blijven alleen over: Machine Head en Parkway Drive
  • Machine head zal in mijn ogen niet gaan headlinen als die terug komen volgend jaar, want die zijn nergens headliner
In mijn ogen is Parkway Drive dus de enige realistische optie.
Parkway Drive, Scorpions en Deep Purple lijken de meest voor de hand liggende opties voor de resterende headliner slots.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken