GMM 2024 (no clutter)

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.252
Weet niet of de mensen in dit topic dit ook hebben meegekregen uit het andere topic, dus hier even korte samenvatting:
Jimmy vermelde eerder dat 1 van de zondag headliners in ieder geval zeker geen rollator band is
Verder vermelde hij gisteren nog dat 1 van de zondag headliners op herhaling komt
Jimmy verwacht maandag de zondag headliner aankondiging en woensdag de grote drop met namen, aangezien amerikaanse bands niet graag aankondigen rond thanksgiving/black friday. Hij zei er wel bij dat dit een gok is en niet meer dan dat.

De 2023 headliners:
  • GNR, Ghost, Gojira, Motley, Def Leppard, Slipknot touren allemaal niet dus lijken me uitgesloten. Blijven alleen over: Machine Head en Parkway Drive
  • Machine head zal in mijn ogen niet gaan headlinen als die terug komen volgend jaar, want die zijn nergens headliner
In mijn ogen is Parkway Drive dus de enige realstische optie.
Parkway Drive, Scorpions en Deep Purple lijken de meest voor de hand liggende opties voor de resterende headliner slots.
Dank u, want inderdaad niet meegekregen. Altijd jammer als een headliner het jaar erop alweer komt. Nou kan ik ook weinig met PWD, maar da's een andere discussie.

Is het al zeker dat het een headliner is die terugkomt of juist een naam die wel op herhaling komt, maar nu een positie hoger als hesdliner heeft gepakt?

Ik denk trouwens dat ze TOOL als enige laten headlinen op de donderdag. Die andere hadden ze dan vast al bekendgemaakt, net zoals dat wel op vrijdag en zaterdag is gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

JK79

Dagopener
11 sep 2021
505
1.242
Weet niet of de mensen in dit topic dit ook hebben meegekregen uit het andere topic, dus hier even korte samenvatting:
Jimmy vermelde eerder dat 1 van de zondag headliners in ieder geval zeker geen rollator band is
Verder vermelde hij gisteren nog dat 1 van de zondag headliners op herhaling komt
Jimmy verwacht maandag de zondag headliner aankondiging en woensdag de grote drop met namen, aangezien amerikaanse bands niet graag aankondigen rond thanksgiving/black friday. Hij zei er wel bij dat dit een gok is en niet meer dan dat.

De 2023 headliners:
  • GNR, Ghost, Gojira, Motley, Def Leppard, Slipknot touren allemaal niet dus lijken me uitgesloten. Blijven alleen over: Machine Head en Parkway Drive
  • Machine head zal in mijn ogen niet gaan headlinen als die terug komen volgend jaar, want die zijn nergens headliner
In mijn ogen is Parkway Drive dus de enige realstische optie.
Parkway Drive, Scorpions en Deep Purple lijken de meest voor de hand liggende opties voor de resterende headliner slots.
Ik volg de redenatie voor Parkway Drive maar zou het niet zo kunnen zijn dat het vorig jaar in de onderhandelingen om Machine Head exclusief te laten overkomen al is afgetikt dat ze dan dit jaar ook headlinen los van waar ze nu op andere festivals staan. Ik kan me goed voorstellen dat ze hun hebben overtuigd met 2 keer headlinen vorig jaar. Ik zou zelf zeggen 70% kans Parway Drive, 25% Machine Head en 5% doorschuiven van sub 2023 naar headliner 2024 (al zou ik niet weten welke want Pantera werkte prima in de combi (Slipknot, PwD en Architects) afgelopen jaar maar zie ik echt niet werken in combinatie met Scorpions en vergelijkbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.211
7.467
Is het al zeker dat het een headliner is die terugkomt of juist een naam die wel op herhaling komt, maar nu een positie hoger als hesdliner heeft gepakt?
Het is maar hoe je het interpreteert, De quote is "Dus ik gok daarom maandag 2 resterende zondagheadliners (1 van de 2 komt op herhaling trouwens) en woensdag het pakket."

In principe is het mogelijk dat het een band is die geen headliner was inderdaad, maar daar zie ik ook niet echt duidelijk kandidaten voor.
Disturbed lijkt me mogelijk maar voor zover ik weet touren die niet. Een andere optie zou wellicht Pantera zijn, als ze die promoten naar headliner
Ik denk trouwens dat ze TOOL als enige laten headlinen op de donderdag. Die andere hadden ze dan vast al bekendgemaakt, net zoals dat wel op vrijdag en zaterdag is gedaan.
Ik denk inderdaad ook dat er een grote kans is dat ze geen band aankondigen als North stage headliner op de donderdag, en we er pas bij het tijdschema achter komen wie dat is.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.710
7.509
De organisatie is (volgens mij?) wel groot fan van Disturbed, ik zie dat ook wel gebeuren, omdat dat ook wel goed samen gaat met een naam als Scorpions (Deep Purple geloof ik niet in als headliner, 2017 was een noodgreep en 2022 stonden ze als sub van een main). Disturbed - Scorpions is solide, past bij elkaar en Disturbed wilde gaan focussen op een headline waardige show, mooi moment om het uit te proberen.

Al verwacht ik gewoon dat het Parkway Drive wordt, zij staan al op verschillende andere festivals in de buurt.

Nadelig natuurlijk dat het op herhaling is, maar misschien ook wel dé manier om PWD aan Graspop te verbinden en ervoor te zorgen dat ze minder snel naar een Rock Werchter zullen overstappen (al wordt de volgende festival run het dan misschien wel RW, omdat ze anders te snel achter elkaar op Graspop zullen staan, 2023 - 2024 - 2026 lijkt me erg veel bijvoorbeeld)
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
360
518
I think Parkway Drive is the biggest contender to close the festival because this year they said that Graspop was one of the best or maybe the best show in their career.

Machine Head was also at first planned for next year so that could be their chance. But will they accept lower position next year if PWD get headline slot?

Let’s say 60:40 for PWD.

I’m more interested for other headliner. If not Scorpions, maybe some surprise 🤔
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: knalboon en PreFXDesigns

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
306
638
Nadelig natuurlijk dat het op herhaling is, maar misschien ook wel dé manier om PWD aan Graspop te verbinden en ervoor te zorgen dat ze minder snel naar een Rock Werchter zullen overstappen

Ik vraag me af of daar wel gevaar voor is. Al de metal die op Werchter staat, heeft ooit wel eens een commercieel hitje gehad, waardoor het grote publiek ze ook nog wel een beetje kent. Het doorsnee Werchter-gezinnetje heeft nog nooit van Parkway Drive gehoord.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
We zullen zien.
Zolang de handtekeningen niet onder de contacten staan kan alles nog veranderen. Ook Jimmy is al wel eens verrast geweest.
Ik vertrouw op Graspop dat ze wel de goeie keuzes maken. Zowel MH als PWD zouden terecht zijn. Ja, jammer op herhaling, maar dat is nu gewoon het landschap van tourende bands in juni volgend jaar.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
@jimmywe gaf een zeer duidelijke hint op een post van @La Hormiga 93 dat de herhaler een van deze 3 gaat worden:

Bekijk bijlage 7013

Disturbed is dus uitgesloten, en ook geen aanleiding voor.
Sowieso hoeven headliners niet per se bijelkaar te passen, dat is lang niet altijd het geval.

Mijn gok:
50% Parkway Drive
30% Machine Head
20% Pantera

Ik zie de verhouding wel ietsje anders:
45 % Parkway Drive
40 % Pantera (en die brengen Lamb Of God mee als sub)
15 % Machine Head
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.405
2.940
De afbeeldingen op Ticketmaster.be zijn aangepast aan de nieuwe stijl. Helaas nog geen aankondiging wanneer de prijzen online komen
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.252
Hey het was leuk maar opsplitsen omdat sommige zich te goed voelen voor een discussie oid. pfff

IK STOP DUS MET FESTILEAKS NU

ja kom op ik ga geen 2 threads lezen ik ben geen werkeloze ofzo. vind het gezever wel leuk en als je het niet wil lezen, dan lees je er over heen.

Hierdoor haken nieuwe GMM ers af omdat er dus een elite GMM groepje gaat ontstaan

klaar mee,
Als je echt uit '73 komt, gedraag je je er in ieder geval niet naar. Allemachtig...

'Als je het niet wil lezen, dan lees je er overheen' geldt ook precies voor dit topic grote vriend.

Wel blij dat ik eindelijk tot de elite hoor. Werd tijd!

Mazzel.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.538
3.067
En ook Scorpions dus. Afgaande op de Engelse versie van de nieuwspagina:

With Scorpions and Machine Head we are adding the headliners for Sunday to the line-up of #GMM24. Together with Tool, [ENTER BAND], Five Finger Death Punch, Judas Priest, Bring Me the Horizon and Avenged Sevenfold they will lay siege to Dessel in June 2024. Scorpions will close out the South Stage on Sunday 23 June and that same evening Machine Head will headline the North Stage. More confirmations for Graspop Metal Meeting 2024 will follow soon.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.252
Tja. Redelijk allemaal, maar niet genoeg om een heel weekend naar Dessel af te zakken, voorlopig. TOOL is natuurlijk heel gaaf om te zien en ben ook benieuwd naar Avenged Sevenfold met het nieuwe album. Scorpions kan ook wel tof zijn en zou leuk zijn om eens te zien. Met Machine Head heb ik niet zoveel. Judas Priest en Five Finger Death Punch heb ik nu wel gezien en Bring Me the Horizon blijft BMTH, dus ça va.

Nou weet ik wel dat er zat opties zijn om je te vermaken, maar de headliners helpen wel mee om me te overtuigen. Of er moeten grote verrassingen in de undercard komen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.309
6.509
Tja. Redelijk allemaal, maar niet genoeg om een heel weekend naar Dessel af te zakken, voorlopig. TOOL is natuurlijk heel gaaf om te zien en ben ook benieuwd naar Avenged Sevenfold met het nieuwe album. Scorpions kan ook wel tof zijn en zou leuk zijn om eens te zien. Met Machine Head heb ik niet zoveel. Judas Priest en Five Finger Death Punch heb ik nu wel gezien en Bring Me the Horizon blijft BMTH, dus ça va.

Nou weet ik wel dat er zat opties zijn om je te vermaken, maar de headliners helpen wel mee om me te overtuigen. Of er moeten grote verrassingen in de undercard komen.
Behalve dat ik JP en 5FDP nog nooit heb gezien (maar ook die behoefte niet voel) volkomen mee eens. De gedachte blijft voorlopig steken op enkel een donderdagkaartje, hoewel ik dat wel jammer van A7x vind
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
Ik volg de redenatie voor Parkway Drive maar zou het niet zo kunnen zijn dat het vorig jaar in de onderhandelingen om Machine Head exclusief te laten overkomen al is afgetikt dat ze dan dit jaar ook headlinen los van waar ze nu op andere festivals staan. Ik kan me goed voorstellen dat ze hun hebben overtuigd met 2 keer headlinen vorig jaar. Ik zou zelf zeggen 70% kans Parway Drive, 25% Machine Head en 5% doorschuiven van sub 2023 naar headliner 2024 (al zou ik niet weten welke want Pantera werkte prima in de combi (Slipknot, PwD en Architects) afgelopen jaar maar zie ik echt niet werken in combinatie met Scorpions en vergelijkbaar.
Mijn gok:
50% Parkway Drive
30% Machine Head
20% Pantera
Ik zie de verhouding wel ietsje anders:
45 % Parkway Drive
40 % Pantera (en die brengen Lamb Of God mee als sub)
15 % Machine Head
Zat ik toch nog het dichtste bij.. 😂😉
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
Hey het was leuk maar opsplitsen omdat sommige zich te goed voelen voor een discussie oid. pfff

IK STOP DUS MET FESTILEAKS NU

ja kom op ik ga geen 2 threads lezen ik ben geen werkeloze ofzo. vind het gezever wel leuk en als je het niet wil lezen, dan lees je er over heen.

Hierdoor haken nieuwe GMM ers af omdat er dus een elite GMM groepje gaat ontstaan

klaar mee,
Wat een trieste reactie, zeg.
Je hebt duidelijk niet eens de moeite genomen om te lezen waar dit topic voor bedoeld is.
Alsof ook maar iemand je dwingt om meer dan één topic te lezen.

En hoe zou er een 'elite-groepje' kunnen ontstaan, als juist iedereen kan en mag meedoen?

Geen idee ook wat je denkt te bereiken of wie je denkt te straffen door te stoppen met Festileaks, maar afgaande op deze reactie, vermoed ik dat niemand je gaat missen..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken