Ik ben naar … geweest en het was …

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Jett Rebel - Zeeland Nazomerfestival, Middelburg

Vorig jaar hebben ze hem van het podium moeten sleuren omdat hij drie uur speelde, en ze hebben toen ook de afterparty dj maar gewoon naar huis gestuurd omdat er voor hem niets meer te doen was. Dit jaar was het ietsje korter, maar nog steeds heeft Jett Rebel tweeëneenhalf uur staan knallen. Het nieuwe album komt in tegenstelling tot het vorige wél goed uit de verf, met name het nummer 'Green' met een minutenlange solo. Dat hij clean is scheelt echt een hoop, hij staat nu helder op een podium te performen en doet geen vage uitspraken, en kan nu wel zn teksten onthouden. Ik kan weer van hem genieten!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.579
583
Cian Nugent - Merleyn, Nijmegen

Moet eerlijk bekennen dat ik niet heel erg bekend ben met zijn werk, maar na wat spotify luisterbeurten was ik toch wel geïnteresseerd. Moet zeggen dat het live ook tof klonk. Gekleed in een rood-wit-blauw shirt kregen we goed gitaarspel in een ontspannen sfeer. Tussen de nummers door had hij echter wel veel tijd nodig om zijn gitaar bij te stellen. Had wel iets vlotter gemogen. En een praatje tussendoor mag ook best een keertje.
Lekkere muziek om bij weg te dromen.

Voorprogramma was schjinbaar een last-minute en werd verzorgd door Ignatz en de Stervende honden. Mooie bandnaam al om te beginnen, en het klonk daarnaast ook nog eens goed. Zang was echter wat vaag, maar volgens mij was dat ook part of the show.

Leuk avondje gehad.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.287
6.478
The Kyle Gass Band, Metropool Hengelo

Het was simpele recht toe recht aan Rock N Roll, maar dat was natuurlijk ook te verwachten. Leuke sfeer want iedereen kwam voor een feestje, de band zelf ook. Hoogtepunt was dat de 2 gitaristen met monnikenpijen een zingend verhaal aan het brengen waren over een vermoeide reiziger en een sexy gypsy, waarbij Kyle Gass zelf voor de blokfluit solo's zorgde.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
John Coffey @ 013 - 23-9-2016

Ik ging naar John Coffey en heb mijn heup gebroken tijdens het crowdsurfen. Oeps. Wel mooi afscheid zo.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.810
1.728
John Coffey @ 013 – 23-9-2016

Ik ging naar John Coffey en heb mijn heup gebroken tijdens het crowdsurfen. Oeps. Wel mooi afscheid zo.

Dat doe je goed ja, beterschap. Maar inderdaad wel een mooi afscheid. Ik mag vrijdag :)))
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Dennis1808 wrote:
Ik ging naar John Coffey en heb mijn heup gebroken tijdens het crowdsurfen. Oeps. Wel mooi afscheid zo.

Hahaha, jezus. Wel een groot deel van de gig kunnen zien?

Het ging eigenlijk al mis bij het eerste voorprogramma, The 101's. Daar vroegen ze mensen om alvast te gaan crowdsurfen. Dus ik stond op dat podium, er waren een hoop mensen die gebaarden van "yo, we vangen je wel op", alleen de combinatie van te weinig mensen in de zaal, mijn enthousiasme en hoeveelheid bier die ik al op had zorgde ervoor dat ik over iedereen heen sprong en gewoon op de grond flikkerde. Toen heb ik Death Alley en John Coffey gewoon vanaf het invalidepodium meegekeken. Wel grappig dat het pas bij de negende keer dat ik ze zie echt goed fout gaat.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
En ik maar altijd met verbazing naar al die mensen kijken die precies in de gaten weten te springen.

Bier dus.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Inderdaad beterschap. maar wel een goed verhaal in ieder geval :D
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
DIIV.

Was een intense avond gisteren. Zachary vertelde al aan het begin van de avond dat hij zich kut voelde en dat zou je rest van de avond kunnen zien en voelen (niet zo zeer horen). Ondertussen werd gitarist Andrew zijn trip per nummer heviger en stond knetterlijp te spelen.

Het optreden moest inderdaad even op gang komen, maar vooral de laatste helft van de set was briljant. Liedjes die gaan over afkicken en het spuiten van coke worden een stuk geloofwaardiger als je die gasten op het podium ziet worstelen met drugs en het leven an sich.

De toegift was erg rommelig en afgeraffeld, maar paste ook wel weer bij de avond. Muzikaal vond ik het, op een paar kleine foutjes na, erg sterk. Top avond gehad.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Zachary --> Cole

sorry ;)

Verder helemaal mee eens.

En ik had het laatste exemplaar van de 1e druk van Oshin (met de originele cover) ooit. Was best wel duur en koop eigenlijk nooit vinyl maar dit was het waard.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
553
Swans was weer geweldig. Het leukste bij zulke concerten is aparte shirtjes spotten. Heb in elk geval Merzbow, Sunn O))), Joy Divisoin, Coil en Death Grips gezien, hehe. Het concert zelf: heel tof weer! Ze begonnen met een nieuw nummer van 45 minuten en dat is misschien toch niet zo slim, om daarna Screen Shot te spelen (dat kunnen ze toch beter omdraaien?). Sowieso een onbekend nummer van 45 minuten spelen bij een concert... Nouja. De tweede helft bestond uit nummers van The Glowing Man: Cloud of Forgetting, Cloud of Unknowing en The Glowing Man. Tof, maar ook weer drie lange nummers. Ze hadden beter één langer nummer kunnen weglaten voor twee kortere, brengt toch wat meer snelheid erin. Achteraf Kos nog even gesproken ook :)
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Swans was weer geweldig. Het leukste bij zulke concerten is aparte shirtjes spotten. Heb in elk geval Merzbow, Sunn O))), Joy Divisoin, Coil en Death Grips gezien, hehe. Het concert zelf: heel tof weer! Ze begonnen met een nieuw nummer van 45 minuten en dat is misschien toch niet zo slim, om daarna Screen Shot te spelen (dat kunnen ze toch beter omdraaien?). Sowieso een onbekend nummer van 45 minuten spelen bij een concert… Nouja. De tweede helft bestond uit nummers van The Glowing Man: Cloud of Forgetting, Cloud of Unknowing en The Glowing Man. Tof, maar ook weer drie lange nummers. Ze hadden beter één langer nummer kunnen weglaten voor twee kortere, brengt toch wat meer snelheid erin. Achteraf Kos nog even gesproken ook
simple-smile.png
Was zeker ijzersterk gisteren. Mijn eerste keer Swans, maar echt goed weggeblazen. Met name de tweede helft, nadat ze een nummer hebben afgekapt omdat Gira pissed was op de geluidsman, was ijzersterk.

Weet jij trouwens welk nummer ook alweer werd afgekapt? Ben niet zo heel thuis in hun repertoire als het op titels aankomt namelijk. Het zou me trouwens ook niets verbazen dat dit incident ervoor heeft gezorgd dat ze eerder dan gebruikelijk zijn gekapt. Ze speelden namelijk zo`n 2 uur, terwijl ze normaal de 2,5 uur wel halen, toch?

Ook Anna von Hausswolff was briljant, vond ik. Die wil ik zeker nog uitgebreider meepikken op LGW.

En qua shirtjes, ik zag er ook 2 met een Sleep shirt rondlopen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
553
Dat was Cloud of Forgetting. Maar het nummer was op een minuut na voorbij, dus echt afgekapt was het niet per se.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Laat ik hier maar weer eens iets posten. Even een update van de laaste paar weken.

Begin deze week bij Ultimate Painting geweest met Ulrika Spacek in het ‘voorprogramma’. Als ik het een voorprogramma kan noemen tenminste, voelde een beetje als een double bill aan. Het was onwijs rustig in de Tolhuistuin, het bovenste balkon was gesloten en zelfs dan was het in de zaal totaal niet druk. Ulrika Spacek klonk weer erg goed, zit live ook echt goed in elkaar en hadden ook een eigen trippy lichtshow mee. Met mini monitor aan de zijkant van het podium waar live vervormde visuals op te zien waren. (Hadden ze op BKS ook volgens mij). Hoogtepunt was There’s a Little Passing Cloud in You met een bizar stille zaal tijdens het rustige stuk. Wederom erg genoten van deze set. Deze gasten verdienen echt wel een eigen show met wat meer publiek.
Daarna speelde Ultimate Painting nog een erg goede set. Gewoon erg relaxte laid-back muziek. Een erg goed begin maar in het midden van de set sloeg de eentonigheid wel een beetje toe. Aan het einde gooien ze er toch nog even een prachtige 10 minuten durende versie van Ten Street uit. Dat is hoe je een einde maakt aan een concert.

Een paar weken terug ook nog bij Camera geweest in de School. Eigenlijk een perfecte setting daar voor deze krautrock band. Ook een heerlijk concert waarbij alle nummers zonder pauzes aan elkaar werden gejammed. Uiteindelijk heb ik maar 3 nummers herkend en weet nog steeds niet of de rest improvisatie was of onbekende nummers voor mij. Het voorprogramma verdient ook wel een vermelding; S.T. Cordell uit Eindhoven. Midden in de zaal speelde ze in een cirkelopstelling tussen het publiek hun hele set. Ze maakte met z’n 6en langzaam opbouwende electrokraut nummers. Ook erg van genoten. En ondanks dat De School niet super te bereiken is het wel een erg fijne locatie voor dit soort bands.

Een aantal dagen daarvoor naar Trentemøller geweest in de Tolhuistuin. Die moest het toch een beetje van de oudere nummers hebben. Dat liet wel even perfect zien hoe je rock met electronica kan combineren. Maar met zijn nieuwere nummers heb ik niet zoveel. Ik heb betere herinneringen aan zijn show op Rock Werchter een aantal jaar terug.

Hier ergens tussendoor Diiv nog gezien in Paradiso maar dat heeft UncleG al perfect beschreven en heb ik vrij weinig aan toe te voegen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
553
Drie concerten laatste dagen

White Lies
Viel tegen. Ik luisterde er vroeger vaak naar en had wel weer een leuke show verwacht, maar ik moet zeggen dat nummers die ik toen goed kende van Big TV nu niet zo indrukwekkend meer klonken. Een paar nummers van hun debuutalbum klonken nog wel goed (Death, Unfinished Business), maar dat was het ook wel. Nummers van het nieuwe album klonken niet al te best. 3/10

Parquet Courts
Toffe band dit! Ze maakten nog wat grapjes over het Harpfestival dat tegelijk in Tivoli bezig was en wisten goed te dealen met twee dronken Australiërs die enorm irritant aanwezig waren. Het nieuwe album is heel tof en vulde het gros van de set, maar gelukkig kwamen er ook nog wat nummers van Sunbathing Animal langs. Sympathieke band en leuke muziek. 7/10

65daysofstatic
Toch maar eens aan mijn aantal live post-rock concerten aan het werken dit jaar na eerder al Godspeed, Swans en Explosions in the Sky gezien te hebben en later dit jaar nog God is an Astronaut, MONO, pg.lost, Alcest en Tortoise op de planning te hebben staan. Was een leuk concert! Ik merkte wel dat ik de wat rustigere, sfeervollere muziek van ze wat meer kon waarderen (met name de nummers van hun laatste soundtrackalbum voor No Man's Sky) dan de glitchy post-rock waar ze eigenlijk bekend om staan, maar kon het optreden zeker waarderen. 6/10
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Architects, Stick To Your Guns & Bury Tomorrow in de Melkweg afgelopen dinsdag. Hemels.
Bury Tomorrow moeten missen omdat we heel lang in de regen in de rij stonden dus dat was wel jammer. Stick To Your Guns heb ik zelf niet heel veel mee maar moet zeggen dat het wel tof was. En Architects heb ik echt geen woorden voor. Dit is toch echt wel mijn favoriete band op dit moment. Ik heb er elke seconde van genoten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken