Ik was gister bij Post Malone in de Gelredome. Ten eerste een fantastisch goede show. hij was goed bij stem, setlist was goed en veel vuurwerk helpt altijd mee. voorprogramma (Jelly Roll) ook goed, veel covers waardoor het publiek goed meedeed. maar het publiek is wel hetgeen waarom ik deze post maak.
ik kies meestal bij dit soort grote shows voor zitplaatsen. de reden daarvoor is omdat ik dan niet heel vroeg aanwezig hoef te zijn, ik heb altijd goede plaatsen en ik kan snel wat drinken halen of naar de wc. uit mijn ervaring was het een tijd geleden, zeg 2 a 3 jaar, nog zo dat iedereen op de tribunes gelijk ging staan op het moment dat de lichten uit gingen. ze gingen ook pas weer zitten toen ze in de auto stappen. Ik merk de laatste tijd dat dat verandert.
Iedereen heeft het recht om te doen waar zij zich prettig bij voelen, of dat zitten of staan is. Gister was alleen wel een soort dieptepunt. Het concert begon en iedereen bleef zitten. 1, 2, 3 nummers gingen voorbij en niemand stond. Toen kwam 'Better Now', voor de mensen die het niet kennen, dit is een energiek nummer die ook vrij veel mensen kennen. dus ik besloot om te gaan staan. Ik was oprecht de enige van niet alleen mijn vak maar van heel de zuidtribune die dat deed. na een paar nummers te staan werd ik op mijn rug getikt en werd mij gevraagd of ik kon gaan zitten. dat was een kort antwoord voor mij namelijk 'nee'.
Lang verhaal kort: ik heb het hele concert als enige van de tribune gestaan. nogmaals iedereen heeft het recht om te doen wat ze willen maar ik kan toch niet de enige zijn die een beetje mee wilt bewegen?
Ook merk ik dat bij dit soort grote concerten steeds meer mensen voor mijn gevoel alleen maar aanwezig zijn om aan de buitenwereld te laten zien dat ze er zijn geweest. bijna niemand kent de nummers meer, bijna niemand doet mee of heeft aandacht voor het concert. tot het moment dat er een hit komt natuurlijk, want dan gaan alle mobieltjes de lucht in.
Ik merk gewoon dat het steeds minder is dat iedereen met elkaar van de muziek geniet, maar steeds meer mensen voor zichzelf en voor de buitenwereld naar concerten gaat.
Maar Posty krijgt een 10