Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Net terug van Squid met Martha Skye Murphy in het voorprogramma in Melkweg. Dat had van mij nier perse gehoeven, maar ik snapte het wel, want zij maakte Narrator een soort van 'af'. Squid was weer ouderwets goed en strak. De nummers liepen lekker in elkaar over. Bijna anderhalf uur een topset. Hoewel ik het nieuwe album niet het beste album vind, klonken de nummers live wel erg vet. Vooral Cro-Magnon Man. Uiteraard ontbraken G.S.K., The Blades en het al genoemde Narrator niet.

Laatst bewerkt:
15/04 - Squid - Melkweg (Max)

Met hun meest recente album 'Cowards' is Squid weer een stukje verder weg gekropen van hun dynamische en opzwepende kant van hun debuut. De nummers op Cowards zitten met nog meer precisie in elkaar. Deze kant kwam live de afgelopen keren al meer naar voren en gisteren al helemaal. Van het debuut werd alleen nog 'Narrator' - deze keer in een geweldige uitvoering met Martha Skye Murphy - en G.S.K. gespeeld. Waarbij de laatste vooral als geweldige inleiding voor Swinging (In a Dream) goldt. Sowieso is Squid meester in het nummers soepel laten overlopen naar het volgende nummer waardoor je heerlijk in de flow blijft. Zoals al vaker was de band weer messcherp en klonk het top. Hoogtepunten waren voor mij Cro-Magnon Man, Well Met (Fingers Through The Fence) en afsluiter Narrator waarbij het heerlijk intens los ging. Squid stelt live nooit teleur. Had makkelijk nog half uurtje langer mogen duren van mij.

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai

Users who are viewing this thread