Gisteren een mooi dagje doorgebracht op de Lokerse Feesten.
Met niet al te hoge verwachtingen begonnen op de Main bij
Arbeid Adelt! en ik vond het in tegenstelling tot eerdere keren best goed.
Daarna
Vive La Fete gekeken en dat was ook een prima optreden waar je de indruk hebt elk song te kennen maar dat zou ook kunnen zijn omdat ze allemaal toch wat op mekaar lijken
Daarna zou ik afzakken naar de club voor
Absolute Body Control maar daar stond wel nog een grote rij aan de ingang terwijl het optreden eigenlijk al bezig was dus maar iets gegeten en dan op tijd terug in dezelfde rij voor
La Muerte
Deze had ik vorig jaar op Alcatraz gezien in een matig gevulde Morgue waar ze toch wel een intens optreden gaven. Ik vond het gisteren wel ok maar toch een stuk minder dan de show die ik vorig jaar zag.
Daarna terug naar de Main voor de rest van de avond,
The Damned was ondertussen al bezig waren, deze vond ik net als bij hun laatste passage op de Lokerse maar matig met een eerder laag punk gehalte.
Daarna dan
Sisters Of Mercy , eerst afwachten of Andrew Eldritch zou opdagen en zo ja in welke staat dat zou zijn en dan ook wat voor show we zouden krijgen want veel goede herinneringen heb ik niet aan hun festival optredens
.
Maar hij is dus komen opdagen en ook nog redelijk goed gezind leek het met zelfs een klein beetje publieksinteractie. Ik vond het best een goede show met goede setlist wel met mijn standaardklacht dat er te weinig van First and Last and Always wordt gespeeld, verder vond ik ook het geluid eerder stil.
Daarna dus wachten op de act waarvoor de meerderheid gisteren naar Lokeren gekomen is namelijk
Front 242 die hun laatste Belgische festival show kwamen spelen. In het topic van de Lokerse Feesten staat een foto die toont dat het terrein toch wel heel goed gevuld was denk zelfs redelijk dicht tegen uitverkocht.
Een ding is alvast zeker deze pioniers hebben hun festival carriere komen afsluiten met een hoogtepunt! Goede setlist met natuurlijk focus op de hits van de jaren 80/90. Ook visueel zag het er allemaal heel goed uit, geluid ook uitstekend. De band is ook nog gewoon in topvorm van hen kan je echt niet zeggen dat ze te lang zijn doorgegaan.
Ik kijk nu al uit naar de finale show in de AB ergens op een zaterdag in januari, dat wordt toch wel de afsluiting van een tijdperk...