Ik ben naar … geweest en het was …

prettyvisitor

Playlistbediener
21 okt 2023
23
17
Ik heb al een paar keer een moshpit gezien in een uitverkochte Vooruit en dat gaat eigenlijk prima.
Ik was ook bij Black Box Revelation in de Vooruit oktober, dan was er eigenlijk ook totaal geen probleem, maar toen deed de halve zaal mee met de moshpits (veel jonger publiek). Nu waren het een 10tal mensen die eigenlijk met gestrekte armen hun omstaanders duwden, terwijl bij BBR in oktober de moshpits geweldig amusant waren. Was ook een supertof concert trouwens!
 

ouweknar

Campingartiest
19 okt 2018
59
37
Vandaag gezien in Vorst Nationaal : Sting die een pak hits kwam spelen. Grote klasse gewoon.
Herman als je nog een headliner zoekt...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jelle en slyke

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.620
867
Vandaag gezien in Vorst Nationaal : Sting die een pak hits kwam spelen. Grote klasse gewoon.
Herman als je nog een headliner zoekt...
Was er ook bij. Hier onvoorwaardelijke Sting-fan.
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat dit niet de beste, maar ook niet de slechtste passage van Sting was in ons land.
Ik hou van de jazzy interpretaties van zijn songs (cfr. de samenwerking met Chris Botti destijds), maar deze keer bleef ik wat op mijn honger zitten.
Het bleef allemaal vrij braaf, desondanks Dominique Miller en een fantastische mondharmonica-speler in de band.
Gelukkig naast de hits, toch ook plaats voor een 'Hounds of Winter' en 'Heavy Cloud, No Rain'.
Maar goed, het publiek houdt precies wel van de rechter rechtaan aanpak, en ergens had ik ook het gevoel dat dit eerder een festival-concert was.
Kan je effectief integraal op Werchter ergens zetten, of het nu in The Barn is tijdens RW of op de main tijdens TW-Classic.
Ik zal er zeker terug bij zijn dan!

P.S.: En ik heb een nieuwe ergernis ontdekt tijdens dit concert. Gelukkig nog niet veel meegemaakt.
Daar waar ik dacht dat luide praters met stip op nummer 1 stonden, kwam bij het concert van Sting plots iets anders op nummer 1:
Kunnen we voortaan afspreken dat je een douche neemt vooraleer je naar een concert gaat, vooral als dat al drie weken geleden is?Jezus, dat koppel voor mij... 😫😫
 
Laatst bewerkt:

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.169
1.631
Deodorant doet ook al wat Slyke.

Bij mij was het de eerste keer Sting. Het is te zeggen..ik heb erg fijne herinneringen aan het reunie concert van The Police met mijn vader, dus er is een tikje emotionele lading bij me.

Ik vond het in elk geval duidelijk een sterk concert. Op zijn 72 is die nog steeds fit en de stem blijft onvermoeibaar en herkenbaar uit de duizend. Zo een Englishman in New York blijft een straf nummer, maar Brand New Day en Shape of my Heart waren misschien de hoogtepunten. Gek, want ik had het altijd meer voor The Police.

Ik vond wel dat hij er op het eind iets te hard door ging. Hij liet geen stiltes meer vallen, maar liet nummers gewoon in elkaar vloeien. En toch..heerlijke versie van So Lonely. Enige nummer dat ik echt gemist heb was Don't stand so close to me, maar voor de rest alle vakjes afgevinkt en verwachtingen ingelost.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Gisteren een bezoekje gebracht aan Revolution Calling Festival in Eindhoven.

Wat ik gezien heb: Azijnpisser, Combust, Wisdom in Chains, The Chisel, Bishops Green, No Turning Back, Kill Your Idols / Grade 2, Death Threat, 7 Seconds, Terror, Slapshot, Side By Side en Cock Sparrer.

Hoogtepunten waren wel The Chisel, Terror en Cock Sparrer. Echt een leuke dag gehad, ik vond dit leuker dan een Helldorado. Af en toe wel ging er wel wat ruig aan toe. Heb wel wat bloedneuzen en vallende mensen gezien tijdens het stagediven (. Verder was de sfeer prima. Ik ben niet echt thuis in de scene, maar ze hadden zo te zien ook behoorlijk wat exclusives op hun affiches staan. Ook wel knap gedaan.
 
Laatst bewerkt:

Verwijderd lid 43165

Campingartiest
23 nov 2022
64
67
The Prodigy,

Voorprogramma was er niet, ja een DJ die wat nummers van dingen als Hadouken!, Bloody Beetroots, Pendulum draaide. Niet bijzonder.

Tsja the Prodigy. Ik ben heel blij dat ik geweest ben, maar ik zal er niet snel weer heen gaan. Het is heel tweezijdig. Het is heel goed dat ze Keith niet vervangen hebben, maar er mist nu heel veel aan de live ervaring van the Prodigy.

Je mist in alle nummers gewoon iets, wat Keith in een optreden erbij bracht is er niet meer. Zijn stukjes, zijn momenten waar hij het publiek opzweept is er niet meer. Daardoor zit er meer rust in de nummers, misschien niet verkeerd voor de een, maar ik mis de energie wel een beetje. Ik ga nog steeds compleet uit mijn dak op Omen, Firestarter, ik stond toch weer zomaar de moshpit vooraan. Dat was wel weer helemaal top. Lichtshow was ook weer top notch, intro bij Firestarter waar ze met een laser Keith weergeven en laten dansen, dat kwam wel even binnen. En Out of Space helemaal tof.

Het was overigens een vrij kort optreden zou tot 23:00 duren, maar om 22:35 ze Out Of Space al in.

Heb je the Prodigy nog nooit gezien, dan denk ik dat het nog steeds een geweldige ervaring is om eens te zien. Ik denk nog steeds dat het de ultieme festival afsluiter is. Maar het mist wel wat zo zonder Keith, en ik denk dat vooral mensen die ze al eens hebben gezien dat gaat opvallen.

Oh maar wtf, ik ben wel gewend dat er eens iemand een sigaret opsteekt in een popzaal, maar in de Ziggodome werd gewoon overal en door iedereen gerookt, echt heel goor.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
665
340
Net De Toegift gezien in Der Aa-Theater in Groningen. Klein zaaltje, niet uitverkocht, en dat resulteerde in een heel intiem, fijn concert. Dit was mijn (toepasselijk) laatste concert van het jaar, en het heeft het maken van een top 5 voor dit jaar er niet makkelijker op gemaakt. De nieuwe nummers kwamen goed uit de verf, en zijn ook oprecht goede toevoegingen aan de setlist terwijl het oude werk ook gewoon heel goed tot z'n recht komt. Overigens mijn eerste ervaring met Der Aa-Theater, maar het is een erg aandoenlijke locatie. Als ik het ergens mee moet vergelijking dan heeft het nog het meest weg van The Roadhouse uit Twin Peaks (seizoen 3 vooral). De geluiden van de afwas uit de keuken tijdens de wat zachtere nummers droegen wat mij betreft alleen maar toe aan de sfeer.

Ontzettend fijne avond gehad.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.797
Gisteren Alamo Race Track gezien in Doornroosje. Laatste keer was denk ik 10 jaar geleden. Fraai nieuw album uit.

En wat was het optreden goed. Ontzettend gedreven, gitaarwerk was echt heel erg goed. Soms zelfs dEUS-achtige tempoverhogingen. En het plezier en de onderlinge band spatte er werkelijk vanaf. Echt genoten. Deze lui moeten toch wel op BKS terecht komen.

En dikke waardering ook voor Awkard I die een akoestische set in het voorprogramma speelde. Erg fraai. Altijd jammer dat er op zulke momenten zoveel gekletst wordt, zo weinig respectvol. Voortdurende ruis vanuit de achterkant van de zaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: reinvdm1211 en Jelle

Broccoli Rob

Campingartiest
18 aug 2017
88
154
Gisteren naar Heartworms geweest in EKKO. Ik ben groot fan, vind ze een vrij unieke en eigen stijl hebben. Uit mijn hoofd werden er 4 nieuwe nummers gespeeld die nog niet op Spotify staan en ze klonken allemaal erg goed. Hoop dat er snel een album komt.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.466
1.612
Gisteren naar Heartworms geweest in EKKO. Ik ben groot fan, vind ze een vrij unieke en eigen stijl hebben. Uit mijn hoofd werden er 4 nieuwe nummers gespeeld die nog niet op Spotify staan en ze klonken allemaal erg goed. Hoop dat er snel een album komt.
Ik was er ook en vond het erg overtuigend. Nieuwe nummers wat meer in de Nine Inch Nails hoek en dat staat de band ook goed.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.831
Gisteren naar Heartworms geweest in EKKO. Ik ben groot fan, vind ze een vrij unieke en eigen stijl hebben. Uit mijn hoofd werden er 4 nieuwe nummers gespeeld die nog niet op Spotify staan en ze klonken allemaal erg goed. Hoop dat er snel een album komt.
Ben benieuwd. Zie ze vanavond samen met DeafDeafDeaf en een tof lokaal Luiks bandje (à la My Bloody Valentine) in de Muziekgieterij.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Gisteren naar Madonna geweest. Vrouwlief is fan, en we konnen vrij goedkoop kaarten overnemen. Wij stonden al rond 18.45 al voor de deur. Dat we even moesten wachten wisten we. Maar dat dit bijna een uur lang duurde vond ik gezien de lage temperaturen best belachelijk. Dan ben je dus rond 19.50 pas binnen en toen was het nog wachten tot 22.18 voordat de show begon. Mensen met de OV konden dus vrijwel niets zien van de show hierdoor. Ik zelf was gelukkig met de auto, maar ik vind heel sneu voor de echte fans die enkel en alleen met het OV kunnen. Minachting van je publiek als je het mij vraagt (blijkbaar doet ze dit altijd).

Anyway, de show zelf vond ik echt wel ok. Ze is niet de jongste meer en het is niet altijd loepje zuiver en loopt er regelmatig een bandje mee. Maar de show die ze neerzette vond ik kwa entertainment niveau echt wel sterk. Deze vrouw heeft zoveel hits gemaakt, dat is echt ongelofelijk. En voor heel veel mensen heeft ze een speciale betekenis.

Al bij al een leuke avond gehad, maar dat diva gedrag en dit soort tijden zijn niet tof en een behoorlijke smet op avond.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.398
6.660
Als ze dit inderdaad altijd doet, snap ik eerlijk gezegd niet zo goed waarom mensen kaarten blijven kopen voor haar concerten. Misschien ben ik wel te principieel, maar dergelijk structureel asociaal gedrag betekent voor mij een boycot.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en Joslittel

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
291
248
Gisteren naar Madonna geweest. Vrouwlief is fan, en we konnen vrij goedkoop kaarten overnemen. Wij stonden al rond 18.45 al voor de deur. Dat we even moesten wachten wisten we. Maar dat dit bijna een uur lang duurde vond ik gezien de lage temperaturen best belachelijk. Dan ben je dus rond 19.50 pas binnen en toen was het nog wachten tot 22.18 voordat de show begon. Mensen met de OV konden dus vrijwel niets zien van de show hierdoor. Ik zelf was gelukkig met de auto, maar ik vind heel sneu voor de echte fans die enkel en alleen met het OV kunnen. Minachting van je publiek als je het mij vraagt (blijkbaar doet ze dit altijd).

Anyway, de show zelf vond ik echt wel ok. Ze is niet de jongste meer en het is niet altijd loepje zuiver en loopt er regelmatig een bandje mee. Maar de show die ze neerzette vond ik kwa entertainment niveau echt wel sterk. Deze vrouw heeft zoveel hits gemaakt, dat is echt ongelofelijk. En voor heel veel mensen heeft ze een speciale betekenis.

Al bij al een leuke avond gehad, maar dat diva gedrag en dit soort tijden zijn niet tof en een behoorlijke smet op avond.
Ik ben ook geweest en vond het wel aardig, maar niet heel spectaculair. Gaat niet in mijn Top 20 van het jaar komen. Wel tof om Madonna een keer live gezien te hebben, maar ik weet niet in hoeverre ik haar ook live heb gehoord; er leek aardig wat op tape te staan. De World Aids Day speech (na middernacht nog wel?!) was ook echt veel en veelste lang. Goed bedoeld, dat wel, maar na tien minuten hadden we echt zoiets van “Ja we weten het, was heel erg allemaal, maar speel nu maar weer een liedje?!” Ook irritant dat ze wel tijd inruimde voor zo’n ellenlange speech, maar van veel liedjes maar één couplet en refrein zong/playbackte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Indiaantje89

Gebruikers die dit onderwerp bekijken