Ik ben naar … geweest en het was …

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Ik ben afgelopen zondag naar Ghost geweest en het was....

Geweldig! Na 2 dagen Vestrock (review: https://forum.festileaks.com/thread...e-nederlandse-festivals-2023.1149/post-330776) door naar Ghost. Thuis even F1 gekeken en even alles uitgepakt om vervolgens rond 18u van Zeeland naar Amsterdam te rijden. Er onderweg achter komen dat er geen treinen rijden dus goede call om met de auto te gaan en een oke parkeerplek te weten (10min met de bus dus prima).

Eenmaal binnen half uur Halestorm kunnen meepakken en vond ik ten opzichte van Pinkpop 2019 nog beter geworden. Drummer is wel echt een showmannetje maar past op de een of andere manier wel. Dan na een half uur pauze Ghost, wauw... Wat een band. Speelde ontzettend strak en de interactie met publiek was niet teveel en niet te weinig. Heerlijk van die flauwe grappen tussendoor. Op een gegeven moment toch echt moeten plassen dus maar ff snel gegaan en blijkbaar op het perfecte moment want had niet het gevoel dat ik echt iets had gemist toen ik terugkwam. Ik ga niet teveel spoilen over details van de show maar er zitten een heleboel leuke showelementen in. Benieuwd hoeveel groter ze nog gaan worden! Ook heerlijke afsluiter met Squarehammer. Daarna voldaan weer terug naar huis proberen te gaan. Jammer dat er geen OV meer mogelijk was omdat alle bussen en metro's stampvol zaten ivm gelijktijdig eindigen van Ghost en Harry Styles dus besloten om +/- half uur terug te lopen naar de auto. Daarna wel door kunnen rijden en toen ging na 4 uur slapen de wekker weer en moest ik weer gaan werken, die deed wel even pijn haha.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Ik ben ook naar Muse geweest en het was in één woord geweldig.

Met stijgende verbazing heb ik vandaag tussen het werken door een aantal recensies gelezen die in het Muse topic geplaatst waren. Ik begrijp echt niet hoe je een show als gister slecht kunt vinden. Mijn laatste keer Muse was in 2006 toen ze me omver bliezen in de Alpha op Lowlands. Sindsdien hebben ze een soort legendarische status voor mij. Misschien wel de beste liveband van de 21e eeuw. Dus mijn verwachtingen waren vooraf best hoog en alsnog hebben ze het overtroffen.

Tuurlijk, ook ik verlang soms melancholisch terug naar de kwaliteit van de eerste albums van Muse, als er weer eens een nieuwe single van hen in mijn aanbeloven video's op Youtube verschijnt en ik die ga luisteren. En was ik dus ook wel sceptisch over het middenstuk van de set, wat vol nieuwere nummers zat. Maar eerlijk; een aantal van die nummers doen het live oneindig veel beter dan op plaat. Bij Won't Stand Down, We Are Fucking Fucked en vooral Kill or Be Killed werd ik weggeblazen. Sloegen alle drie in als een bom en leek gewoon metal, zo hard. En Verona vind ik oprecht een mooie ballad. Tel daarbij diverse klassiekers in het begin en het einde van de set op en ik heb gewoon zeker driekwart een heerlijke set. En die paar blokjes met mindere nummers konden prima opgevuld worden met een toiletpauze of een biertje halen, dus geen problemen mee.

Tel daarbij een snáárstrakke set van een band in topvorm, toegang tot het voorste vak zonder bijbetalen, prachtige visuals, perfect geluid, een heerlijke sfeer en fijn gezelschap op en je hebt gewoon een topavond. Erg blij dat ze nog steeds die legendarische liveband zijn die ze in mijn beleving altijd zijn geweest.

Minpuntje was de faciliteiten en met name de prijzen. 3,60 voor een muntje is al niet heel goedkoop, maar niet onverwacht. Maar als je 33cl biertje dan anderhalve munt kost, voel je je wel even genaaid. Niet dat ik van plan was om het op een zuipen te zetten, de wekker ging vanochtend gewoon weer om 06:00 uur. Maar echt tof is het niet en doet me huiveren voor de toekomst van dit soort evenementen. Als deze trend zich doorzet, wordt het voor mij wel erg lastig om mijn grootste hobby (festivals en concerten bezoeken) uit te blijven oefenen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.758
3.702
Ik ben ook naar Muse geweest en het was in één woord geweldig.

Met stijgende verbazing heb ik vandaag tussen het werken door een aantal recensies gelezen die in het Muse topic geplaatst waren. Ik begrijp echt niet hoe je een show als gister slecht kunt vinden. Mijn laatste keer Muse was in 2006 toen ze me omver bliezen in de Alpha op Lowlands. Sindsdien hebben ze een soort legendarische status voor mij. Misschien wel de beste liveband van de 21e eeuw. Dus mijn verwachtingen waren vooraf best hoog en alsnog hebben ze het overtroffen.

Tuurlijk, ook ik verlang soms melancholisch terug naar de kwaliteit van de eerste albums van Muse, als er weer eens een nieuwe single van hen in mijn aanbeloven video's op Youtube verschijnt en ik die ga luisteren. En was ik dus ook wel sceptisch over het middenstuk van de set, wat vol nieuwere nummers zat. Maar eerlijk; een aantal van die nummers doen het live oneindig veel beter dan op plaat. Bij Won't Stand Down, We Are Fucking Fucked en vooral Kill or Be Killed werd ik weggeblazen. Sloegen alle drie in als een bom en leek gewoon metal, zo hard. En Verona vind ik oprecht een mooie ballad. Tel daarbij diverse klassiekers in het begin en het einde van de set op en ik heb gewoon zeker driekwart een heerlijke set. En die paar blokjes met mindere nummers konden prima opgevuld worden met een toiletpauze of een biertje halen, dus geen problemen mee.

Tel daarbij een snáárstrakke set van een band in topvorm, toegang tot het voorste vak zonder bijbetalen, prachtige visuals, perfect geluid, een heerlijke sfeer en fijn gezelschap op en je hebt gewoon een topavond. Erg blij dat ze nog steeds die legendarische liveband zijn die ze in mijn beleving altijd zijn geweest.

Minpuntje was de faciliteiten en met name de prijzen. 3,60 voor een muntje is al niet heel goedkoop, maar niet onverwacht. Maar als je 33cl biertje dan anderhalve munt kost, voel je je wel even genaaid. Niet dat ik van plan was om het op een zuipen te zetten, de wekker ging vanochtend gewoon weer om 06:00 uur. Maar echt tof is het niet en doet me huiveren voor de toekomst van dit soort evenementen. Als deze trend zich doorzet, wordt het voor mij wel erg lastig om mijn grootste hobby (festivals en concerten bezoeken) uit te blijven oefenen.
Tis voor mij al sinds 2015 geleden dat ik ze voor het laatst zag, tijdens het taaie stukje maar ff te pissen en bier halen. Ben benieuwd!
 
  • Winning
Waarderingen: Jamel

Stoogie

Playlistbediener
2 nov 2022
40
58
John Fogerty kon gisterenavond in het Sportpaleis maar niet zwijgen hoe gelukkig hij is dat hij - na meer dan vijftig jaar wachten - eindelijk de rechten van zijn Creedence Clearwater Revival-liedjes terug heeft verworven. "I got my songs back!", riep hij minstens vijf keer, waarna hij met een aanstekelijk enthousiasme zowat alle klassiekers van zijn vorige band inzette. Dat deed hij samen met zijn twee zonen, die met hun band Hearty Harr eerst het voorprogramma speelden en daarna als slaggitarist en percussionist fungeerden in de band van Fogerty.

Op het middenplein werd dat enthousiasme goed beantwoord, wat voor een heerlijke sfeer zorgde. Alleen leek de nadruk in de geluidsmix wel heel erg op de gitaren te liggen, waardoor de stem van Fogerty vaak stil klonk en voor mij niet goed hoorbaar was. Zeker als we tijdens klassiekers als Have You Ever Seen the Rain, Down On the Corner, Rockin' All Over the World en Proud Mary luid meezongen.

Zijn bindteksten waren soms warrig, maar ik zag vooral veel oprechte dankbaarheid van de 78-jarige man. Zeker naar zijn publiek, dat die songs nog altijd in zijn hart sluit. Op het einde schonk hij nog een Leffe in om daarop te proosten, maar dat ging niet helemaal lekker - schuimkraag van zeker vier vingers breed :p

Overigens ook zeker geen uitverkocht Sportpaleis. Tweede ring was dicht, de tribunes extra uitgeklapt naar voren en ook het podium stond vrij dicht. Maar de mensen die er waren, toonden zich zeker enrhousiast. Het viel ook op dat er massaal veel Nederlanders in Antwerpen waren. Voorin leek ik wel omringd met alleen maar Noorderburen, die zowel heel luid kunnen meezingen tijdens de hits als lullen bij de nummers die ze niet kennen :).
 
Laatst bewerkt:

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Hello Festival.
De volgende artiesten mogen bekijken

Suzan en Freek (moest van mijn vrouw ;) )
De tent stond al vroeg bomvol. Verbazingwekkend hoeveel mensen alle teksten mee kunnen zingen. Overigens net zo verbazingwekkend hoeveel ik daar toch van herkende. Moet toegeven dat er genoeg activiteit op het podium is. Prima show hoewel dus totaal niet mijn smaak

Son Mieux
Ik verwachte een hoop energie op het podium en dus in de tent. Op het podium was het er, in de tent niet kunnen ontdekken. Verder weinig variatie in de nummers. Ik dacht na Multicolours dat ze het nummer opnieuw in gingen zetten, maar bleek toch een ander nummer te zijn.
Al met al een tegenvallende ervaring.

Gruppo Sportivo
Deed me bovenstaand optreden direct vergeten. De Bombita's waren te gek om naar te luisteren en te kijken. Tel daar bij op het makkelijk spelen van de band zelf en de teksten die ik zelf ook mee kon zingen. Pracht optreden

Nena
Mann wer hatte dass gedacht. Eindelijk een mogen zien. 5 koppige band en 2 achtergrond zangeresen en 1 zanger.
Nena was goed bij stem. Dat merkte je vooral bij Leuchtturm die ze solo inzette. In combinatie met de band werd het wat minder en snapte daarom ook de drie op de achtergrond. Heb absoluut genoten.

Madness
Eerder gezien op Dauwpop. Daar was alleen het einde fijn omdat ze de hits tot daar hadden bewaard. Gisteren begonnen ze wel met twee hits en op het einde de sloten ze met de rest af. Sfeer zat er daardoor beter in dan in 2016. Wel worden ze een beetje een gimmick band. Veel flauwe grappen tussendoor. Stoorde mij in ieder geval enorm.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.157
2.402
Een emotionele Bruce Springsteen doop

Verslag van Bruce Springsteen 11 juni - Megaland Landgraaf

Enjoy als je de tijd hebt!

Kwam aangefietst rond half vier. Even geklooid met de fiets en het slot en toen heeft een man uit Amsterdam mij geholpen en meteen vertelt wat voor grote fan hij is. Hij waarschuwde me wel nog even dat van de twee keer Ticketdwap zijn kaartje een keer niet werkte. Met enige spanning kaartje laten scannen maar kwam gewoon prima binnen!



Vervolgens het terrein opgelopen. Eigenlijk alsof ik het Pinkpop terrein opliep maar dan nog niet helemaal af. Wel een vertrouwd fijn gevoel.



Meteen binnen gehaald en ik hoefde nergens in de rij te staan. Even wat in de schaduw gezeten en toen begonnen met een Pinkpop frietje en kroket. Heerlijk genieten. Verder mij de hele avond geamuseerd met captain Morgan en cola en die is prima te drinken!



Na het eten toch wat onwennig naar voren gelopen want dit was de eerste keer dat ik alleen naar een concert was gegaan. Naast een mevrouw gaan zitten en toch maar het contact gezocht. Samen met haar vader , twee zussen en twee broers waren ze vanuit Utrecht naar Landgraaf gekomen.



“Mijn vader gaat al jaren en wij moeten altijd mee. Maar is super gaaf!” . De vader van de dochter gaf aan dat hij niet van de arena hield vanwege het geluid vandaar bewust Landgraaf gekozen.



“ Je weet niet wat je gaat meemaken “ zei die een paar keer tegen me. Gedurende het voorprogramma af en toe wat gestaan en gezeten maar vond het niet veel. Beetje een rocker die niet echt wist waar hij was en zich zwaar ongemakkelijk voelde.



Toen kwam Bruce. Het begin… ja…drie keer een piep …een raar geluid en die vrouw en ik keken elkaar verbaast aan. Uiteindelijk was het na 2 minuten al prima opgelost! Opluchting.



Na de eerste vijf nummers zijn we verschoven naar links van de MainStage dichtbij de golden circle. We konden Bruce de hele tijd zien inclusief de band en het geluid was echt geweldig!!



Ja ik heb een traantje gelaten vanavond en ik weet niet waarom. Ik heb de muziek van Bruce pas goed leren kennen sinds de laatste twee maanden. Maar de combinatie van de gitaren , de rauwe stem en dan de trompetten, soms de viool zijn een geweldige combinatie. Het voelde gewoon alsof muziek meer deed dan het normaal met mij deed. Niet uit te leggen.



Samen met deze mensen keihard meegezongen en gedanst. Samen foto’s gemaakt en samen gelachen. Zij hebben mijn doping meegemaakt tot de wereld van Bruce Springsteen. Zo voelde het een beetje. “ Ik maak even een foto hoe je van Bruce geniet” die eerste keer moet erop staan zei die vrouw.



Grappige is dat ik door deze live vertoning opeens nieuwe nummers van Bruce ben gaan waarderen. Badlands , Wrecking Ball maar ook het nummer dat hii schreef na 9/11.



Bruce Springsteen is een levende live legende die iedereen eens live moet hebben gezien. Misschien werd ik ook wel emotioneel door het feit dat deze muziek gewoon stervende is en de jeugd dit niet meer luistert. Dit is wat live muziek is en hoe het hoort te zijn. En ja… ik dacht 3 uur is lang maar ze vlogen als een gek voorbij. En ja… geloof het of niet. Maar deze komt in de top drie van artiesten die ik ooit live heb gezien. Kijk ik niet naar de show elementen ? Dan wint Bruce denk ik …ja…



Het moment waarbij Badlands werd gespeeld en er zeker acht vliegtuig strepen in de lucht waren te zien met de oranje gloed was ook geweldig.

Overigens was de doorstroming , logistiek goed geregeld. Geluid ook prima en ik had genoeg plek.

Bruce en de E Street band ik zal je missen en hopelijk tot ooit.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.462
1.608
Gisteren bij Hans Zimmer in Ahoy geweest. Erg bijzonder om te zien hoeveel mensen nodig zijn om zijn scores te reproduceren. Het is moeilijk tellen in het donker, maar zag toch al 30 mensen op het podium staan. Hij heeft twee sets gespeeld: bij de eerste lag de focus op het rustigere werk met beperkte visuals, en in de tweede set gingen alle remmen los. De muziek van the Dark Knight was daardoor een overweldigende bak herrie. Verder was de combi muziek en visuals bij the Last Samurai bijzonder geslaagd. Wat mij betreft dus echt wel een aanrader om een keer mee te maken, zou met een verkorte set ook goed kunnen werken als laatste act op het tweede podium van Pinkpop.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.406
3.372
The Mars Volta op OLT Rivierenhof was echt heel erg goed. Goed geluid, uitzinnig publiek, prachtige (!!!) locatie en een band in topvorm. Heel blij dat ik die van m'n lijstje heb kunnen afvinken en dat ze m'n hoge verwachtingen, zeker na de recensies op BKS waar ik ze moest missen, volledig hebben ingelost.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.178
2.996
Darkside in Brussel gisteren was echt waanzinnig sterk! Erg van genoten.

Zonet Beyoncé in Keulen gehad. Sterke show maar maakte mijn torenhoge verwachtingen toch niet volledig waar. De vlam kwam er pas in na een uurtje ofzo. Geluid was ook maar matig. Verder natuurlijk wel heel vette productie en geweldige vocals, zoals je van Queen B mag verwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.157
2.402
Beyoncé in Keulen….

Onderweg een file met de auto, trein uitval en dan kom je bij de ingang van het stadion en schrik je je kapot. Rijen van duizenden mensen over het veld. Huilende fans, grote paniek want niemand weet waar hij/zij naar binnen moet. We kwamen pas rond 19:10 aan bij het stadion en rond half acht zou het concert beginnen.

Een grote chaos en uiteindelijk via een rij toch binnen gekomen. Het ging opeens allemaal veel sneller. Waarom? Ik werd niet eens gefouilleerd….nog nooit meegemaakt!

Snel naar de plaats gelopen en net op tijd binnen voor het concert. Een productie waar je u tegen zegt misschien wel de grootste productie van de afgelopen jaren. Soms voelt de productie ook een beetje als too much…. Kijk even weg en je mist alweer details. Soms kon ik gewoon niet meer de show volgen omdat het als een gek en rollercoaster maar door bleven denderen.

Een groot paard, vuurwerk , vuur , grote visuals , vliegende discobal, vliegend paard met Beyoncé erop, zeker zes costume changes… er gebeurt zoveel. Ik zou deze show drie keer moeten zien om alles te volgen.

Desondanks is de stem van Beyoncé gewoon next level….haar nummers zijn iconisch. Dit hele optreden voelde ook als een groot statement.

Leuk dat Beyoncé voor het eerst deze tour een heel persoonlijke interactie heeft met het publiek. Ze neemt een enveloppe met hartje erop aan en laat het hele stadion “ happy birthday” zingen. Toch leuk.

Mijn favoriete gedeelte was het gedeelte waar ze rustig in een mooie jurk swingend staat te zingen met de hits Love On Top en Grazy In Love.

Al met al een top show met een belachelijk goede productie met belachelijke slechte organisatie. Ooh en de cola van 7,50 was ook minder. Verder helemaal top!

Een artiest die wilt blijven touren met dit soort belachelijke producties en dus de komende jaren zeker nog niet op festivals zal gaan staan mits ze dit gaat aanpassen. Teveel wat er moet gebeuren voor deze show wat een festival niet kan bijhouden.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.178
2.996
Organisatie aan het stadion was inderdaad een drama. Rijen aan random hokjes op een veld waarvan je niet eens weet waarvoor ze dienen, dan trage rijen voor ticketcontrole, binnen dan amper signalisatie waar je moet zijn. Ik heb de helft van het stadion rondgelopen om dan eindelijk een A4'tje te spotten voor de ingang naar het middenplein. Onbegrijpelijk in 2023, is ook wel een beetje typisch Duits eigenlijk...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.157
2.402
Organisatie aan het stadion was inderdaad een drama. Rijen aan random hokjes op een veld waarvan je niet eens weet waarvoor ze dienen, dan trage rijen voor ticketcontrole, binnen dan amper signalisatie waar je moet zijn. Ik heb de helft van het stadion rondgelopen om dan eindelijk een A4'tje te spotten voor de ingang naar het middenplein. Onbegrijpelijk in 2023, is ook wel een beetje typisch Duits eigenlijk...
Ja klopt! Ik vond het vooral raar dat ze vantevoren zeggen dat er strenge veiligheidsmaatregelen zijn. En dat ik vervolgens niet wordt gefouilleerd ondanks dat ik een tasje mee had.

Stond ik in de mega lange ticket rij en laden mijn e-tickets niet (je mocht deze niet downloaden/ printen) en lag de app er uit 😂😂 ik begon niet relaxt aan het concert nee….
 
12 nov 2016
655
392
Darkside in Brussel gisteren was echt waanzinnig sterk! Erg van genoten.

Zonet Beyoncé in Keulen gehad. Sterke show maar maakte mijn torenhoge verwachtingen toch niet volledig waar. De vlam kwam er pas in na een uurtje ofzo. Geluid was ook maar matig. Verder natuurlijk wel heel vette productie en geweldige vocals, zoals je van Queen B mag verwachten.
Waar op het middenplein stond je? Niet best dat het geluid daar al matig was, want het zal dan nog erger zijn geweest op de tribunes.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.178
2.996
Ik stond general admission dus dat was ongeveer de tweede helft van het middenplein. Verschillende plekken geprobeerd (helemaal links vooraan tot centraal achteraan) maar de locatie leek weinig uit te maken, was meer afhankelijk van nummer tot nummer. Vooral in het begin hoorde je de vocals niet goed en dan in het middenstuk varieerde het echt plots van het ene tot het andere nummer.
Viel uiteindelijk wel mee hoor, misschien ben ik wel gewoon te verwend door dat ik eigenlijk nooit stadionconcerten doe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.157
2.402
Ik had zitplekken op de eerste ring en dan in de hoek. Ik had eigenlijk prima geluid maar zat dan wel ook heel dicht bij de geluidstoren! Jammer dat het geluid tegen viel. Soms leek het geluid wel wat doffer.
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
203
175
Maar... wel heel erg goed!
Oh, maar dat zeker!

Heb eigenlijk nog nooit een zitconcert gehad. Ik zat bij Norman Westberg eigenlijk ook nog wat onwennig/ongeduldig in mijn stoel (hoewel ik het een prima opener vond). Maar dat verdween als sneeuw voor de zon bij Swans zelf. Ze eiste de volle aandacht (kan ook haast niet anders met dat volume natuurlijk) en het was opeens helemaal niet meer erg om te hoeven zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken