Ik ben naar … geweest en het was …

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Wu-Tang + Nas. Verwachtingen lagen niet super hoog, maar het was echt heel tof. Heel toffe sfeer binnen en het ging gewoon continu oldschool los.

Wel lange rijen omdat de controles bij hip hop concerten blijkbaar strenger moeten zijn dan andere ZiggoDome evenementen? Wel op tijd vertrokken om de Harry Styles drukte voor te zijn.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Bon iver in 013.

Voorprogramma begon verkeerd door een of ander wazig verhaal over meditatie en meer. Daarna volgde drie kwartier moeilijke muziek, met veel herhalende teksten, een ontzettend enthousiaste frontman en nog meer wazige verhalen. Sommige gespeelde stukken niet verbeterd, overall niet mijn ding.

Bon Iver was geweldig. Lekker experimenteel, goede productie en de zaal was muisstil aan het luisteren.

Jammer dat de parkeergarage slecht geregeld was. 30 minuten vast gestaan (en iemand anders een uur heb ik gehoord)
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.306
45 minuten Alabaster dePlume is inderdaad veel als voorprogramma. Had hem al eerder op Le Guess Who? gezien en hoewel de muziek fijn is, lult hij echt te veel tijdens zijn shows. Bon Iver was weer ontzettend sterk, met perfect geluid. Erg bijzonder om ze in een voor hen relatief kleine zaal te zien. Respectvol publiek ook. Dat is altijd maar afwachten.

Maandag ook bij Turnstile geweest. Daar was ik vooral bang dat de zaal te groot zou zijn, maar die angst was ongegrond. De AFAS zouden ze eventueel de volgende keer ook op zijn kop zetten. Bizar hoe die van Café Extase in 2015, naar de X-Ray in 2019, naar het tweede podium van Pinkpop in 2022, naar een uitverkocht 013 en een mooie spot op Lowlands doorgegroeid zijn. Volledig terecht, dat wel, en het misstaat ze niet.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Wu-Tang + Nas. Verwachtingen lagen niet super hoog, maar het was echt heel tof. Heel toffe sfeer binnen en het ging gewoon continu oldschool los.

Wel lange rijen omdat de controles bij hip hop concerten blijkbaar strenger moeten zijn dan andere ZiggoDome evenementen? Wel op tijd vertrokken om de Harry Styles drukte voor te zijn.
Die langere rijen hebben vooral te maken met een aanscherping op beveiliging in Amsterdam wegens het dodelijk steekpartij van vorige week.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.584
585
My Morning Jacket @ Tivoli, Grote zaal

Om maar met deur in huis te vallen, by far het beste optreden dat ik dit jaar tot nu toe heb gezien. Ruim 2 uur en een kwartier een rockshow waar je u tegen zegt. Meteen een goed begin met zowel I Think I'm Going To Hell en Victory Dance achter elkaar. Daarna meteen weer door met Off The Record, Evil Urges en Golden. Tja, er is nog geen misser geweest (en die kwam ook niet).
Elk nummer werd subliem opgebouwd en afgerond. Ondanks dat het Amerikanen zijn gewoon een show waar de muziek de boventoon voert, geen overdreven showelementen of onnodige kletspraatjes, gewoon gas geven.
Toen ultiem prijsnummer One Big Holiday werd ingezet was de euforie compleet. Maar we werden daarna nog getrakteerd op een encore met nog Circuital en Wordless Chorus. Genieten!

Benieuwd of ik dit jaar nog een betere show ga zien. Komend weekend alvast Bruce op het programma. Later dit jaar sowieso nog Wilco en The National, maar ben benieuwd of die dit gaan overtreffen.
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
289
246
Wu-Tang + Nas. Verwachtingen lagen niet super hoog, maar het was echt heel tof. Heel toffe sfeer binnen en het ging gewoon continu oldschool los.

Wel lange rijen omdat de controles bij hip hop concerten blijkbaar strenger moeten zijn dan andere ZiggoDome evenementen? Wel op tijd vertrokken om de Harry Styles drukte voor te zijn.
Ik vond het wel oké, maar bij lange na niet zo goed als vier jaar geleden. Young Dirty Bastard werd node gemist, die tilde het optreden van 2019 naar een hoger niveau en zorgde ervoor dat de rest van de Wu toen extra hun best deed. Nu was het wel aardi,g maar een beetje gezapig vergeleken met vorige keer. In plaats van dat ze zoals in 2019 met peper in hun reet stonden te spelen was het nou een beetje zouteloos. Young Dirty werd ook helemaal niet genoemd. Hoop niet dat ze hem eruit hebben gegooid omdat ze er moe van werden dat 'ie de show steelde en de rest van de groep harder moest werken om hem bij te benen. En Nas liet weer zien dat 'ie live helaas erg saai is, net zoals bij RHCP vorig jaar.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Die langere rijen hebben vooral te maken met een aanscherping op beveiliging in Amsterdam wegens het dodelijk steekpartij van vorige week.
Zet dan metaal detectie poortjes weg ;). Je hebt al snel iets verstopt in je ondergoed natuurlijk. Valt me wel vaker op dat er bij Hip Hop concerten meer gecontroleerd word, ook in de 013 en zo al mee gemaakt (en daar ben ik beetje kind aan huis).
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.306
Zet dan metaal detectie poortjes weg ;). Je hebt al snel iets verstopt in je ondergoed natuurlijk. Valt me wel vaker op dat er bij Hip Hop concerten meer gecontroleerd word, ook in de 013 en zo al mee gemaakt (en daar ben ik beetje kind aan huis).
Bij 013 (en ik verwacht op meer plekken) is het vaak ook een eis van de artiest. Deels is het een risicoschatting die vanuit de zaal zelf wordt gedaan (en meegenomen wordt in de uitvraag voor security), maar er zijn ook veel (met name Amerikaanse) hip hop artiesten die een bepaalde mate van controle eisen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik vond het wel oké, maar bij lange na niet zo goed als vier jaar geleden. Young Dirty Bastard werd node gemist, die tilde het optreden van 2019 naar een hoger niveau en zorgde ervoor dat de rest van de Wu toen extra hun best deed. Nu was het wel aardi,g maar een beetje gezapig vergeleken met vorige keer. In plaats van dat ze zoals in 2019 met peper in hun reet stonden te spelen was het nou een beetje zouteloos. Young Dirty werd ook helemaal niet genoemd. Hoop niet dat ze hem eruit hebben gegooid omdat ze er moe van werden dat 'ie de show steelde en de rest van de groep harder moest werken om hem bij te benen. En Nas liet weer zien dat 'ie live helaas erg saai is, net zoals bij RHCP vorig jaar.
Voor mij was het de eerste keer dat ik ze zag. En ik vond het echt een hele energieke show, welke ik in eerste instantie niet had verwacht. Ook niet eens wat betreft Nas. Vond hem in het begin echt wel sterk, daarna epte het wel een beetje af. Maar saai, vond ik niet. Ik vond het in ieder geval erg vermakelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaydee76

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
603
445
Ik ben door jullie verhalen nu wel benieuwd wat het voorprogramma was van Bon Iver, ik kan dat niet zo snel terugvinden nu.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
799
988
5-6 Royal Blood in Doornroosje

De laatste jaren wel een beetje een Royal Blood "Overkill", maar voor een intieme "thuiswedstrijd" om de hoek toch een kaartje gehaald. Voorprogramma The Warning deed wat ze moesten doen: De zaal opwarmen voor een energieke rockshow. Een band zonder mannen is sowieso al pluspunten.

Royal Blood deed verder wat je van ze gewend bent. Waar het vorig jaar op Pinkpop nogal moeizaam op gang kwam, was het deze avond vanaf het eerste nummer raak. Zal wel aan de setting liggen.... Ook hun nieuwe werk heeft dezelfde sound als eerdere platen (Hoewel echte RB fans dit natuurlijk anders zien ;)). Al met al een prima avond.
 
Laatst bewerkt:

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
5-6 Royal Blood in Doornroosje

De laatste jaren wel een beetje een Royal Blood "Overkill", maar voor een intieme "thuiswedstrijd" om de hoek toch een kaartje gehaald. Voorprogramma The Warning deed wat ze moesten doen: De zaal opwarmen voor een energieke rockshow. Een band zonder mannen is sowieso al pluspunten.

Royal Blood deed verder wat je van ze gewend bent. Waar het vorig jaar op Pinkpop nogal moeizaam op gang kwam, was het deze avond vanaf het eerste nummer raak. Zal wel aan de setting liggen.... Ook hun nieuwe werk heeft dezelfde sound als eerdere platen (Hoewel echte RB dit natuurlijk anders zien ;)). Al met al een prima avond.
Wel genoeg geklapt en gejuicht?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Ik ben door jullie verhalen nu wel benieuwd wat het voorprogramma was van Bon Iver, ik kan dat niet zo snel terugvinden nu.
Alabaster DePlume

Zoals anderen al zeiden, hij lulde te veel en veels te vaag ("Thank. You. For. Living. Thank. You. For. Existing."). Zolang ze gewoon met instrumenten speelde (en niet a capella) vond ik het nog wel echt fijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en teunajax

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
My Morning Jacket @ Tivoli, Grote zaal

Om maar met deur in huis te vallen, by far het beste optreden dat ik dit jaar tot nu toe heb gezien. Ruim 2 uur en een kwartier een rockshow waar je u tegen zegt. Meteen een goed begin met zowel I Think I'm Going To Hell en Victory Dance achter elkaar. Daarna meteen weer door met Off The Record, Evil Urges en Golden. Tja, er is nog geen misser geweest (en die kwam ook niet).
Elk nummer werd subliem opgebouwd en afgerond. Ondanks dat het Amerikanen zijn gewoon een show waar de muziek de boventoon voert, geen overdreven showelementen of onnodige kletspraatjes, gewoon gas geven.
Toen ultiem prijsnummer One Big Holiday werd ingezet was de euforie compleet. Maar we werden daarna nog getrakteerd op een encore met nog Circuital en Wordless Chorus. Genieten!

Benieuwd of ik dit jaar nog een betere show ga zien. Komend weekend alvast Bruce op het programma. Later dit jaar sowieso nog Wilco en The National, maar ben benieuwd of die dit gaan overtreffen.
Je bent al de tweede met zo'n positieve recensie. Moet me toch eens in de band verdiepen zo lijkt het.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Je bent al de tweede met zo'n positieve recensie. Moet me toch eens in de band verdiepen zo lijkt het.
Zelfs dat is niet nodig, ik kende zeker niet alle nummers waar ik dat bij de meeste acts waar ik heen ga toch wel (grotendeels) toch wel ken.
Had echt een paar keer het gevoel dat ik naar een hedendaags Led Zeppelin aan het kijken was. Nummers die in elkaar overliepen, of maximaal 5 seconden om een nieuwe gitaar in te pluggen tussen nummers. Niet eens heel veel interactie maar voelde alsnog speciaal aan, mede doordat het hun 1000e show ooit was.
Ook by far het meest uitzinnige publiek wat ik in een zaal heb gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.014
Zelfs dat is niet nodig, ik kende zeker niet alle nummers waar ik dat bij de meeste acts waar ik heen ga toch wel (grotendeels) toch wel ken.
Had echt een paar keer het gevoel dat ik naar een hedendaags Led Zeppelin aan het kijken was. Nummers die in elkaar overliepen, of maximaal 5 seconden om een nieuwe gitaar in te pluggen tussen nummers. Niet eens heel veel interactie maar voelde alsnog speciaal aan, mede doordat het hun 1000e show ooit was.
Ook by far het meest uitzinnige publiek wat ik in een zaal heb gezien.
Dat zeiden ze wel ook in de Roma.

Verder: ik had gewoon moeten gaan...
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.457
1.602
Ik deel de lofuitingen voor de show van Bon Iver op de vorige pagina. Ten tijde van For Emma Forever Ago en Bon Iver nooit de kans gehad om hem live te zien, en daarna is het kwartje voor zijn laatste twee platen pas laat gevallen. Deze show was van ingetogen schoonheid, waarbij de zaal het gehele optreden muisstil was.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Brian

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
603
445
Ik was gister naar Muse.

Ik besloot met mijn vriendin een beetje op tijd met de trein te vertrekken naar Den Haag. In de trein zag ik al aardig wat Muse shirtjes voorbij komen, de sfeer zat er goed in. Vanuit station enkele minuutjes lopen stond ik om 6 uur netjes op tijd binnen. Het was heerlijk rustig nog, dus meer dan genoeg plek om muntjes te halen, wat te eten en een goed plaatsje te zoeken. Uit eindelijk stonden we links voor het podium vlak achter het hek voor de golden circle waar we alles prima konden zien.

Voor-voorprogramma ONE OK ROCK was een band en daar was alles wel mee gezegd wat mij betreft. Ze speelden prima, zang was wat schreeuwerig wat mij betreft. Het riep verder weinig emotie bij mij op.

Royal Blood had ik vorig jaar al gezien op Pinkpop. Vond ze toen al sterk en nu weer. De nummers zijn wel wat eendimensionaal, viel me al na een half uur zo achter elkaar. Na drie kwartier was het alweer voorbij, voor mij mochten ze wel een kwartiertje extra spelen.

En dan de grote jongen, Muse! Het was nog steeds opvallend rustig links voor en wij konden mooi de golden circle nog in voor extra goed zicht. Ik geef niet zo om de nieuwe nummers en pas op de helft van de set kwam ik er echt goed in. Maar een knaller als Plug In Baby maakte die eerste helft meer dan goed en dat niveau wisten ze te behouden. Afsluiter Knights of Cydonia was dan ook echt eentje van jewelste. Enige nummers die ik heb gemist zijn New Born en Stockholm Syndrome.

Vond de band zelf zeer strak spelen, Matt was goed bij stem. De interludes tussendoor gaf ik niet zo om, maar ach ik gun die band ook weleens rust tijdens die twee uurtjes spelen. Al met al hebben ze laten zien een Malieveld met gemak in de pakken, wat mij betreft. Wel DOODZONDE dat ze in het licht moesten spelen, dat heeft qua sfeer zeker in het begin wat ingeboet.

Als afsluiter viel het mij op hoe ontiegelijk veel er gezopen werd. Veel mensen waar ik stond waren stomdronken en het leek eerder een bierfestijn waar Muse bijzaak was dan andersom. Dat je een biertje tussendoor haalt prima, maar er was continu aanloop en afloop van dezelfde mensen die er langs moesten om een nieuwe lading te halen. Heel irritant, ga dan lekker naar de kroeg wat mij betreft.

De trein naar huis reed gelukkig, geen Harry Styles taferelen. Ondanks wat kleine dingetjes een heerlijke avond gehad!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken