Ik ben naar … geweest en het was …

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Hammerfall + Helloween in de 013.

Hammerfall was niet echt mijn ding, ik ben überhaupt niet echt van de powermetal. De sfeer zat er ook niet echt in en de zanger probeerde er wel wat van te maken maar ergens kwam het ook een beetje plichtmatig over wat mij betreft.

Helloween daarentegen beviel me stukken beter. Nu moet ik eerlijk zeggen, ik ben geen kenner van hun repertoire en ken enkel wat losse nummers. Maar het (vooral oudere) publiek kende de tekst van A tot Z en werd luidkeels meegezongen. Ook Een goede publiek anticipatie die nooit vervelend werd. Ook kwa vocaal was het kwalitatief uitstekend. I want out was natuurlijk de ultieme knaller. Enige puntje van de kritiek is dat de zangers wanneer ze niet moeten zingen steeds van het podium afliepen, persoonlijk vind ik dat een raar gezicht. Maar goed verder helemaal top.
Ik moest wel een beetje lachen dat je schrijft dat je niet van de powermetal bent en dan bij deze powermetal extravaganza te vinden bent!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik moest wel een beetje lachen dat je schrijft dat je niet van de powermetal bent en dan bij deze powermetal extravaganza te vinden bent!
Mooi dat ik iemand heb laten lachen. Helloween heeft wel invloeden, maar het is allemaal net wat sneller gespeeld waardoor het soms meer rock is dan het melodieuze van een Hammerfall en net wat hardere riffs. Hammerfall vind ik iets te theatraal wil ik zeggen, maar dat is Helloween eigenlijk ook inderdaad. Hier kom ik niet meer onderuit. Dan zal het wel kwaliteitsverschil zijn ;).
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Kurt Vile in OLT de Goffert. Gitaar virtuoos, heel fijn optreden! Vooral Wakin On a Pretty Day was fantastisch.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
Rammstein in Metlife Stadium in New Jersey/New York

plekje op de 3/4de rij gescoord ter hoogte van Richard Kruspe zijn podium plaats. Perfect gewoon!
Dan aan praat geraakt met de mensen rond mij en nieuwe mensen leren kennen. Allemaal amerikanen die het zot vonden dat ik naar daar was gekomen voor Rammstein, cause they play much more in the EU.

ideaal dat de show al in het donker begon ipv in EU en dat het ook stopte met regenen. Muzikaal heel sterke show als was het ter hoogte van sehnsucht niet erg strak en verzoop de muziek even (ben ik niet gewoon). In de feuerzone doorheen de show meerdere mosh pits, en gewoon goed volk. Niet echt gestoord geweest door praters, want iedereen was naar de show aan het zien. Wel een enkeling die ik denk 2 uur heeft gefilmd op zijn gsm.

Dat ook hier de titty cam werd gedaan verbaasde me wel (want puriteins Amerika, maar het was wel minder dan in België). Voor de rest exact hetzelfde, als was het wel aangenaam om alle kleine dingetjes op het podium nu van dicht bij te kunnen meemaken en lekker op te warmen aan het vuur en ondergeschuimd te worden. erg sterke show alweer van de mannen, 8ste keer en zeker niet de slechtste

Voor ik het wist was de show gedaan, en greep ik net naast een drumstok (de man naast mij heeft hem wel kunnen opvangen, had waanzinnig geweest moest dat gelukt zijn maar ach, ik ga niet klagen).

en nu op naar nummer 9 (Brussel) en hopelijk nummer 10 (Polen?)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
De openingsavond van Oscar in Carre. Een samenwerking van Scapino Ballet met Blaudzun.

Een bijzondere samenwerking tussen deze twee groepen. De gehele show was een ode aan Oscar Carre, de grondlegger en oud circusdirecteur. Prachtige show waarbij Blaudzun en band hun nummers speelden achterin het podium en de dansers een prachtige show erbij dansten. Aangevuld met 8 acrobaten om het een circus vibe te geven, prachtige combi. Al met al een indrukwekkende avond waar we echt van genoten hebben. 26 dansers synchroon bezig zien op Promises of No mans Land is iets dat je niet vaak ziet. En we kwamen er nog een aantal Baroeg vrijwilligers tegen. Die metalheads zijn roch niet zo eenzijidig :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Deafheaven + Whistler
Eerste concert in een relatief lange tijd. Toch een maandje eruit geweest. Whistler boeide me niet zoveel. Die hadden ze thuis mogen laten. Deafheaven daarentegen haalde al een heel ander niveau. Wilde ze al een tijdje zien, alleen ik moet wel zeggen dat het me minder beviel dan ik had gehoopt. Muzikaal stond het zeker als een huis, alleen het trok me minder. Af en toe toch te veel geschreeuw dan ik momenteel leuk vind, haha. De rest van de nummers bevielen wel en daarom gingen we ook wel met een goed gevoel naar huis. Oftewel, Paradiso en AB worden gewoon hartstikke leuk. Geen zorgen.

The Ocean + LLNN + Playgrounded
Gek genoeg pas de eerste clubshow die ik van The Ocean heb gezien, na ze eerder al op drie festivals te hebben gezien. Dit was veruit de beste show die ik van ze gezien heb. Geweldige setlist, sfeer zat er goed in. Ik kan zo enorm genieten van Paul Seidel op de drums. Die man laat alles er zo bizar makkelijk uitzien. Playgrounded beviel me ook wel. Hun laatste plaat The Death of Death staat nog best vaak aan op de platenspeler. LLNN vond ik minder dan op Roadburn, maar nog wel goed. Ik weet nooit zo goed wat ik van ze moet vinden. Trekt me namelijk niet echt op CD, maar live geeft het toch een ander gevoel. Van tevoren al hoge verwachtingen van dit trio aan namen en gelukkig hebben ze dat waargemaakt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Brian

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Vicefest gisteravond. Klein festival georganiseerd mede door the Vices. Met als line-up:

The Vices: Inmiddels een paar keer gezien. Band is groeiende

Rats on Rafts: twee keer geprobeerd, toch maar bier gehaald

Ist Ist: Hier keek ik naar uit. Wat een geweldige band.

POM: Wat een energie

Thala: fijne muziek, mooie stem.

niet gezien:
Thumper
Cloudsurfers
Black Honey
FEET
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Ik ben donderdag naar King King (Mezz Breda) geweest. Fijne bluesrock band, goed gitaarwerk en sterke toetsenist.

Frontman was onwijs sympathiek en kreeg het publiek goed mee. Ik verwacht dat dit een goede gaat zijn voor de festivals in 2023.

Vrijdag naar New Cool Collective (Gebouw-T Bergen op Zoom) geweest. Gewoon 8 topmuzikanten die fantastische jazz maken gefuseerd met o.a. latin, funk, soul. Deze mannen zorgen altijd voor een feestje. Uiteindelijk nog een LP gekocht en laten signeren en met Benjamin Herman op de foto. 4e keer dat ik ze zag en het was gewoon weer fantastisch. Side note: 70e optreden waar ik sinds april bij ben geweest.

Ik volg nu dit draadje trouwens sinds kort en vind het erg leuk mensen hun ervaringen te lezen. Fijn om zo de liefde voor (live) muziek te delen!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ik ben donderdag naar King King (Mezz Breda) geweest. Fijne bluesrock band, goed gitaarwerk en sterke toetsenist.

Frontman was onwijs sympathiek en kreeg het publiek goed mee. Ik verwacht dat dit een goede gaat zijn voor de festivals in 2023.

Vrijdag naar New Cool Collective (Gebouw-T Bergen op Zoom) geweest. Gewoon 8 topmuzikanten die fantastische jazz maken gefuseerd met o.a. latin, funk, soul. Deze mannen zorgen altijd voor een feestje. Uiteindelijk nog een LP gekocht en laten signeren en met Benjamin Herman op de foto. 4e keer dat ik ze zag en het was gewoon weer fantastisch. Side note: 70e optreden waar ik sinds april bij ben geweest.

Ik volg nu dit draadje trouwens sinds kort en vind het erg leuk mensen hun ervaringen te lezen. Fijn om zo de liefde voor (live) muziek te delen!
Man met smaak ben jij ook. King King is top. Paar jaar terug in de Boerderij gezien. Stond niemand in de zaal, dus optreden verplaatst naar het café van de Boerderij. Maar desalniettemin hadden ze er heel veel zin in!
 
  • Leuk
Waarderingen: Raoul

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Heb maar eens een overzicht gemaakt, chronologisch, waar ik dit jaar allemaal ben geweest. Ik heb bij alles zoveel mogelijk de genres overal bijgezet, mocht je iets willen nazoeken geeft dat je wat richting. Het is al een onwijs vol jaar geweest en ik heb nog genoeg op de planning voor dit najaar. Ik tel een optreden dat ik heb gezien alleen mee als ik actief aandacht heb gegeven aan dit optreden. Ik heb hier en daar wat dingen weggelaten omdat ik het dan wel heb gezien maar er eigenlijk geen aandacht aan heb gegeven. Enkel Rock Werchter heb ik helemaal uitgeschreven.

Danny Bryant (blues) - Gebouw-T, Bergen op Zoom

Sloper (garage rock) + Splinter (classic rock / groove rock) - Gebouw-T Bergen op Zoom

Record Store Day Waterput (platenzaak) Bergen op Zoom met o.a. Glitterpaard (psychedelisch), vervolgens door naar The War on Drugs - Sportpaleis, Antwerpen (indie rock)

L A Vation - Worlds Greatest U2 tribute - Gebouw-T, Bergen op Zoom (classic poprock)

Scooter - Lotto Arena, Antwerpen (rave)

Op de T festival - Wilhelminaveld, Bergen op Zoom met o.a. Mindblow (bluesrock) en 666 the Nightmare (theatrale classic rock coverband)

De Dijk + Ruw & Teder - Zuiderpark, Den Haag (Nederpop / blues / soul / rock)

JazzBoZ met The Story of Billy Joel (Jazz, Blues), Smelly Kitchen (fusie RHCP & James Brown) New Cool Collective Bigband (jazz, latin, funk, soul) en NAFT (techno met blazers) - Bergen op Zoom (centrum)

Proefmei (evenement dat draait om eten en wat bandjes) - Markiezenhof, Bergen op Zoom

Hella Mega Tour Weezer, Fall Out Boy, Green Day - Stadspark, Groningen (poppunk)

Live op ons plein - Café 't Slik, Bergen op Zoom (classic rock coverband en gitaarmiddag)

Rock Werchter met preparty party knallers. Donderdag: The Dead South, Airbourne, Owenn, Carly Rae Jepsen, First Aid Kit, The War on Drugs, Pearl Jam. Vrijdag: Sum 41, Molybaron, IDLES, Bazart (op de achtergrond), Lewis Capaldi (achtergrond), The Last Internationale, Turnstile, The Chats (stukje), Metallica. Zaterdag: Marcus King, Sloper, Måneskin, Yungblud, Mother Mother, LP (4 nummers vooraan), Leon Bridges (half uurtje), Kennyhoopla, Twenty One Pilots, Grandson, Imagine Dragons (eerste half uur gemist). Zondag: Joost, Rhea, Discobaar A Moeder, Keane (al zittend), Modest Mouse (door technische problemen slechts paar nummers), Michael Kiwanuka, Jimmy Eat World (paar nummers), Royal Blood (op de achtergrond), Gunther D, The Killers, Meute (45 minuten), Red Hot Chili Peppers (achtergrond).

Rammstein (tanzmetall) - Goffertpark, Nijmegen

The Rolling Stones (classic rock / blues) - Koning Boudewijn Stadion, Brussel

Brand Parkies (diversen) - Wilhelminaveld, Bergen op Zoom (donderdagavonden v.d. zomer)

Queen + Adam Lambert (classic rock) - Sportpaleis, Antwerpen

Sheila E (funk) + Jared Grant (soul & funk) - 013, Tilburg

King King (bluesrock) + Black Bottle Riot (southern bluesrock) - Mezz, Breda

New Cool Collective (jazz, latin, funk) - Gebouw-T, Bergen op Zoom

Top 3:
1: Queen + Adam Lambert (samen met McCartney werkelijk het beste dat ik ooit heb gezien)
2: De Dijk
3: The Rolling Stones

Noemenswaardige vermeldingen (qua muziek & stage presence)
1: Michael Kiwanuka
2: The War on Drugs (Sportpaleis)
3: New Cool Collective (zowel met als zonder big band)
4: Rammstein
5: IDLES
6: Sheila E
7; Sloper
8: Splinter
9: Sum41
10: Fall Out Boy
11: Green Day

Het is nogal een kluif dit jaar. Wat is live muziek toch fantastisch. Ik ben afgelopen dagen nog even aan het laten bezinken.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Meteen al de voordelen van studeren in Kortrijk ondervonden: half uurtje voor het concert begon nog een Ticketswapje gedaan en voor €10 naar het al maandenlang uitverkochte concert van Kurt Vile & The Violators geweest in Départ. En wauw wat een held! Wederom bewees Kurt wat een geweldige gitarist hij is en hij mag zich met recht en reden de Koning van de slacker rock noemen. Na drie gemiste concerten vorige week door ziekte was dit echt een enorme goedmaker! Jammer genoeg de bisnummers geskipt wegens te veel last nog, maar wel echt heel erg van genoten!
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Peter Hook & the Lights Oosterpoort.
Aanvang 20:00 stond er. Ik dus rond 20:00 binnen om naar de bar te gaan, waren ze al begonnen. Waar gaat dat heen met muzikanten.
Set bestond uit 4 delen
deel 1 een deel New Order
deel 2 Unknown Pleasures in zijn geheel
deel 3 Closer in zijn geheel
deel 4 encore met onder andere Atmosphere en Love wil tears us apart
Peter Hook was nog erg goed bij stem en wat een goede band is the Light.
Ik kan nu eindelijk de vergelijking maken tussen New Order en Peter Hook. Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste.
 
Laatst bewerkt:

Flater

Playlistbediener
1 jul 2014
9
3
Gisteren naar Biffy Clyro geweest in Afas Live. Het voorprogramma was De Staat, wat niet helemaal mijn ding is, maar het was vrij vermakelijk. Met Kitty Kitty en Witch Doctor hebben ze ook prima nummers.

Daarna kwam dus Biffy Clyro en dat stelde geen moment teleur. Ze gingen vlammend van start, schakelden in het midden even terug om op het eind weer verder te knallen. Prima bij stem, leuke toevoeging met de strijkers en een uitstekende setlist. Heerlijke band!
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Gisteren naar Biffy Clyro geweest in Afas Live. Het voorprogramma was De Staat, wat niet helemaal mijn ding is, maar het was vrij vermakelijk. Met Kitty Kitty en Witch Doctor hebben ze ook prima nummers.

Daarna kwam dus Biffy Clyro en dat stelde geen moment teleur. Ze gingen vlammend van start, schakelden in het midden even terug om op het eind weer verder te knallen. Prima bij stem, leuke toevoeging met de strijkers en een uitstekende setlist. Heerlijke band!

Ik was vroeger behoorlijk fan van Biffy, maar ik ben het echt zat dat die band nou al jaren Belgie systematisch mijd als de pest. Of het aan de band zelf ligt, die na een desastreus optreden of twee hier niet meer wil spelen, of concertorganisatoren die ze gewoon niet meer willen boeken weet ik niet, maar het hangt mijn doedelzak uit.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
435
760
Gisteren naar Biffy Clyro geweest in Afas Live. Het voorprogramma was De Staat, wat niet helemaal mijn ding is, maar het was vrij vermakelijk. Met Kitty Kitty en Witch Doctor hebben ze ook prima nummers.

Daarna kwam dus Biffy Clyro en dat stelde geen moment teleur. Ze gingen vlammend van start, schakelden in het midden even terug om op het eind weer verder te knallen. Prima bij stem, leuke toevoeging met de strijkers en een uitstekende setlist. Heerlijke band!
Ik ben er gisteren ook geweest en inderdaad geen moment teleur gesteld door Biffy Clyro. Vond ze erg sterk live. Daarnaast was ik ook erg blij dat de oude nummers zoals Living is a problem because everything dies en Who's got a match in de setlist stonden.

Enige minpuntje vond ik toch wel de sfeer, ik had het gevoel dat er weinig mensen in het publiek stonden die Biffy Clyro een beetje goed kende. Nog nooit zo veel mensen stil zien staan, maar misschien lag het aan de plek waar ik stond.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Inmiddels weer in Nederland, nu even in de bijrijdersstoel, onderweg terug vanuit Keulen van het concert van dArtagnan.

Voorprogramma het Nederlandse Blackbriar. Prima.

Bij dArtagnan was het meteen heel bijzonder. Nog nooit publiek zo hard horen mee zingen, elk nummer, de volledige tekst. Zal wel de combinatie zijn van muziek over feest en alcohol en Duitsers? Geweldig in ieder geval.

Aanrader voor iedereen die Duitse songteksten kan verstaan en een enorm feest wil. Volgend jaar in de herfst weer in Keulen te bewonderen aldus zanger.

Nieuwe album Felsenfest komt uit over 4 weken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
DeWolff + The Black Crowes @ 013 Tilburg.

DeWolff al vaker gezien. En het blijft een band waarvoor ik veel sympathie heb. Lekkere opwarmer en ze hadden er zelf duidelijk zin in. Ze hadden zelf al kaarten gekocht voor The Black Crowes, en nu stonden ze plots als voorprogramma. Leuk voor de band.

The Black Crowes zelf was erg sterk. Weinig poespas aan het podium, maar gewoon rock & roll met enorme sterke vocalen. Want het klonk nog steeds fantastisch. Het is wel een oude lullen band kwa fanbase maar muzikaal kunnen ze nog prima mee. Leuke avond gehad. Het was wel een beetje te druk. Een uitverkocht 013 zorgt vaak voor een te volle zaal en dat mag wat mij betreft wel iets minder.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
DeWolff + The Black Crowes @ 013 Tilburg.

DeWolff al vaker gezien. En het blijft een band waarvoor ik veel sympathie heb. Lekkere opwarmer en ze hadden er zelf duidelijk zin in. Ze hadden zelf al kaarten gekocht voor The Black Crowes, en nu stonden ze plots als voorprogramma. Leuk voor de band.

The Black Crowes zelf was erg sterk. Weinig poespas aan het podium, maar gewoon rock & roll met enorme sterke vocalen. Want het klonk nog steeds fantastisch. Het is wel een oude lullen band kwa fanbase maar muzikaal kunnen ze nog prima mee. Leuke avond gehad. Het was wel een beetje te druk. Een uitverkocht 013 zorgt vaak voor een te volle zaal en dat mag wat mij betreft wel iets minder.
Ik ga maandag in Afas, en over oude lullenband gesporken, deze ouw lul gaat daarom lekker zitten bij die oude lullen band.
Wat je oipmerking over 013 betreft, ik dacht al dat het aan mij lag bij Epica, maar het is dus blijkbaar altijd zo/te vol als het uitverkocht is
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
DeWolff + The Black Crowes @ 013 Tilburg.

DeWolff al vaker gezien. En het blijft een band waarvoor ik veel sympathie heb. Lekkere opwarmer en ze hadden er zelf duidelijk zin in. Ze hadden zelf al kaarten gekocht voor The Black Crowes, en nu stonden ze plots als voorprogramma. Leuk voor de band.

The Black Crowes zelf was erg sterk. Weinig poespas aan het podium, maar gewoon rock & roll met enorme sterke vocalen. Want het klonk nog steeds fantastisch. Het is wel een oude lullen band kwa fanbase maar muzikaal kunnen ze nog prima mee. Leuke avond gehad. Het was wel een beetje te druk. Een uitverkocht 013 zorgt vaak voor een te volle zaal en dat mag wat mij betreft wel iets minder.
Zeker eens over uitverkochte shows in 013. Vooral bij dit soort bands met bezoekers die wat langer en voller zijn dan bij pakweg Froukje, en die vaker naar de bar gaan voelt het veel te druk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Gebruikers die dit onderwerp bekijken