Ik ben naar … geweest en het was …

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Hallo? Niemand bij Nutini geweest?
Langs gefietst onderweg naar de Melkweg, heb nog nooit zo’n lange rij gezien voor de Paradiso.

Verkeerde keuze van mij om naar Melkweg te gaan… Blackwave was wel oké maar niet meer dan dat. Cringe altijd een beetje als de hele bingo kaart kan worden af gekruist met aanstekers, hee Hoo’s, armpjes etc. Zal het wel goed doen op Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Lion

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
De Unie in de 013:

We waren rond 16:00 in de 013. En het was erg rustig op de main. Maar afgetrapt met Kas:st. Toffe set, de diepe sounds waren tof om op te warmen.

Daarna was het de beurt aan Colyn. Had al een set van hem gehoord bij ASOT en dat vond ik niet bijzonder. Maar nu toch even live gezien. Het was iets minder trancey en een beetje saaie house achtige set. Niet bijzonder helaas. Daarna even naar Stranger geweest op het NEXT podium. Daar beukre het gelukkig wat meer door, aangename set.

Daarna was het de beurt aan Âme (live) op de main. Het was nog steeds rustig, en gezien dit een van de grootste acts op het affiche was wist je dat het niet druk ging worden. Op zich lekker want je had alle ruimte, maar de sfeer was dan best matig. Jammer want aan de set lag het niet. Toffe sound met leuke lichtshow.

Daarna hebben we een klein stukje Volvox gekeken in de NEXT. Een beetje saai, en het publiek ging er ook niet echt op in. Gelukkig kwam daarna Regal de boel redden. Zijn set had veel acid invloeden en daardoor een set die vlotter was dan wat er tot nu toe heeft gespeeld. Toch ben ik na een tijdje afgehaakt omdat ik Booka Shade (live) wilde zien. Een act waar ik een jaar of 15 graag naar luisterde, maar nooit live gezien had. De live act bracht een heel mooie dromerige set met soms loungey houseachtige vibes. Het was dus geen geknal maar gewoon heerlijk wegdromen op de beats. Had soms het idee dat ik een van de weinige was die het kon waarderen. Want het publiek opnieuw matig.

Daarna het eerste uurtje meegepakt van Joris Voorn die de main mocht afsluiten. Ik vond de set niet echt goed van de grond komen. De half gevulde main eiste toch wel zijn tol waardoor het allemaal net te groot en te leeg aanvoelde. Had ook een beetje idee dat hij op automatische piloot aan het draaien was. Daarom maar gaan kijken bij Fatima Hajji. Daar was het wel behoorlijk druk. Een heerlijke oldschool beukset waar het publiek ook het meeste behoefte aan had. Hierdoor werd dit de best ontvangen show van de avond.

Leuk dagje gehad. Maar wel veel rustige acts op de main waardoor die niet van de grond kwam.
Die hard-techno van tegenwoordig is sowieso een slecht idee om op een gemixt techno festival waar ook Ame en Colyn etc staan te boeken. Er trekt tegenwoordig zoooooo veel publiek naar 9x9, Trymm, Hajji, Shlomo etc. Vooral heel jong publiek ook. Laatst ook al gemerkt op een klein festival in de buurt..
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
566
167
Was gister ook naar kendrick. Samen met mn broertjes en mn vader van in de 50 en zelfs hij stond te springen. Echt alles overstijgend inderdaad. Super tot in de puntjes uitgewerkte show maar er was ook wel iets van publieksinteractie waardoor het niet zo stijfjes aanvoelde. Het stukje op het eind met baby keem had van mij niet gehoeven en balen dat ie slechts een snippet van swimming Pools deed maar ach, als dat t grootste kritiekpunt is weet je gewoon dat je naar een fantastisch optreden bent geweest. Heeft zich op glastonbury als headliner al bewezen en gaat dat deze zomer op de andere Europese festivals ook zeker weten laten zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.455
1.592
Ja, wat hij in Baby Keem ziet is mij echt een raadsel. Op enkele momenten daargelaten een majestueuze show, die bevestigt dat Mr. Morale een van de beste platen van 2022 is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Die hard-techno van tegenwoordig is sowieso een slecht idee om op een gemixt techno festival waar ook Ame en Colyn etc staan te boeken. Er trekt tegenwoordig zoooooo veel publiek naar 9x9, Trymm, Hajji, Shlomo etc. Vooral heel jong publiek ook. Laatst ook al gemerkt op een klein festival in de buurt..
Mwah ik weet het niet. Ik vind dat hardere werk soms ook wel lekker om op te gaan. Alleen het contrast was nu wel heel erg scheef omdat de "Main" dus vaak zo leeg aanvoelde.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.240
3.804
Vrijdag ga ik naar Fatboy Slim in Complex te Maastricht. Iemand ervaring met Complex?
Op zich een prima zaal voor dat soort muziek. Ligt op 5 minuten van het station vlak voor en onder de Wilhelminabrug.
Met het publiek moet je mazzel hebben, maar ik vrees dat er bij Fatboy Slim weer veel volk van buitenaf aanwezig zal zijn. De vorige keer bij Fatboy Slim in Complex stikte het van de doorgesnoven discotheek typetjes. Na de show was er ook een massale vechtpartij.

De laatste keer dat ik in Complex was, 2 maanden terug bij Dave Clarke, was de sfeer wel erg goed. Meer jeugd vooral. Hopelijk tref je die ook vrijdag.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Op zich een prima zaal voor dat soort muziek. Ligt op 5 minuten van het station vlak voor en onder de Wilhelminabrug.
Met het publiek moet je mazzel hebben, maar ik vrees dat er bij Fatboy Slim weer veel volk van buitenaf aanwezig zal zijn. De vorige keer bij Fatboy Slim in Complex stikte het van de doorgesnoven discotheek typetjes. Na de show was er ook een massale vechtpartij.

De laatste keer dat ik in Complex was, 2 maanden terug bij Dave Clarke, was de sfeer wel erg goed. Meer jeugd vooral. Hopelijk tref je die ook vrijdag.
Ik ben 3 december een avondje aan het doorzakken in Maastricht. Is er dan nog wat interessants te zien? Ik zag dat Snelle in de Muziekgieterij staat... maar ik denk niet dat hem dat gaat worden.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Editors - Ahoy (Rtm Stage)

Voor de eerste keer in de nieuwe Rtm Stage. Prima zaal, eigenlijk gewoon een wat grotere Afas Live. Wel megadruk bij de barren.

Maar Editors. Altijd fijn om live te zien en ze waren in vorm. Deze nieuwe show (hoewel met weinig poespas) is gemaakt voor de grote weides en sets in het donker. Ik kende eigenlijk nog niks van het nieuwe materiaal maar positief door verrast. Ze hebben de nu populaire dancesound er goed in verwerkt en met name Pitoresque en Strawberry Lemonade waren live erg sterk. Blijvertjes. Sommige andere nieuwe nummers zijn me iets teveel dance achtig zonder eigen smoel. Maar ook veel klassiekers gespeeld met veel van mijn favorieten. Dus blij naar huis gegaan.

Deze Editors is voor elk festival in 2023 een hele veilige boeking voor wen sterke show
Ik was er ook, kan me daar helemaal bij aansluiten.

Het nieuwe album heeft echt een aantal knallers wat mij betreft en ze komen live ook goed uit de verf. Wel jammer dat ze de beste nieuwe single, Kiss, moesten overslaan. Deze + twee andere nummers stonden wel op de set maar werden niet gespeeld, waarschijnlijk vanwege vocale issues aangezien ze nogal wat falsetto bevatten. Wel pech voor ons dus, maar hopelijk kunnen we hem volgend jaar alsnog horen, bijvoorbeeld op een festival?
Verder een goede show met veel energie, veel lichten en veel vlammen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Mezz Metal Fest.

Afgetrapt met Hilton Dive die de dag mochten openen in de mainstage van Mezz Breda. Locals die ik al vaker zag spelen en best gegroeid zijn kwa performance. Een leuke trash metal band om mee af te trappen.

Daarna was het de beurt aan Kristoffer Gildenlöw, bassist van Pain of Salvation. Een slow progressive act die een beetje buiten de boot viel deze avond. Hoewel ik dit soort experimentele vaak tof vind, wist dit mij niet echt te pakken. Dus toch van stage gewisseld om te kijken bij Bark. Deze band was al een stuk steviger, en hebben met toffe riffs en vooral goed drumwerk een toffe set neergezet.

Toen mocht het symphonische Blackbriar gaan optreden op de mainstage. Niet helemaal mijn genre, maar de set zat gewoon zeer sterk in elkaar. Goede zangeres en toffe instrumentals maakte het best te behappen. Voor liefhebbers van het genre zeker de moeite waard lijkt me.

En we gingen door maar Doodswens. Een band die al een poosje op mijn radar stond, maar steeds kwam het mij niet uit om ze live aan het werk te zien. Maar damn wat een enorme toffe show was dit. Rauw, duister, hard. Echt genoten.

De avond zijn we afgesloten met niemand minder dan de Evil Invaders. Ik zag ze dit jaar nog op Graspop en daar vond ik de show al best tof. Maar zo in de avond op een kleiner podium is het toch een stuk toffer. Heerlijke show en headbangend deze avond afgesloten

Een leuk evenement voor 2 tientjes, prima niets mis mee. Een leuke avond gehad.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Froukje in de AFAS, was vet! Mooi om te zien hoe snel ze een zaal als de AFAS nu al makkelijk aankan. Paar nieuwe nummers gehoord en 'Een Teken' die ze samen met haar vader speelde. Publiek was jong, uitzinnig en enthousiast, bier was kaolo-duur, visuals waren vet, show was mooi. Nu wachten op dat debuutalbum.
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
754
1.552
Angel Olsen in Paradiso

Ze heeft een geweldige stem en is een van de beste zangeressen van het moment als je het mij vraagt. De band die ze achtig zich heeft is ook sterk.

Ik vond de nummers van het nieuwe album niet zo mooi over als die van de vorige albums, behalve All Of The Good Times die super was. Toen ik haar in 2020 zag was het dus een iets betere show door de betere setlist.

Een grappig moment was wel toen ze precies dezelfde grap maakte als in 2020. Ze vertelt dan hoe ze die dag in de stad liep en dat inspireerde haar tot het schrijven van een nieuw nummer. Dit nooit eerder gespeelde nummer gaat ze vervolgens drie minuten lang hypen voordat ze Shut Up Kiss Me inzet. Dat zal ze dus elke show gedaan hebben afgelopen jaren, haha.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
542
406
Froukje in de AFAS, was vet! Mooi om te zien hoe snel ze een zaal als de AFAS nu al makkelijk aankan. Paar nieuwe nummers gehoord en 'Een Teken' die ze samen met haar vader speelde. Publiek was jong, uitzinnig en enthousiast, bier was kaolo-duur, visuals waren vet, show was mooi. Nu wachten op dat debuutalbum.
Ik ben in november aan de beurt in Antwerpen, nu nog meer zin in!
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
320
319
Ik ben naar Freaky Dancing geweest in de Wasruimte, Utrecht (De ruimte van club WAS.). Dit wordt door de Ekko georganiseerd. Hierbij worden live acts, DJs, licht, performance en kunst gecombineerd.
Coloray viel goed op zn plek en Afra draaide een uitstekende set. VLURE was de ontdekking van de avond. De DJ set van Reka viel tegen dus ik heb het niet zo laat gemaakt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • mees