Heb maar eens een overzicht gemaakt, chronologisch, waar ik dit jaar allemaal ben geweest. Ik heb bij alles zoveel mogelijk de genres overal bijgezet, mocht je iets willen nazoeken geeft dat je wat richting. Het is al een onwijs vol jaar geweest en ik heb nog genoeg op de planning voor dit najaar. Ik tel een optreden dat ik heb gezien alleen mee als ik actief aandacht heb gegeven aan dit optreden. Ik heb hier en daar wat dingen weggelaten omdat ik het dan wel heb gezien maar er eigenlijk geen aandacht aan heb gegeven. Enkel Rock Werchter heb ik helemaal uitgeschreven.
Danny Bryant (blues) - Gebouw-T, Bergen op Zoom
Sloper (garage rock) + Splinter (classic rock / groove rock) - Gebouw-T Bergen op Zoom
Record Store Day Waterput (platenzaak) Bergen op Zoom met o.a. Glitterpaard (psychedelisch), vervolgens door naar The War on Drugs - Sportpaleis, Antwerpen (indie rock)
L A Vation - Worlds Greatest U2 tribute - Gebouw-T, Bergen op Zoom (classic poprock)
Scooter - Lotto Arena, Antwerpen (rave)
Op de T festival - Wilhelminaveld, Bergen op Zoom met o.a. Mindblow (bluesrock) en 666 the Nightmare (theatrale classic rock coverband)
De Dijk + Ruw & Teder - Zuiderpark, Den Haag (Nederpop / blues / soul / rock)
JazzBoZ met The Story of Billy Joel (Jazz, Blues), Smelly Kitchen (fusie RHCP & James Brown) New Cool Collective Bigband (jazz, latin, funk, soul) en NAFT (techno met blazers) - Bergen op Zoom (centrum)
Proefmei (evenement dat draait om eten en wat bandjes) - Markiezenhof, Bergen op Zoom
Hella Mega Tour Weezer, Fall Out Boy, Green Day - Stadspark, Groningen (poppunk)
Live op ons plein - Café 't Slik, Bergen op Zoom (classic rock coverband en gitaarmiddag)
Rock Werchter met preparty party knallers. Donderdag: The Dead South, Airbourne, Owenn, Carly Rae Jepsen, First Aid Kit, The War on Drugs, Pearl Jam. Vrijdag: Sum 41, Molybaron, IDLES, Bazart (op de achtergrond), Lewis Capaldi (achtergrond), The Last Internationale, Turnstile, The Chats (stukje), Metallica. Zaterdag: Marcus King, Sloper, Måneskin, Yungblud, Mother Mother, LP (4 nummers vooraan), Leon Bridges (half uurtje), Kennyhoopla, Twenty One Pilots, Grandson, Imagine Dragons (eerste half uur gemist). Zondag: Joost, Rhea, Discobaar A Moeder, Keane (al zittend), Modest Mouse (door technische problemen slechts paar nummers), Michael Kiwanuka, Jimmy Eat World (paar nummers), Royal Blood (op de achtergrond), Gunther D, The Killers, Meute (45 minuten), Red Hot Chili Peppers (achtergrond).
Rammstein (tanzmetall) - Goffertpark, Nijmegen
The Rolling Stones (classic rock / blues) - Koning Boudewijn Stadion, Brussel
Brand Parkies (diversen) - Wilhelminaveld, Bergen op Zoom (donderdagavonden v.d. zomer)
Queen + Adam Lambert (classic rock) - Sportpaleis, Antwerpen
Sheila E (funk) + Jared Grant (soul & funk) - 013, Tilburg
King King (bluesrock) + Black Bottle Riot (southern bluesrock) - Mezz, Breda
New Cool Collective (jazz, latin, funk) - Gebouw-T, Bergen op Zoom
Top 3:
1: Queen + Adam Lambert (samen met McCartney werkelijk het beste dat ik ooit heb gezien)
2: De Dijk
3: The Rolling Stones
Noemenswaardige vermeldingen (qua muziek & stage presence)
1: Michael Kiwanuka
2: The War on Drugs (Sportpaleis)
3: New Cool Collective (zowel met als zonder big band)
4: Rammstein
5: IDLES
6: Sheila E
7; Sloper
8: Splinter
9: Sum41
10: Fall Out Boy
11: Green Day
Het is nogal een kluif dit jaar. Wat is live muziek toch fantastisch. Ik ben afgelopen dagen nog even aan het laten bezinken.