Ik ben naar … geweest en het was …

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Ok, dan nog steeds dezelfde bezetting als toen ik ze zag live. Helaas dus weinig of niks live gespeeld…(maar misschien is dat ook niet zo evident bij dit soort muziek).
Ik weet niet wanneer je haar live zag? Ze speelden ook live een aantal nummers akoestisch. Maar ik begrijp dat je meerdere muzikanten mist bij Billie?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ik weet niet wanneer je haar live zag? Ze speelden ook live een aantal nummers akoestisch. Maar ik begrijp dat je meerdere muzikanten mist bij Billie?
Pukkelpop, dus dat is al van voor corona geleden.
Maar inderdaad… ik zou dit wel graag met full band zien, ook al ben ik er mij van bewust dat bepaalde zaken altijd wel op tape zullen meelopen in dit genre muziek.
Maar toch… als ik bijvoorbeeld zie hoe pakweg Janelle Monae het aanpakt, zijn er wel wat mogelijkheden…
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Pukkelpop, dus dat is al van voor corona geleden.
Maar inderdaad… ik zou dit wel graag met full band zien, ook al ben ik er mij van bewust dat bepaalde zaken altijd wel op tape zullen meelopen in dit genre muziek.
Maar toch… als ik bijvoorbeeld zie hoe pakweg Janelle Monae het aanpakt, zijn er wel wat mogelijkheden…
Ik heb haar toen ook gezien tijdens die toer, maar dan op LL. Totaal geen vergelijk. Een festival show of een volwaardige show als headliner, met een volledige productie. Dit was echt next level jaw dropping. Maar waarom er meer muzikanten erbij doen als dit perfect werkt? Wat zou voor Billie de meerwaarde zijn?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ik heb haar toen ook gezien tijdens die toer, maar dan op LL. Totaal geen vergelijk. Een festival show of een volwaardige show als headliner, met een volledige productie. Dit was echt next level jaw dropping. Maar waarom er meer muzikanten erbij doen als dit perfect werkt? Wat zou voor Billie de meerwaarde zijn?
Ik vond de visuals op Pukkelpop ook al wel heel erg knap eigenlijk.
Maar inderdaad, een volledige eigen productie is natuurlijk nog totaal iets anders.

Meerwaarde voor mij persoonlijk: het live gevoel. Als je zelf muzikant bent, dan kan je genieten van het live spelen van anderen, vooral als die dan ook nog eens een aantal zaken laten horen waarvan je echt denkt “wow, dit was sterk”.
En dat is dan iets wat ik miste toen…
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Ik vond de visuals op Pukkelpop ook al wel heel erg knap eigenlijk.
Maar inderdaad, een volledige eigen productie is natuurlijk nog totaal iets anders.

Meerwaarde voor mij persoonlijk: het live gevoel. Als je zelf muzikant bent, dan kan je genieten van het live spelen van anderen, vooral als die dan ook nog eens een aantal zaken laten horen waarvan je echt denkt “wow, dit was sterk”.
En dat is dan iets wat ik miste toen…
Ik denk dat het creatieve proces van Billie en haar broer niet echt op het podium gebeuren. Daar is het vooral een feest der herkenning, entertainment en een vette productie.

Ik kan me als muzikant voorstellen dat je dat mooi vindt. Ik heb daar wat minder mee. Functioneel spelen en er een feestje van maken spreekt mij meer aan.
 

Igo.

Campingartiest
25 okt 2015
75
65
Gisteravond bij Iggy Pop geweest in de Grote Zaal van TivoliVredenburg. Rare zaal voor een show van Iggy Pop, had beter gepast in Paradiso. Teveel mensen wilden staan en daar is daar gewoon de ruimte niet voor. Maar dat mocht de pret niet drukken. Een vreemd begin van de show met een teaser voor de film Stooges. Na de teaser duurde het nog ruim 20 minuten voordat de show begon.

Soft begin van de show maar aan het einde van de eerste set gooide hij er drie knallers achterelkaar in. Dit zorgde voor een geweldige sfeer in de zaal. Het toegift was uitgebreid en hij gaf zelfs nog een tweede toegift met twee nummers. Hij blijft een fantastische showman. Heeft zich een paar keer in het publiek laten vallen om daarna weer heel snel door zijn mannetjes omhoog te worden getrokken. Gooide nog een speaker op het podium om. 75 jaar, maar nog lang niet klaar met optreden zo lijkt het.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: teunajax, MarkD en Lion

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Gisteravond bij Iggy Pop geweest in de Grote Zaal van TivoliVredenburg. Rare zaal voor een show van Iggy Pop, had beter gepast in Paradiso. Teveel mensen wilden staan en daar is daar gewoon de ruimte niet voor. Maar dat mocht de pret niet drukken. Een vreemd begin van de show met een teaser voor de film Stooges. Na de teaser duurde het nog ruim 20 minuten voordat de show begon.

Soft begin van de show maar aan het einde van de eerste set gooide hij er drie knallers achterelkaar in. Dit zorgde voor een geweldige sfeer in de zaal. Het toegift was uitgebreid en hij gaf zelfs nog een tweede toegift met twee nummers. Hij blijft een fantastische showman. Heeft zich een paar keer in het publiek laten vallen om daarna weer heel snel door zijn mannetjes omhoog te worden getrokken. Gooide nog een speaker op het podium om. 75 jaar, maar nog lang niet klaar met optreden zo lijkt het.

Inderdaad een raar begin maar als je The Passenger en Lust for Life achter elkaar erin kan gooien en nog een bak Stooges nummers speelt dan ben ik om. Heerlijk ook om Nightclubbing en Sister Midnight te horen.

Op een gegeven moment dook hij onaangekondigd recht in onze handen. Dan hoop je vooral dat jij niet degene bent die Iggy al zijn botten heeft laten breken. Wat een vent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Iemand bij de Hella Mega Tour geweest? Ik wilde gaan maar Groningen is ver en gisteren kwam niet zo goed uit.
 

Verwijderd lid 40532

Campingartiest
1 nov 2021
87
221
Gisteren naar Olivia Rodrigo in de AFAS Live geweest. Olivia begon rond 21:15 en was om 22:30 alweer klaar (inclusief een 10-minuten pauze omdat het geluid er in de AFAS Live volledig uitgeknald was in het midden van een nummer). Maar goed, wat kan je verwachten van een artiest die slecht een album uitgebracht heeft. Vocaal was het prima. Zingen kan ze zeker en het talent is er ook. Band speelde ook meer dan prima. Wel een flinke minpunt voor de AFAS Live om hoe ontiegelijk warm het was.
 

misjaz

Playlistbediener
2 jul 2019
30
16
Gisteren geweest naar het laatste EU concert ooit van Kikagaku Moyo en het was zo als vanouds geweldig. Voorprogramma Mong Tong was leuk, maar viel in het niet van kikagaku moyo. Ze hadden een geweldige setlist van 1 uur 50 min waarin alle favorieten zowat voorbij kwamen en ook wat nieuwe nummers. na het laatste nummer heeft het publiek 5 minuten lang staan klappen en toen kwamen ze nog met een encore van 20 minuutjes. Na het concert nog even met ze gepraat en super sympathieke gasten zijn het, ze hebben zelfs even mijn lp gesigneerd.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Nog even een recap:
Zaterdag bij Billie Eilish geweest, hierboven al over genoemd wat ik er ook van vond. Ik denk dat we echt een speciaal optreden hebben mogen meemaken, met een Billie die zelf ook overduidelijk aan het genieten was.

Gisteren bij Eefje de Visser in Amare theater Den Haag. Voor mij de eerste keer op deze locatie; wat een top zaal. Schuin lopende vloer zodat je overal alles kon zien en een prachtige ovale zaal met mooie zitplekken. En dan Eefje zelf. Wat een show ook zeg. Ik snap wel dat 3voor12 haar op #1 had gezet voor Pinkpop. Een top show die met minimale lichten toch heel veel vette effecten kan bereiken. En de band (inclusief een invaller op de toetsen) en zangeressen waren ook echt fantastisch. Goed genoten!
 

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
Nine Inch Nails op Hellfest. Zesde keer dat ik ze heb gezien, maar nu voor het eerst volledig sprakeloos. Heerlijke 'old-school' setlist met hoofdzakelijk songs van de eerste 4 albums (tel ik Broken bij). Fantastisch publiek bovendien.
Wat was Hellfest 10 jaar geleden een ellende, maar nu misschien wel het beste metal (en aanverwanten) festival.
 

Minie

Campingartiest
6 jun 2016
92
26
Woensdag geweest naar green day Groningen fall out boy en weezer leuk dat ze mee kwamen green day aan zieg goed concert wat show betreft
green day weinig verrassend vergeleken met pinkpop 2017 sfeer op het veld was prima is ook wel is anders
Plusminus 50000 bezoekers ruwe schatting
Wel van genoten
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Woensdag geweest naar green day Groningen fall out boy en weezer leuk dat ze mee kwamen green day aan zieg goed concert wat show betreft
green day weinig verrassend vergeleken met pinkpop 2017 sfeer op het veld was prima is ook wel is anders
Plusminus 50000 bezoekers ruwe schatting
Wel van genoten
35000 volgens de officiële kanalen. Guns N Roses waren 52000. Als Groninger juich ik deze evenementen toe
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ik denk dat het creatieve proces van Billie en haar broer niet echt op het podium gebeuren. Daar is het vooral een feest der herkenning, entertainment en een vette productie.

Ik kan me als muzikant voorstellen dat je dat mooi vindt. Ik heb daar wat minder mee. Functioneel spelen en er een feestje van maken spreekt mij meer aan.


Kijk eens naar deze beelden.
Leuke act, mag voor mij volgend jaar gerust ergens onze Werchter festivals headlinen… MAAR het niet-live gegeven is toch wel storend.
Op bepaalde momenten verstopt ze zelfs niet dat ze aan het playbacken is (vooral in die lage tonen) en dat neemt heel erg de live beleving weg…
Muziek is al helemaal op tape, zoals eerder gemeld…

Hopelijk ooit eens te zien met volledIge live full band én backing vocals…
 
  • Leuk
Waarderingen: Special Monkey

Gebruikers die dit onderwerp bekijken