Ik ben naar … geweest en het was …

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Ik heb Woodkid gezien gisteren, in Ronda. Wat vind ik dat toch een fijne zaal zeg, het geluid is daar echt heerlijk.

Had hem ook gek genoeg nog nooit eerder gezien, terwijl ik The Golden Age toch echt wel helemaal grijs heb gedraaid vroeger. Vooraf werd ook gezegd door vrienden dat dit een top5 optreden ooit zo worden, dus verwachtingen waren dus vrij hoog. Het was ook erg goed, de visuals waren echt subliem en hij had echt wel een redelijke productie mee gebracht(nu snap ik ook waarom dit soort namen niet in Paradiso spelen, die zaal is eigenlijk veel te klein).

De verwachtingen waren alleen iets té hoog. Het leek wel alsof Yoann een beetje moe was en het raakte mij nét niet helemaal. Desondanks echt wel een goed optreden gezien waarin de visuals echt het optreden draagt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
Gisteren bij Drive-By Truckers geweest in 013. Het was de 3e keer dat ik ze zag, maar niet eerder in zo'n kleine setting, niet eerder zo rauw, niet eerder zo goed.
Jerry Joseph mocht als voorprogramma het publiek alvast wat opwarmen en met zijn enthausiasme lukte dit best aardig. Zeker toen tijdens het laatste nummer de crew van DBT mee mocht spelen, onder de noemer The Manger Babies.
Toen was het om stipt 21.00 tijd voor de Truckers. Ze begonnen relatief rustig, maar tijdens het 2e nummer (Woman Without Whiskey) was het al duidelijk dat het een echte rauwe rock avond zou gaan worden. De ene rocker na de andere werd de zaal ingeslingerd. Elk nummer even ongepolijst, maar wel met lekker gitaaruitspattingen of luidkeelse kreten van Patterson Hood (of in iets mindere mate Mike Cooley).
Tijdens Hell No, I Ain't Happy mocht de energieke Jerry Joseph nog even meespelen en de boel opzwepen. Als klapper werd People Who Died van The Jim Carroll Band gespeeld, waarbij uiteindelijk het hele podium vol stond met gitaristen. Patterson gaf nog een keer alles en de truckers lieten de zaal achter met "see you next time Motherfuckers".
Topconcert, met name door kleine setting in combinatie met heerlijke rauwe live rock, wat juist bij een band als Drive-By Truckers hoort. Genieten!
Ging Jerry hier ook een stuk zonder microfoon doen? Hij schreeuwde in Paradiso heel die zaal bij elkaar. Niet dat het me heel erg kon bekoren, maar toch (helaas eigenlijk net als DBT). Wel leuk om te lezen dat jij het wel top vond!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Ging Jerry hier ook een stuk zonder microfoon doen? Hij schreeuwde in Paradiso heel die zaal bij elkaar. Niet dat het me heel erg kon bekoren, maar toch (helaas eigenlijk net als DBT). Wel leuk om te lezen dat jij het wel top vond!
Ja, wel weer klein stukje.

Maar moet ook zeggen dat ik wel behoorlijk bevooroordeeld ben, daar de Truckers wel een van mijn favoriet bands is. Dus die kunnen ook niet snel iets fout doen ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Gisteren bij Drive-By Truckers geweest in 013. Het was de 3e keer dat ik ze zag, maar niet eerder in zo'n kleine setting, niet eerder zo rauw, niet eerder zo goed.
Jerry Joseph mocht als voorprogramma het publiek alvast wat opwarmen en met zijn enthausiasme lukte dit best aardig. Zeker toen tijdens het laatste nummer de crew van DBT mee mocht spelen, onder de noemer The Manger Babies.
Toen was het om stipt 21.00 tijd voor de Truckers. Ze begonnen relatief rustig, maar tijdens het 2e nummer (Woman Without Whiskey) was het al duidelijk dat het een echte rauwe rock avond zou gaan worden. De ene rocker na de andere werd de zaal ingeslingerd. Elk nummer even ongepolijst, maar wel met lekker gitaaruitspattingen of luidkeelse kreten van Patterson Hood (of in iets mindere mate Mike Cooley).
Tijdens Hell No, I Ain't Happy mocht de energieke Jerry Joseph nog even meespelen en de boel opzwepen. Als klapper werd People Who Died van The Jim Carroll Band gespeeld, waarbij uiteindelijk het hele podium vol stond met gitaristen. Patterson gaf nog een keer alles en de truckers lieten de zaal achter met "see you next time Motherfuckers".
Topconcert, met name door kleine setting in combinatie met heerlijke rauwe live rock, wat juist bij een band als Drive-By Truckers hoort. Genieten!
Dat klinkt tof en als een band die ik eens beter moet leren kennen!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
Alex Henry Foster & the Long Shadows, Paradiso (Bovenzaal/Kleine Zaal), maandag 13 juni
Ik kom dus eigenlijk gewoon superlatieven tekort, maar ik wil zeggen is dat ik een band nog nooit zo begeistert heb gezien, zeker in de omgang met hun publiek. Ga dat alsjeblieft zien! Ze staan bijvoorbeeld morgen nog in de Trix in Antwerpen. Als je niks te doen hebt en je wil drie uur lang (want die zullen ze daar wel volmaken) heel bijzondere en energieke muziek aanhoren tegen een zeer schappelijke prijs (€16,50), ga daarheen. En je krijgt er ook nog eens een voorprogramma bij: Sef Lemelin, die ook in de entourage van Alex Henry Foster zit, die solo ook z'n mannetje staat.
Ze spelen vanavond zelfs minder, maar anderhalf uur. Trix heeft blijkbaar ook een maximum eindtijd ingesteld. Jezus, zo verkloot je toch die optredens...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Als BKS-afkick gisteren naar Spinvis geweest in de Ronda, TivoliVredenburg.

Leuk concert. Zoals bij iedere tour een aantal nummers weer in een totaal andere uitvoering. Dat werkte bij Smalfilm wat mij betreft niet helemaal.
En fijn om na 2,5 jaar weer eens in een echt volle Ronda te zijn!
 

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
150
95
Eergisteren stonden de Pierce Brothers in een zo goed als uitverkochte de Pandora. TivoliVredenburg.

De avond werd op indrukwekkende wijze geopend door Step Strings. 21 uit Melbourne. Ze heeft veel op straat gespeeld en dat merk je in energie en uitstraling. Denk aan John Butler, Ziggy Alberts met een beetje Ben Howard en Tash Sultana. Volgens de eigen site: "Steph’s genre contains bursts of percussion alongside fingerstyle and indie rock." Het is lang geleden dat ik zo onder de indruk ben geweest van een openingsact. Er zijn plannen voor een solotour in 2023 en daar ga ik er zeker een paar van meepakken,

De Pierce Brothers, ook begonnen op de straten en pleinen van Melbourne, stonden eerder op Lowlands en Pinkpop. Het werd een bruisende set waarbij de hele zaal als podium diende. Overduidelijk blij weer terug te zijn in Europa. Met de ene hand een didgeridoo vasthouden en bespelen tegelijkertijd met de andere hand de mondharmonica voor je broer vasthouden zodat die zijn deel op de gitaar kan doen. Pat is de stabiele factor terwijl Jack door de zaal stuitert, koprollen doet en de percussie partijen voor zijn rekening neemt. Als hij niet ff naar de kleedkamer is om een capo op te halen.

Vanavond nog in de Metropool Enschede.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
The National in amphitheater Gelsinkirchen. Wauw. Gewoon wauw. Net terug en duik zo mijn bed in, maar ik moest even kwijt dat dit echt ontiegelijk vet was.
Goed om te horen. Jammer dat ze geen Nederlandse show doen dit jaar, best raar eigenlijk. Volgens mij is de fanbase hier ook wel enorm
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Goed om te horen. Jammer dat ze geen Nederlandse show doen dit jaar, best raar eigenlijk. Volgens mij is de fanbase hier ook wel enorm
Er waren hier best wel wat Nederlanders en het zou me verbazen als die er vanavond in Zeebrugge niet zijn.

Ze speelden ook nieuwe nummers! Waaronder Icemachines en Bathwater. Als het nieuwe album zo gaat klinken, nou. Dan staat ons iets zeer moois te wachten.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
Eagles - 17 juni - GelreDome Arnhem

Eerst over de organisatie: vele malen beter dan bij Elton John. Nu 5 bars op de vloer in plaats van 1 bij laatstgenoemde. Geluid klonk goed, teksten waren nu wel te verstaan. Dit keer zitplaatsen op de tweede ring vrij dicht bij het podium, erg fijne plekken.

Dan het concert: misschien wel een van de beste concerten waar ik ooit ben geweest. De ene na de andere hit kwam voorbij. Van de 23 gespeelde nummers kende ik er maximaal 3 niet. Wat een heerlijk gitaarwerk, goede zang en weinig poespas. Ik denk 3 keer interactie met het publiek, that’s it. Gewoon de ene na de andere hit knallen. Einde was vrij abrupt, ze kwamen niet meer terug op het podium en de lichten gingen aan. De volgorde van de setlist is geheel anders dan in Amerika, dus ook dat was een verrassing. Ongeveer 2u15min gespeeld.

Het voorprogramma was met Little Big Town ook nog vrij aardig. Kende de band niet, maar paar prima nummertjes.

Al met al een topavond. Erg knap dat ze dit nu nog keer kunnen zetten!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Billie Eilish….. wauw ?
Met het hele gezin geweest. Gelukkig zit plaatsen (jongste is 10). Voorprogramma van Jessie Reyez was gewoon al erg goed. Knap hoe je een zaal die voor Billie komt toch naar je hand weet te zetten met minimale middelen. Respect. En dan komt Billie en denk ik waar ben ik in terecht gekomen. Totale gekte om je heen en wat een show en entertainment. Ik heb van de eerste tot de laatste minuut genoten. Ook fantastisch hoe ze met haar broer het ook nog heel klein en intiem weet te maken middenin de set met akoestische nummers. Zonder arrogantie, met veel plezier en bescheidenheid staat ze op het podium. Billie Eilish is een wereldster. Of beter gezegd Billie Eilish is de wereldster van dit moment.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Als ik dan toch bezig ben, dan ook nog maar even Bad Religion even kort benoemen afgelopen woensdag. Paradiso afgeladen vol. Jeetje wat ben ik hier lang niet geweest. Wat een gave concertzaal blijft het ook zeg. Dan Bad Religion. Als je zo’n oeuvre hebt dan kan je ook een setlist maken op U tegen te zeggen. Alles is raak vanaf het eerste nummer. Prettig dat ze een jonge drummer hebben. Geeft de band en de songs absoluut meer power. Wat is deze band nog in vorm zeg. Sommige nummers doen het live beter dan ik vooraf had gedacht. De setlist heb ik na woensdag de hele week nog herhaaldelijk gedraaid. (Uitschieters voor mij: Suffer, We’re only gonna die, Do what you want, Sorrow, I want to conquer the world en dan vergeet ik er nog een boel.) Vergeet Green Day en The Offspring, want die wisten waar Abraham de mosterd haalde. Bad Religion rules ???
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en Joslittel

Verwijderd lid 40532

Campingartiest
1 nov 2021
87
221
Ook gisteren het concert van Billie Eilish bijgewoond. Vooraf was ik al erg enthousiast om Jessie Reyez te zien. Haar show in de Melkweg van oktober 2020 was helaas definitief afgelast i.v.m. corona, dus erg leuk om haar toch te zien. Nog nooit het publiek zo enthousiast gezien voor een voorprogramma. Geweldige act om de avond mee te beginnen.

Dan Billie, en ik kan alleen maar onderstrepen wat Marc hierboven gezegd heeft. Wát een show. Alles klopte. Van de muziek, tot de visuals, tot het licht, tot de energie in de zaal. Ongekend blijft dat Billie nog steeds slechts 20 jaar oud is. Het lijkt namelijk alsof ze dit al 10 jaar doet. Ik heb vele concerten bijgewoond in mijn leven, maar deze staat absoluut in de top 3.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ook gisteren het concert van Billie Eilish bijgewoond. Vooraf was ik al erg enthousiast om Jessie Reyez te zien. Haar show in de Melkweg van oktober 2020 was helaas definitief afgelast i.v.m. corona, dus erg leuk om haar toch te zien. Nog nooit het publiek zo enthousiast gezien voor een voorprogramma. Geweldige act om de avond mee te beginnen.

Dan Billie, en ik kan alleen maar onderstrepen wat Marc hierboven gezegd heeft. Wát een show. Alles klopte. Van de muziek, tot de visuals, tot het licht, tot de energie in de zaal. Ongekend blijft dat Billie nog steeds slechts 20 jaar oud is. Het lijkt namelijk alsof ze dit al 10 jaar doet. Ik heb vele concerten bijgewoond in mijn leven, maar deze staat absoluut in de top 3.

En stond de muziek terug grotendeels op tape of werd er wel live gespeeld? Hoeveel muzikanten op het podium?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Twee muzikanten meegenomen: een prima drummer en nog haar broer FINNEAS die in de weer was met (bas)gitaren en keyboards. Prima ondersteuning.
Ok, dan nog steeds dezelfde bezetting als toen ik ze zag live. Helaas dus weinig of niks live gespeeld…(maar misschien is dat ook niet zo evident bij dit soort muziek).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken