Ik ben naar … geweest en het was …

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik ben een paar dagen terug naar Algiers geweest in de kleine zaal van Paradiso. Daar moet ik nog even over kwijt dat het echt een geweldig goede show was. Crimineel dat deze band voor nog geen 200 man in de kleine zaal staat te spelen, hun mix van industrieel klinkende postpunk en soulvolle gospel is zo enorm sterk. Een beetje in dezelfde trant als Zeal & Ardor, maar vooral ook heel erg zn eigen ding. Charismatische frontman, gekke bassist, strakke band erachter die gewoon goed zn werk doet. Ik heb genoten.

Stukje om te proeven voor hen die ze niet kennen; check this out!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=1mk-_vrC9Qc[/video]
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
@Wenteldave

Hoe was Alanis in Carre?
1f600.svg
Ben ook wel benieuwd. Heb de code al binnen dus zo even tickets bestellen voor de Ziggo in oktober..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Zal me trouwens benieuwen of die verkoop ook zo hard gaat. Kan het me eigenlijk niet voorstellen. Populair is ze nog wel maar een Ziggo uitverkopen is toch wat anders.........
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Ik zal het maar meteen zeggen: ontzettend goed. Vond Ironic en You Oughta Know haast mooier in de akoestische variant dan de originele versies. Ook zoals de recensie hieronder in zekere zin aangeeft, Mary Jane was echt het genot om naar te luisteren, waar het kippenvel inderdaad op mijn arm stond. Ik ben zo blij dat ik hierbij kon zijn! Ga nou maar tickets kopen voor de Ziggo, jongens! Het is het meer dan waard.
Nog even een mooie recensie van het Algemeen Dagblad, waar ik me bij aan kan sluiten: https://www.ad.nl/show/alanis-morissette-hoeft-niet-boos-te-zijn-om-het-publiek-te-raken~aeb3389c/
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
De tickets zijn binnen. Nu maar hopen dat ze ook nog een keer akoestisch komt optreden. Wie weet volgend jaar weer....
Zou mooi zijn...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.381
6.059
@PJ

Zou jij mij een linkje kunnen PM'en?
Had me ingeschreven voor die nieuwsbrief maar niks binnen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.381
6.059
Yes! Super bedankt!

Volkskrant schreef dat de show in Carré wat saai was, dus hoop dat dat in de Ziggo (met band) wat minder is.
Zin in!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Yes! Super bedankt!

Volkskrant schreef dat de show in Carré wat saai was, dus hoop dat dat in de Ziggo (met band) wat minder is.
Zin in!
Verschilt natuurlijk per recensent. Ik heb vrijwel alleen maar positieve beoordelingen gezien. De Volkskrant was iets minder positief, maar niet dusdanig negatief dat ze heel die show afkraakten. Je gaat echt waar voor je geld krijgen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
7 maart: Kingsborough, Bibelot (Dordrecht)
Wat een ongelooflijk goed concert was dit. Onbekend bandje, waar ik al een tijd fan van ben. Bleek ook wel dat het onbekend was, want in een zaal waar er driehonderd in kunnen, stonden er maximaal honderd, als het niet minder was. Nummers kwamen goed uit de verf en de heren hadden veel energie. Dat was prachtig om te zien.

Het enige waar ik zo klaar mee ben, is dat mensen nooit eens hun mond kunnen houden. Van die honderd letten er misschien twintig op. Het was echt schandalig om te zien. Waarom kom je daar dan? Zoek alsjeblieft gewoon een kroeg op om over je vakantie te gaan lullen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Big Thief in de AB, afgelopen donderdag.

Deze band is bezig met een winning streak van nieuwe muziek, maar ook van liveshows die heel veel indruk maken. Op een of andere manier klinken meer dan de helft van de nummers in hun set al als classics. Shark Smile, Cattails, Mary, Not, Forgotten Eyes, Orange,... Zelfs de gloednieuwe nummers (en dan bedoel ik: nog nieuwe dan Two Hands, deze band is echt mega productief).

Machtig mooie band. Ik wil nog eens.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Big Thief in de AB, afgelopen donderdag.

Deze band is bezig met een winning streak van nieuwe muziek, maar ook van liveshows die heel veel indruk maken. Op een of andere manier klinken meer dan de helft van de nummers in hun set al als classics. Shark Smile, Cattails, Mary, Not, Forgotten Eyes, Orange,… Zelfs de gloednieuwe nummers (en dan bedoel ik: nog nieuwe dan Two Hands, deze band is echt mega productief).

Machtig mooie band. Ik wil nog eens.

Ik hoef eigenlijk alleen maar AB te vervangen door Paradiso en klaar. Geweldig concert van geweldige band. En iedere avond een totaal andere setlist.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Tja, logischerwijs is in dit topic ook al lang niks meer gezegd. Maar, we kunnen voorzichtig weer een beetje verheugen op live muziek. Ik ben vanavond naar Voltage + Ruud Fieten geweest in Metropool. Seated concert voor 30 man met livestream die erbij liep. En het was tot in de puntjes geregeld. Eenrichtingsverkeer door het hele gebouw. Afstand kon bewaard worden.

Maar het is toch een rare manier van een concert beleving. Je zit stil op je stoel, mag je plek niet verlaten, behalve voor wc/bier. Maar dan moet je volgens de pijlen lopen en dus vlak voor het podium langs. De uitgelaten sfeer is er natuurlijk niet. Maar wel leuk om eindelijk weer livemuziek te horen!

Beide bands mochten een halfuurtje. Veel te kort voor Voltage, veel te lang voor Ruud Fieten. Die laatste was folk door alleen hem op een gitaar, wat de aandacht niet vast kon houden voor een halfuur. Voltage speelde goed. Lekkere bluesrock. Na afloop een LP gekocht en gesigneerd (dat mocht blijkbaar als je op 1,5m afstand bleef). Aan die jongens kon je aan alles merken dat die het fijn vonden weer te spelen en in een poppodia te zijn.

Geslaagd klein avondje gehad toch nog op deze manier.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Vroeg me al af hoe Voltage live was, maar dat is dus top. Zal ik ook eens een kaartje bemachtigen voor de plaatselijke zaal. Kon eerst niet, maar 'gelukkig' is er een concert verzet waardoor ik nu wel kan.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Vroeg me al af hoe Voltage live was, maar dat is dus top. Zal ik ook eens een kaartje bemachtigen voor de plaatselijke zaal. Kon eerst niet, maar ‘gelukkig’ is er een concert verzet waardoor ik nu wel kan.

Doen, die jongens kunnen er echt wel wat van. Maar ik ben ook niet helemaal objectief want ik snakte naar livemuziek
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Zo wordt deze topic inderdaad logischerwijs een stuk stiller, maar er zal wel weer wat gang inkomen.
Zelf ben ik afgelopen maandag bij S10 in Carre geweest. Het was echt prachtig.
Gekleed in een onwijs toffe zwarte jurk kwam ze als een soort engel het podium op. De muziek was mooi, de setting was mooi; het was een van de betere concerten waar ik in een lange tijd ben geweest.

Het is zeker een raar gevoel om maar heel de show te zitten en op afstand, hele andere ervaring. Moet wel zeggen dat ik me veel beter kon focussen op de muziek, geen gedrang van mensen, geen gelul tijdens de muziek.. Iedereen was stil en het was alsof ze voor je in je woonkamer aan het spelen was. Je kon haar zelfs horen praten als ze niet in de microfoon praatte, heerlijk. Nou is het geluid in Carre ook fantastisch, dus dat maakte het helemaal af. Ben wel een voorstander van meer van dit soort intieme concerten, ook nadat corona de wereld uit is. Maar dat zal waarschijnlijk een droom blijven..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Zo wordt deze topic inderdaad logischerwijs een stuk stiller, maar er zal wel weer wat gang inkomen.
Zelf ben ik afgelopen maandag bij S10 in Carre geweest. Het was echt prachtig.
Gekleed in een onwijs toffe zwarte jurk kwam ze als een soort engel het podium op. De muziek was mooi, de setting was mooi; het was een van de betere concerten waar ik in een lange tijd ben geweest.

Het is zeker een raar gevoel om maar heel de show te zitten en op afstand, hele andere ervaring. Moet wel zeggen dat ik me veel beter kon focussen op de muziek, geen gedrang van mensen, geen gelul tijdens de muziek.. Iedereen was stil en het was alsof ze voor je in je woonkamer aan het spelen was. Je kon haar zelfs horen praten als ze niet in de microfoon praatte, heerlijk. Nou is het geluid in Carre ook fantastisch, dus dat maakte het helemaal af. Ben wel een voorstander van meer van dit soort intieme concerten, ook nadat corona de wereld uit is. Maar dat zal waarschijnlijk een droom blijven..
Zelfde met Spinvis. Nou heb ik niet zoveel met Spinvis, maar ben wel geweest, omdat dat toch een Nederlandse artiest is die je ooit een keer moet hebben gezien. Was ook mooi intiem, al ben ik daar sowieso altijd voorstander van (daarom zit ik het liefst ;) ). Zeker voor herhaling vatbaar, die intieme concerten!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken