Ik ben naar … geweest en het was …

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Was daar, begrijp wat je bedoelt. Maar ik heb dat niet zo ervaren. Tenminste dat einde bedoel je dan denk ik toen hij met die gitaar begon te slaan? Ik schrok er meer van, alleen vond de encore daarna erg tof dat ik het al weer was vergeten.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Modest Mouse was echt de raarste show waar ik ooit geweest ben. Die zanger liep sowieso de hele tijd allemaal dingen te brabbelen die niemand kon verstaan, het geluid was zo slecht dat je maar net kon herkennen welk nummer er nou eigenlijk gespeeld werd, de zaal was totaal ongeschikt hiervoor, de grootste vorm van publieksparticipatie was een of andere rare gozer die constant glas naar voren aan het gooien was en de band liep op een heel rare manier van het podium af na een duidelijk ingekorte setlist. Was wel de schuld van Tivoli dat het zo kut was en niet van Modest Mouse zelf, dus hoop dat ik de band nog een keer te zien kan krijgen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Oei, jammer dat je het zo ervaren hebt. Heb heel erg veel klachten over het geluid gehoord maar ik heb het simpelweg niet zo extreem ervaren. Soms dat Isaac niet al te goed te verstaan was of dat de bas te hard stond, maar alle nummers kwamen sterk binnen bij mij. Dat gebrabbel van Isaac was voor mij dan weer wel te verstaan omdat ik een meter van hem afstond, en dat was eigenlijk heel erg grappig. Maarja als je dat gemist hebt zat er wel een erg traag tempo in. Maarja ik moet je nageven ze hebben ook weer niet de verwachtingen ingelost die ik had en hoop ze erg graag nog een keer te zien want ze kunnen sowieso beter (in een andere zaal idd).
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Gisteren naar Mumford & Sons geweest.

Pas laat gegaan ivm het weer en dus alle voorprogramma's gemist. We waren om een uur of acht binnen en het was vanaf toen eigenlijk prima weer, de zon zat achter de wolken en de wind maakte het vrij aangenaam. Dus dat was wel erg prettig.

Ze speelden erg goed en het publiek reageerde ook goed (vooral op de hitjes van het eerste album). Het geluid was alleen wel matig, waarschijnlijk door de wind maar ik vind dat ze dat best hadden kunnen bedenken en zodoende wat meer boxen hadden kunnen ophangen zodat je overal goed geluid had. Maar goed daar kan de band natuurlijk niet zo veel aan doen. Soms wel wat veel tijd tussen nummers en de opbouw van de setlist had ik anders gedaan maar oke. Naast de hitjes van het eerste album kwam ook Tompkins Square Park en The Wolf erg lekker over. Kortom zeker tevreden al had het vooral met het geluid beter gekund.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
597
Ben gister ook bij Mumford & Sons geweest.

De hitte viel wel mee, en Bear's Den en the Vaccines zorgen voor een relaxt achtergrondmuziekje.

Toen kwam hoofdact Mumford & Sons. Persoonlijk zeer tegenvallend. Grootste reden hiervoor was toch echt wel het geluid. De band speelde goed en leken er zin in te hebben. Door de het slechte geluid sloeg het enthousiasme niet echt over naar het publiek. Je hoorde gewoon de mensen praten, zeker bij de rustige nummers is dat sfeerverlagend. Daarnaast ging het publiek naar mijn mening te weinig los. Enkel bij de grote hits werd iedereen actief.
Had er zoveel meer van verwacht...

Als ik ze ooit nog eens (los) ga zien (denk het niet) dan graag in een Ziggodome met goed geluid.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Donderdag bij The Who geweest in de Ziggo Dome.

Wat een geweldig concert! Het was sowieso mijn eerste keer in de Ziggo Dome en ik was erg positief over de zaal. Goed geluid en de sfeer zat er bij het publiek ook lekker in. Al merkte ik wel dat ik met mijn 19 jaar veruit een van de jongste was. De zaal was ook niet gevuld wat er voor zorgde dat ik vrij vooraan veel ruimte had, niks mis mee dus. Wel zonde dat de bovenste ring niet gevuld was.

Muzikaal gezien was het concert ook erg top. De oude heren kunnen het nog steeds en hoe! Een geweldig concert en ik ben dan ook erg tevreden naar huis gegaan. Vooral de meest bekende hits als My Generation kregen het meeste respons uit het publiek. De heren kwamen zelf ook erg enthousiast over en hadden er duidelijk plezier in. Ik ben blij dat ik een van de laatste The Who shows ben geweest. Deze ga ik niet snel vergeten!
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Polar Bear: over het algemeen vrij matig met vlagen sterke stukken.
STUFF.: fenomenaal, overtreft zich tov Best Kept.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Foals flikt het weer hoor, wederom een sterke show.

Zeker!
Heerlijke rammers weer zoals Providence en Two Steps, Twice en dan nog die prachtige uitvoeringen van Spanish Sahara en Late Night. Heel fijn om deze band nog in een zaaltje als de Melkweg te kunnen zien. Ik miste wel net een extra 15minuten speeltijd die ik een beetje verwacht had. Verder buiten Snake Oil en What Went Down vindt ik die nieuwe nummers geen grote toevoegingen aan de setlist...

Volgende keer trouwens even afspreken na een concert bij één van de bars ofzo terwijl een vriend de jassen haalt even praatje maken ofzo. Ik stond al 15/20min daar te wachten zoals dat gaat bij de melkweg en toen kwam ik je net 1minuutje tegen voordat het weer haasten werd richting te trein :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Volgende keer trouwens even afspreken na een concert bij één van de bars ofzo terwijl een vriend de jassen haalt even praatje maken ofzo.

Ja idd! Wist niet dat jij er ook was, heb Matthijs nog wel even gesproken.

De show zelf was erg gaaf, stuk beter dan ik verwacht had vooraf. Naast My Number en Inhaler kende ik zowaar nog meer nummers zelfs. De nieuwe nummertjes What Went Down en Mountain at my Gates klonken goed (al vond ik ze thuis wat grootser klinken) en ik was ook wel blij verrast met Late Night en Olympic Airways.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wessel wrote:
Volgende keer trouwens even afspreken na een concert bij één van de bars ofzo terwijl een vriend de jassen haalt even praatje maken ofzo.
Ja idd! Wist niet dat jij er ook was, heb Matthijs nog wel even gesproken.

Yep, ik was ook present.
Daarom volgende keer als Festileaks present is bij een concertje van te voren even afspreken voor naar het concert bij een van de bars voor een drankje. Na een concert toch altijd een kwartiertje tijd met wachten op jassen enzo.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ja leuk om jullie nog even gezien te hebben voor zo lang als het duurde. Langer verslag komt nog.
Nou ben ik wel benieuwd Jeroen: van waar dat je zo'n duur kaartje koopt als je niet zo goed bekend bent met de band?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Nou ben ik wel benieuwd Jeroen: van waar dat je zo’n duur kaartje koopt als je niet zo goed bekend bent met de band?

Ja, kwam er gister eigenlijk pas achter dat het 37 euro had gekost hehe. Holy Fire had ik een aantal keer gehoord en vond ik een heel gaaf album, nieuwe singles klonken erg goed. Dus ik dacht van ja ik ga maar mee. En het was wel een goed idee uiteindelijk, heel goed optreden.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Sun Kil Moon. Mark is toch wel een persoon die je een keer live moet hebben gezien. Bijzondere show.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Sun Kil Moon. Mark is toch wel een persoon die je een keer live moet hebben gezien. Bijzondere show.
Hoe was het geluid? Ik hoorde dat ie niet altijd even goed te verstaan was.

Drukke week gehad, maar hier een verslagje over Foals afgelopen maandag.

Foals, 7-09-2015, Melkweg Amsterdam
Een band een tweede keer zien? Prima. Voor een derde? Nou vooruit… Maar is een vijfde keer ook nog leuk? Jazeker, als deze band Foals heet wel.

Met Snake Oil probeert Foals een krachtige start te maken. Helaas is dit liedje een dertien in een dozijn rocksong met een voorspelbaar Band of Skulls-rifje. Hierdoor ontbreekt de spanning die Foals zo bijzonder maakt. Als ze even later die ‘grote hit’ met dat simpele baslijntje spelen slaat de verveling in, hoewel de rest van het publiek juist losbarst. Dit wordt niet beter als vervolgens het nieuwe Birch tree langskomt. Bij dit nummer heeft de band zelfs versterking nodig van een toetsenist/DJ, die zich achterin verstopt. Hoewel Yannis het podium op en neer rent, maakt hij weinig contact met het publiek. Hierdoor voelt het wat routineus aan.

Pas bij Providence komt het echt los. Dit liedje heeft op het album al zoveel energie. Maar met de kracht erbij die de zanger erin stopt, verandert het publiek in een kolkende massa. Hierna krijgt het publiek wat rust in de vorm van Spanish Sahara. Echt tot rust komen we niet. Dit enige liedje van Total Life Forever deze avond, met zijn spannende opbouw, is een van de mooiste van de band. Het contrast met het vorige is enorm en raakt daarmee een gevoelige snaar of zorgt op zijn minst voor kippenvel. Foals is los. De band speelt vervolgens Red Socks Pugie met de intensiteit die we van ze kennen. Mocht Spanish Sahara je nog niet geraakt hebben, dan lopen de rillingen wel over je rug bij Late Night. Na de eerste tonen staan mijn armharen al recht overeind. Om vervolgens uit te bouwen tot een prachtige climax. Foals weet hiermee zelfs het springerige feestpubliek stil te krijgen.

Maar na nog één nieuw liedje horen we al weer de bekende tonen van Inhaler. Hier is er weer voluit gelegenheid om helemaal los te gaan. Maar dan, na net aan een uurtje spelen, verlaat de band het podium al weer. Er volgt nog een toegift dat de aanwezigen niet snel zullen vergeten. De band trapt af met titeltrack What Went Down, die zeer sterk wordt opgebouwd. Ze trekken alle registers open om te eindigen in een wall of sound. Zo kan het ook, dit is wat we op het nieuwe album wilden horen. Als afsluiter, zoals altijd, Two Steps Twice. Misschien geen verrassing, maar het blijft steengoed. En om er nog even een schepje boven op te doen duikt de zanger weer het publiek in. Om vervolgens het balkon op te gaan voor een enorme sprong het publiek in. Na vijf kwartier is het over. Misschien wat kort, maar een intense beleving was het wel.

Foals laat zich weer van zijn sterkste kant zien. Je vraagt je af waarom ze nog in de Melkweg staan: voordat de deuren open gaan staat er al een rij tot aan de schouwburg. Na het fijn geproduceerde nieuwe album zouden een HMH-concert en een headlineslot op Best Kept Secret logische stappen zijn. Foals is een populaire band, maar doet live geen concessies. Ondanks de zwakkere nieuwe nummers weten ze door de afwisselende set voor een vijfde keer te boeien.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Hoe was het geluid? Ik hoorde dat ie niet altijd even goed te verstaan was.

Vanaf onze plekken was het geluid prima hoor. Er hing wel een soort echo in de zaal soms, maar was niet storend verder.

Jammer dat hij zo weinig van Universal Themes speelde en dat de nummers met wat meer instrumentatie wel erg gereduceerd werden live. Nog steeds heel mooie show, maar vond wat meer instrumenten erbij op plaat juist altijd positief.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Foals, 7-09-2015, Melkweg Amsterdam
Een band een tweede keer zien? Prima. Voor een derde? Nou vooruit… Maar is een vijfde keer ook nog leuk? Jazeker, als deze band Foals heet wel.

Kan me helemaal vinden in je verhaaltje.
Snake Oil vindt ik zelf wel een van de betere nummers van het album maar snap helemaal wat je bedoelt. My Number is ook nooit een van mijn favorietjes geweest. Hoop echt dat ze deze band volgend jaar laten Headlinen op BKS. Denk wel dat dit de laatste keer is dat we ze in een zaaltje van dit formaat hebben kunnen zien. Maar dan moeten ze zeker dat extra kwartiertje inhalen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Maandag nog naar Incubate geweest en Ef, Lower en Sun Kil Moon gezien. Mark was weer lekker bezig. Blijven toch steeds unieke shows, dus zeker geen spijt dat ik 2x ben gegaan. Als hij met een nieuw album komt touren ben ik er zeker weer bij.

Gisteren Brand New gezien. Jesse was ineens een stuk minder praatgraag dan vorig jaar in Zwolle en er waren nu toch zeker 5x zo veel mensen aanwezig. Wel weer een goede show, aardige setlist. Hoor zelf graag wat meer Daisy- en YFW-nummers, maar goed TDAG en Deja zijn natuurlijk de populairdere albums.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Gisteren Brand New gezien. Jesse was ineens een stuk minder praatgraag dan vorig jaar in Zwolle en er waren nu toch zeker 5x zo veel mensen aanwezig. Wel weer een goede show, aardige setlist. Hoor zelf graag wat meer Daisy- en YFW-nummers, maar goed TDAG en Deja zijn natuurlijk de populairdere albums.

Prima show, ik ben erg overtuigd geraakt van deze band. Erg veel nummers die live nog beter uit de verf kwamen, van de hardere nummers tot de rustigere. Heb me erg vermaakt gister avond.
Denk dat het iets drukker was omdat het gratis was voor jaarleden van de melkweg.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken