Ik ben naar … geweest en het was …

Sandervandam

Randprogramma
15 jan 2014
191
0
Ik had hier gisteravond ook een stukje over getypt, maar dat is niet goed gegaan zie ik. Was inderdaad echt supertof!
Hier een show van NPR https://www.youtube.com/watch?v=6r1-HTiwGiY waar ze (bijna?) dezelfde setlist doen, leuk om te kijken.

@PwoperFish: de oudere albums zijn misschien nog wel beter zelfs.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Hier een show van NPR https://www.youtube.com/watch?v=6r1-HTiwGiY waar ze (bijna?) dezelfde setlist doen, leuk om te kijken.
Thanks, ik was al op zoek naar een setlist. Maar op setlist.fm staat ie (nog) niet.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Noel Gallagher: 9

Heel sterk, hij had ivm zijn ziekte wat moeite met de hoge noten, maar dat ving het publiek makkelijk op. Verder deed het niets af aan de show. Speelde de gebruikelijke dingen. Hoogtepunten waren Don't Look Back In Anger, In The Heat of the Moment en If I Had A Gun.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Even een kort stukje over Pinguins in Paradiso van gister:
De avond stevig geopend met Paceshifters, helaas was het onwijs druk in de kleine zaal daar maar het klonk best goed. Toen Lonely The Brave begon maar even in de grote zaal wezen kijken maar dat heb ik niet lang volgehouden en ben ik snel terug gegaan om nog een stukje Paceshifters te kijken. Daarna gewacht op Nothing But Thieves. En wat een fijne band, goede zanger ook. Hadden van mij nog wel even langer door mogen gaan. Maar ik twijfel of ze daar genoeg nummers voor hebben. Toen dat af was vanaf het balkon en stuk Blood Red Shoes gekeken, maakte niet zoveel indruk maar klinkte niet verkeerd. Daarna July Talk, en wtf ik hoop dat die gast over 10 jaar nog een stem heeft want dit klinkt niet echt gezond ofzo. Het begon wel leuk maar na een paar nummers werd het een beetje irritant, toch wel een grappige combinatie zo van een onwijs zware stem en een vrouwen stem in een band. Daarna nog een klein stukje De Staat gezien voordat ik naar PAUW ben gegaan. En dat was een heerlijke afsluiting van de avond. Doet me erg denken aan Tame Impala, heb lekker weg staan dromen daar met wat fijne psych. Die 45 minuten waren ook zo voorbij.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Motel Mozaïque

Vrijdag begonnen bij Yung, een erg tof bandje in de sfeer van clopud nothings. Ze waren nog erg jong, ik denk rond de 20 maar hebben toch al een best goed geluid. Vooral de zanger heeft een erg goede kenmerkende stem. Ze speelden zeer enthousiast en vurig maar het publiek was erg tam waardoor het niet zo goed overkwam. Dat kwam waarschijnlijk omdat ze aan het begin van de avond speelden. Daarnaast hebben ze te weinig materiaal. Met slechts één EP kunnen ze wel een half uur boeien, maar alleen de single Nobody Cares blijft echt hangen en maakt indruk. Daarnaast: later op de avond kwam ik ze op straat tegen en ze waren echt heel aardig en sympathiek. Overall: veelbelovend optreden, maar hebben beter materiaal en een grotere bekendheid nodig om een heel optreden een goede sfeer te creëren.

Het leuke aan dit festival is dat alle locaties op minder dan vijf minuten lopen van elkaar zijn. Naast Rotown zat de Paradijskerk waar Jessica Pratt begon. Qua sfeer een enorm contrast. En van de sfeer moet ze het wel hebben. Met alleen een gitaar en piano is de muziek vrij miminmaal. Op zich pastte dit heel goed bij de mooie kerk maar persoonlijk vind ik haar stem heel vervelend dus ben ik na vier nummers weggegaan.

Later op de avond ging ik naar Alamo Race Track. Het nieuwe album was al sterk, maar live is het al helemaal indrukwekkend. De nummers werden krachtig aangezet en de samenzang was erg mooi. Je vergeet bijna dat het een Nederlandse band. Helaas kwamen ze een kwartier te laat waardoor ik een beetje in de knel kwam met het tijdsschema. Na een half uur ben ik richting rotown gegaan voor The Districts Helaas was die rij zolang dat ik niet meer naar binnen kon... Toen maar richting huisgegaan. Het nachtprogramma moeten skippen omdat ik anders niet meer naar huis kon komen (Rotterdam is toch best ver..)

Zaterdag
Dit was de dag waar ik moest vrijwilligen. In de ochtend nog wel de 3voor12 sessies van villagers, Will Butler en The Mysterons meegepakt. Erg toffe sets, Villagers speelt vijf nummers van het nieuwe album en ondanks dat het veel subtieler is klinkt het veelbelovend. Policy vond ik best tegenvallen maar Will Butler speelt live met heel veel enthousiasme, erg leuke sessie. Ook de sessie van Mysterons is goed, eigenlijk heeft Nederland toch best wat goede bands als je het zo bekijkt. Ik was altijd heel sceptisch tegenover Nederlandse bands dus meed ze altijd op festivals. Maar daar kijk ik na dit weekend wel anders tegenaan.

In eerste instantie moest ik dus de hele dag deuren openen... Alleen de drukte viel wel mee dus mocht ik eventjes vrij rondlopen en kon ik een stukje van Rats on Rafts meepakken. Viel tegen, ze speelden in een grote tent en dat kwam totaal niet over. Het geluid was vrij slecht waar ik stond dus het klonk als een vage gitaarbrij. Ik ben er uiteindelijk maar een kwartiertje geweest dus misschien werd het later beter.

Na nog een uurtje deuren openen mocht ik backstage eten. Naast het tafeltje waar Will Butler zat, ook wel eens leuk ;). Daarna had ik heel veel mazzel en kreeg ik de taak als 'zaalsuppoost'. Oftewel in de zaal staan en een beetje het gangpad vrij houden. Oftewel ik kon genieten van de set van The Notwist en dat was fenomenaal. Erg goed uitgevoerd en het laaste nummer Pilot werd uitgesponnen met een soort techno middenstuk.
Daarnaast moest ik nog Atze de Vrieze terechtwijzen omdat hij het een goed idee vond om op de trap (die ik vrij moest houden) met een macbook zijn 3voor12 blog up te daten. Beetje apart en asociaal naar de band waar hij totaal geen aandacht voor had.

Om 21:30 was er eigenlijk niet meer zoveel te doen, al zou mijn shift eigenlijk tot 1:30 duren. Dus kon ik ook nog het hele concert van Villagers meepakken. Speelde bijna alleen maar van het nieuwe album: slechts vier oude nummers, waaronder een b-side kwamen langs. In deze setting spelen harp, cello en trompet een veel grotere rol dan eerst. Als je je meer op het oude werk had ingesteld kan ik me voorstellen dat het enigszins saai was. Maar juist door deze meer akoestische setting draait het veel meer om de prachtige stem van Conor O'Brien. Ik kijk erg uit naar het concert in De Duif over een maandje.



 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Haha eat that Atze! Tof stukje wel, MM is een festival waar ik volgend jaar misschien eens ga kijken.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Thanks :), ik kan dit festival alleen maar aanraden, ook zeker als vrijwilliger. Goed geregeld, een fijne sfeer en mooie muziek.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Gisteren naar Colin Stetson & Sarah Neufeld geweest in het Bimhuis en dat was echt prachtig. Ik vond het album al behoorlijk mooi, maar na gisteren besef ik pas echt hoe goed het is. Ik luister eigenlijk praktisch geen muziek met saxofoon (viool eigenlijk ook niet, maar zijn toch best wat bands met ook een violist) maar Colin Stetson heeft gisteren wel laten zien wat een fantastisch instrument dat eigenlijk is. Echt een prachtige week was dit met ook nog Godspeed (en woensdag Jacco Gardner was ook leuk, daar wilde ik nog iets over schrijven. Maar had ik nog geen tijd voor)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Villagers in De Duif, erg mooi. Al kwamen oude liedjes niet helemaal tot zijn recht omdat het akoestisch was. Maar op zich paste het wel erg goed in deze setting in een kerk.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Weer een strakke show van Placebo, in een klein zaaltje ditmaal. Vorig jaar zag ik ze namelijk al eens in de reusachtige Hockeyarena in Mönchengladbach waar we achteraan op de tribune helaas niet zo veel meekregen van het concert. Bij Placebo viel dat toen nog wel mee omdat toch iedereen voor die band kwam uiteindelijk, maar Wild Beasts viel als voorprogramma helemaal weg toen. Nu was het anders in TivoliVredenburg Ronda. Brian kwam zelf als een soort voorprogramma op het podium om een behoorlijk lange speech te houden over het goede doel waar het concert voor stond en dat kwam heel natuurlijk over. Zoals iedereen vast wel weet is hij bijna net zo tegen mobiele telefoons (bij concerten, maar ook in het algemeen) dat hij ook iedereen vroeg om nu maar even een foto te maken en daarna dat ding weg te stoppen voor de rest van de avond. Verrassend genoeg werkte dat, want ik heb het hele concert geen telefoon gezien. Al stonden wij dan ook wel vrij ver vooraan. Daarnaast: geweldige show met wat meer klassiekers dan vorig jaar (nu kwamen bijvoorbeeld ook Special Needs, Twenty Years, Black Eyed en Teenage Angst langs). Ook experimenteren ze veel met live-versies en waren nummers als Running up that Hill, Every you Every me, Teenage Angst en Twenty Years compleet anders dan op de CD. Bij Teenage Angst is dat logisch; dat nummer is opgenomen met 1 bas, 1 gitaar en drums en nu stonden er nog twee extra gitaren en een viool op het podium. Enkel het begin van de set was wat vreemd, ze begonnen met een soort opgenomen remix van Pure Morning. Snapte ik niet helemaal, want de B3-opening van vorig jaar was veel beter en was er nu ook gewoon achteraan geplakt. Nouja.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Was bij BLØF in Theater Heerlen gisteren avond.
Zeer goed optreden, Paskal had wat last van hooikoorts maar dat maakte het imo niet minder.
Ken je dat. soms zijn er wel eens van die concerten die zo saai zijn dat de tijd stil lijkt te staan.
Dat had ik zeker niet, opeens was het pauze en ze hadden al een uur gespeeld, heerlijk hoor.
Het was een fijn muziekavondje.
Post normaal dit soort kleine concertjes niet, maar vond deze dusdanig noemenswaardig!!
O, nog een ding ze nodigde iedereen uit kaartjes te komen voor Concert at Sea, dit jaar is allang uitverkocht maar dan moesten we volgend jaar maar komen.
(btw, ze zouden zeker nog eens terug komen naar het zuiden, maar een jaar wachten is nog lang. Of dat een hint is naar volgend jaar juni en een bepaald festival in de regio durf ik niet zo zeer te linken.)
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Modest Mouse in Tivoli en het was awkward.

Mensen die erbij waren? Ik moet er echt even met iemand over praten...
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik was er helaas niet. Maar nu ben ik wel zeer benieuwd naar je mening en waarom ht awkward was ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken