Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Gemengde gevoelens over het optreden van Beirut zojuist in Paradiso. Bij vlagen was het heel sterk met als uitschieter Nantes, maar de nieuwe liedjes van No No No vielen live vrijwel allemaal door de mand. Willen met die liedjes teveel een popband zijn helaas.

Net terug van Sufjan Stevens' concert in Essen. Fantastische show; goede setlist, alles was strak gespeeld, goede lichtshow ook. Hij speelde bijna alles van Carrie & Lowell en 'n paar nummers van z'n andere albums (oa Chicago, Vesuvius, Redford for Yia Yia & Pappou, John Wayne Gacy Jr...). Vooral Blue Bucket of Gold (en dan met name de 10 minuten durende outro ervan) was erg indrukwekkend. Zit er serieus over te denken om een (weliswaar zwaar overpriced) kaartje te kopen voor Carré, wil het gewoon nog eens meemaken, haha.

Nog mensen hier die 'm gaan zien volgende week?

Vooral Blue Bucket of Gold (en dan met name de 10 minuten durende outro ervan
Holy shit en het is al een van de beste nummers van het album. Ik ga de 24e en jezus moeilijk voor te stellen hoe gehyped ik ben.

Net terug van Sufjan Stevens’ concert in Essen. Fantastische show; goede setlist, alles was strak gespeeld, goede lichtshow ook. Hij speelde bijna alles van Carrie & Lowell en ‘n paar nummers van z’n andere albums (oa Chicago, Vesuvius, Redford for Yia Yia & Pappou, John Wayne Gacy Jr…). Vooral Blue Bucket of Gold (en dan met name de 10 minuten durende outro ervan) was erg indrukwekkend. Zit er serieus over te denken om een (weliswaar zwaar overpriced) kaartje te kopen voor Carré, wil het gewoon nog eens meemaken, haha.

Nog mensen hier die ‘m gaan zien volgende week?

Donderdag. Ben sinds Radiohead niet meer zo hyped geweest :o

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de Incubate verhalen. Wat waren de verrassende bandjes? Iemand toevallig Lusts gezien?

Sufjan was ontzettend mooi vanavond. De nieuwe interpretaties van de Carrie & Lowell nummers voegen op een enkele uitzondering daargelaten echt wat toe. Kippenvel bij Blue Bucket of Gold met die geweldige outtro, met daarna nog een hele fijne toegift met het wat obscuurdere werk.

Erg bijzonder in zijn geheel waarin alles in het plaatje klopte. Muzikaal erg mooi, qua verhaal erg aangrijpend (meer dan op het album) en als (licht)show in zijn geheel. Erg groot contrast tussen de reguliere set (waarin hij duidelijk zelf nog steeds emotioneel moeite had met de muziek) en het toegift waarin hij een ineens erg spraakzaam was. Uniek.

Wauw... Had niet verwacht dat Sufjans show zaterdag overtroffen zou kunnen worden maar dat deed 'ie toch echt vanavond. De show kwam sowieso veel beter tot z'n recht in Carré naar mijn mening; geweldig geluid, intiemere sfeer, sowieso een prachtige zaal ook. Was zelf enorm blij dat hij Holland (voor de eerste keer in 5/6 jaar?) en Heirloom speelde.

@Martijn: Inderdaad, vooral de live versies van All of Me Wants All of You en Blue Bucket of Gold waren fantastisch. Ik vond alleen de outro van Fourth of July wat minder, beetje onnodig naar mijn mening.

Terwijl de gelukkige muziekliefhebber gister in Carré was stond ik met zo'n 30 mensen in de kleine zaal van Paradiso bij Hooton Tennis Club. Ik weet niet waar die lage opkomst aan lag, misschien omdat het 19:30 al begon, of dat niemand deze lofi indie rock kan waarderen. Ze hebben deze maand nog hun debut album uitgebracht met best catchy nummers en ook live is het in ieder geval dik in orde. Ze hadden zeker een iets groter publiek verdient, en verder zou deze band ook zeker niet misstaan ergens op een festival volgend jaar.

Dinsdag ook nog naar Vök geweest, Ijslandse electropop met voorzichtige invloeden van The Knife en The xx. Die stonden wel in een gevulde kleine zaal. Met Ijslandse muziek zit het bijna altijd wel goed. Het optreden liep alleen een beetje stroef. En gitaarsnaar vervangen wat 5 minuten duurde werd een beetje ongemakkelijk aan elkaar gepraat. En vervolgens een stukke saxofoon halverwege de set die niet meer gemaakt kon worden. Dat werd nog opgelost door de saxofoon vocaal na te gaan doen, dat was grappig, maar ook niet echt een succes. De laatste paar nummers werden dus zonder saxofoon gedaan en toen miste er wel iets. Jammer dat dat gebeurde, want het was muziekaal goed in orde.

Wauw, dat zijn positieve reacties over Sufjan! Baal er nu toch wel van dat ik er niet bij was. Moet toch bekennen dat ik nooit verwacht had dat het zo bijzonder zou worden. Carré is ook wel een geweldige zaal om zoiets te zien tho.

Radkey in Merleyn

Was goede show. Bouwde de show goed op en naar het einde beukte het steeds harder. Waren ook sympathieke gasten en niet te beroerd voor een praatje, voor degene die dat wilde.
Jammer dat dit soort bandjes niet veel groter zullen worden, of misschien juist gelukkig maar?

Radkey in Merleyn

Was goede show. Bouwde de show goed op en naar het einde beukte het steeds harder. Waren ook sympathieke gasten en niet te beroerd voor een praatje, voor degene die dat wilde.
Jammer dat dit soort bandjes niet veel groter zullen worden, of misschien juist gelukkig maar?

Hier sluit ik me volledig bij aan. Het was een heerlijke show. Persoonlijk hoogtepuntje was Dark Black Makeup, wat is dat een lekker nummer zeg!

HEALTH was erg heftig, bijzondere show. Enige minpuntje was dat sommige nummers best kort zijn en ze na elk nummer stopten, waardoor je soms een beetje uit een trans raakte. Ook een heel erg gaaf voorprogramma: Nederlands bandje genaamd Bird on the wire, zit een beetje tussen health and spiritualized in.

Users who are viewing this thread