Ik ben naar … geweest en het was …

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Gisteren was Other Lives in Tivoli Utrecht niet minder dan briljant. De komende dagen nog te zien in Nijmegen, Groningen en Amsterdam. Ik zou echt zeker gaan kijken. Scherper dan ooit en muzikaler dan ooit. Echt een avontuur om naar te kijken. En die band verdient gewoon volle zalen.
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Jaarlijks terugkerend dingetje. November is, voor zover ik me kan herinneren, al jaren de fijnste concertmaand. Heb altijd veel concerten gehad in die periode. Maar indrukwekkend lijstje als je het zo opnoemt ja! Krijgen we maandag ook nog gewoon Father John Misty in het land.
 

RedHotter

Campingartiest
19 nov 2014
66
0
Ik wil alleen even zeggen dat Half Moon Run gisteren echt heel goed was!! Voor wie het gemist heeft: in Februari staan ze in Paradiso en is nog niet uitverkocht
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik weet niet of iemand van jullie ze kent, maar gisteren speelde Knarsetand hun allerlaatste show. Legendarisch concert!
 

RedHotter

Campingartiest
19 nov 2014
66
0
Ik snap wel wat je bedoelt, bij Hun muziek is het een beetje een kwestie van vaak luisteren
Live weten ze wel echt wat neer te zetten en is er zeker ook genoeg (voor mij althans) genoeg afwisseling!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
CHVRCHES in de Melkweg vrijdag. Was wel een mooie show om te zien, al is het wel echt Lavren's band, die andere twee zijn best vervangbaar eigenlijk. De setlist zat goed in elkaar door telkens nummers van de twee albums af te wisselen en de goede tracks zaten gewoon mooi door heel de set verspreid. Alleen vraag ik me af wie er zo snugger is geweest om Afterglow te gebruiken als eerste encore-nummer, dat was het meest slaapverwekkende moment van de hele show, man man.
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Alleen vraag ik me af wie er zo snugger is geweest om Afterglow te gebruiken als eerste encore-nummer, dat was het meest slaapverwekkende moment van de hele show, man man.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Alleen vraag ik me af wie er zo snugger is geweest om Afterglow te gebruiken als eerste encore-nummer, dat was het meest slaapverwekkende moment van de hele show, man man.

Kan met die muziek ook nooit de bedoeling zijn geweest dat mensen het tot het encore volhouden.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ah jongens serieus, dit is toch allemaal een gimmick. Iedereen heeft toch wel door dat ik dit niet serieus meen?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Ah jongens serieus, dit is toch allemaal een gimmick. Iedereen heeft toch wel door dat ik dit niet serieus meen?


Mijn reactie was er ook een met een knipoog. Iedereen heeft wel zulke bandjes/artiesten :p
Gelukkig. Dat dacht ik al, het leek alleen iets serieuzer na neontigers reactie.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Death cab for cutie! Op Werchter waren ze al geweldig en nu duurde de set 2x zo lang, maar ze blijken gelukkig makkelijk genoeg goede nummers te hebben om dat aan te kunnen. Topshow, zelfs al werden er een paar van hun beste nummers van Transatlanticism niet gespeeld.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Thomas wrote:
MRMantel wrote:
Ah jongens serieus, dit is toch allemaal een gimmick. Iedereen heeft toch wel door dat ik dit niet serieus meen?


Mijn reactie was er ook een met een knipoog. Iedereen heeft wel zulke bandjes/artiesten :p


Gelukkig. Dat dacht ik al, het leek alleen iets serieuzer na neontigers reactie.

Ik weet dat dit een grap was, maar ik vind het best irritant hoeveel bandjes er de laatste tijd zonder enige aanleiding volledig met de grond gelijk gemaakt worden. Kan ook aan mij liggen, maar begin me er aan te ergeren

edit: Is zeker niet specifiek tegen jou bedoelt trouwens. Het is iets wat ik constateer en waar ik me aan erger. Dan kan ik het naar mijn idee beter gewoon zeggen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
MRMantel wrote:
Thomas wrote:
MRMantel wrote:
Ah jongens serieus, dit is toch allemaal een gimmick. Iedereen heeft toch wel door dat ik dit niet serieus meen?


Mijn reactie was er ook een met een knipoog. Iedereen heeft wel zulke bandjes/artiesten :p


Gelukkig. Dat dacht ik al, het leek alleen iets serieuzer na neontigers reactie.


Ik weet dat dit een grap was, maar ik vind het best irritant hoeveel bandjes er de laatste tijd zonder enige aanleiding volledig met de grond gelijk gemaakt worden. Kan ook aan mij liggen, maar begin me er aan te ergeren
juist, het is uiteraard te makkelijk om een negatieve reactie te geven, en wat hebben we dan een lol zeg...
Nou, ik lach er niet zo om.
Ik heb geen probleem er mee als iemand een act niets vind, of een negatieve reactie is ook prima als men dat uiteraard zo ervaart.
Maar ik moet met Neontiger eens zijn, niet zo zeer deze specifieke reactie, maar gezien over het gehele forum.
Daar heb ik wel een reactie op.
Laten we a.u.b. een poging doen om negatieve reactie's wel binnen het acceptabele houden, dat komt de discussie ten goede als een mening de onderbouwing is van je negatieve reactie.
Ook een meningsverschil met elkaar is normaal, maar laten we de negativiteit ook niet persoonlijk op elkaar richten.
Blijkbaar storen Neontiger en ik zich er aan, misschien zijn er nog meer hier.
Wij vinden allemaal ergens iets van, we zijn het niet allemaal met elkaar eens, laten we dat vooral zo houden op een beschaafde wijze.
Dat is ook wel zo fijn voor mensen die mee lezen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Niet zo zeiken jongens, Matthijs brengt het op een grappige manier en dat kan ik alleen maar waarderen, wat ik zelf dan ook van chvrches zou vinden. Zou wat zijn als iedereen overal positief over moet zijn zeg.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
723
465
Ik ben naar Oscar and the Wolf geweest afgelopen vrijdag in de HMH en het was echt supervet! Wat een harde show! Nog andere mensen die er waren?
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Niet zo zeiken jongens, Matthijs brengt het op een grappige manier en dat kan ik alleen maar waarderen, wat ik zelf dan ook van chvrches zou vinden. Zou wat zijn als iedereen overal positief over moet zijn zeg.

Je hoeft zeker niet overal positief over te zijn. Maar er wordt merk ik steeds meer random afgegeven op bands. Het komt grotendeels over als provoceren en dat is heel irritant. Dingen als 'die band is nooit relevant geweest' of 'dat je hun meer dan een nummer uit houdt vind ik al knap'. Draagt helemaal nergens iets aan bij en je stoot mensen die het wel tof vinden alleen maar voor het hoofd. Onderbouw gewoon een beetje waarom je iets niet tof vind, dan kan iedereen daar begrip voor opbrengen
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Death cab for cutie! Op Werchter waren ze al geweldig en nu duurde de set 2x zo lang, maar ze blijken gelukkig makkelijk genoeg goede nummers te hebben om dat aan te kunnen. Topshow, zelfs al werden er een paar van hun beste nummers van Transatlanticism niet gespeeld.

Nice! Goed om te horen. Vond het zelf iets te duur voor een 2e keer, maar was inderdaad al heel sterk op BKS. Kan me voorstellen dat het stukken beter tot zijn recht komt in een zaal. Hoe was de setlist verder? Niet te veel van Kintsugi?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Niet zo zeiken jongens, Matthijs brengt het op een grappige manier en dat kan ik alleen maar waarderen, wat ik zelf dan ook van chvrches zou vinden. Zou wat zijn als iedereen overal positief over moet zijn zeg.
Blijkbaar is de opmerking van Neontiger en mij niet goed begrepen of niet geheel of volledig gelezen??
"Niet zo zeiken jongens" - het is een serieuze toon die wij hiermee zetten, zoals gezegd niet zo zeer op de directe reactie van MRMantel maar over het gehele forum gezien.
"Zou wat zijn als iedereen overal positief over moet zijn zeg." - zoals ik aangaf: Ik heb geen probleem er mee als iemand een act niets vind, of een negatieve reactie is ook prima als men dat uiteraard zo ervaart. Laten we a.u.b. een poging doen om negatieve reactie’s wel binnen het acceptabele houden, dat komt de discussie ten goede als een mening de onderbouwing is van je negatieve reactie. Wij vinden allemaal ergens iets van, we zijn het niet allemaal met elkaar eens, laten we dat vooral zo houden op een beschaafde wijze.

Zoals Neontiger ook aangeeft dingen als ‘die band is nooit relevant geweest’ of ‘dat je hun meer dan een nummer uit houdt vind ik al knap’. Daar wil ik zeker het nutteloos gebruik van schuttingtaal aan toevoegen. Ik kan ergens begrijpen dat men daarmee kracht wil bijzetten aan een mening, maar het specifiek gebruik van een scheldwoord kan niet enkel een mening ergens over vertegenwoordigen. Wat ik zeker bedoel met, laten we a.u.b. een poging doen om negatieve reactie’s wel binnen het acceptabele houden.
Dat is ook wel zo fijn voor mensen die mee lezen. Waarschijnlijk ook mensen die zich geremd voelen een reactie te geven door dat soort gedrag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken