Ik ben naar … geweest en het was …

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Black Lies wrote:
Niet zo zeiken jongens, Matthijs brengt het op een grappige manier en dat kan ik alleen maar waarderen, wat ik zelf dan ook van chvrches zou vinden. Zou wat zijn als iedereen overal positief over moet zijn zeg.
Je hoeft zeker niet overal positief over te zijn. Maar er wordt merk ik steeds meer random afgegeven op bands. Het komt grotendeels over als provoceren en dat is heel irritant. Dingen als ‘die band is nooit relevant geweest’ of ‘dat je hun meer dan een nummer uit houdt vind ik al knap’. Draagt helemaal nergens iets aan bij en je stoot mensen die het wel tof vinden alleen maar voor het hoofd. Onderbouw gewoon een beetje waarom je iets niet tof vind, dan kan iedereen daar begrip voor opbrengen

Overigens doe ik dit alleen tegenover bijvoorbeeld Jeroen of forumleden die ik iets beter ken omdat ik weet dat ze het als een grapje ervaren. Ik zie hier meer dan genoeg bands langskomen waar ik het me moeilijk kan voorstellen dat mensen er geld voor betalen, maar dan hou ik me in. (Overigens vat ik dit niet persoonlijk op, ik relativeer alleen een beetje). Daarnaast denk ik dat het allemaal wel meevalt, er is natuurlijk vrij onlangs het "overrated topic" geopend, tja dan krijg je inderdaad ineens een stortvloed van ongefundeerde kritiek en daardoor lijkt het misschien alsof er de laatste tijd veel op willekeurige bands gebasht wordt. Een beetje cynische humor moet toch kunnen, of mogen we hier geen karakter hebben en slechts suggesties aandragen wat er dit jaar weer op pinkpop staat om er dan in februari achter te komen dat we zowaar een paar acts goed gegokt hebben! Goh dat zou een interessant discussieforum zijn.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Toen ik dat overrated topic opende heb ik er ook direct bijgezegd dat je je niet aangevallen moet voelen als mensen zeggen dat ze je favoriete band overrated vinden.

Anyway ik ben het er wel mee eens dat we soms wel wat vriendelijker mogen blijven tegen elkaar. En dan niet alleen als het over bands gaat maar ik zie laatst ook steeds meer op de man gespeeld worden. Als iemand in iemand anders zijn ogen een domme post heeft geplaatst krijgen ze er soms ongenadig van langs en dat vind ik niet nodig. Dus blijf gewoon een beetje beleefd. Zo is het voor iedereen leuk om hier mee te discussieren. Natuurlijk mag je bands slecht vinden maar laat mensen die die bands wel leuk vinden in hun waarde.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Volgens mij wordt er nog altijd op bands gereageerd en niet op mensen persoonlijk, dus ik denk dat het wel meevalt. Als je je dan persoonlijk aangevallen voelt ligt dat misschien meer aan jou. Objectief over bands praten op een forum wordt ook een saaie boel natuurlijk.

Was zeker een goede setlist inderdaad bij Death Cab. Zes van de 24 nummertjes Kintsugi dus dat viel mee, al vind ik het wel een tof album. Ze speelden ook nog een paar heel erg oude nummers dus dat was ook gaaf.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
"Een beetje cynische humor moet toch kunnen" - jazeker, cynische humor mag.
"of mogen we hier geen karakter hebben en slechts suggesties aandragen wat er dit jaar weer op pinkpop staat om er dan in februari achter te komen dat we zowaar een paar acts goed gegokt hebben! Goh dat zou een interessant discussieforum zijn." - Dat forum is er het pinkpop-forum, in het gehele forum mag dat. Het is alleen zo dat er forumgasten zijn die zich geremd kunnen voelen in het geven van een reactie, niet zo zeer door cynische humor maar doordat doelbewust gebasht wordt.
Ook de reactie van WeckoJ verwoord het heel erg goed, daarbij heb ik gemerkt dat dat precies een punt is bij meerdere forumleden!
Laten we a.u.b. gewoon doorgaan met onze reactie's geven zowel positief als ook negatief is welkom als dat je mening is, maar laten wij (frequent-posters) het ook uitnodigend houden voor andere (eventueel nieuwe forum-leden) om te reageren, daar wil ik de reactie van WeckoJ bij onderstrepen.
Maar, Neontiger en ik hebben onze reactie gegeven en laten we er niet over door blijven gaan.

Hier graag back on-topic:
Ik ben naar … geweest en het was …
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
maar doordat doelbewust gebasht wordt
Pardon? Dit is dan weer wel even een flinke beschuldiging/veronderstelling die je maakt. Zoals ik eerder zei, gaat het mij niet om het bashen, maar is dit als grap bedoelt. Nu beschuldig je er forumleden van dat zij doelbewust bands afkraken. Als je het hebt over een goede sfeer op een forum bewaren lijkt het me net even wat minder erg om een grapje over een band te maken dan forumleden ergens van te beschuldigen waar ze niet schuldig aan zijn. En dat als moderator.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
DennisvdBr wrote:
maar doordat doelbewust gebasht wordt

Pardon? Dit is dan weer wel even een flinke beschuldiging/veronderstelling die je maakt. Zoals ik eerder zei, gaat het mij niet om het bashen, maar is dit als grap bedoelt. Nu beschuldig je er forumleden van dat zij doelbewust bands afkraken. Als je het hebt over een goede sfeer op een forum bewaren lijkt het me net even wat minder erg om een grapje over een band te maken dan forumleden ergens van te beschuldigen waar ze niet schuldig aan zijn. En dat als moderator.
Blijkbaar begrijp je niet waar ik het over heb, een grapje mag uiteraard.
Het voorgaande was geen reactie op jouw persoonlijk gericht, maar algemeen, jij hoeft je dus niet direct aangesproken te voelen.
De reactie van neontiger was voor mij aanleiding ook zeker een reactie te geven die algemeen bedoeld was.
Er zijn zowel recent als langer geleden reacties geweest waar WeckoJ het ook over heeft, en ja dan gaat het idd soms over doelbewust, wat ik bedoel met bashen.
Maar diegene waar het over gaat, zijn toen er over aangesproken en dat zal in de toekomst ook gebeuren indien nodig.
En ja, dat geef ik aan in mijn taak als moderator.
Ik beschuldig niemand, bekijk de reactie van Neontiger, WeckoJ en mij en ik zou zeggen "wie de schoen past trekt hem aan".

Alsjeblieft hier graag back on-topic:
Ik ben naar … geweest en het was …
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Blijkbaar begrijp je niet waar ik het over heb, een grapje mag uiteraard.
(...)
Er zijn zowel recent als langer geleden reacties geweest waar WeckoJ het ook over heeft, en ja dan gaat het idd soms over doelbewust, wat ik bedoel met bashen.
Maar diegene waar het over gaat, zijn toen er over aangesproken en dat zal in de toekomst ook gebeuren indien nodig.
Oftewel, de hele discussie die jullie zijn gestart, was niet nodig aangezien mensen er al op aangesproken zijn?
Overigens voel ik me ook niet persoonlijk aangesproken, maar maak jij statements over forumleden wat ik erger vind dan statements over bands.

OT:
Was zeker een goede setlist inderdaad bij Death Cab. Zes van de 24 nummertjes Kintsugi dus dat viel mee, al vind ik het wel een tof album. Ze speelden ook nog een paar heel erg oude nummers dus dat was ook gaaf.
Wow 24 is echt fucking veel, hoe lang hebben ze wel niet gespeeld?
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Black Lies wrote:
Was zeker een goede setlist inderdaad bij Death Cab. Zes van de 24 nummertjes Kintsugi dus dat viel mee, al vind ik het wel een tof album. Ze speelden ook nog een paar heel erg oude nummers dus dat was ook gaaf.

Wow 24 is echt fucking veel, hoe lang hebben ze wel niet gespeeld?

Ze speelden ongeveer 2 uur, het was een vrij strakke no-nonsense set, met veel nummers die naadloos in elkaar overgingen.
Ben Gibbard is volgens mij de hele tour al in vorm, nummers als 'The New Year' en 'The Ghost of Beverly Drive' en het immer geweldige 'I Will Possess Your Heart' klonken wat harder en rauwer dan op album en dat had een heerlijk effect op de zaal. De afwisseling met mooi breekbare kleinere nummers als "I Will Follow You In The Dark' en "Passenger Seat' werkte heel goed. Over de setlist viel dan ook weinig te klagen, hoewel ik persoonlijk nog wel wat meer Narrow Stairs had willen horen.

Over het algemeen heel fijn opstreden, hoewel ik was net iets minder onder de indruk was dan op Werchter. De microfoon leek in het begin iets te kraken en Ben leek ook nog wel wat te zijn geraak over de aanslagen. Veel meer dan het publiek een aantal keer hartelijk bedanken voor het komen had hij, in tegenstelling tot op Werchter, niet toe te voegen aan de verder prima uitgevoerde nummers.Voorprogramma Chastity Belt bleef trouwens iets te verlegen en waren naar een klein halfuurtje al weer klaar.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Er zijn zowel recent als langer geleden reacties geweest waar WeckoJ het ook over heeft, en ja dan gaat het idd soms over doelbewust, wat ik bedoel met bashen.

Wat een non-discussie zeg. Iedereen moet toch zelf weten wat die plaatst? Daar is het een discussieforum voor. Als iemand problemen heeft met de inhoud van mijn of iemand anders' berichten nodig ik iedereen uit erop te reageren, dat is de functie van een forum. Om het concreet te houden: in dit specifieke geval denk ik niet dat Matthijs iets verkeerds zegt, hij maakt gewoon een grapje over de show van Chvrches en als je dat als fan van die band leest en er niet tegen kunt dan moet je bij jezelf ten eerste nagaan dat die kritiek niet op jou als persoon gericht is en ten tweede nagaan dat niet iedereen je mening deelt over bepaalde muziek. Daarnaast vind ik het veel fijner om over muziek zelf te discussiëren bijvoorbeeld op deze manier dan om zomaar wat namen te droppen in het topic van een bepaald festival die je graag wil zien, daar is niets inhoudelijks aan dat is alleen speculeren over line-ups. Ieder zijn voorkeur, maar het moet allebei mogelijk zijn op een forum als dit.

Voorprogramma Chastity Belt bleef trouwens iets te verlegen en waren na een klein halfuurtje al weer klaar.

Ik vond het voorprogramma echt toffe muziek! Deed me wat aan Angus & Julia Stone denken. Qua stem, maar ook zeker qua ritme en feeling. Chastity Belt veranderde alleen wat vaker van drum- en baslijntje, wat ik ook aangenaam vond.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Vorige week nog langs de popronde geweest en het was echt kut. Veel te kleine café's met veel te veel mensen die overal zo hard mogelijk doorheen lopen te laten. Achteraf had ik ook wel zoiets kunnen verwachten... Alleen Lookapony was wel te doen aan het begin om de avond ondanks het slechte geluid. Had ook geen zin meer om te wachten op Iguana Death Cult maar die kom ik vast nog wel ergens tegen dit jaar.

Donderdag ook nog naar Ducktails geweest in de kleine zaal van Paradiso. Was wel oké, maar werd een beetje eentonig. Live heeft het wel iets meer energie dan op de platen.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Of Monsters and Men in Vorst Nationaal
Je kon wel merken dat de beveiliging was aangescherpt. Politie bij de ingang en in de foyer.
Anyhow, het optreden, was best vermakelijk, maar op Werchter hadden ze er meer zin in. De whohoo's heb ik op den duur wel gehad eigenlijk. Ze hadden nog van 4 die led-units in de vorm van de 'M' van hun logo die nog in de kleur van Frankrijk oplichtten. Publiek was de halve tijd alles aan het filmen waardoor ik best veel van die kuttelefoons aan heb moeten zien, en ook de helft van het publiek zat te klagen dat ze veel nummers niet kende. Tja.

Het was mijn eerste keer Vorst Nationaal, maar ik had toch wel een fatsoenlijke bar verwacht, maar deze keer was er gewoon een of andere kleine geïmproviseerde bar. Dat kan toch niet in een zaal met een capaciteit van 5000(?) man? Wat zijn jullie ervaringen?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik vond het voorprogramma echt toffe muziek! Deed me wat aan Angus & Julia Stone denken. Qua stem, maar ook zeker qua ritme en feeling. Chastity Belt veranderde alleen wat vaker van drum- en baslijntje, wat ik ook aangenaam vond.

Nah, vond het niet echt een Angus & Julia gehalte hebben. Eerder een beetje als Hinds maar dat wat meer uptempo.

Om nog even op de Death Cab show in te haken.

Dit was voor mij misschien wel de beste zaalshow voor mij dit jaar. Na Werchter en BKS was ik erg benieuwd naar een show langer dan 1 uur. En wat was het goed, 2 uur lang vol met goeie nummers. Ik vindt zelf de eerste helft van Kintsugi sterk, maar live staan deze nummers ook nog eens als een huis. Aangevuld met klassiekers en uitschieters zoals Transatlanticism en I Will Possess You Heart was het echt een show die van begin tot eind boeiend blijf. Sterk gespeeld en ook nog eens best energiek. Ben zelf ook fan van de rustige nummers. Daarmee was I Will Follow You Into The Dark natuurlijk geweldig maar wat kwam Passenger Seat even binnen als opener van het encore, wat een prachtig nummer is dat zeg. Heb dit bandje dit jaar pas echt goed beluisterd en ik ben er volgende tour weer bij!
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Alabama Shakes gisteren, wat een strot heeft die vrouw zeg, indrukwekkend. Vond het een heel goed optreden, niet mega bijzonder (de zaal was ook een beetje saaitjes) maar wel erg strak allemaal! Alleen bij het eerste liedje was het geluid heel slecht. Ohja, Michael Kiwanuka in het voorprogramma was ook heel tof. Toch twee redelijk grote artiesten op een avond.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Net terug van Five Finger Death Punch en Papa Roach. De twee vooprogramma's geskipt wat later een goede keuze bleek te zijn. In beide shows werd er een kort moment stilte gehouden voor de gebeurtenissen in Parijs. Toch even kippenvel als midden in de show ineens iedereen stil is. De setlisten waren allebei prima, de sfeer was top en ook de optredens zelf zaten goed in elkaar. Ik ben, om het even zachtjes uit te drukken, zeer tevreden :)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.598
Naar de pop ronde in Enschede. Was opzich wel leuk. Daniel Cane and the Rebellion waren goed. Diede viel tegen. Angelo Boltini was redelijk en tot slot was Donnerwetter ook wel leuk (alleen stond de muziek veel te hard voor in zo'n klein cafeetje.

Vorige week naar de Common Linnets geweest. Kort optreden (maarja, ze hebben ook nog maar 2 cd's). Was wel leuk en ze speelden ook goed. Wat me wel opviel en me een beetje stoorde is dat ze na elk nummer van instrument wisselen. Alleen de drummer en bassist deden dat niet. Vind JB meijers trouwens wel een top gitarist.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Fidlar in TiVre. Heel LGW? bij geen enkel optreden een publiek gezien dat zo in extase was. Geweldige sfeer (vooral door het publiek though), al was het voor mij teveel na 4 dagen festival.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Net terug van Föllakzoid in de kleine zaal van Paradiso. En wat was dat vet hè. Je wordt echt zo in de muziek gezogen, heerlijk. Het zou eigenlijk nog mooier zijn als ze geen pauze tussen de nummers hadden en gewoon dik een uur achter elkaar spelen. Ze spelen nu ook maar 5 nummers in een uur, maar bij die stilte na elk nummer wordt je toch weer een soort van wakker. Zou mooi zijn als je gewoon een uur lang in die 'trip' kan blijven.
Ik heb op BKS al onwijs van ze genoten maar zo met een zaalshow komt het net allemaal even beter over.

Het optreden begon trouwens 40 minuten later omdat ze moesten wachten tot The Cinematic Orchestra in de grote zaal klaar was met spelen... Had dat dan even van tevoren vermeld ofzo, beetje raar.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Fidlar in TiVre. Heel LGW? bij geen enkel optreden een publiek gezien dat zo in extase was. Geweldige sfeer (vooral door het publiek though), al was het voor mij teveel na 4 dagen festival.

Hier was ik ook bij. Nog niet eerder zo'n chaos mee mogen maken in TivoliVredenburg, geweldige sfeer inderdaad! Het voorprogramma van Bully vond ik ook erg goed, is voor mij een bandje om in de gaten te houden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken