Ik ben naar … geweest en het was …

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Vorige week Judas Priest in 013.

Geweldige show! Energiek en Rob heel goed bij stem.
Goed geluid en 013 is mooi geworden al is het 'intieme' er
voor mij een beetje af.


 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
263
81
The Slow Show in Ekko. Waanzinnig optreden, top publiek. Hun eerste en waarschijnlijk enige uitverkochte show van deze tour. Zou een top act zijn voor BKS met blazers, strijkers en koor. Komen nog in Eindhoven en Groningen en Haarlem.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
The Slow Show in Ekko. Waanzinnig optreden, top publiek. Hun eerste en waarschijnlijk enige uitverkochte show van deze tour. Zou een top act zijn voor BKS met blazers, strijkers en koor. Komen nog in Eindhoven en Groningen en Haarlem.

Ik lekker impulsief nog snel kaarten willen kopen. Is ook deze uitverkocht...
Anyway, een bandje dat ik graag nog eens zou zien. Doen ze live dat 'opera-dingetje' in Dresden ook?
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
263
81
Ja maar dat doen ze op band. Net zoals bepaalde strijkpartijen. Op festivals treden ze wel vaak op met koor en Strijkers en blazen. Maar dan heb je niet de intimiteit van een zaal. De Hertz zaal in Tivoli/Vredenburg zou dan ook perfect zijn. Dan zijn ze nu nog te klein voor.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Nou, alles maar delen hier… Al schaam ik me voor wat ik ga melden.

Afgelopen vrijdag Ronnie Flex. Was leuk (mede doordat het gewoon een gezellige avond was met vrienden), wel het raarste einde ooit: De DJ bleef doorgaan met spelen, en Ronnie Flex met zijn vriendjes ging erop dansen.
Gisteren Lil Kleine, waardeloos. Belandt in het rijtje Pharell Williams, Years & Years en Avicii.

Fanboy.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Gloeilamp wrote:
Thomas wrote:
Nou, alles maar delen hier… Al schaam ik me voor wat ik ga melden.

Afgelopen vrijdag Ronnie Flex. Was leuk (mede doordat het gewoon een gezellige avond was met vrienden), wel het raarste einde ooit: De DJ bleef doorgaan met spelen, en Ronnie Flex met zijn vriendjes ging erop dansen.
Gisteren Lil Kleine, waardeloos. Belandt in het rijtje Pharell Williams, Years & Years en Avicii.
Fanboy.
Nee.
Fanboy
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Ik zal het even toelichten.
Ik vind Lil Kleine he le maal niks (ik walg er zowat van). Ronnie Flex heeft nog wel wat aardige nummers + is een aardige jongen.
Maar ik ben niet meer erg geloofwaardig na deze post ><

Fanboy
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Gloeilamp wrote:
Thomas wrote:
Nou, alles maar delen hier… Al schaam ik me voor wat ik ga melden.

Afgelopen vrijdag Ronnie Flex. Was leuk (mede doordat het gewoon een gezellige avond was met vrienden), wel het raarste einde ooit: De DJ bleef doorgaan met spelen, en Ronnie Flex met zijn vriendjes ging erop dansen.
Gisteren Lil Kleine, waardeloos. Belandt in het rijtje Pharell Williams, Years & Years en Avicii.


Fanboy.


Nee.

Wessel wrote:
Thomas wrote:
Gloeilamp wrote:
Thomas wrote:
Nou, alles maar delen hier… Al schaam ik me voor wat ik ga melden.

Afgelopen vrijdag Ronnie Flex. Was leuk (mede doordat het gewoon een gezellige avond was met vrienden), wel het raarste einde ooit: De DJ bleef doorgaan met spelen, en Ronnie Flex met zijn vriendjes ging erop dansen.
Gisteren Lil Kleine, waardeloos. Belandt in het rijtje Pharell Williams, Years & Years en Avicii.
Fanboy.
Nee.


Fanboy


Ik zal het even toelichten.
Ik vind Lil Kleine he le maal niks (ik walg er zowat van). Ronnie Flex heeft nog wel wat aardige nummers + is een aardige jongen.
Maar ik ben niet meer erg geloofwaardig na deze post ><

Ik ben een aardige jongen en ik maak aardige nummers. En je komt nooit naar mij kijken.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Oké ik heb nog wat bij te werken. Eerst maar eens beginnen met Le Guess Who? en daarna Lonely the Brave + Black Peaks.

Le Guess Who?
Helaas waren we alleen de zondag van Le Guess Who? aanwezig, maar dat betekende niet dat we geen toffe dingen hebben gezien. We zijn begonnen bij Gaye Su Akyol, zonder eigenlijk te weten waar we naar toe gingen. Het bleek een mooie verassing te worden. Turkse indie bleek me wel te bevallen op basis van dit optreden. Helaas was de grote zaal wat te groot voor haar en het publiek nog niet helemaal wakker, maar wel een fijn begin van de dag.

Vervolgens door gegaan naar Föllakzoid in Ekko. die zaal was alles behalve te groot, buiten stond een grote rij en ik ben blij dat ik vooraan stond, want ik betwijfel of iedereen binnen is gekomen. Ze gaven een heel fijn optreden en bewezen dat het terecht zo druk was. Vervolgens snel terug naar Tivoli waar we een stukje van Mikal Cronin hebben mee gepakt. Ook dat was erg tof. We wilden vervolgens bij Jacco Gardner de tijd doden, maar daar was van alles kapot en het was niet echt goed dus zijn we maar gegaan.

Ariel Pink, tja wat moet je daar nou van zeggen. Heel veel momenten heb ik met open mond naar het achtergrond scherm staan kijken, maar ook de artiesten zelf liepen er vreemd bij. Goed? Nee misschien niet per se, maar wel heel erg leuk. In verband met de treinen(die deels niet reden) hebben we de dag afgesloten bij The Pop Group. Ik kende ze hiervoor niet, maar wat een top show. Het hoogtepunt van de dag!

Lonely The Brave + Black Peaks
Concertmaand november afsluiten met Lonely The Brave, veel beter kan niet. Maar eerst Black Peaks. Voor degene die naar John Coffey in Tivoli gaan: enjoy! Black Peaks is vooral lekker hard. Er komt een hoop energie van de band af die zich omzet in grootse gebaren. Van grootse liedjes is het nog niet gekomen, helaas.

Dan Lonely The Brave. Bijna exact een jaar geleden zag ik ze al in W2 en nu dus weer. Ze zijn in een jaar nog beter geworden! Er zaten een paar goede nieuwe nummers in de set, maar ook de oudere nummers klonken ontzettend goed. Nee, de zanger staat nog steeds niet vooraan op het podium, maar wat geeft het. Met gitarist Mark hebben ze een uitstekende frontman die alles wat hij niet mee hoeft te zingen buiten het bereik van de microfoon mee schreeuwt. Hopelijk zijn ze snel weer in Nederland
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Ought en Yung:
- Yung was cool.
- Ought speelde goed (al stonden de vocals net wat te zacht), maar dit was toch een stuk minder dan op Pukkelpop. Ze speelden een set van maarliefst 9 (!) nummers in een uurtje en dat waren vooral vergetelijke nummers van het tweede album. Toch een beetje teleurgesteld.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik was er ook en Yung was inderdaad gewoon wel cool, niet heel geweldig ofzo. En bij Ought, inderdaad, de vocals waren niet geweldig verstaanbaar. Dit was echter mijn eerste keer dat ik ze zag en ik vond wel echt dat het per nummer beter was. Vond het wel heel jammer dat ze Today More Than Any Other Day niet speelde. We hebben nog even met die drummer staan praten, hij zei dat ze sowieso wel weer gingen touren met sowieso een gig in Amsterdam. Over festivals wisten ze nog niet zoveel, maar hij vertelde wel dat ie Rock Werchter heel tof zou vinden. Al met al vond ik het een heel tof concert hoor!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.707
2.086
Ik was dan wat minder te spreken over Ought gisteren. Vond het erg gezapig en de scherpte missen die ze op de platen wel hebben. Yung was wel een leuk bandje, deed me toch vooral denken aan een Wavves in een postpunkjasje.
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Ik vond Ought best wel tegenvallen, eigenlijk. Ze speelden best prima (al stonden de vocals inderdaad wat te zacht) maar naar mijn mening was de setlist echt heel erg slecht. Wat persoonlijk is, natuurlijk, maar ze hebben letterlijk geen van de nummers waarvan ik hoopte dat ze zouden spelen gespeeld (The Combo, The Weather Song, Clarity!, Waiting, Today More Than Any Other Day...). De show was ook best wel aan de korte kant, volgens mij hebben ze net iets minder dan een uur gespeeld. Wel tof dat ze New Calm Pt. 2 speelden op het eind trouwens, vet nummer is dat.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Albert Hammond Jr. - Paradiso (Kleine Zaal): Erg goed en strak optreden, het speelplezier spatte er echt vanaf. Momentary Masters sloeg live nog beter aan dan op plaat. Ondanks dat Albert duidelijk ook houdt van zijn meer gevoelige langzamere nummers blijven de iets ruigere riffjes met snelle dansbare indierock toch het sterkst. Nummers als Touché en Caught By My Shadow komen heerlijk dicht bij dat pure 2001-2007 geluid van The Strokes, Arctic Monkeys of Franz Ferdinand. Ondanks dat beschikt hij, mede door zijn minder rauwe stem beschikt, toch over een eigen sound. Geen spijt van :)
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.095
448
Ik ben naar Nothing More geweest in Kavka, Antwerpen. Schitterend concert! zoveel energie op een podium!!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
El Vy
Binnen één uur heel hun album gespeeld en een geweldige cover van 'She Drives Me Crazy'.
Op de plaat is het natuurlijk misschien iets te afwisselend allemaal maar live zorgde dat natuurlijk voor een geweldige show.
Happiness, missouri was naast die cover ook een van de hoogtepunten, erg vette plaat is dat.

Het enigste wat minder was is dat één uurtje toch echt kort is voor een concertje.
Ik hoop dat ze tussen The National albums nog wat tijd vinden om dit projectje een part 2 te geven, geslaagd project als je het mij vraagt.
 

RedHotter

Campingartiest
19 nov 2014
66
0
Selah Sue in de HMH was gisteren erg tof, wat straalt zij een ongelooflijk plezier uit
Kwam zo ook veel beter tot haar recht dan 's middags op pinkpop
Voor iedereen een aanrader om een keer naar een solo concert van haar te gaan!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken