Hardrock & Metal Chat

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
90
83
omdat dit toch de chat is:
Leuk verhaal, wij gingen naar Graspop in 2018 omdat ik er al jaren heen wil. Mijn vrouw niet, kan niet alle zware gitaren aan, maar we waren wel een beetje klaar met de Pinkpop en zo, en ik wou echt heel graag, GnR kwam, Iron Maiden, vooruit, ze ging mee. Vanaf toen waren we fan. Toen werd 2019 aangekondigd, maar konden wij niet, dus moesten we overslaan. Geen man overboord, voor 2020 werd namelijk Aerosmith aangekondigd, haar heilige graal.. Nou, de 2020 editie zag er natuurlijk geweldig uit, mooie namen, prima plan, dus dan ook maar Aerosmith, het is niet anders.
Enfin, Corona kwam, alles ging niet door. Toen werd het Aerosmith 2022, maar ging weer niet door. Toch zijn we geweest, want was weer prima. Voor afgelopen jaar moesten we helaas weer afzeggen, maar voor dit jaar zijn we er gewoon weer bij. Nu zag ik dus de update van Aerosmith (via Blabbermouth) dat ze de tour gaan hervatten... Kortom, ik gok volgend jaar ook Graspop en wij ook weer.. maar ik denk eigenlijk dat ze haar heilige graal nooit gaat vinden, en we ook ooit zo'n Virtuele Aerosmith moeten kijken..
Las ook dat MDB mogelijk al hun optredens voor 2024 (weer) gecancelled heeft??
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.343
5.887
Las ook dat MDB mogelijk al hun optredens voor 2024 (weer) gecancelled heeft??
Oh ja, het lijkt erop, althans volgens een Amerikaans festival (Maryland Deathfest) waar ze zouden optreden. Gelukkig hebben ze een hele mooie vervanger weten te boeken:
“After 2 months of not receiving responses to our emails, My Dying Bride have recently informed us that they are cancelling all of their confirmed shows in 2024.

We suspect that the band will be posting about this soon, but we’re not waiting around for that because the fest is next month and you deserve to know now.

In addition to the approved visas that will now go unused, our frustration stems mostly over the fact that there are fans who organized travel around their appearance at MDF, only for the band to cancel in the 11th hour without offering a legitimate reason for doing so.

Despite the short notice, Agalloch have confirmed to fill the vacant slot on Friday 5/24.

This will be an exclusive East Coast appearance for the band – their first such appearance since 2014.”
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.343
5.887
Hmm. Zou zomaar kunnen dat wij nog meer mazzel bleken te hebben met dat legendarische optreden op Graspop dan we al dachten, @Dr. Hannibal. MDB doet de laatste jaren sowieso al slechts een paar optredens per jaar. En dan nu dit er overheen.. Zou me niets verbazen als we (voorlopig) helemaal geen kans meer krijgen om die nog eens ergens te zien.
Ja ik ben benieuwd wat de band er zelf over gaat zeggen. En of dan duidelijk wordt of dit een tijdelijke situatie is, of dat ze inderdaad voorlopig de stekker eruit trekken. Hoe dan ook blij dat wij vorig jaar zo hebben kunnen genieten van ze. En hey, het positieve aspect van dit nieuws is dat Agalloch blijkbaar actief blijft. Hopelijk komt er binnenkort dan ook eens een kams ze hier in de buurt te zien.
 

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
90
83
Ja ik ben benieuwd wat de band er zelf over gaat zeggen. En of dan duidelijk wordt of dit een tijdelijke situatie is, of dat ze inderdaad voorlopig de stekker eruit trekken. Hoe dan ook blij dat wij vorig jaar zo hebben kunnen genieten van ze. En hey, het positieve aspect van dit nieuws is dat Agalloch blijkbaar actief blijft. Hopelijk komt er binnenkort dan ook eens een kams ze hier in de buurt te zien.
Nou ja, ze zijn wel bezig met de nieuwe plaat (is al af natuurlijk), dus lag wel in de lijn der verwachting dat MDB hier al tourend iets mee zou doen, maar ja, niks wispelturiger dan hun tourplannen wat dat betreft. Voor hetzelfde geld is het weer slecht met Aaron of zo, geen idee.. Maar vind het wel jammer, zag dat ze in de UK meegingen met Paradise Lost, is natuurlijk een tourtje die je zo over heel Europa heen zou mogen trekken..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Aangezien het hier laatst over Agalloch ging: ik zet al m'n geld op Agalloch in als laatste headliner voor Midgardsblot in Noorwegen! Al zal het wel ijdele hoop zijn.
Headliner announcement tomorrow🔥 Its an american band and one of the pioneering icons of extreme metal, can you guess who? We're announcing at 17:00 UTC tomorrow🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Aangezien het hier laatst over Agalloch ging: ik zet al m'n geld op Agalloch in als laatste headliner voor Midgardsblot in Noorwegen! Al zal het wel ijdele hoop zijn.
Dat lijkt mij ijdele hoop ja. Agalloch is geen pionier van extreme metal, of je moet het woord pionier in zeer brede zin opvatten, maar dan zijn er vandaag de dag nog black metal pioniers. Ik zou denken aan een band die aan de wieg heeft gestaan van death of black metal.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.082
Wacht, dit was toch een 1-aprilgrap? Wel om een signaal af te geven, maar niks meer dan dat.
W


Ik hoop van harte dat het geen grap is! Werk zelf in Heerlen, en de NN is een leuk zaaltje. Benieuwd of dit gaat werken!
Het was helaas een 1 april grap.
Ben er inderdaad met beide benen ingetrapt.. 😅
Vond het nochtans niet eens zo onrealistisch klinken, ook al vroeg ik me wel af hoe ze dat aparte gedeelte dan gingen afzetten.

Veel geholpen heeft het niet zozeer, er werd afgelopen maandag toch weer aardig gekletst, hoewel het natuurlijk ook niet hielp dat ik vlak naast de bar stond. Overigens kwam het meeste geklets toch wel van de zanger van Lordi zelf, maar dat terzijde..
 
  • Geweldig
Waarderingen: EddiePlaysBass

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.082
Las ook dat MDB mogelijk al hun optredens voor 2024 (weer) gecancelled heeft??
Oh ja, het lijkt erop, althans volgens een Amerikaans festival (Maryland Deathfest) waar ze zouden optreden. Gelukkig hebben ze een hele mooie vervanger weten te boeken:
Hmm. Zou zomaar kunnen dat wij nog meer mazzel bleken te hebben met dat legendarische optreden op Graspop dan we al dachten, @Dr. Hannibal. MDB doet de laatste jaren sowieso al slechts een paar optredens per jaar. En dan nu dit er overheen.. Zou me niets verbazen als we (voorlopig) helemaal geen kans meer krijgen om die nog eens ergens te zien.
Ja ik ben benieuwd wat de band er zelf over gaat zeggen. En of dan duidelijk wordt of dit een tijdelijke situatie is, of dat ze inderdaad voorlopig de stekker eruit trekken. Hoe dan ook blij dat wij vorig jaar zo hebben kunnen genieten van ze. En hey, het positieve aspect van dit nieuws is dat Agalloch blijkbaar actief blijft. Hopelijk komt er binnenkort dan ook eens een kams ze hier in de buurt te zien.
Nou ja, ze zijn wel bezig met de nieuwe plaat (is al af natuurlijk), dus lag wel in de lijn der verwachting dat MDB hier al tourend iets mee zou doen, maar ja, niks wispelturiger dan hun tourplannen wat dat betreft. Voor hetzelfde geld is het weer slecht met Aaron of zo, geen idee.. Maar vind het wel jammer, zag dat ze in de UK meegingen met Paradise Lost, is natuurlijk een tourtje die je zo over heel Europa heen zou mogen trekken..
Oh, wat baal ik nog steeds dat ik vorig jaar zowel My Dying Bride (clash met Ghost op GMM) als Agalloch (unieke Europese comeback-show op het al even unieke maar snel uitverkochte Prophecy Fest in de Balver Höhle) heb moeten missen. Twee favorieten die ik helaas nog nooit heb gezien (niet zo vreemd natuurlijk in het geval van laatstgenoemde, die al jaren gestopt waren).. :(

Hopelijk volgt Agalloch het voorbeeld van Machine Head, en doen ze na een exclusief Europees optreden het jaar erna een uitgebreide Europese tour (zaal of festival, maakt me niet uit)!
Wie weet, misschien doen ze wel een co-headline tour met My Dying Bride, hoe vet zou dat dan niet zijn..? 😁😋
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
261
405
Oh, wat baal ik nog steeds dat ik vorig jaar zowel My Dying Bride (clash met Ghost op GMM) als Agalloch (unieke Europese comeback-show op het al even unieke maar snel uitverkochte Prophecy Fest in de Balver Höhle) heb moeten missen. Twee favorieten die ik helaas nog nooit heb gezien (niet zo vreemd natuurlijk in het geval van laatstgenoemde, die al jaren gestopt waren).. :(

Hopelijk volgt Agalloch het voorbeeld van Machine Head, en doen ze na een exclusief Europees optreden het jaar erna een uitgebreide Europese tour (zaal of festival, maakt me niet uit)!
Wie weet, misschien doen ze wel een co-headline tour met My Dying Bride, hoe vet zou dat dan niet zijn..? 😁😋
Ik baal nog steeds een beetje dat ik vorig jaar Anti flag niet ben gaan zien, clashte toen met een band (weet ff nie meer welke) maar dacht, ach die zie ik vast nog wel een X. Maar een paar weken na graspop stopten ze ermee🫠
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Aangezien ik eigenlijk geen idee waar ik prog plaats en omdat er hier fans zitten, doe ik 't maar hier. Airbag komt 6 juni met hun nieuwe album The Century of the Self! Eerste single Erase is al uit en het is een lekkere. Eén van de hardere nummers die de band ooit gemaakt heeft. Klinkt live ook fijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Aangezien ik eigenlijk geen idee waar ik prog plaats en omdat er hier fans zitten, doe ik 't maar hier. Airbag komt 6 juni met hun nieuwe album The Century of the Self! Eerste single Erase is al uit en het is een lekkere. Eén van de hardere nummers die de band ooit gemaakt heeft. Klinkt live ook fijn.
Thabks! Gaat zo ook ff op. Kijk nog steeds met veel interesse naar de mogelijkheid om naar hun show In Boerderij te gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Dr. Hannibal

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
206
447
Imminence album inderdaad erg lekker, blij dat ik het geluisterd heb!
Heaven Shall Burn vond ik al een goed nummer, maar Death by a Thousand Cuts mag er ook zijn hoor pfoee.

Ik zie dat bij Baroeg er een koningsdagfestival is met 7 bands, zijn er hier mensen die daarheen gaan?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken