Hardrock & Metal Chat

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Trivium en Bfmv vind ik allebei niet bijzonder. Kan mijn aandacht nooit lang vasthouden. Lab of God vind ik ik dan wel heel gaaf! Maar is echt zo'n band voor mij die ik graag op een festival zie, maar waar ik voor een los concert geen kaarten voor zou halen. Als ik er over nadenk is dat ook wel bijzonderšŸ˜œ
Lab of God woont bij mij thuis, maar heeft verder niks met religie šŸ˜….
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Ik ben wel heel excited voor de Trivium tour! Een van mijn favoriete bands, ook al enorm vaak live gezien maar stellen nooit teleur. En dan Ascendancy integraal, poeh, wordt een heftig showtje!

Hoop dat ze dat ook ooit voor Shogun gaan doen, want dat album is echt een masterpiece!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Ik kijk momenteel een live stream van Bullet For My Valentine en Trivium. Ze gaan inderdaad een wereld tour doen (op Antartica na zei Matt van Trivium). De UK dates zijn al getoond op het scherm maar waren nog niet voor mij zichtbaar. Maar er komen nog data bij, ook voor Europa dus. Daarbij zullen The Poison en Ascendancy volledig gespeeld worden


Lijkt wel een dingetje te gaan worden, Lamb Of God en Mastodon ook al. Van LOG en Mastodon nog wel niet geweten of het ook naar Europa komt
Ik ga zeker kaarten kopen als ze naar NL/BE/DE komen! The Poison was een van mijn eerste cd's die ik gekocht had, en die staat nog steeds echt vrij vaak op!
Trivium is ook altijd lekker, maar hoop dat ze beide buiten dat album nog wat hits erbij spelen. Want Trivium ken ik maar een aantal nummers van, waarvan maar eentje van Ascendancy hahaha
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: won666 en gerbthederp

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Ik was er ook en mijn mening wijkt misschien wat af, gezien ik vooraf al niet al te groot fan was van de voorprogramma's:

Sentinels: Ik vond het live een stuk leuker dan op plaat, positief verrast, maar misschien niet al te memorabel.
Oceans Ate Alaska: Ik moest echt even wennen aan de cleans van de zanger, vond ik op het begin niet al te best. Na een tijdje werd het iets beter of ik raakte er aan gewend en was het wel vermakelijk.
Being As An Ocean: Ja, sorry, maar ik vond het echt niet om aan te horen. Nu deed hun muziek mij sowieso al niet veel, maar ze hadden tijdelijk een andere zanger i.v.m. familieproblemen. En dat maakte het dus niet echt beter. Cleans waren verder wel prima.
Currents: Dit was gewoon heel tof. Show van het jaar? Nee, dat zou ik niet zeggen. Maar hun stijl ligt mij gewoon heel goed en iedereen was enthousiast en had het naar zijn zin. Goede sfeer.

Ik zou voor Currents in ieder geval gewoon gaan. Ik had zelf dus gewoon de volle prijs betaald (toen ze nog in de kleinere zaal stonden), maar ik heb voor mijn kameraad op de dag zelf nog een kaartje voor 10 euro weten te kopen.
Gisteren Currents en alle drie support acts gezien. Sluit me grotendeels aan bij jouw mening.

Sentinels: heel enthousiast, vrij generieke, recht toe recht aan sound. Vermakelijk maar niet memorabel.

Oceans Ate Alaska: positief verrast! Nieuwe zanger heel enthousiast, goede cleans en screams.

Being As An Ocean: hadden jullie ook een vrouw als vervanger voor de screams? Wat een gekrijs! Heel jammer, want cleans en muziek waren dik in orde. Doet wat aan The Amity Affliction denken. Was blijkbaar uit nood geboren, de beste mevrouw gaf alles en dat waardeer ik, maar haalde het geheel wel echt naar beneden. Jammer!

Currents: erg goed! Niet weggeblazen maar dat komt omdat ik ze al goed kende van plaat en daardoor niet verrast werd. Verwachtingen waren hooggespannen en die hebben ze ingelost! Erg goed optreden, goede uitstraling en zanger die zowel clean, scream als grunt goed beheerst wat een zeldzame combinatie is. Al met al meer dan de moeite waard, wil ze zeker nog een keer zien!
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
260
403
Bekijk bijlage 8214
Bijzondere timing van Eloy Casagrande.
Balen, was wel een erg goeie drummer.
Maar heb al meerde malen voorbij zien komen dat hij naar slipknot zou kunnen gaan (in fan video's dus niks officieel ofzo) kans is hiermee wel groter geworden, al had ik wel verwacht dat ie de tour af zou maken, ook beetje jammer voor de nieuwe drummer dat ie maar 1 tour kan doen en dan al gelijk moet stoppen met sepultura...
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
289
246
Heel jammer om te horen, paste perfect bij Sepultura.

Casagrande naar Slipknot?
Inderdaad ontzettend jammer dit. Eloy Casagrande had eigenhandig van Sepultura een totaal andere band gemaakt. Oh well, misschien kan hij dat bij Slipknot ook doen, die kunnen wel de spreekwoordelijke schop onder de kont gebruiken die hij Sepultura wist te geven. Maar wel rare timing want de tourdata van Slipknot en Sepultura voor dit jaar overlappen elkaar niet, en Corey Taylor is deze zomer solo aan het touren. Het lijkt erop dat Eloy stante pede is opgeroepen voor albumopnames of rehearsals.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.230
Inderdaad ontzettend jammer dit. Eloy Casagrande had eigenhandig van Sepultura een totaal andere band gemaakt. Oh well, misschien kan hij dat bij Slipknot ook doen, die kunnen wel de spreekwoordelijke schop onder de kont gebruiken die hij Sepultura wist te geven. Maar wel rare timing want de tourdata van Slipknot en Sepultura voor dit jaar overlappen elkaar niet, en Corey Taylor is deze zomer solo aan het touren. Het lijkt erop dat Eloy stante pede is opgeroepen voor albumopnames of rehearsals.
Tour van Sepultura duurt anderhalf jaar. Ik gok dat de agenda's in 2025 zullen overlappen
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Ik was echt een hele poos bezig om de naam te ontcijferen... Ulson Blear, Uision Blear, Ulsion Blear, Uislon Blear... uiteindelijk Vison Blear van gemaakt en toen tot de ontdekking gekomen dat het Vision Bleak is šŸ¤£
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Joslittel en jbj

jbj

Dagopener
11 okt 2022
535
731

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
Vervolg Slayer/Big 4 discussie:

šŸ¤£ optie voor 2025 šŸ¤£
Dat hele 'Big 4'-concept heeft toch nauwelijks waarde meer, zou je zeggen?
Metallica zit in een compleet andere categorie qua grootte en populariteit dan de andere 3.
Slayer kunnen we niet eens met zekerheid van zeggen of ze (een van de) headliner(s) zouden zijn, en Megadeth en Anthrax zijn tegenwoordig, met alle respect, niet veel meer dan veredelde postervulling.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
Eerst maar eens zien of Slayer daadwerkelijk meer shows gaat doen dan de al genoemde 2 in de VS.

Edit: Zie net dat het inmiddels 3 shows zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken