Hardrock & Metal Chat

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
497
1.223

Arch Enemy announce amicable split with Jeff Loomis, enlist guitarist Joey Concepcion. ⁠

Arch Enemy and long running member Jeff Loomis have amicably parted ways.⁠

Arch Enemy founder and chief songwriter @Michael_Amott comments: “It’s been a joy having Jeff play with Arch Enemy for close to a decade, we truly had a blast touring around the world together! We were friends long before we played music together and we remain even closer buddies now, which feels great. We respect that he’s in a place and time in life where he needs to step out of Arch Enemy and we all wish him nothing but the best moving forward. The only constant is change, and this is one of those moments where things had to change a little to move forward in a satisfactory way for everyone involved. With all that said, we are extremely pleased to announce that we have recruited Joey Concepcion as our new guitarist! Joey’s a phenomenal talent and has been a friend of the band for a long time, he even filled in for Jeff on a couple of European festival shows back in 2018. We have touring and a myriad of other exciting things coming up on the horizon with Arch Enemy for 2024 and beyond and are thrilled to move forward, creating the next chapter and keeping the Metal flowing!”⁠

@JeffLoomis1 comments: “My time in Arch Enemy has come to an end. I have had a great time (9 years!) of playing and touring with them, but now it’s time to enter a new chapter in my life. I wish Alissa, Michael, Sharlee and Daniel the very best and consider them all lifelong friends. I’d also like to thank the crew that have always been nothing but kind to me. Their hard work and dedication towards the band is incredible, and we wouldn't be able to put on the great shows without them. Thank you again for all your support over the years and Happy New Year”. ⁠

Lastly, @JoeyConcepcionguitar has the following to say about joining the Arch Enemy fold: “It’s an honor and a privilege to be working with Arch Enemy and I’m very much looking forward to shredding stages across the globe together, playing for and meeting all the fans!”⁠

#ARCHENEMY

Klinkt in ieder geval iets anders dan de laatste wisselingen bij Slipknot.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
98
198
Gisteren bij de Ronnie James Dio Memorial Concert geweest.
Was een goed muzikaal begin om 2024 in te luiden.
Mooi om te zien en te horen dat zo,n project strak werk leverd.
Want wat speelden die gasten met passie en plezier en dat straalden ze ook uit.
Naar mijn idee had Apeldoorn dat ook wel nodig.
Want het duurde even voordat dat publiek op gang kwam.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny en Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.644
7.393
Gisteren bij de Ronnie James Dio Memorial Concert geweest.
Was een goed muzikaal begin om 2024 in te luiden.
Mooi om te zien en te horen dat zo,n project strak werk leverd.
Want wat speelden die gasten met passie en plezier en dat straalden ze ook uit.
Naar mijn idee had Apeldoorn dat ook wel nodig.
Want het duurde even voordat dat publiek op gang kwam.

Had zelf al wel het gevoel vanaf het eerste nummer dat het een mooie avond ging worden, ookal duurde het publiek even!
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny en Paul!

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
126
187
Nice te horen dat er in Nederland ook nog fans zijn die DIO een warm hart toedragen! Ikzelf vind the Dutch Disciples 1 van de betere coverbands.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paul!

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
98
198
Nice te horen dat er in Nederland ook nog fans zijn die DIO een warm hart toedragen! Ikzelf vind the Dutch Disciples 1 van de betere coverbands.
Dit is een project van verschillende muzikanten uit verschillende bands.
 

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
98
198
Had zelf al wel het gevoel vanaf het eerste nummer dat het een mooie avond ging worden, ookal duurde het publiek even!
Ik
Had zelf al wel het gevoel vanaf het eerste nummer dat het een mooie avond ging worden, ookal duurde het publiek even!
Over het repertoire had ik ook geen twijfels.
Maar als de muzikanten ook nog eens goed met elkaar kunnen samen spelen dan is dat een mooie bijkomstigheid.
Met dit als resultaat.🤘🔥
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.644
7.393
Ik

Over het repertoire had ik ook geen twijfels.
Maar als de muzikanten ook nog eens goed met elkaar kunnen samen spelen dan is dat een mooie bijkomstigheid.
Met dit als resultaat.🤘🔥

Ja, bedoelde ook hoe ze het eerste nummer speelden. Inderdaad niet zo zeer welke nummers
 
  • Leuk
Waarderingen: Paul!

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
126
187
Eergisteren 200km naar Verviers gereden om optreden van ABSOLVA & RONNIE ROMERO (ex-Rainbow) te bekijken. Aangenaam verrast door Absolva, deze jonge Britten spelen heel goeie old skool heavy metal! Ronnie Romero had ik al gezien met Lords of Black, Rainbow, Michael Schenker en laatst op Graspop met Elegant Weapons (tegenvallend). De zanger, waarvan Ritchie Blackmore zei dat zijn stem het best die van Ronnie James DIO benaderde, speelt het best in kleine zalen zoals die in Verviers (Spirit of 66). Fantastisch optreden, kwam op met Stand up and shout van DIO, Vervolgens vroeg hij "zijn er request?". Ik riep "STARGAZER", een magistrale vertoking volgde! Verder nog ondermeer "Heaven & Hell", "Kill the King", "Rainbow in the Dark", "Child in time", "Mistreated" & een prachtige akoestische versie van "Catch the Rainbow". De paar mindere nummers van zijn laatste solo album moest je er wel bij nemen. Al bij al een prachtige avond, heel goeie interractie met beide bands in deze gezellige kleine zaal met groot podium.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.576
11.129
Ik ben tot de conclusie gekomen dat de lezers van Zware Metalen het weer eens niet bij het rechte eind hebben :) Trouwens, zelfs Lankum krijgt 103 punten. Heerlijk album, daar niet van, maar dan wordt 't wel heel breed getrokken.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
301
622
Als je voor extremere niches gaat, dan begrijp ik 2 en 3 nog wel, maar de nummer 1 is toch gewoon "meer van hetzelfde" voor die band, weinig opmerkelijk album binnen hun oeuvre. Solide Obituary-plaat, maar toch geen album van het jaar materiaal.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
Als je voor extremere niches gaat, dan begrijp ik 2 en 3 nog wel, maar de nummer 1 is toch gewoon "meer van hetzelfde" voor die band, weinig opmerkelijk album binnen hun oeuvre. Solide Obituary-plaat, maar toch geen album van het jaar materiaal.
Ik zit daar wel een beetje anders in al moet ik ook gelijk zeggen dat nummer 1 wel heel hoog is. Ik vind die plaat van hun wel echt heel goed. Op Alcatraz speelden ze er veel van en dat vond ik mede daardoor zo'n vette show. Laat in ieder geval zien dat die mannen na ruim 30 jaar nog steeds relevant zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.576
11.129
Ik zit daar wel een beetje anders in al moet ik ook gelijk zeggen dat nummer 1 wel heel hoog is. Ik vind die plaat van hun wel echt heel goed. Op Alcatraz speelden ze er veel van en dat vond ik mede daardoor zo'n vette show. Laat in ieder geval zien dat die mannen na ruim 30 jaar nog steeds relevant zijn.
Vind het aparter dat The Ocean, Haken, Laster en Wolvennest relatief laag staan. Had Briqueville, Hypno5e, Witte Wieven en Liturgy eigenlijk ook wel hoger ingeschat, misschien HEALTH, Avenged Sevenfold en Night Verses ook wel (al zal dat meer eigen smaak zijn). Daarentegen wel goed om te zien dat er meer liefhebbers van Dødheimsgard zijn en dat Myrkur ook gewaardeerd wordt!

In ander nieuws: Neuigkeiten uit het kamp van Leprous!


En de laatste single van Caligula's Horse voordat het album uitkomt. Wederom niet slecht!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.622
5.049
Vind het aparter dat The Ocean, Haken, Laster en Wolvennest relatief laag staan. Had Briqueville, Hypno5e, Witte Wieven en Liturgy eigenlijk ook wel hoger ingeschat, misschien HEALTH, Avenged Sevenfold en Night Verses ook wel (al zal dat meer eigen smaak zijn). Daarentegen wel goed om te zien dat er meer liefhebbers van Dødheimsgard zijn en dat Myrkur ook gewaardeerd wordt!

In ander nieuws: Neuigkeiten uit het kamp van Leprous!


En de laatste single van Caligula's Horse voordat het album uitkomt. Wederom niet slecht!
Shylmagoghnar had ik wel wat hoger verwacht, zeker gezien ze bij Metal Storm op nr. 1 staan.

Mooi wel dat Walg zo hoog (nr. 6) staat, vrij nieuwe melodic black band uit Groningen, afgelopen jaar ontdekt (of eerlijk gezegd mijn vrouw..).

 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.828
Vind het aparter dat The Ocean, Haken, Laster en Wolvennest relatief laag staan. Had Briqueville, Hypno5e, Witte Wieven en Liturgy eigenlijk ook wel hoger ingeschat, misschien HEALTH, Avenged Sevenfold en Night Verses ook wel (al zal dat meer eigen smaak zijn). Daarentegen wel goed om te zien dat er meer liefhebbers van Dødheimsgard zijn en dat Myrkur ook gewaardeerd wordt!

In ander nieuws: Neuigkeiten uit het kamp van Leprous!


En de laatste single van Caligula's Horse voordat het album uitkomt. Wederom niet slecht!
Die van HEALTH is wel pas een paar weken voor het einde van het jaar uitgekomen, dus wellicht dat dat ook meespeelt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.169
7.409
@Jamel Enige tijd geleden hadden we in het Graspop topic de discussie over Killswitch Engage, en of die eventueel hogere posities zouden kunnen innemen op festivals in de toekomst. Toen was ik hierin niet heel positief, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn mening wel enigszins bij moet stellen. Ik zit momenteel te kijken naar hun headline show op Bloodstock 2023 en dit klinkt toch wel erg goed. (deze is een paar weken geleden geupload op youtube door Bloodstock zelf)

Daarmee bedoel ik niet direct dat ik ze Graspop zie headlinen, maar lijkt me wel leuk om die eens een kleiner festival te zien headlinen in de Benelux om te zien hoe dit uitpakt. Iets als Dynamo bijvoorbeeld ofso zie ik best wel werken, of de jupiler stage op Graspop zou wellicht ook wel kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sdg en Jamel

RubenJS

Support act
18 feb 2023
831
2.404
@Jamel Enige tijd geleden hadden we in het Graspop topic de discussie over Killswitch Engage, en of die eventueel hogere posities zouden kunnen innemen op festivals in de toekomst. Toen was ik hierin niet heel positief, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn mening wel enigszins bij moet stellen. Ik zit momenteel te kijken naar hun headline show op Bloodstock 2023 en dit klinkt toch wel erg goed. (deze is een paar weken geleden geupload op youtube door Bloodstock zelf)

Daarmee bedoel ik niet direct dat ik ze Graspop zie headlinen, maar lijkt me wel leuk om die eens een kleiner festival te zien headlinen in de Benelux om te zien hoe dit uitpakt. Iets als Dynamo bijvoorbeeld ofso zie ik best wel werken, of de jupiler stage op Graspop zou wellicht ook wel kunnen.
Stonden afgelopen jaar nog op Dynamo. Was een goede show, maar had niet net dat extraatje wat ik van een headliner verwacht.
Wellicht kunnen ze met een hogere fee, ook een grotere show mee brengen. Zou ook al helpen als ze in t donker spelen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.169
7.409
Stonden afgelopen jaar nog op Dynamo. Was een goede show, maar had niet net dat extraatje wat ik van een headliner verwacht.
Wellicht kunnen ze met een hogere fee, ook een grotere show mee brengen. Zou ook al helpen als ze in t donker spelen.
Ja, op Bloodstock speelden ze dus wel een set van 90 minuten in het donker met pyro etc erbij
Daar stond trouwens In Flames onder ze. en op Dynamo was het dezelfde combi maar dan andersom. wellicht dat KSE in de UK groter is als hier, geen idee. maar vond het wel een opvallende keuze.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.398
6.657
@Jamel Enige tijd geleden hadden we in het Graspop topic de discussie over Killswitch Engage, en of die eventueel hogere posities zouden kunnen innemen op festivals in de toekomst. Toen was ik hierin niet heel positief, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn mening wel enigszins bij moet stellen. Ik zit momenteel te kijken naar hun headline show op Bloodstock 2023 en dit klinkt toch wel erg goed. (deze is een paar weken geleden geupload op youtube door Bloodstock zelf)

Daarmee bedoel ik niet direct dat ik ze Graspop zie headlinen, maar lijkt me wel leuk om die eens een kleiner festival te zien headlinen in de Benelux om te zien hoe dit uitpakt. Iets als Dynamo bijvoorbeeld ofso zie ik best wel werken, of de jupiler stage op Graspop zou wellicht ook wel kunnen.
Dank voor de tip. Stukje zitten kijken en het viel me helaas niet mee. Ik vind de mix in die opname niet optimaal. En Jesse zijn clean vocals zijn serieus ondermaats. Wel een toffe show inderdaad. En een fijne setlist ook.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.622
5.049
1705068847619.png

Dat begint er weer heel mooi uit te zien, weekendticket net gekocht!
Nu ook al veel zin in Cult Of Fire, pas recent echt aan het ontdekken (waren eerder al aangekondigd), dat wordt echt genieten in die setting.
De Muziekgieterij is ideaal om je helemaal onder te dompelen in dit soort muziek. 🖤
Ze moeten alleen meer speciaalbier inslaan dit jaar, dat hadden ze volgens mij toch enigszins onderschat met dat publiek.. 😝
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.169
7.409
Dat begint er weer heel mooi uit te zien, weekendticket net gekocht!
Nu ook al veel zin in Cult Of Fire, pas recent echt aan het ontdekken (waren eerder al aangekondigd), dat wordt echt genieten in die setting.
De Muziekgieterij is ideaal om je helemaal onder te dompelen in dit soort muziek. 🖤
Ze moeten alleen meer speciaalbier inslaan dit jaar, dat hadden ze volgens mij toch enigszins onderschat met dat publiek.. 😝
Was onlangs voor het eerst in de muziekgiterij, en was blij verrast met het uitgebreide aanbod van speciaalbier.
kan me inderdaad wel voorstellen dat dat bij zo'n festival wel hard gaat

heb je nog aanraders van bovenstaande bands? ken er eigenlijk niets van behalve Amenra, en het zal wellicht ook niet helemaal mijn genre zijn maar wil er toch eens naar kijken aangezien het toch een metalfestival is op fietsafstand :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken