Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Was onlangs voor het eerst in de muziekgiterij, en was blij verrast met het uitgebreide aanbod van speciaalbier.
kan me inderdaad wel voorstellen dat dat bij zo'n festival wel hard gaat

heb je nog aanraders van bovenstaande bands? ken er eigenlijk niets van behalve Amenra, en het zal wellicht ook niet helemaal mijn genre zijn maar wil er toch eens naar kijken aangezien het toch een metalfestival is op fietsafstand :)
Ik zit zelf ook nog volop in de ontdekfase, daar is Samhain ook echt een typisch festival voor.
Vorig jaar bv. Tiamat, Celeste, Regarde Les Hommes Tomber, E-L-R, (Dolch), Predatory Void daar echt (goed) leren kennen, plus Wolvennest in een betere setting gezien dan op Durbuy (blijkbaar blijven kaarsen niet heel lang branden buiten in de wind en regen... ;)).

Voor nu dus (naast uiteraard Amenra) sowieso al Cult Of Fire, en ook Uada is een toffe band.
Voor fans van Amenra is Alkerdeel ook een absolute aanrader, lekker rauwe black/sludge/post-metal.
Nu naar Ghost Bath aan het luisteren, en dat bevalt me ook al heel goed direct.

• Geweldig
Waarderingen: Loek123
Bekijk bijlage 7574

Dat begint er weer heel mooi uit te zien, weekendticket net gekocht!
Nu ook al veel zin in Cult Of Fire, pas recent echt aan het ontdekken (waren eerder al aangekondigd), dat wordt echt genieten in die setting.
De Muziekgieterij is ideaal om je helemaal onder te dompelen in dit soort muziek. 🖤
Ze moeten alleen meer speciaalbier inslaan dit jaar, dat hadden ze volgens mij toch enigszins onderschat met dat publiek.. 😝
Cult Of Fire wil ik ook graag eens zien, heerlijk eigenzinnige sound.

En Messa lijkt mij ook wat voor jou @MetalLimbo , soort psychedelische doom metal. Mijns inziens een van de beste (of ja, upcoming?) metal bands van de laatste jaren.

En Ultha voor iedereen met een liefde voor intense metal. Naast Der Weg Einer Freiheit een van dé Duitse black metal bands van het moment zou ik zeggen.

Ik overweeg ook om te gaan, nog even de agenda erop afstemmen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo
Cult Of Fire wil ik ook graag eens zien, heerlijk eigenzinnige sound.

En Messa lijkt mij ook wat voor jou @MetalLimbo , soort psychedelische doom metal. Mijns inziens een van de beste (of ja, upcoming?) metal bands van de laatste jaren.

En Ultha voor iedereen met een liefde voor intense metal. Naast Der Weg Einer Freiheit een van dé Duitse black metal bands van het moment zou ik zeggen.

Ik overweeg ook om te gaan, nog even de agenda erop afstemmen.
Klopt, zaten ook al bij de eerste worp, en ook beide al kort beluisterd, viel zeker niet tegen!
Ken ze natuurlijk nog niet goed genoeg, maar voor die tijd zal ik ze zeker nog wel vaker beluisterd hebben! ;)

heb je nog aanraders van bovenstaande bands? ken er eigenlijk niets van behalve Amenra, en het zal wellicht ook niet helemaal mijn genre zijn maar wil er toch eens naar kijken aangezien het toch een metalfestival is op fietsafstand :)
Altijd naar Messa gaan! Wat een fijne band is dat! Uada en Alkerdeel zijn ook zeker niet onaardig, zoals hierboven ook al werd gezegd. Imha Tarikat is wel fijn, maar zodra hij zijn strot opentrekt houdt het voor mij wel op.

Fijne week is dit eigenlijk. Leprous dat hun nieuwe album bijna heeft en dan nu ook nog het volgende vanuit een andere Finse groep: Wheel.
Album 3 is done and delivered.. It has been intense to say the least but we are really proud of what we have produced.
We will announce release plans (and possibly some other extremely cool things) in the near future...
Aardige week voor progressieve rock/metal dus.

Godsamme! Korn in Lokeren. Minimaal 3 uur en 20 minuten rijden. Dat gaat hem niet worden. Maar even een kaart gescoord voor Skroetfest. Complete line up staat me nu al aan

Godsamme! Korn in Lokeren. Minimaal 3 uur en 20 minuten rijden. Dat gaat hem niet worden. Maar even een kaart gescoord voor Skroetfest. Complete line up staat me nu al aan
Van plan naar Alcatraz te gaan? Ligt recht op de weg naar Kortrijk, zit maar een dag tussen, Gent ligt vlak tussen Kortrijk en Lokeren. En Gent is een leuke stad om een dagje te vertroeven. Of evt is er op woensdag nog iets leuk in Lokeren. Ze hebben daar ook camping, in Lokeren

Ik probeer ook maar suggesties te doen he 😊😉

Ik verwacht eigenlijk wel dat Korn nog een Amsterdam of Tilburg zal toevoegen. Of misschien wel laatste headliner van Dynamo

Van plan naar Alcatraz te gaan? Ligt recht op de weg naar Kortrijk, zit maar een dag tussen, Gent ligt vlak tussen Kortrijk en Lokeren. En Gent is een leuke stad om een dagje te vertroeven. Of evt is er op woensdag nog iets leuk in Lokeren. Ze hebben daar ook camping, in Lokeren

Ik probeer ook maar suggesties te doen he 😊😉

Ik verwacht eigenlijk wel dat Korn nog een Amsterdam of Tilburg zal toevoegen. Of misschien wel laatste headliner van Dynamo
Geweldig dat je meedenkt @won666 . Maar 1 keer per jaar naar België voor Graspop is een reis genoeg. Hoezeer de Lokerse en Alcatraz mij ook leuk lijkt. Het is een behoorlijke volksverhuizing om dat te organiseren. Wel enorm bedankt voor je tips trouwens!!

• Leuk
Waarderingen: won666
Wintersun brengt na de zomer het langverwachte Time II uit.

Ondanks de kwaliteit die ze leveren al lang geen fan meer. Maar dit tart wel mijn verbeelding, niet gedacht dat dit er ooit zou komen.
Liveshows zijn quasi onmogelijk met alle leden die in andere bands spelen (nightwish, megadeath). Zelfs de leden waren verbaasd dat het album klaar was, zegt genoeg over de betrokkenheid.

Wintersun brengt na de zomer het langverwachte Time II uit.

Ondanks de kwaliteit die ze leveren al lang geen fan meer. Maar dit tart wel mijn verbeelding, niet gedacht dat dit er ooit zou komen.
Liveshows zijn quasi onmogelijk met alle leden die in andere bands spelen (nightwish, megadeath). Zelfs de leden waren verbaasd dat het album klaar was, zegt genoeg over de betrokkenheid.
Gaaf! Hopelijk toch nog wat shows. Ik wil die band al zo lang live zien.

Waarom ben jij geen fan meer?

Gaaf! Hopelijk toch nog wat shows. Ik wil die band al zo lang live zien.

Waarom ben jij geen fan meer?
Misschien drukte ik het te hard uit, maar puur qua PR, de albums verschijnen wel nog geregeld op de playlist. Die Crowdfunding-Video vond ik verschrikkelijk. Toevallig dit weekend nog eens afgespeeld na het nieuws.
En uiteindelijk weet ik dat een artiest/band geen enkele verplichting heeft ten opzichte van de fans maar het blijven annuleren van shows, blijven uitstellen van albums en ondertussen op patreon wat covers verkopen heeft mijn respect wel doen zakken.. Nu, als ze naar België komen, dan ben ik er frontrow bij 😃

Misschien drukte ik het te hard uit, maar puur qua PR, de albums verschijnen wel nog geregeld op de playlist. Die Crowdfunding-Video vond ik verschrikkelijk. Toevallig dit weekend nog eens afgespeeld na het nieuws.
En uiteindelijk weet ik dat een artiest/band geen enkele verplichting heeft ten opzichte van de fans maar het blijven annuleren van shows, blijven uitstellen van albums en ondertussen op patreon wat covers verkopen heeft mijn respect wel doen zakken.. Nu, als ze naar België komen, dan ben ik er frontrow bij 😃
Aha oké. Ja ik heb zelf geen Facebook (meer), dus dat soort dingen krijg ik bij de meeste bands niet eens mee. Ik ben net als jij gewoon ontzettend fan van de muziek, staat hier regelmatig op en dus ben ik ontzettend blij dat er dit jaar nieuwe muziek gaat komen.

• Geweldig
Waarderingen: jbj
Ik heb het voorrecht gehad ze één maal live te mogen aanschouwen, maar ik kan me die show niet goed herinneren. Was op 24 januari 2018 in Antwerpen, voorprogramma van Arch Enemy. En Tribulation, die ik toen nog niet kende, hun show is mij toen harder bijgebleven dan Wintersun daar waar ik Wintersun al sinds 2010 ofzo volg. Ik weet wel nog dat toen nummers als Beyond The Dark Sun, waar ik eigenlijk wel naar uitkeek, niet in de set zaten jammer genoeg. Was voor mij een van de nummers die mij richting de meer extreme vormen van metal gestuurd heeft. Ondertussen ben ik wel meer voor de thrash en metalcore en power metal geworden dan voor de melo death, maar ik zet geregeld nog wel eens wat melo death op.

Wintersun staat ook al heel lang op mijn lijstje, had de hoop al bijna opgegeven.. ;)
Zou best wel eens zo'n verrassende, exclusieve naam kunnen worden die GMM af en toe uit z'n hoed tovert (Ayreon, Aerosmith, Machine Head...).

Ik had dit jaar toch goeie hoop om Moonsorrow weer eens te kunnen zien (wat een geweldige show was dat op Hellfest 2022!), maar dat gaat 'm blijkbaar weer niet worden:

1705413675460.png

Vreemd en zonde dat die de laatste jaren maar zo weinig live optreden (laatste keren België en Nederland dateren ook alweer van resp. 2019 en 2018)... ☹️
Heel vorig jaar ook maar 4 optredens..
1705413936362.png

Ik had dit jaar toch goeie hoop om Moonsorrow weer eens te kunnen zien (wat een geweldige show was dat op Hellfest 2022!), maar dat gaat 'm blijkbaar weer niet worden:

Bekijk bijlage 7619

Vreemd en zonde dat die de laatste jaren maar zo weinig live optreden (laatste keren België en Nederland dateren ook alweer van resp. 2019 en 2018)... ☹️
Heel vorig jaar ook maar 4 optredens..
Bekijk bijlage 7620
Klinkt wel alsof er nog hoop is voor je, 'rare chance' en 'DK exclusive' klinkt voor mij niet alsof dit de enige show van het jaar zal zijn. of ik moet het verkeerd interpreteren :) maar inderdaad wel bijzonder dat die zo weinig optreden.

Laatst bewerkt:
Klinkt wel alsof er nog hoop is voor je, 'rare chance' en 'DK exclusive' klinkt voor mij niet alsof dit de enige show van het jaar zal zijn. of ik moet het verkeerd interpreteren :) maar inderdaad wel bijzonder dat die zo weinig optreden inderdaad.
Ja, wie weet. Misschien wel een klein zaaltourtje als voorprogramma van Wintersun ofzo? Dat zou wel een prachtige combo zijn! :)

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Loek123

Users who are viewing this thread