Hardrock & Metal Chat

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.415
2.959
Hahaha dat zou zeer nadelig uitpakken voor mij ben ik bang. Hij is net zo groot als ik maar een stuk gespierder, en heeft blauwe band BJJ. Ik lig dubbelgevouwen op de grond in één of andere choke voor ik tot 10 kan tellen als ik hem aan zou vallen denk ik :ROFLMAO:
Je hoeft ook niet sterk te zijn. Je moet gewoon gemeen zijn😈😈
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.384
5.995
Je hoeft ook niet sterk te zijn. Je moet gewoon gemeen zijn😈😈
Haha geloof mij, BJJ'ers zijn enorm gemeen. Niet qua karakter, maar wel om mee te vechten. Die zitten vol gemene trucjes.

Onze grote vriend Maynard James Keenan doet ook aan BJJ. Recent zelfs zwarte band gehaald. Zie hier hoe weinig moeite het kost om met die technieken iemand die vervelend komt doen in de knoop te leggen (rond 04:15):


De meesten zullen hem al wel kennen maar hij blijft leuk om te delen :)
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Precies. Ik geef mijn eigen mening over GvF, natuurlijk met de persoonlijke wens erbij dat ze hopelijk nooit op Graspop gaan staan, want voor mij zou dat zonde van die hoge positie zijn. Maar mochten ze er wel een keer staan, even goede vrienden met iedereen die er wel heen wil. Ik zal zelf maken dat ik wegkom. Idem dito met bijvoorbeeld FFDP dit jaar. Een vriend van me die vorig jaar mee was gaat dit jaar helaas niet mee, want hij vertelde mij dat hij maar 2 namen op het affiche interessant vindt dit jaar: Tool en FFDP. Voor mij letterlijk de beste en de slechtste headliner in jaren, voor hem beide even goed. Helemaal prima. We wisselen die meningen uit, lachen erom, en gaan verder met ons leven. Even goede vrienden :)
Ik ben zelf niet zo van het artiesten bashen of van festivals 'weren', voornamelijk om dezelfde reden die je noemt: er zijn altijd mensen die zo'n artiest juist heel graag wil zien, en een festival als GMM is dusdanig groot dat ik er toch geen enkele last van zal hebben (zo heb ik ook geen minuut van GnR gezien afgelopen jaar, aangezien ik in de Marquee stond te genieten bij Cradle Of Filth :)). Zonde van de hoge positie is dan ook iets wat ik niet snel zou zeggen of denken.

Wel ben ik het helemaal met je eens dat iemand best een negatieve mening over een band mag verkondigen, tenminste zolang dat niet te ver gaat en het alleen maar zeiken om het zeiken wordt.
Daarvoor hoef je niet direct als elitair te worden bestempeld, ook al zijn we dat natuurlijk wel allemaal een beetje hier.. 🧐😏😜
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Haha geloof mij, BJJ'ers zijn enorm gemeen. Niet qua karakter, maar wel om mee te vechten. Die zitten vol gemene trucjes.

Onze grote vriend Maynard James Keenan doet ook aan BJJ. Recent zelfs zwarte band gehaald. Zie hier hoe weinig moeite het kost om met die technieken iemand die vervelend komt doen in de knoop te leggen (rond 04:15):


De meesten zullen hem al wel kennen maar hij blijft leuk om te delen :)
Haha, die kende ik nog niet, bizar filmpje.. 😅

Hier nog een verrassende beroemdheid met zwarte band in BJJ, die jaren heeft getraind onder en met de beroemde familie Gracie:

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.384
5.995
Zonde van de hoge positie is dan ook iets wat ik niet snel zou zeggen of denken.
Maar is het niet leuker als dat geld en die positie besteed wordt aan artiesten die je wel leuk vindt? Of op zijn minst aan artiesten die je het meer gunt, ondanks dat je ze zelf wellicht niet eens heel graag wil zien? Ik snap de gedachte nog dat er bij tegenvallende headliners vaak genoeg mooie alternatieven in de tenten staan, die aanpak deel ik zelf ook. Dus in die zin zal het in persoonlijk opzicht wel goed komen inderdaad. Maar het kan mij toch dwars zitten als er een act op een hele hoge positie staat, die dat in mijn ogen om wat voor reden dan ook niet echt verdient. Dan denk ik: "Dat geld en die podiumplek had ik liever naar een betere artiest zien gaan, die verdienen het meer, dat voelt eerlijker". Heb jij daar geen last van?
Hier nog een verrassende beroemdheid met zwarte band in BJJ, die jaren heeft getraind onder en met de beroemde familie Gracie:
Ja leuk! Maynard heeft bij diezelfde familie getraind trouwens, las ik. Zelf weet ik er weinig van maar dat schijnen wel de grote namen in de sport te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.735
7.553
Maar is het niet leuker als dat geld en die positie besteed wordt aan artiesten die je wel leuk vindt? Of op zijn minst aan artiesten die je het meer gunt, ondanks dat je ze zelf wellicht niet eens heel graag wil zien? Ik snap de gedachte nog dat er bij tegenvallende headliners vaak genoeg mooie alternatieven in de tenten staan, die aanpak deel ik zelf ook. Dus in die zin zal het in persoonlijk opzicht wel goed komen inderdaad. Maar het kan mij toch dwars zitten als er een act op een hele hoge positie staat, die dat in mijn ogen om wat voor reden dan ook niet echt verdient. Dan denk ik: "Dat geld en die podiumplek had ik liever naar een betere artiest zien gaan, die verdienen het meer, dat voelt eerlijker". Heb jij daar geen last van?

Maar dan kom je wel in een grijs gebied inmiddels als je het hebt over “betere artiesten”, wie verdient het meer en wat voelt eerlijker. Beter is al weer eerder een voorkeur dan dat je feitelijk kan zeggen dat iets echt beter is, lijkt me. En een hoge plek verdienen en of het eerlijk is, is ook discutabel
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.384
5.995
Maar dan kom je wel in een grijs gebied inmiddels als je het hebt over “betere artiesten”, wie verdient het meer en wat voelt eerlijker. Beter is al weer eerder een voorkeur dan dat je feitelijk kan zeggen dat iets echt beter is, lijkt me. En een hoge plek verdienen en of het eerlijk is, is ook discutabel
Natuurlijk is dat subjectief. Maar op basis van mijn subjectieve kijk op de dingen, kan ik toch wel die mening hebben, wie het meer/minder verdient? Fans van de betreffende band zullen ongetwijfeld een andere mening hebben daarover.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.735
7.553
Natuurlijk is dat subjectief. Maar op basis van mijn subjectieve kijk op de dingen, kan ik toch wel die mening hebben, wie het meer/minder verdient? Fans van de betreffende band zullen ongetwijfeld een andere mening hebben daarover.

Mag zeker, vind het vooral jammer dat een vergelijking op wie iets meer of minder verdient altijd (of vrijwel altijd?) een negatieve energie met zich mee brengt.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Maar is het niet leuker als dat geld en die positie besteed wordt aan artiesten die je wel leuk vindt? Of op zijn minst aan artiesten die je het meer gunt, ondanks dat je ze zelf wellicht niet eens heel graag wil zien? Ik snap de gedachte nog dat er bij tegenvallende headliners vaak genoeg mooie alternatieven in de tenten staan, die aanpak deel ik zelf ook. Dus in die zin zal het in persoonlijk opzicht wel goed komen inderdaad. Maar het kan mij toch dwars zitten als er een act op een hele hoge positie staat, die dat in mijn ogen om wat voor reden dan ook niet echt verdient. Dan denk ik: "Dat geld en die podiumplek had ik liever naar een betere artiest zien gaan, die verdienen het meer, dat voelt eerlijker". Heb jij daar geen last van?
Nee, daar heb ik eerlijk gezegd geen last van.
Iedere band die ik leuk vind of het meer gun, is voor iemand anders weer een dikke tegenvaller.

Of een bepaalde band het verdient om op een headline- of andere hoge plek te staan op GMM, is natuurlijk heel subjectief.
De een vindt dat oudjes als Ozzy, Scorpions, Judas Priest, KISS, etc. daar niks meer hebben te zoeken, de ander vindt juist dat 'jonge' bands als Gojira, Parkway Drive, Ghost, Volbeat, Sabaton, etc. veel te hoog staan en dat (nog) niet verdiend hebben, omdat ze niet de legacy/status/allure van die klassieke bands hebben.
Ik vind juist dat er voor al die bands plek moet zijn op de bovenste rijen van het affiche, en dat de organisatie daar de laatste jaren en komend jaar een uitstekende balans in weet te vinden.

Dan heb je natuurlijk ook nog de discussie over 'Werchter-namen' op GMM, zeker als headliner.
Daar heb ik eerlijk gezegd niet zo'n uitgesproken mening over.
Voor mij hoeven namen als Greta Van Fleet, Foo Fighters, The Prodigy, Nine Inch Nails, Green Day, en noem maar op niet per se naar GMM te komen, maar ik zou daar ook totaal geen problemen mee hebben. Als de organisatie denkt/vindt dat daar blijkbaar behoefte aan is, wie ben ik dan om dat af te keuren?
Of ik er dan ook daadwerkelijk naar toe zou gaan, hangt uiteraard van het moment en het programma af.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.384
5.995
Nee, daar heb ik eerlijk gezegd geen last van.
Iedere band die ik leuk vind of het meer gun, is voor iemand anders weer een dikke tegenvaller.

Of een bepaalde band het verdient om op een headline- of andere hoge plek te staan op GMM, is natuurlijk heel subjectief.
De een vindt dat oudjes als Ozzy, Scorpions, Judas Priest, KISS, etc. daar niks meer hebben te zoeken, de ander vindt juist dat 'jonge' bands als Gojira, Parkway Drive, Ghost, Volbeat, Sabaton, etc. veel te hoog staan en dat (nog) niet verdiend hebben, omdat ze niet de legacy/status/allure van die klassieke bands hebben.
Ik vind juist dat er voor al die bands plek moet zijn op de bovenste rijen van het affiche, en dat de organisatie daar de laatste jaren en komend jaar een uitstekende balans in weet te vinden.

Dan heb je natuurlijk ook nog de discussie over 'Werchter-namen' op GMM, zeker als headliner.
Daar heb ik eerlijk gezegd niet zo'n uitgesproken mening over.
Voor mij hoeven namen als Greta Van Fleet, Foo Fighters, The Prodigy, Nine Inch Nails, Green Day, en noem maar op niet per se naar GMM te komen, maar ik zou daar ook totaal geen problemen mee hebben. Als de organisatie denkt/vindt dat daar blijkbaar behoefte aan is, wie ben ik dan om dat af te keuren?
Of ik er dan ook daadwerkelijk naar toe zou gaan, hangt uiteraard van het moment en het programma af.
Wel lekker om er zo neutraal in te staan. Ik probeer me er ook niet te druk over te maken, maar als het een band is waar ik een hele sterke mening over heb, lukt dat toch minder goed 😅

Grappig dat je NIN in het rijtje Werchter-namen noemt trouwens. Feitelijk natuurlijk helemaal juist, aangezien ze meestal (altijd?) daar staan. Maar aan de andere kant is het ook onmiskenbaar een metal band, dus ik denk niet dat er veel mensen zijn die zouden denken dat ze niet op Graspop zouden passen? Beetje dezelfde categorie als Tool of Metallica wat mij betreft. Toch wat anders dan Foo Fighters of Green Day in ieder geval. Maar dat allemaal terzijde, ik snap je punt denk ik, dank voor de toelichting.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Grappig dat je NIN in het rijtje Werchter-namen noemt trouwens. Feitelijk natuurlijk helemaal juist, aangezien ze meestal (altijd?) daar staan. Maar aan de andere kant is het ook onmiskenbaar een metal band, dus ik denk niet dat er veel mensen zijn die zouden denken dat ze niet op Graspop zouden passen? Beetje dezelfde categorie als Tool of Metallica wat mij betreft. Toch wat anders dan Foo Fighters of Green Day in ieder geval. Maar dat allemaal terzijde, ik snap je punt denk ik, dank voor de toelichting.
Wedden van wel? 🤪😅
Ik zie de posts op Facebook al helemaal voor me... 😂

Maar je hebt wel gelijk natuurlijk, die band zit wel heel duidelijk in dat grijze schemergebied tussen mainstream en metalfestivals, hebben ook al op veel metalfestivals gestaan (zag ze in 2022 op Hellfest), dus daar is geen twijfel over.
Voor mij zijn ze dan ook zeker welkom op GMM (mijn vrouw is groot fan zelfs).

Toch zijn ze voor mijn gevoel niet onmiskenbaar een metalband, tenminste zo heb ik ze eigenlijk nooit echt gezien.
Volgens Wikipedia: industrial rock, industrial, alternative rock, electronic rock, industrial metal, ambient, dus dat is ook lekker vaag. 😉

Maar uiteindelijk maakt dat natuurlijk ook weinig uit allemaal, er staan immers veel meer bands op GMM waarover je kunt discussiëren of ze wel/niet metal zijn (waarbij er geen correct antwoord is), en zelfs een hoop bands die absoluut geen metal zijn, maar wel door een groot deel van het GMM-publiek gewaardeerd worden.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.415
2.959
Wedden van wel? 🤪😅
Ik zie de posts op Facebook al helemaal voor me... 😂

Maar je hebt wel gelijk natuurlijk, die band zit wel heel duidelijk in dat grijze schemergebied tussen mainstream en metalfestivals, hebben ook al op veel metalfestivals gestaan (zag ze in 2022 op Hellfest), dus daar is geen twijfel over.
Voor mij zijn ze dan ook zeker welkom op GMM (mijn vrouw is groot fan zelfs).

Toch zijn ze voor mijn gevoel niet onmiskenbaar een metalband, tenminste zo heb ik ze eigenlijk nooit echt gezien.
Volgens Wikipedia: industrial rock, industrial, alternative rock, electronic rock, industrial metal, ambient, dus dat is ook lekker vaag. 😉

Maar uiteindelijk maakt dat natuurlijk ook weinig uit allemaal, er staan immers veel meer bands op GMM waarover je kunt discussiëren of ze wel/niet metal zijn (waarbij er geen correct antwoord is), en zelfs een hoop bands die absoluut geen metal zijn, maar wel door een groot deel van het GMM-publiek gewaardeerd worden.
Mimi Barks bijvoorbeeld 😜
 

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
91
171
Zijn er mensen ooit bij Durbuy Festival geweest? Is dit iets? De line-up bevalt me alvast heel erg en het valt heel netjes in mijn vakantie. De prijs van onder de 100 euro is ook niet per se een hoofdpijndossier.

Ik kan eigenlijk alleen maar beamen wat MetalLimbo in deze post zegt: https://forum.festileaks.com/threads/hardrock-metal-chat.1289/post-398810

Het is echt wel een gezellig festivalletje. Als je er een keer geweest bent en klaar bent met verwonderd te zijn over hoe relatief klein het is, kijk je toch echt anders naar hoe sommige toch grotere namen daar op de affiche stonden en keer op keer terugkomen.
Ook de sfeer is er erg gemoedelijk. Nederlandstalig, Franstalig, Duitstalig, ... het maakt daar allemaal niet uit, iedereen is er blijkbaar Metaltalig.
Drank zit er in herbruikbare bekers, maar de meesten lopen rond met een pitcher en het kan al eens gebeuren dat uw buurman ziet dat uw beker leeg is en die gewoon bijvult (of ik moet toevallig een dorstig gezicht hebben). Ook een voordeel een tapkraan met drinkwater waar je altijd kan bijvullen (gratis).

Buiten de nogal mannelijke drankenkaart (enkel bieren, jägermeister of fris) is er nog een nadeel voor de dames, de toiletten. Buiten dat ze betalend zijn, zijn er ook niet zo heel erg veel. Voor de mannen is er buiten wel een aantal gratis pispalen voorzien.
Eten valt qua prijs nog redelijk mee en de kwaliteit is ook best wel goed. Naast een simpele friet of hamburger zijn er meestal ook wel iets van Thai of ander Aziatisch en Kebab voorzien.


Zoals iemand anders ook zei, is er op zondagvoormiddag een marktje, wel gezellig, maar verder niets speciaals. Let op, als je als VIP zou gaan, de VIP parking is waar op zondag de markt staat. Niet dat ze de auto's wegslepen, ze bouwen de markt er gewoon rond, elk jaar zie je dus wat Metalheads die niet op de hoogte waren en tot de middag rond hun auto moeten rondhangen voor ze kunnen vertrekken.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
546
737
Gisteren bericht dat Attack Attack! er terug aan begint met een man minder.
Geen idee hoeveel line up changes die al gehad hebben ondertussen.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.415
2.959
Net die nieuwe single van BMTH ongeveer 3,5 keer beluisterd. Allemachtig!!! Wat trek ik die zang slecht. Ik zal dus zeker niet bij de mainstage te vinden zijn op GMM als ze daar staan. #elitair😜😜
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.384
5.995
Net die nieuwe single van BMTH ongeveer 3,5 keer beluisterd. Allemachtig!!! Wat trek ik die zang slecht. Ik zal dus zeker niet bij de mainstage te vinden zijn op GMM als ze daar staan. #elitair😜😜
Dan vind ik het knap dat je het na de eerste poging nog 2,5 keer volgehouden hebt!
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
264
407
Net die nieuwe single van BMTH ongeveer 3,5 keer beluisterd. Allemachtig!!! Wat trek ik die zang slecht. Ik zal dus zeker niet bij de mainstage te vinden zijn op GMM als ze daar staan. #elitair😜😜
K vind die nieuwe singel ook echt nie goed, terwijl ik de andere singles die ze laatst uitbrachten wel erg tof vond. Maar na iets van 3x geluisterd te hebben vond ik hem wel oké. (Meer omdat veel vrienden hem wel erg gaaf vonden, nog maar een x gaan luisteren) Maar de 1e keer dat k hem hoorde heb ik hem met moeite af geluisterd.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Ik zal wel ergens onder een steen hebben gelegen, maar ik kom er nu pas achter dat Lena Scissorhands van Infected Rain al sinds 2022 ook in een andere band zingt, Death Dealer Union.
Deze wordt door verschillende bronnen beschreven als gothic metal, alternative metal, alternative power metal, (alternative) heavy metal, hard rock, en wie weet wat nog meer..
Dat betekent met andere woorden dat Lena hierin vrijwel uitsluitend clean vocals zingt (met een beetje gegrowl), in tegenstelling tot bij Infected Rain, waar ze zowel clean als unclean zingt.
Of dat positief of negatief is, zal van de persoon afhangen, ik houd zelf van beide.
In ieder geval klinkt het heel lekker:


Live hebben ze volgens mij nog niet opgetreden, maar dat zou dit jaar wel gaan gebeuren.
Weliswaar in januari (VS) en mei, dus op Europese festivals hoeven we ze niet te verwachten.

1706007217786.png

Infected Rain doet een Europese tour in februari/maart, en staat deze zomer in ieder geval nog op Tuska in Finland op 28 juni en op Bloodstock in Engeland op 8 augustus, dus kunnen nog naar o.a. GMM, Alcatraz, Lokerse Feesten.
Ze stonden vorig jaar echter wel al op GMM, en in augustus ook nog in Kortrijk in DVG Club.
In 2022 stonden ze zelfs 3x in België (Durbuy Rock Festival, Roeselare en Bree), en 4x in Nederland, dus een jaartje de Benelux overslaan zou ook geen ramp zijn natuurlijk. ;)
Wat mij betreft mag de volgende doorkomst hier echter ook wel met DDU zijn!
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken