Hardrock & Metal Chat

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
210
457
Supertof, 4 augustus staat Korn in de Afas Live met Spiritbox in het voorprogramma (ja alweer, want vrijdag is Spiritbox er óók al met Architects!).
Maar wtf? Ben ik nu blind, of staat er echt dat kaarten vanaf 88eu zijn?
Ik vind het heel vet, maar 88euro is wel echt heel veel geld.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.643
3.288
Maar wtf? Ben ik nu blind, of staat er echt dat kaarten vanaf 88eu zijn?
korn shrug GIF by South Park

Wel een mooie link van je naar hun nummer 'Blind' :LOL:
 
  • Haha
Waarderingen: MasterJub

won666

Support act
17 mei 2019
1.183
1.243
Beste aanbieders van betere gitaarwerk!
Voor een oefening die ik wekelijks doe tijdens mijn fitnesstraining in de gym/fitness (sportschool zoals ze in Nederland zeggen) ben ik op zoek naar epische power metal songs (of thrash metal of evt metalcore met thrash gemixt zoals bv Trivium) met epische twin gitaar solo's.


Enkele wensen
1. Tussen de 4 en 6 minuten lang ongeveer
2. De solo in het midden. Een solo op het einde is ook leuk maar er moet er zeker een in het midden zijn
3. Na de solo wanneer de song terug invalt liefst een klein breakje zeg maar. Een perfect moment om te springen zeg maar. Wanneer de gitarist zou springen als punk gitarist zeg maar. Indien in goede fysieke toestand natuurlijk ...
4. Liefst een live clip met goede sound en goed beeld

Enkele nummers die ik zelf reeds gebruikte:
Trivium - Anthem
Hammerfall - Heeding The Call
Evil Invaders - Raising Hell
Machine Head - Locust

Dragonforce bv is ook perfect maar iets te lange nummers.

Andere artiesten die ik reeds gebruikte: Twilight Force, Baby Metal, Annihilator, Helloween, ...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.228
7.497
Even deze reddit thread delen, dacht dat misschien meer mensen dat interessant zouden vinden. over hoe veel geld een kleine metalband verdiend met touren. Geeft ook een indruk wat voor fee kleine bands krijgen op kleinere metalfestivals, ik denk dat Brutal Assult ongeveer even groot is als Alcatraz? Dus de fees die de kleinere bands daar krijgen zullen wellicht ook in die richting liggen. Al is dat natuurljk pure speculatie.


valt wel op dat de fee op brutal assult veel hoger is dan bij de losse shows die ze deden. wellicht dat kleine bands die door meer festivals geboekt worden wel iets betere resultaten boeken onderaan de streep
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.183
1.243
Even deze reddit thread delen, dacht dat misschien meer mensen dat interessant zouden vinden. over hoe veel geld een kleine metalband verdiend met touren. Geeft ook een indruk wat voor fee kleine bands krijgen op kleinere metalfestivals, ik denk dat Brutal Assult ongeveer even groot is als Alcatraz? Dus de fees die de kleinere bands daar krijgen zullen wellicht ook in die richting liggen. Al is dat natuurljk pure speculatie.


valt wel op dat de fee op brutal assult veel hoger is dan bij de losse shows die ze deden. wellicht dat kleine bands die door meer festivals geboekt worden wel iets betere resultaten boeken onderaan de streep
Ik vroeg mij dat gisteren ook al af maar dan voor Korn. Zeker nadat ik zag dat ze zo duur zijn in Amsterdam, het prijsverschil naar Lokeren en toen ik besefte dat Pantera ongeveer even duur was en dus zelfde prijsklasse was.

6000 man capaciteit * 85 = 510 000 euro. Wat de helft is van wat Metallica gemiddeld enkele jaren geleden zou gekost hebben. Of ze daar nu nog zitten durf ik moeilijk in te schatten. Maar toch. Gestoord ... 😳
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.228
7.497
Ik vroeg mij dat gisteren ook al af maar dan voor Korn. Zeker nadat ik zag dat ze zo duur zijn in Amsterdam, het prijsverschil naar Lokeren en toen ik besefte dat Pantera ongeveer even duur was en dus zelfde prijsklasse was.

6000 man capaciteit * 85 = 510 000 euro. Wat de helft is van wat Metallica gemiddeld enkele jaren geleden zou gekost hebben. Of ze daar nu nog zitten durf ik moeilijk in te schatten. Maar toch. Gestoord ... 😳
Ja, maar dat is natuurlijk niet het geld dat de band zelf uiteindelijk krijgt, livenation zal daar een behoorlijke portie van krijgen
om nog maar niet te spreken over alle overige touringskosten.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en won666

jbj

Dagopener
11 okt 2022
546
737
Even nog wat Wintersun/Nightwish nieuws (interview met drummer), samenvatting:


- Nieuw Nightwish album in de herfstperiode 2024
- Nightwish heeft de komende 3 jaar geen shows gepland (was al geweten voor '24, maar blijkbaar langer)
- Time II bevat dezelfde drum recordings als 10 jaar geleden, er werd niks nieuws opgenomen
- Wintersun heeft een ander album ook bijna klaar is (eerder kondigde Jari aan dat er 4 albums in de mix zaten). Ze zullen nog niet touren vooraleer deze af is.
- De overige bandleden zijn eigenlijk niet betrokken bij het mixen van de albums. Meestal houden ze contact via whatsapp
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
577
427
Supertof, 4 augustus staat Korn in de Afas Live met Spiritbox in het voorprogramma (ja alweer, want vrijdag is Spiritbox er óók al met Architects!).
Maar wtf? Ben ik nu blind, of staat er echt dat kaarten vanaf 88eu zijn?
Ik vind het heel vet, maar 88euro is wel echt heel veel geld.
Tripje Lokeren voor 69 euro + line-up dan toch een stuk aantrekkelijker
 
  • Leuk
Waarderingen: MasterJub

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Even deze reddit thread delen, dacht dat misschien meer mensen dat interessant zouden vinden. over hoe veel geld een kleine metalband verdiend met touren. Geeft ook een indruk wat voor fee kleine bands krijgen op kleinere metalfestivals, ik denk dat Brutal Assult ongeveer even groot is als Alcatraz? Dus de fees die de kleinere bands daar krijgen zullen wellicht ook in die richting liggen. Al is dat natuurljk pure speculatie.


valt wel op dat de fee op brutal assult veel hoger is dan bij de losse shows die ze deden. wellicht dat kleine bands die door meer festivals geboekt worden wel iets betere resultaten boeken onderaan de streep
583 maandelijkse luisteraars is dan ook wel een heel kleine band. Op dat niveau zul je het als een investering moeten zien. Volgens mij ontbreken er wel een aantal zaken in hun overzicht, zoals overnachtingen (enkel 'Prague stay') en eten/drinken. De hoogste kostenpost is het vervoer (vliegtickets + busje huren met chauffeur), daar zou je mogelijk nog op kunnen besparen denk ik. Ik ken bands die zelf in een busje rondreden door Europa en die waren een stuk goedkoper uit, maar het zal ook geen winst beneden de streep opleveren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.414
6.722
Hoi forumvrienden. Heeft iemand van jullie ervaring met het bezoeken van ProgPower Europe in Baarlo? @MetalLimbo of @wenteldave misschien?

Een zekere Nikita heeft me kennis laten maken met de band Ions, die daar aankomende editie zullen optreden. En die band klinkt dermate goed, dat ik ze wel zou willen zien. En dan is een festival met nog meer progbands natuurlijk een fijne optie. Maar ik ben nog nooit in Baarlo geweest, laat staan in die venue. Dus ik ben zeer benieuwd naar ervaringen daar!
 
  • Geweldig
Waarderingen: nikita

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.337
583 maandelijkse luisteraars is dan ook wel een heel kleine band. Op dat niveau zul je het als een investering moeten zien. Volgens mij ontbreken er wel een aantal zaken in hun overzicht, zoals overnachtingen (enkel 'Prague stay') en eten/drinken. De hoogste kostenpost is het vervoer (vliegtickets + busje huren met chauffeur), daar zou je mogelijk nog op kunnen besparen denk ik. Ik ken bands die zelf in een busje rondreden door Europa en die waren een stuk goedkoper uit, maar het zal ook geen winst beneden de streep opleveren.
Da’s dan ook een verschil met een Metallica of Rammstein die met zo’n 40 vrachtwagens rondrijden.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.289
3.874
Hoi forumvrienden. Heeft iemand van jullie ervaring met het bezoeken van ProgPower Europe in Baarlo? @MetalLimbo of @wenteldave misschien?

Een zekere Nikita heeft me kennis laten maken met de band Ions, die daar aankomende editie zullen optreden. En die band klinkt dermate goed, dat ik ze wel zou willen zien. En dan is een festival met nog meer progbands natuurlijk een fijne optie. Maar ik ben nog nooit in Baarlo geweest, laat staan in die venue. Dus ik ben zeer benieuwd naar ervaringen daar!
Ik ben er een paar keer geweest. Vaak best toffe boekingen, maar geen fan van de zaal. Geluid matig en erg weinig aanbod qua drinken en eten. Vergane glorie, maar dan zonder charmes helaas. Baarlo is een typisch klein Noord-Limburgs boerendorp. Wat mij betreft niet de moeite waard, tenzij ze echt iets heel speciaals/exclusiefs weten neer te zetten.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.414
6.722
Ik ben er een paar keer geweest. Vaak best toffe boekingen, maar geen fan van de zaal. Geluid matig en erg weinig aanbod qua drinken en eten. Vergane glorie, maar dan zonder charmes helaas. Baarlo is een typisch klein Noord-Limburgs boerendorp. Wat mij betreft niet de moeite waard, tenzij ze echt iets heel speciaals/exclusiefs weten neer te zetten.
Ah, dank voor je antwoord! Jammer om te lezen. Of misschien juist wel goed, dat scheelt weer keuzestress in het toch al heel volle najaar. Hopen maar dat Ions dit jaar of volgend jaar in een toffe zaal of op een ander festival staat.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Hoi forumvrienden. Heeft iemand van jullie ervaring met het bezoeken van ProgPower Europe in Baarlo? @MetalLimbo of @wenteldave misschien?

Een zekere Nikita heeft me kennis laten maken met de band Ions, die daar aankomende editie zullen optreden. En die band klinkt dermate goed, dat ik ze wel zou willen zien. En dan is een festival met nog meer progbands natuurlijk een fijne optie. Maar ik ben nog nooit in Baarlo geweest, laat staan in die venue. Dus ik ben zeer benieuwd naar ervaringen daar!
Nee, nooit geweest (ook niet in Baarlo).
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.618
11.302
Hoi forumvrienden. Heeft iemand van jullie ervaring met het bezoeken van ProgPower Europe in Baarlo? @MetalLimbo of @wenteldave misschien?

Een zekere Nikita heeft me kennis laten maken met de band Ions, die daar aankomende editie zullen optreden. En die band klinkt dermate goed, dat ik ze wel zou willen zien. En dan is een festival met nog meer progbands natuurlijk een fijne optie. Maar ik ben nog nooit in Baarlo geweest, laat staan in die venue. Dus ik ben zeer benieuwd naar ervaringen daar!
Nooit geweest, maar kan wel in de woorden van @Mark's Kal komen. Heb niet heel veel goeds over de zaal gelezen. Tenzij je echt nieuwe progbandjes wil ontdekken, zou ik er niet echt heengaan. En Baarlo zelf blijft natuurlijk gewoon een gehucht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.618
11.302
Is er iemand toevallig geïnteresseerd om mijn ticket voor Midwinter Prog in TivoliVredenburg (3 februari) over te nemen? '

t Is een ultieme dag voor de liefhebber van progressieve muziek met Pain of Salvation, Spock's Beard, TEMIC (eerste show ooit!), Lazuli en MEER. Klinkt aantrekkelijk? Dat is het ook!

Uiteraard niet voor de volle mep.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
700
641
Metaldays gaat dit jaar niet door vanwege logistieke problemen. Ik vrees dat dit een stille dood betekend voor een van de mooiste metalfestivals van de wereld
Eerst moeten verhuizen, dan Tolminator, vorig jaar overstromingen en nu dit ook nog eens. Kan idd het nekshot zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken