Hardrock & Metal Chat

RubenJS

Support act
18 feb 2023
858
2.517
Nog nooit van Grima gehoord, maar dit is wel hoe ik graag mijn koffie geserveerd krijg ja. Met name het 2e nummer heeft een sterke eerste indruk achtergelaten. Helaas zit ik nu ziek thuis, dus als ik beter ben gaat het ook op voor de avondwandelingen, dan worden dit soort nummers meestal nog beter.
De nieuwe Panopticon al geluisterd @RubenJS ?

Kanonenfieber ken ik, en die mannen zijn goed bezig volgens mij. Ook dit jaar zie ik ze op veel plekken opduiken, dus die pakken goed door na het succes van hun debuut.
Beterschap! En Panopticon nu voor het eerst opgezet, het klinkt alvast veelbelovend!
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.195
1.252
Daar lijkt het wel op toch?
Youcantkillme.com
Staat inderdaad duidelijk op dat binnenkort Europese en UK dates aankondigen. Aan Noord Amerika werken ze nog

Voor Nederland vermoed ik Gelredome of Ziggo Dome. Voor België vermoed ik Sportpaleis.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.065
2.722
Ik doelde ook meer op de legacy als in de geschiedenis van Sepultura an sich. Ze hebben best wat voor het metalgenre betekend. Weet nog goed dat ze bij Vara's verrukkelijke 15 op 1 werden gestemd na volgens mij een lobby van Henk Westbroek.
Het is gewoon toch weer een grote naam die er mee stopt. Dat staat los van het feit dat ik deze versie van de band minder vind.
Ik heb Derrek Green nooit geweldig als zanger gevonden. Maar dat is mijn smaak.
Zangers zijn toch lastig te vervangen op een aantal uitzonderingen na.
Laatste 2 albums van Sepultura zijn wel heel sterk, terwijl Max en Igor aan het afglijden zijn.
De Cavalera broertjes spelen tegenwoordig in kleine zaaltjes, obese Max doet amper moeite om gitaar te spelen.

En sinds het dumpen van Marc Rizzo heeft Max het sowieso afgedaan bij mij.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.438
6.833
Ik heb meer met de nieuwe Sepultura dan met de oude. Kan ook komen omdat mijn eerste kennismaking met hun muziek de clip van Convicted in Life was en ik pas later kennismaakte met hun eerdere werk. Maar sowieso ligt het nieuwe werk me gewoon weer. Met het meest recente album, Quadra, als hoogtepunt. Ik vind die plaat echt een meesterwerk. Heeft voor mijn gevoel ook zoveel meer diepgang dan bijvoorbeeld het werk van Soulfly.

Ik hoop ze nog ergens te gaan zien voordat ze definitief gestopt zijn. The Rock Circus is een serieuze optie.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Ben dan meer van de oude stempel. De nieuwe is in mijn ogen geen sepultura. Quadra vond ik best goed, maar mist toch iets. Eerste albums van Soulfly vond ik ook erg goed.
Cavalera brothers op Pinkpop 2008 gezien en dat was vanaf de allereerste seconde er op.
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
296
252
Ik doelde ook meer op de legacy als in de geschiedenis van Sepultura an sich. Ze hebben best wat voor het metalgenre betekend. Weet nog goed dat ze bij Vara's verrukkelijke 15 op 1 werden gestemd na volgens mij een lobby van Henk Westbroek.
Het is gewoon toch weer een grote naam die er mee stopt. Dat staat los van het feit dat ik deze versie van de band minder vind.
Ik heb Derrek Green nooit geweldig als zanger gevonden. Maar dat is mijn smaak.
Zangers zijn toch lastig te vervangen op een aantal uitzonderingen na.
Ik had dit gisteren gedeeltelijk al in een ander topic gepost maar hier nogmaals: Ik had lang precies hetzelfde gevoel als jij over het nieuwe Sepultura, maar met die Eloy Casagrande op drums is het live echt een andere band geworden. Je ziet Derrick Green en Andreas Kisser ervan genieten dat ze ineens zó goed zijn, terwijl Paolo Jr met man en macht probeert dat drumbeest bij te houden. Ik heb Sepultura in de hoogtijdagen gezien in 1992 en 1993, en dat was erg vet en misschien inderdaad het echte Sepultura, maar die brute machine die er nu staat is eerlijk gezegd een betere live band. Terwijl ik diezelfde band in 2004 ook nog gezien heb en dat was maar zo-zo. Puur machtsvertoon is het nu echter gewoon, bassdrum fills middenin een couplet gewoon omdat het kan, dat soort werk. Zou me ook niet verbazen als Eloy straks Jay Weinberg opvolgt bij Slipknot (als je de één-na-beste metaldrummer ter wereld uit je band trapt, kun je ‘m toch maar beter vervangen door de allerbeste?) Gaat dat zien nu het nog kan. Op Dynamo waren ze echt ontzettend vet, terwijl Max Cavalera tegenwoordig alleen nog ontzettend vet is qua gewicht.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.438
6.833
Daar heb je een goed punt, en voor de volledigheid verdient Tomas Haake van Meshuggah misschien ook zo'n vermelding. Laten we dan houden op Beste Binnenkort Beschikbare Metaldrummer ter wereld, oké? 😉
Helemaal mee eens!
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.303
3.907
Ik had dit gisteren gedeeltelijk al in een ander topic gepost maar hier nogmaals: Ik had lang precies hetzelfde gevoel als jij over het nieuwe Sepultura, maar met die Eloy Casagrande op drums is het live echt een andere band geworden. Je ziet Derrick Green en Andreas Kisser ervan genieten dat ze ineens zó goed zijn, terwijl Paolo Jr met man en macht probeert dat drumbeest bij te houden. Ik heb Sepultura in de hoogtijdagen gezien in 1992 en 1993, en dat was erg vet en misschien inderdaad het echte Sepultura, maar die brute machine die er nu staat is eerlijk gezegd een betere live band. Terwijl ik diezelfde band in 2004 ook nog gezien heb en dat was maar zo-zo. Puur machtsvertoon is het nu echter gewoon, bassdrum fills middenin een couplet gewoon omdat het kan, dat soort werk. Zou me ook niet verbazen als Eloy straks Jay Weinberg opvolgt bij Slipknot (als je de één-na-beste metaldrummer ter wereld uit je band trapt, kun je ‘m toch maar beter vervangen door de allerbeste?) Gaat dat zien nu het nog kan. Op Dynamo waren ze echt ontzettend vet, terwijl Max Cavalera tegenwoordig alleen nog ontzettend vet is qua gewicht.
Gene Hoglan leeft nog altijd (en was zwaarlijvig, klinkt toch iets respectvoller dan vet). Wat mij betreft nog altijd de beste metaldrummer samen met Mike Portnoy.
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
296
252
Gene Hoglan leeft nog altijd (en was zwaarlijvig, klinkt toch iets respectvoller dan vet). Wat mij betreft nog altijd de beste metaldrummer samen met Mike Portnoy.
Mike Portnoy zie ik als meer dan een metaldrummer, dat is een fenomeen dat echt alles kan en ook met zowat iedereen gespeeld heeft (blijft hilarisch dat zo'n technische alleskunner nog een tijdje boem-takke boem-takke vierkwartsmaten heeft gespeeld bij Twisted Sister). Maar als je hem als een metaLdrummer ziet, dan is 'ie waarschijnlijk de beste ja. Gene Hoglan heb ik ook een paar keer aan het werk gezien met TestAmenT, maar hoe goed hij ook was, bij hem had ik niet dat "Allejezus wat gebeurt hier?"-gevoel wat ik wel had beide keren dat ik Sepultura met Eloy Casagrande zag. En zwaarlijvig klinkt inderdaad respectvoller dan vet, maar het was een woorspeling/vergelijking/bruggetje.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.303
3.907
Mike Portnoy zie ik als meer dan een metaldrummer, dat is een fenomeen dat echt alles kan en ook met zowat iedereen gespeeld heeft (blijft hilarisch dat zo'n technische alleskunner nog een tijdje boem-takke boem-takke vierkwartsmaten heeft gespeeld bij Twisted Sister). Maar als je hem als een metaLdrummer ziet, dan is 'ie waarschijnlijk de beste ja. Gene Hoglan heb ik ook een paar keer aan het werk gezien met TestAmenT, maar hoe goed hij ook was, bij hem had ik niet dat "Allejezus wat gebeurt hier?"-gevoel wat ik wel had beide keren dat ik Sepultura met Eloy Casagrande zag. En zwaarlijvig klinkt inderdaad respectvoller dan vet, maar het was een woorspeling/vergelijking/bruggetje.
Gene Hoglan bij Death en vooral Strapping Young Lad is pure waanzin. Hij heeft ook lange tijd het record gehad van snelste drummer. Zelfs met extra gewichten om zijn onderarmen en kuiten.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.195
1.252
En daar is de aankondiging. Slipknot in Amsterdam 05/12. Redelijk korte tour, maar 15 dagen en enkel shows in Zwitserland, Duitsland en Nederland. En dan nog een 5 tal shows in UK. Niks in België.


Edit: excuseer. Parijs is er ook nog bij
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
309
650
Er komt een soort reünie van The Dillinger Escape Plan omdat hun debuutalbum 25 jaar oud wordt en ze daarvoor één show gaan spelen. Benieuwd of het leuk wordt en de reünie permanenter kan worden. Was geen grote fan van de band, maar heb ze wel altijd interessant gevonden.
 
  • Wow
Waarderingen: Fluxion en TNFke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken