Hardrock & Metal Chat

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.325
7.747
Motionless in white hun extra show in de melkweg was ook instant uitverkocht
om 11:02 kon je al geen tickets meer kopen
die hebben dus eigenlijk gewoon een volle 013 uitverkocht in enkele minuten, had niet verwacht dat ze zo hard gegroeid waren
Ik ben erbij in ieder geval
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.732
11.761
Motionless in white hun extra show in de melkweg was ook instant uitverkocht
om 11:02 kon je al geen tickets meer kopen
die hebben dus eigenlijk gewoon een volle 013 uitverkocht in enkele minuten, had niet verwacht dat ze zo hard gegroeid waren
Ik ben erbij in ieder geval
Vallen nog tickets terug. Zou nu 'gewoon' nog een ticket kunnen kopen, maar verkoopt inderdaad als een malle.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.732
11.761
Reacties bij Tons of Rock zijn niet mals, al zijn dat natuurlijk wel de reacties die altijd wel de boventoon voeren bij ieder geval.

Strekking is dat het een heel matige line-up is. Beginnen met het aankondigen van jonge, frisse bands als While She Sleeps, Thy Art Is Murder, etc. om te eindigen met een ouwe-lullenline-up voor veertig jaar en ouder. En Sleep Token stond op de line-up, althans werd bevestigd door ST zelf, en die staan niet op de uiteindelijke line-up. Zijn ook heel veel mensen teleurgesteld over. Kijken er ook een paar uit naar het eten en het drinken, niet naar de bands.

Al met al: het is weer gezellig in Noorwegen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.566
3.165
Wat verwachten die mensen dan. Het is niet dat Metallica en Tool gratis komen opdraven.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.732
11.761
Wat verwachten die mensen dan. Het is niet dat Metallica en Tool gratis komen opdraven.
Dat geven ze uiteraard niet aan, maar denk niet dat het zit in het feit dat het qua kosten heel anders is gegaan. Kwaliteit verschilt echt niet heel erg met andere jaren. Kritiek zit meer in het boeken van de oude bands als ZZ Top. Is alleen wel zo dat men altijd in hun eigen straatje kijkt en niet wat er voor de rest staat, want ik heb het idee dat er juist een aardig jonge en verfrissende line-up staat met genoeg interessante dingen voor iedereen.

Maar ja, het is en blijft het grootste rockfestival van Noorwegen dus gezeik zul je altijd blijven houden.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.480
7.020
Reacties bij Tons of Rock zijn niet mals, al zijn dat natuurlijk wel de reacties die altijd wel de boventoon voeren bij ieder geval.

Strekking is dat het een heel matige line-up is. Beginnen met het aankondigen van jonge, frisse bands als While She Sleeps, Thy Art Is Murder, etc. om te eindigen met een ouwe-lullenline-up voor veertig jaar en ouder. En Sleep Token stond op de line-up, althans werd bevestigd door ST zelf, en die staan niet op de uiteindelijke line-up. Zijn ook heel veel mensen teleurgesteld over. Kijken er ook een paar uit naar het eten en het drinken, niet naar de bands.

Al met al: het is weer gezellig in Noorwegen.
Ik vind het vooral een heel vreemde line-up. Fantastische bovenkant op de eerste twee dagen, hele matige bovenkant op de laatste twee. En inderdaad een beetje een suffe onderkant.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.732
11.761
Ik vind het vooral een heel vreemde line-up. Fantastische bovenkant op de eerste twee dagen, hele matige bovenkant op de laatste twee. En inderdaad een beetje een suffe onderkant.
Ja, daar kan ik me dus niet in vinden. Tuurlijk, Metallica en TOOL steken er met kop en schouders bovenuit en ja, de lijn daaronder is ook echt sterk, maar met Judas Priest heb je alsnog een grote vis staan. Die vullen daar gewoon de grootste zaal van de stad, met Greta van Fleet heb je een nieuwe headliner te pakken (wen er maar aan) en met ZZ Top ook een unieke naam.

Voeg daar op de vrijdag nog Uriah Heep, een klassieke grootheid, een frisse naam als Turnstile en het altijd populaire Abbath bij en die lijn is kwalitatief gezien ook best sterk. Tuurlijk, minder dan op de donderdag en vrijdag, maar dat valt ook lastig te overtreffen. Zelfde geldt voor de zaterdag met Kreator. En Avantasia schijnt ook best wat fans te hebben in Noorwegen.

Ik denk ook wel dat er aardig wat interessante namen staan in de undercard: Alien Weaponry, Mammoth WVH, Nervosa, While She Sleeps, Katatonia, Night Verses, Palaye Royale, Thy Art Is Murder, Empire State Bastard, HEALTH, SKYND, Twin Temple, All Them Witches, Batushka en Igorrr. En dan nog de Noorse namen die het sowieso altijd goed doen zoals een Black Debbath, Motorpsycho, Bokassa of zelfs Valen Tourettes. Genoeg namen die de lijntjes wat oprekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
298
757
Hier iemand die vanavond naar Lorna Shore in Oberhausen wil? Het is uitverkocht en ik heb een (fysiek) ticket. Mijn oude kat heeft helaas een terugval en ik durf niet zo lang weg van huis.

Aangezien het een fysiek ticket is, moet deze wel opgehaald worden... Ik bied iets onmogelijks aan denk ik, maar wie weet. Ticket bevindt zich in Beneden-Leeuwen dus relatief dicht bij de Duitse grens haha

Heb er €47 voor betaald incl verzendkosten, het is een Duits handgeschreven ticket (no joke). Als niemand hem kan komen ophalen, dan neem ik mijn verlies en zie ik het als een investering in Lorna Shore.

Ik baal onwijs want ik zou heel graag gaan, maar ik durf het gewoonweg niet aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.726
5.289
Ik ben van de oude stempel. Sinds 1996 Sepultura niet meer gevolgd. Jammer voor de legacy dat ze stoppen. Ik zal ze waarschijnlijk niet zien. Kijk meer uit naar de Cavalera broers met de nummers van de eerste 2 platen
(vervolg uit GMM-topic)

Hm, dat klinkt wel beetje tegenstrijdig.. :unsure:😅
Als het huidige Sepultura, zonder Cavalera broers, voor jou niet meer het echte Sepultura is, dan maakt dat ook niet zo veel uit voor de legacy, toch? 😉
Die legacy ligt in dat geval bij de Cavalera broers, en die gaan voorlopig nog door.

Toch wel lastig eigenlijk, waar ligt eigenlijk de legacy van een band, bij de band zelf (naam/merk), of bij de belangrijkste (ex-)leden?
Pink Floyd is een beetje dezelfde situatie, Roger Waters vs. Pink Floyd/David Gilmour?
Of Queen, zonder Freddy Mercury?
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.478
3.064
Ik doelde ook meer op de legacy als in de geschiedenis van Sepultura an sich. Ze hebben best wat voor het metalgenre betekend. Weet nog goed dat ze bij Vara's verrukkelijke 15 op 1 werden gestemd na volgens mij een lobby van Henk Westbroek.
Het is gewoon toch weer een grote naam die er mee stopt. Dat staat los van het feit dat ik deze versie van de band minder vind.
Ik heb Derrek Green nooit geweldig als zanger gevonden. Maar dat is mijn smaak.
Zangers zijn toch lastig te vervangen op een aantal uitzonderingen na.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
865
2.534
Ik ben me toch net een band tegengekomen. Direct gedeeld met mijn lieve metal vrienden, die mij eraan herinnerden dat dit zeker ook iets voor jullie kan zijn.

Een van mijn favoriete bands, Kanonenfieber tourde een tijdje terug met Grima.
Grima is een Russische atmosferische black metal band. Muziek die je keihard omver blaast. Ik ken ze nog maar amper, maar hierbij alvast twee pareltjes:



En voor wie Kanonenfieber nog niet kent, gaat dat luisteren (en zien):

Band bestaat pas sinds 2020, en kan nog wel eens ver komen…
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
485
1.539
Nog nooit van Grima gehoord, maar dit is wel hoe ik graag mijn koffie geserveerd krijg ja. Met name het 2e nummer heeft een sterke eerste indruk achtergelaten. Helaas zit ik nu ziek thuis, dus als ik beter ben gaat het ook op voor de avondwandelingen, dan worden dit soort nummers meestal nog beter.
De nieuwe Panopticon al geluisterd @RubenJS ?

Kanonenfieber ken ik, en die mannen zijn goed bezig volgens mij. Ook dit jaar zie ik ze op veel plekken opduiken, dus die pakken goed door na het succes van hun debuut.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.480
7.020
Nog nooit van Grima gehoord, maar dit is wel hoe ik graag mijn koffie geserveerd krijg ja. Met name het 2e nummer heeft een sterke eerste indruk achtergelaten. Helaas zit ik nu ziek thuis, dus als ik beter ben gaat het ook op voor de avondwandelingen, dan worden dit soort nummers meestal nog beter.
De nieuwe Panopticon al geluisterd @RubenJS ?

Kanonenfieber ken ik, en die mannen zijn goed bezig volgens mij. Ook dit jaar zie ik ze op veel plekken opduiken, dus die pakken goed door na het succes van hun debuut.
Beterschap! Hopelijk snel weer fit genoeg voor je fameuze avondwandelingen.

Panopticon wordt met elke luisterbeurt ook beter. Kandidaat album van het jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Gebruikers die dit onderwerp bekijken