Guns N' Roses

Cooman666

Campingartiest
2 nov 2022
89
213
Als je twijfelt bij ticketswap, koop dan beter een ticket aan 1 of 2 euro meer van iemand die al tickets verkocht heeft.
Dan weet je dat zijn/haar vorige verkopen reeds in orde waren.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Als je twijfelt bij ticketswap, koop dan beter een ticket aan 1 of 2 euro meer van iemand die al tickets verkocht heeft.
Dan weet je dat zijn/haar vorige verkopen reeds in orde waren.
Kan me haast niet voorstellen dat er geen tickets kunnen worden doorverkocht via Ticketmaster voor dit concert. Ze hanteren het immers voor bijna elk groot event. Ticketmaster zou zelf ook wat geld missen als ze het niet doen.
 

Cooman666

Campingartiest
2 nov 2022
89
213
Kan me haast niet voorstellen dat er geen tickets kunnen worden doorverkocht via Ticketmaster voor dit concert. Ze hanteren het immers voor bijna elk groot event. Ticketmaster zou zelf ook wat geld missen als ze het niet doen.
Zou zomaar kunnen! Er staan op ticketswap allesinds al een aantal tickets te koop.
Blijkbaar hebben sommigen er daar zelf al gekocht aan 130 EUR het stuk. Er zijn toch onwetende mensen in deze wereld..
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Zou zomaar kunnen! Er staan op ticketswap allesinds al een aantal tickets te koop.
Blijkbaar hebben sommigen er daar zelf al gekocht aan 130 EUR het stuk. Er zijn toch onwetende mensen in deze wereld..
De meeste mensen die amper een concert bezoeken kopen via elke website een ticket en weten helaas vaak niet dat ticketmaster / eventim de originele aanbieders zijn.

Veel kopers van Viagogo zijn helaas mensen die normaal niet naar een concert gaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.654
6.853
Dat gaat niet lekker, benieuwd of het doorgaat ? Enig idee wat de ondergrens moet zijn qua tickets verkoop ?
is uiteraard wel mogelijk om het terrein zodanig te knijpen en aan te passen aan de benodigde "ondergrens".

ik vraag me af waar ze nu op zitten qua verkoopcijfers
kan me voorstellen dat het aantal tickets nu niet over de 10.000 heen gaat... maar hopelijk vergis ik me daarin
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooman666

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.654
6.853
aan de andere kant...
misschien verkoopt het wel redelijk, maar is het nog lang niet uitverkocht?

misschien iemand die verkoopcijfertjes kan achterhalen ( @Pinokkio misschien ? )
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.147
511
is uiteraard wel mogelijk om het terrein zodanig te knijpen en aan te passen aan de benodigde "ondergrens".

ik vraag me af waar ze nu op zitten qua verkoopcijfers
kan me voorstellen dat het aantal tickets nu niet over de 10.000 heen gaat... maar hopelijk vergis ik me daarin
Dus zoiets als vroeger bij PP classics.:ROFLMAO:
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.531
4.877
GelreDome misschien? Die kunnen ze ook tot een 'intieme' versie omtoveren
Waarom zouden ze dat doen? Brengt alleen maar extra kosten met zich mee.

Landgraaf kun je toch ook ‘knijpen’ naar 20.000?

Naast de hierboven genoemde redenen, denk ik dat de locatie ook niet helpt. Wellicht vanuit Duitsland nog wat extra bezoekers, maar voor de meeste Nederlanders ligt Landgraaf toch echt te ver weg. Zeker doordeweeks.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Waarom zouden ze dat doen? Brengt alleen maar extra kosten met zich mee.

Landgraaf kun je toch ook ‘knijpen’ naar 20.000?

Naast de hierboven genoemde redenen, denk ik dat de locatie ook niet helpt. Wellicht vanuit Duitsland nog wat extra bezoekers, maar voor de meeste Nederlanders ligt Landgraaf toch echt te ver weg. Zeker doordeweeks.
20K bezoekers op een veld waar 70K man op kan lijkt me ook niet echt rendabel.

Deze show is ook gewoonweg veel te laat aangekondigd. Deze op eenzelfde moment als een Muse in De Haag aangekondigd moeten worden (begin oktober), zodat je nog vele maanden tijd hebt om te verkopen. Niet elke act is een Rolling Stones, Beyoncé, Harry Styles of Rammstein die zulke grote velden (snel) voltrekt.

Benieuwd hoe dit verhaal zal aflopen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.531
4.877
20K bezoekers op een veld waar 70K man op kan lijkt me ook niet echt rendabel.

Benieuwd hoe dit verhaal zal aflopen.
Qua kosten zal dat nog best meevallen. Dat terrein ligt er toch al.

Al zul je wel een minimaal aantal moeten halen om uit de kosten te komen. GNR komt ook niet voor niks langs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooman666 en mattman

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.654
6.853
Qua kosten zal dat nog best meevallen. Dat terrein ligt er toch al.

Al zul je wel een minimaal aantal moeten halen om uit de kosten te komen. GNR komt ook niet voor niks langs.
en de opbouw staat ook al klaar...
paar dagen eerder is 90's Forever festival (waarschijnlijk blijft mainstage staan, vanaf de opbouw in mei)

dit zijn de statistieken voor NL afgelopen jaren
2017, 12 juli Goffertpark Nijmegen - voorprogramma Biffy Clyro en Tyler Bryant & The Shakedown - 65.101
2018, 4 juli Goffertpark Nijmegen - voorprogramma Volbeat en Gojira - 45,319
2020, 21 juni Megaland Landgraaf - Pinkpop Festival gecanceld
2022, 23 juni Stadspark Groningen - voorprogramma Gary Clark Jr. - 52,140
2023, 11 juli Megaland Landgraaf - voorprogramma n.t.b. - capaciteit max 70.000

overigens voor onze zuiderburen, was het :
2017, 24 juni Werchter - TW Classic Festival - ca 58,011
2018, 21 juni Dessel - Graspop Festival - uitverkocht 50.000
2020 - was oorpsronkelijk geen show in Belgie aangekondigd voor tourcancel
2022 - geen show in Belgie
2023, 15 juni Dessel - Graspop Festival - capaciteit max 50.000
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Cooman666

Campingartiest
2 nov 2022
89
213
en de opbouw staat ook al klaar...
paar dagen eerder is 90's Forever festival (waarschijnlijk blijft mainstage staan, vanaf de opbouw in mei)

dit zijn de statistieken voor NL afgelopen jaren
2017, 12 juli Goffertpark Nijmegen - voorprogramma Biffy Clyro en Tyler Bryant & The Shakedown - 65.101
2018, 4 juli Goffertpark Nijmegen - voorprogramma Volbeat en Gojira - 45,319
2020, 21 juni Megaland Landgraaf - Pinkpop Festival gecanceld
2022, 23 juni Stadspark Groningen - voorprogramma Gary Clark Jr. - 52,140
2023, 11 juli Megaland Landgraaf - voorprogramma n.t.b. - capaciteit max 70.000

overigens voor onze zuiderburen, was het :
2017, 24 juni Werchter - TW Classic Festival - ca 58,011
2018, 21 juni Dessel - Graspop Festival - uitverkocht 50.000
2020 - was oorpsronkelijk geen show in Belgie aangekondigd voor tourcancel
2022 - geen show in Belgie
2023, 15 juni Dessel - Graspop Festival - capaciteit max 50.000
Leuke statistieken! Maar hieruit kan je wel opmaken dat een show voor 20 000 man op zo een terrein waarschijnlijk niet rendabel zal zijn..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.654
6.853
Leuke statistieken! Maar hieruit kan je wel opmaken dat een show voor 20 000 man op zo een terrein waarschijnlijk niet rendabel zal zijn..
nee, dan moet je toch zeker de 2e show na de reunie aantikken. Dus minstens 40.000 neem ik aan.
er is nog wel wat reclame nodig, ga ik dus van uit
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooman666

Gebruikers die dit onderwerp bekijken