Graspop Metal Meeting 2027

Denk je dat een ‘Bring Me The Horizon’ zoveel goedkoper is als een SOAD of Rammstein?

Niet dat ik niet geloof dat zo’n naam niet per se nodig is maar als het budget het toe laat zie ik niet in waarom ze het niet proberen? Hoe sneller de tickets uitverkopen hoe meer gerust je kan toeleven naar je volgende editie lijkt me?
Als budget een probleem was waarom zouden ze dan niet nu al de tickets in vvk zetten, er zijn altijd mensen die blind een ticket kopen na de vorige editie, dat geld zet je op een rekening voor bijna een jaar en je hebt een mooie interest.

Die acts mag je zeker het dubbele voor betalen. die verschillen zijn immens.

Denk je dat een ‘Bring Me The Horizon’ zoveel goedkoper is als een SOAD of Rammstein?

Niet dat ik niet geloof dat zo’n naam niet per se nodig is maar als het budget het toe laat zie ik niet in waarom ze het niet proberen? Hoe sneller de tickets uitverkopen hoe meer gerust je kan toeleven naar je volgende editie lijkt me?
Er is geen enkel commercieel festival die een duurdere band boekt omdat het budget het toelaat. Is een simpele kosten-baten analyse. Met een zo laag mogelijke kostenpost een zo hoog mogelijke winst realiseren. Dat kan dus ook betekenen dat een goedkopere band maar niet uitverkopen lucratiever kan zijn dan een duurdere band maar wel uitverkopen.

Dit jaar heeft Graspop aangetoond zonder echt mega headliners uit te verkopen dus geen enkele reden om dure bands als Rammstein, SOAD, Foo Fighters of Linkin Park te programmeren.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Um..ja dat weet ik wel zeker.
BMTH stond een paar jaar geleden nog als 3e naam op RAR. En verkocht de Ziggo in 2023 (net) niet uit (17.000)
Rammstein trekt op eigen kracht in alleen Nederland al 120.000 man.
Rammstein heeft geen festival nodig om zoveel men op te trommelen. SoAD is een tijd weg geweest, maar schat ik eerder richting de Rammsteincategorie, dan de ziggodomecategorie.

Ja. Beiden bands verkopen de gehele capaciteit van het Graspop terrein uit in een dag zonder dat je een tweede band moet aankondigen.

Ja eens, natuurlijk zullen ze die artiesten boeken als ze de kans krijgen.
Het laatste gage wat ik voor Rammstein voorbij zag komen (en dat is al een tijdje geleden) was meer de 2 mil. Die zullen daar al dik bovenzitten sinds de inflatie.
Bring me the horizon haalt de 1 mil niet hoor.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread