Graspop Metal Meeting 2026

Niet alleen Alter Bridge...

Bekijk bijlage 17489

Bekijk bijlage 17490

Toch wel zwakjes om zo te gaan schuiven met namen, zeker als je bepaalde verwachtingen schept door specifieke posities te blurren.
Vooral als ik naar Copenhell of Hellfest kijk en wat die dus wel hebben kunnen fixen. Geen Suicidal Tendencies, Perfect Circle, Paleface Swiss, Helloween, Pretty Reckless, Opeth, Acid Bath, Napalm Death, Amenra, Mayhem. (Ja de helft op herhaling, boeie.)

Nee weet je wat, Six Feet Under, een band die op zichzelf nog geen halve 013 gevuld krijgt, die gaan we even lekker omhoog plaatsen. Aanfluiting. Had Urbanus er neergezet, dat had nog meer publiek getrokken dan deze stront. 😅

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Metal meeting is steeds minder van toepassing op Graspop. Van alle 16 (sub)headliners zou bijna alles prima op Werchter passen.
Vooral als ik naar Copenhell of Hellfest kijk en wat die dus wel hebben kunnen fixen. Geen Suicidal Tendencies, Perfect Circle, Paleface Swiss, Helloween, Pretty Reckless, Opeth, Acid Bath, Napalm Death, Amenra, Mayhem. (Ja de helft op herhaling, boeie.)

Nee weet je wat, Six Feet Under, een band die op zichzelf nog geen halve 013 gevuld krijgt, die gaan we even lekker omhoog plaatsen. Aanfluiting. Had Urbanus er neergezet, dat had nog meer publiek getrokken dan deze stront. 😅
Het is inmiddels wel duidelijk dat de line up je aanspreekt. Dat hoef je niet meerdere keren te herhalen. Ga gewoon niet en als je toch al een kaart gekocht hebt dan had je die niet moeten kopen want blijkbaar waren de toen al bevestigde namen jou een kaart al niet waard.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71

Altijd gemakkelijk gezegd en geoordeeld. Zal wel het en ander niet zijn doorgegaan.
Dat blurren zullen ze wel niet meer doen. Levert toch maar gezaag op.

Metal meeting is steeds minder van toepassing op Graspop. Van alle 16 (sub)headliners zou bijna alles prima op Werchter passen.
Sorry, maar dat is ook gewoon onzin.
Op Werchter lopen nu eenmaal ook veel metalfans rond, dus sowieso past vrijwel iedere GMM-(sub)headliner daar ook, dat geldt net zo goed voor bands als Parkway Drive, Gojira, Slipknot, noem maar op.

• Haha
Waarderingen: jimmywe
Wat ik eigenlijk toch wel altijd vreemd heb gevonden, is dat The Offspring nooit de status heeft bereikt van Green Day.
Of omgekeerd, waarom Green Day juist wel zo groot is geworden.

In mijn tienerjaren braken beide bands door met kneiters van commerciële hits (Basket Case vs. Self Esteem) en albums (Dookie vs. Smash), en ook daarna hebben ze allebei zeer succesvolle hits en albums geproduceerd.
Ik denk niet dat de een op dat gebied onder doet voor de ander.
Waarom is de een dan toch een onbetwiste headliner op menig festival en de ander niet (tot nu dus klaarblijkelijk)?

Kijken ga ik sowieso toch wel, want jeugdsentiment en geen mogelijke clashes.
Laat het ze dan maar eens zien of ze die status aankunnen.
Kletsen kunnen ze in ieder geval al net zoveel als Green Day.. 😝

Users who are viewing this thread