Graspop Metal Meeting 2026

Check toch maar eens Orden Ogan. Een van de weinige Duitse power metal bands die ik niet goed vind, maar gaat u mogelijk aanspreken. Voldoende Bas/Koekdoos elementen. Een van de leden is ook bezielen achter Angus Mcsix mee

Sonata Arctica is inderdaad een leuke toevoeging!

Mwah, Orden Ogan is prima, maar vind het niet speciaal verder. In een clash zouden ze dat wel verliezen van het andere.

Echt die omhoog plaatsing van Six Feet Under... Die doet mij nog meer pijn dan The Offspring. Meneer EEEEEEEE is leuk voor in de middag maar ik hoef niet EEEEEEE als afsluiter. Doe normaal joh, in de verste verte had dat nooit een Marquee afsluiter mogen zijn. Met wat er allemaal op tour is in die categorie vind ik het echt beschamend dat je er voor kiest die zo hoog te zetten.

Are you seeing Terrorizer on the poster? Apparently they're playing the Marquee on Sunday but I can't spot them haha
Ja gek genoeg staat Vltimas op de poster en Terrorizer in de tekst. Voor een deel dezelfde bandleden maar een hele andere band..

Ik hoop voornamelijk dat de laatste headliner nog een knaller gaat worden.
Maar het zal wel Ghost, Helloween of Gojira o.i.d. zijn.
Mijn hoop is nog gevestigd op de naam tussen Volbeat en Alter Brige.
The Offspring is de laatste headliner, we hebben ze nu allemaal. En de naam tussen Volbeat en Alter Bridge is verdwenen. Heb je de nieuwe poster van vandaag nog niet gezien?

• Leuk
Waarderingen: jonasvh en MetalLimbo
Je kan je
Echt die omhoog plaatsing van Six Feet Under... Die doet mij nog meer pijn dan The Offspring. Meneer EEEEEEEE is leuk voor in de middag maar ik hoef niet EEEEEEE als afsluiter. Doe normaal joh, in de verste verte had dat nooit een Marquee afsluiter mogen zijn. Met wat er allemaal op tour is in die categorie vind ik het echt beschamend dat je er voor kiest die zo hoog te zetten.
Je kan je ticket nog verkopen hoor.

• Leuk
Waarderingen: redbaron
Niet alleen Alter Bridge...

Bekijk bijlage 17489

Bekijk bijlage 17490

Toch wel zwakjes om zo te gaan schuiven met namen, zeker als je bepaalde verwachtingen schept door specifieke posities te blurren.
Dat dus vooral. Was het beter geweest om het andersom te hebben gedaan als die band dus nog niet 100% zeker is.
Ik vermoed dat er gewoon veel last minute niet door is gegaan.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik ben wel blij met Danko Jones, die man maakt er elke keer wel echt een feestje van! Dit jaar nog op Paaspop gezien en dat was echt top!
Sonata Arctica is gaaf! Laatste keer op Wacken moeten missen omdat ik niet in de gaten had dat ze als eerste band van de dag stonden (ik dacht dat het een grotere band was dan dat). Cradle is leuk om mee te pakken, niet heel spannend ofzo wel eens leuk om te zien.
Orden Ogan is grappig, als ik kan ga ik ook zeker kijken en Leprous is altijd heel strak, ook weer zin om die nog eens te zien!

En ja, Offspring... Laatste keer dat ik ze zag was t niet heel top, maar de band is wel weer hot geworden dit jaar, zoals veel van die 90s dingen.
Ik hoop dat The Dillenger Escape Plan tegelijk is, die zou ik wel echt graag willen zien!

Niet super enthousiast over de aankondiging, maar niet ontevreden.

Nou, net als de rest hier vrij teleurgesteld 😕 Qua headliners is de donderdag nu toch wel erg zwak, kan me niet voorstellen dat die echt zal uitverkopen.

Dan had ik Helloween (die als te klein gezien werd) toch veel meer die headliner positie gegund. Toch een aantal bands (zoals the Pretty Reckless) in de buurt waarvan het enorm jammer is dat Graspop ze liet liggen.

Achja, als ik vrijdag een examen moet afnemen, kan ik de laatste trein nog terugnemen. Toch iets positiefs eraan.

Wel blij met Sonata Arctica, Orden Ogan en the Pretty Wild, maar eigenlijk ook maar een karige (voorlaatste) worp voor mij

• Leuk
Waarderingen: won666 en Joslittel
Dit is ook gelijk het nadeel van zo'n poster al vroeg releasen met zelfs een flink aantal doorgekraste namen op hoge posities. Daarmee schep je onbedoeld verwachtingen. Denk dat iedereen die zich een beetje in boekingen voor festivals heeft verdiept wel weet dat het achter de schermen een gigantische puzzel is. Met namen die af kunnen vallen of toch beschikbaar komen. Maar ook vooral qua onderhandelingen met agencies en bandmanagement over de positie op een poster. Denk dat zo'n Graspop poster voor één editie zeker tientallen keren van samenstelling verandert. Dus ik denk echt dat Graspop het zichzelf een stuk gemakkelijker had kunnen maken door ons helemaal niet te laten weten dat ze Six Feet Under en Alter Bridge hebben doorgeschoven bijvoorbeeld.

Overall vind ik Hellfest dan toch weer de edge hebben over Graspop.

Enfin ja, puur kwestie van eigen mening. Nog steeds geen slechte line-up natuurlijk. Maar meer dan 2 dagen wordt het toch niet.

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser

Users who are viewing this thread