Graspop Metal Meeting 2025

Puur uit nieuwsgierigheid. Waarom zou een show van Hatebreed op de Jupiler stage beter zijn dan in de Marquee? Veel hardcorefestivals hebben alleen maar tenten. En in mijn beleving wordt bijna elke show beter in een tent. Ben daarom erg benieuwd waarom jij dit anders ervaart.

Kan niet voor anderen spreken, maar ik vind het gewoon aangenamer aan Jupiler Stage dan in de Marquee.
Jupiler stage qua set-up spreekt me ook tov mains meer aan. Waarschijnlijk omdat het me meer doet denken aan kleinschaligere festivals?
Niet TE groot, bar/eten/toiletten aan 1 kant...
Voelt een beetje als een apart kleinschaliger festival op GMM voor mij.

Voornamelijk gevoelsmatig dus

nog een verrassing, nieuw imminence nummer:

die komen net van een album release dus had het niet zo snel verwacht. alsook een pak heavier dan wat we gewoon zijn.
Inderdaad stijlbreuk t.ov. het laatste album. Maar geen slechte track! Wel lekker als ze die meenemen naar de Marquee die zaterdag.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Pitfest is voor mij bijna een thuiswedstrijd. Afgaande op het affiche lijkt het wat aan de zware kant voor mij, maar ik ben vorig jaar een dagje geweest en kon toen wel genieten van o.a. hatebreed, Heideroosjes en amenra. Leuke sfeer ook. Zal maar eens wat inluisteren en kijken of er een leuke dag tussen zit.

Het goede nieuws van vandaag is dat er niet echt potentiële Graspop namen in de laatste RW drop zitten

Vooral ADTR had ik daar eigenlijk verwacht, gaan die dan toch die zaterdag sub zijn?

Vind het zo raar dat ze nergens zijn aangekondigd in de Benelux.
Misschien is ADTR toch te niche voor RW? Past prima op GMM en zou inderdaad een goede zaterdag sub zijn.

Het goede nieuws van vandaag is dat er niet echt potentiële Graspop namen in de laatste RW drop zitten

Vooral ADTR had ik daar eigenlijk verwacht, gaan die dan toch die zaterdag sub zijn?

Vind het zo raar dat ze nergens zijn aangekondigd in de Benelux.
Lijkt me raar inderdaad dat ze België niet zouden doen. Op Graspop lijkt het meest logische maar ook op de Vrijdag van Werchter zouden ze wel mooi passen (op vlak van genre) tussen de overige namen…

• Leuk
Waarderingen: LastResort en Loek123
nog een verrassing, nieuw imminence nummer:

die komen net van een album release dus had het niet zo snel verwacht. alsook een pak heavier dan wat we gewoon zijn.
In een interview heb ik Eddie horen zeggen dat dit deel uitmaakt van een soort 'Extended edition' van The Black. The writing process voor dat album was gedaan in 2023, daarna hebben ze dus een pauze genomen en zijn terug begonnen in januari 2025. Ze voelden dat ze nog meer in petto hadden rondom hun laatste album. "The Black to it's extremes". Deze track leunt meer aan naar de death(core/metal) en ben daarom niet echt fan van. Maar d breakdown slaps hard tho!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loek123
Valt mee hoor, kan nog best een fantastisch optreden worden. Ik heb Hatebreed eerder een keer in de marquee gezien (2012 geloof ik) en dat was fantastisch. Er was een circle pit om de buitenste palen heen dus praktisch de hele marquee was een circle pit. Stil staan was in ieder geval geen optie. Dat zijn toch van die optredens die je nooit meer vergeet.
Idd....volledig uit mijn dak gegaan dan

Hardcore/Metalcore show is voor mij persoonlijk altijd best binnen in zaal of tent...

• On fire
Waarderingen: Loek123
Moet Brakrock nog headliners aankondigen? Misschien dat adtr ook net iets te groot is voor daar.

• Leuk
Waarderingen: TNFke
I have a question about the tickets which are this year not visible before June.
I have a metaltown pitch for sale (because we are less people than expected) and this year I can't use ticketswap because the ticket ID is not available.

Does anyone have another idea how to sell the ticket in a save way?

I have a question about the tickets which are this year not visible before June.
I have a metaltown pitch for sale (because we are less people than expected) and this year I can't use ticketswap because the ticket ID is not available.

Does anyone have another idea how to sell the ticket in a save way?
Maybe via the resale platform from Ticketmaster

DO:
Iron Maiden
Beast in Black
Powerwolf
Alestorm
Alien ant farm
Warkings
Lagwagon
(Misschien Charlotte en Paradice Lost)

Vr:
Slipknot
Gloryhammer
British Lion
Myles Kenedy
Skillet
Tremonti
Me first and the gimmegimmes

Za:
Airbourne
Korn
Oomph!
Apocalyptica
Eisbrecher
Dragonforce
Kittie en NIN (misschien)

Zo:
Till Lindemann
Judas Priest
Krokus
In Flames
Savatage
King Diamond
Heaven shall burn
Beyond the black
Ugly kid joe

Zaterdag is voor mij nog de zwakste dag, maar dat kan nog bijtrekken. Het is de enige dag waar ik waarschijnlijk veel overlap heb. Airbourne, apocalyptica en korn?

DO:
Iron Maiden
Beast in Black
Powerwolf
Alestorm
Alien ant farm
Warkings
Lagwagon
(Misschien Charlotte en Paradice Lost)

Vr:
Slipknot
Gloryhammer
British Lion
Myles Kenedy
Skillet
Tremonti
Me first and the gimmegimmes

Za:
Airbourne
Korn
Oomph!
Apocalyptica
Eisbrecher
Dragonforce
Kittie en NIN (misschien)

Zo:
Till Lindemann
Judas Priest
Krokus
In Flames
Savatage
King Diamond
Heaven shall burn
Beyond the black
Ugly kid joe

Zaterdag is voor mij nog de zwakste dag, maar dat kan nog bijtrekken. Het is de enige dag waar ik waarschijnlijk veel overlap heb. Airbourne, apocalyptica en korn?

Airbourne en Apocalyptica zullen na elkaar spelen hoogst waarschijnlijk, als die overlappen met iets is het de Mainstage en Marquee, maar niet met elkaar!

Users who are viewing this thread