Graspop Metal Meeting 2025

Tot nu toe spelen ze op één festival deze zomer, Masters Of Rock, drie weken na GMM.
Dat maakt ze zeker niet erg waarschijnlijk voor GMM, maar het is mogelijk.
Ik hou wel van de hele 'oriental metal' sound (ook bands als Myrath, Melechesh), dus ik hoop dat ik ze dit jaar eens ergens kan zien.

Bekijk bijlage 12344

Alcest is al zo goed als bevestigd. :)
BFMV is zeer waarschijnlijk, ze zijn uitgebreid aan het touren in de weken direct voor en na GMM, maar hebben nog geen datum in het weekend van GMM zelf.
Opeth lijkt ook erg waarschijnlijk, al hebben ze minder shows gepland. Ik weet echter niet of het feit dat ze op die gelekte poster stonden hen meer of juist minder waarschijnlijk maakt.
The Prodigy zou mooi zijn, maar ik vermoed dat die onderhandelingen uiteindelijk op een of andere manier zijn stukgelopen. Ik verwacht ze eigenlijk niet meer, maar laat me graag verrassen.

Niemand heeft ze genoemd omdat ze nog niets hebben aangekondigd, en daarom dus ook niet in het lijstje staan (dat was nl. de opzet van de poll van @Loek123). ;)
Maar dat zou inderdaad ook een hele mooie toevoeging zijn, zeker in combinatie met Savatage, dat zou echt perfect bijelkaar passen, twee (vrij) legendarische progressive power/heavy metal bands die allebei een comeback maken!
Cheers brother!
Just to clarify, I did suggest Nevermore in a manner of a general topic because no one mentioned them as an option.
It wasn't meant to be connected to the recent poll but that's on me, I should have made it clear earlier :)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Volgens insiders NIN op 29 juni in de Ziggo Dome Amsterdam, nog geen datum in België vooralsnog. Aankondiging zou eind volgende week volgen.
In the Werchter thread there's some speculation about Nine Inch Nails' upcoming tour announcement.
I'm a little worried that they will just go to Werchter again.

What do you think are the odds in that regard?

In the Werchter thread there's some speculation about Nine Inch Nails' upcoming tour announcement.
I'm a little worried that they will just go to Werchter again.

What do you think are the odds in that regard?
Gmm needs more headliners/ big names. But they still could go to Werchter to headline the barn (like during Olivia on the main) I would say it's still 50/50 between the two festivals..

Ergens zou ik zeggen dat Graspop logischer is voor NIN, als ze al een beperkte tour zouden doen lijkt een headline positie me wel een stuk aantrekkelijker voor hun.

Ergens zou ik zeggen dat Graspop logischer is voor NIN, als ze al een beperkte tour zouden doen lijkt een headline positie me wel een stuk aantrekkelijker voor hun.
Ja en nee, de barn van Werchter headlinen lijkt me voor sommige bands juist fijner dan een mainstage spelen. Veel intiemere sfeer, vorige keer was dat echt heel sterk. Mainstage is veel afstandelijker

Nin is ook een goede boeking om gelijk te zetten met bv Olivia Rodrigo op de main van Werchter. Dus ik denk dat momenteel Werchter als GMM evenveel kans maken, we zullen het wel snel te weten komen lijkt me.
het zou die zondag op werchter direct wel wat boeiender maken want tot dusver poeh

Nin is ook een goede boeking om gelijk te zetten met bv Olivia Rodrigo op de main van Werchter. Dus ik denk dat momenteel Werchter als GMM evenveel kans maken, we zullen het wel snel te weten komen lijkt me.
Hun zondag is ook wel al uitverkocht, dus ze hebben geen grote band meer nodig die dag voor ticket sales. Zouden we ze dan niet eerder een andere dag verwachten?

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Hun zondag is ook wel al uitverkocht, dus ze hebben geen grote band meer nodig die dag voor ticket sales. Zouden we ze dan niet eerder een andere dag verwachten?
If anything, I think the Saturday still needs something. Sam Fender is not really an obvious choice for headliner.
I just really hope that Live Nation nudges NIN towards Graspop. Ultimately, it's up to the band. I could see Trent being more inclined to playing a mainstream music festival such as Werchter or Lowlands but maybe their Hellfest headline appearance made them a fan of genre festivals 😜

If anything, I think the Saturday still needs something. Sam Fender is not really an obvious choice for headliner.
I just really hope that Live Nation nudges NIN towards Graspop. Ultimately, it's up to the band. I could see Trent being more inclined to playing a mainstream music festival such as Werchter or Lowlands but maybe their Hellfest headline appearance made them a fan of genre festivals 😜
Nin op Lowlands lijkt me wel bijzonder.

tot enkele weken geleden was NIN ook geen optie, dus mogelijk zijn er nog bands die we niet weten. Zou er niet zomaar van uit gaan dat die op GMM staan, de barn van werchter opnieuws lijkt me even realistisch
De Barn op werchter of hoofdpodium als headliner graspop dan zou ik het wel weten als band ( zowel aantal publiek en je kunt dan meer vragen qua geld)

Het kan toch niet anders als Graspop worden voor NIN. Hoe raken we anders nog aan 3 headliners
Vrij eenvoudig,

Hebben al tour data rond Graspop en zouden kunnen:
- Judas priest
- scorpions
- The prodigy
- MUSE

Nog geen aankondigingen rond graspop maar ook niet 100% uitgesloten
- Disturbed
- Lamb of god
- Nine inch nails
- Faith no more

- System of a down :)