Graspop Metal Meeting 2025

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.594
8.922
Had eens wat uitgewerkt over overlap met Graspop van verschillende festivals, maar nooit echt mee verder gegaan. Toevallig wel Copenhell:

in 2024 was de overlap 33 van de 77 namen van Copenhell
in 2023 was dat 27 van de 75 namen.

Dus zeker de wat meer standaard namen van dit lijstje zullen wel op Graspop staan, kan me vaag herinneren bij het uitzoeken dat Copenhell een stage heeft met veel kleine namen, waarvan vrijwel niks op Graspop stond. Vooral de bovenste namen uit het rijtje verwacht ik dus wel zeker op Graspop
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.594
8.922
30 september de start verkoop. Benieuwd of er dan nog headliners bij komen? Of zouden In Flames, Dream Theater en Lorna Shore headliners worden?

Al kan ik me ook voorstellen dat Slipknot en Iron Maiden daar later nog gewoon als headliners boven komen te staan. Maar wel wéér Lorna Shore hoog in het rijtje, misschien toch gewoon een flinke sub positie voor Slipknot op Graspop ofzo?
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.786
8.761
30 september de start verkoop. Benieuwd of er dan nog headliners bij komen? Of zouden In Flames, Dream Theater en Lorna Shore headliners worden?
Weet niet zo goed hoe groot dream theater is maar de rest zal niet headlinen lijkt me
Al kan ik me ook voorstellen dat Slipknot en Iron Maiden daar later nog gewoon als headliners boven komen te staan. Maar wel wéér Lorna Shore hoog in het rijtje, misschien toch gewoon een flinke sub positie voor Slipknot op Graspop ofzo?
Volgens mij kan maiden niet copenhell en graspop beiden doen toch?

Lorna shore lijkt me wel marquee head of hoog op de mainstage ja
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.594
8.922
Weet niet zo goed hoe groot dream theater is maar de rest zal niet headlinen lijkt me

Volgens mij kan maiden niet copenhell en graspop beiden doen toch?

Lorna shore lijkt me wel marquee head of hoog op de mainstage ja

Goed punt, Iron Maiden had al een hele tour inclusief een datum in een zaal in Kopenhagen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.594
8.922
Interessant ook: nieuw type ticket, de 1+1 dag tickets, waarbij je kan kiezen welke twee dagen je wil bezoeken. Zou ook goed werken op Graspop, voor mij dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: PimSp

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.786
8.761
Ik ben nog niet zo bekend met dream theater, hoe groot zijn die? Meestal zijn bands die in de afaslive spelen toch wel te groot voor de marquee

Edit: blijkbaar ook sinds 2009 niet meer in breda gestaan
 
Laatst bewerkt:

jbj

Dagopener
11 okt 2022
649
935
Ik ben nog niet zo bekend met dream theater, hoe groot zijn die? Meestal zijn bands die in de afaslive spelen toch wel te groot voor de marquee

Moeilijk in te schatten. Vroeger één van dé prog-namen. Mede door de slechte live-prestaties van de zanger wat afgevallen (hedendaags wel veel beter naar wat ik lees/luister), alsook de opkomst van andere progbanden wat op de achtergrond verdwenen. Albums hadden ook serieuze ups en downs waardoor ze dus in onvoorspelbare zalen /spots spelen.

Ik gok devin townsed plek van aantal jaar geleden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken