Graspop Metal Meeting 2025

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.595
8.922
Lijkt me verwarrend als ze nu het 30 jarig bestaan gaan vieren terwijl 3 jaar terug nog de 25e editie gevierd is, dan gaan de twee tellingen wel aardig door elkaar lopen :LOL:

Valt mee, want dan weet je gewoon meteen wat de nieuwe telling is, niet met de zoveelste editie maar het zoveelste jaar.

Maar als na corona pas het volgende vijftal is gevierd, dan zal dat het niet zijn. Andere of speciale aankleding zie ik ook niet gebeuren
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
510
552
Ik ben wel benieuwd welke 8 headliners jij dan zou boeken die je wel echte headliners vind. Als we het hebben over bands die realistisch gezien op Graspop zouden kunnen staan volgend jaar.
Hahaha ik heb deze vraag ook aan veel mensen gesteld voorgaande jaren. Daar kwam toen weinig antwoord uit.
Welke realistisch zijn weten we nog niet echt he. Is erg afhankelijk van de tours.
Iron Maiden en Slipknot zijn zeker mooie namen voor de south. Waarschijnlijk aangevuld met nog een verrassing of Volbeat, Sabaton en Within Temptation.
Op de North zouden Motley Crue en/of Def Leppard niet misstaan. Die hebben nieuw materiaal, maar nog geen tour aangekondigd.
King Diamond en MF hebben nieuw materiaal. Een van hen zal wel hoog staan. KD heeft zowel Marquee als North afgesloten. Ik schat dat North een noodgreep was, dus waarschijnlijk marquee.
Slayer, Ghost, Marilyn Manson, Parkway Drive, Disturbed, Korn, Whitesnake, Evanescene, Megadeth, Kreator, In Flames, Slash hebben we nog weinig van gehoord. Maar ze domineren al een lange tijd de hoge spots op de affiches. Dus wellicht een van die namen.
Ik schat LP eerder op RW.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.786
8.761
Hahaha ik heb deze vraag ook aan veel mensen gesteld voorgaande jaren. Daar kwam toen weinig antwoord uit.
Welke realistisch zijn weten we nog niet echt he. Is erg afhankelijk van de tours.
Iron Maiden en Slipknot zijn zeker mooie namen voor de south. Waarschijnlijk aangevuld met nog een verrassing of Volbeat, Sabaton en Within Temptation.
Op de North zouden Motley Crue en/of Def Leppard niet misstaan. Die hebben nieuw materiaal, maar nog geen tour aangekondigd.
King Diamond en MF hebben nieuw materiaal. Een van hen zal wel hoog staan. KD heeft zowel Marquee als North afgesloten. Ik schat dat North een noodgreep was, dus waarschijnlijk marquee.
Slayer, Ghost, Marilyn Manson, Parkway Drive, Disturbed, Korn, Whitesnake, Evanescene, Megadeth, Kreator, In Flames, Slash hebben we nog weinig van gehoord. Maar ze domineren al een lange tijd de hoge spots op de affiches. Dus wellicht een van die namen.
Ik schat LP eerder op RW.
Hmm oke, ja ik kom zelf ook niet veel verder dan Iron Maiden, Volbeat, Sabaton, Slipknot
Aangevuld met de kleinere namen die je zelf ook noemt
Aangezien je zei dat je liever iedere dag twee grotere namen hebt dan gojira/powerwolf was ik benieuwd welke 8 dit dan zouden kunnen zijn maar dat weet je dus ook niet begrijp ik.

in Flames is een naam die op hun hoogtepunt wel eens heeft afgesloten, maar daarna flink naar beneden is gevallen en laatste tour in de middag op de mainstage stonden, niet alleen op Graspop maar door heel Europa. Ik zou die dus niet snel opperen als headliner aangezien ze afzwakken ipv groeien. wel prima band voor smiddags op de mainstage verder

Ghost gaat een zaaltour doen waarschijnlijk en nog geen festivals, verwacht die in 2026

Van Slayer, Parkway Drive, Disturbed, Korn ben ik benieuwd of ze gan touren. zou ik wel prima headliners vinden al is disturbed wel een kleine

verder vind ik Def Leppard, Whitesnake, Megadeth, Kreator, Slash, King Diamond, MF ( en in flames dus) niet echt headliners zoals jij dat bijvorbeeld vind van een powerwolf/gojira. we kunnen wel over iedere naam een uur discussieren maar dat schiet ook niet op

Van Def leppard is overigens wel bekend dat die gaan touren in europa volgend jaar. motley crue niet geloof ik.
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
340
846
Met die teaser van Tons Of Rock (een versterker met "This one goes to 11" ) kom ik eigenlijk uit bij Manowar die ook al Europese datums hebben op 13/14 (Estland) juni en 11 juli (Bulgarije) met daartussen een groot gapend gat.
Voor mij zit het in de categorie "die moeten niet komen maar als ze er toch zijn ga ik wel kijken", maar voor Graspop zou Manowar toch wel een specialleke zijn.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
367
752
Met die teaser van Tons Of Rock (een versterker met "This one goes to 11" ) kom ik eigenlijk uit bij Manowar die ook al Europese datums hebben op 13/14 (Estland) juni en 11 juli (Bulgarije) met daartussen een groot gapend gat.
Voor mij zit het in de categorie "die moeten niet komen maar als ze er toch zijn ga ik wel kijken", maar voor Graspop zou Manowar toch wel een specialleke zijn.

Kunnen ze tegen Manowar niet gewoon zeggen "Ja, is goed, ga maar tot 120 dB" en dat tijdens het optreden dan niet helemaal open zetten? Die horen dat toch niet vanop het podium en wij zullen als publiek dan wel doen alsof het allemaal bijzonder luid is.
 
  • Haha
Waarderingen: johanra en Jamel

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
145
198
Hahaha ik heb deze vraag ook aan veel mensen gesteld voorgaande jaren. Daar kwam toen weinig antwoord uit.
Welke realistisch zijn weten we nog niet echt he. Is erg afhankelijk van de tours.
Iron Maiden en Slipknot zijn zeker mooie namen voor de south. Waarschijnlijk aangevuld met nog een verrassing of Volbeat, Sabaton en Within Temptation.
Op de North zouden Motley Crue en/of Def Leppard niet misstaan. Die hebben nieuw materiaal, maar nog geen tour aangekondigd.
King Diamond en MF hebben nieuw materiaal. Een van hen zal wel hoog staan. KD heeft zowel Marquee als North afgesloten. Ik schat dat North een noodgreep was, dus waarschijnlijk marquee.
Slayer, Ghost, Marilyn Manson, Parkway Drive, Disturbed, Korn, Whitesnake, Evanescene, Megadeth, Kreator, In Flames, Slash hebben we nog weinig van gehoord. Maar ze domineren al een lange tijd de hoge spots op de affiches. Dus wellicht een van die namen.
Ik schat LP eerder op RW.
Ik denk dat Iron Maiden de duurste band weeral zal zijn. Slipknot is dan ook een goede 2e. Dan hebben ze al een flink budget er door geknald.
Def Leppard is in Europa nooit zo populair geweest. In 2008 stonden ze onder Judas Priest en Whitesnake. Maar de laatste jaren zijn ze op een of andere manier gepromoveerd. Europe en Helloween vind ik sterker live dan Whitesnake en Def Leppard. Maar ze worden vaak onder gewaardeerd.
Hmm oke, ja ik kom zelf ook niet veel verder dan Iron Maiden, Volbeat, Sabaton, Slipknot
Aangevuld met de kleinere namen die je zelf ook noemt
Aangezien je zei dat je liever iedere dag twee grotere namen hebt dan gojira/powerwolf was ik benieuwd welke 8 dit dan zouden kunnen zijn maar dat weet je dus ook niet begrijp ik.

in Flames is een naam die op hun hoogtepunt wel eens heeft afgesloten, maar daarna flink naar beneden is gevallen en laatste tour in de middag op de mainstage stonden, niet alleen op Graspop maar door heel Europa. Ik zou die dus niet snel opperen als headliner aangezien ze afzwakken ipv groeien. wel prima band voor smiddags op de mainstage verder

Ghost gaat een zaaltour doen waarschijnlijk en nog geen festivals, verwacht die in 2026

Van Slayer, Parkway Drive, Disturbed, Korn ben ik benieuwd of ze gan touren. zou ik wel prima headliners vinden al is disturbed wel een kleine
Slash
Slash en Disturbed kan ik nooit helemaal peilen. Slash plaatsen ze in de Ziggo (17.000) maar dat was lang niet uitverkocht. Maar dat gold ook voor A7x toen ze voor het eerst headlinden op GMM.
En Disturbed stond op eigen kracht in 2019 in de Afas.
Disturbed is naar mijn weten niet minder populair geworden. Dan staan ze toch minstens in dezelfde zaal als Ghost, Judas Priest en Gojira. Maarja dat geldt ook voor Halestorm en die zie ik niet snel headlinen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Alma

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.521
809
De speciale aankondiging van Sabaton voor de US was zo te zien gewoon dat de Ziggo Dome opname daar ook word uitgezonden in de bios. Niks spannend voor ons dus.
Hoop dat ze ergens komende tijd ineens de eerste show in EU bekendmaken. Vanuit daar kunnen we ten minste iets.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.521
809
Ik denk dat Iron Maiden de duurste band weeral zal zijn. Slipknot is dan ook een goede 2e. Dan hebben ze al een flink budget er door geknald.
Def Leppard is in Europa nooit zo populair geweest. In 2008 stonden ze onder Judas Priest en Whitesnake. Maar de laatste jaren zijn ze op een of andere manier gepromoveerd. Europe en Helloween vind ik sterker live dan Whitesnake en Def Leppard. Maar ze worden vaak onder gewaardeerd.

Slash en Disturbed kan ik nooit helemaal peilen. Slash plaatsen ze in de Ziggo (17.000) maar dat was lang niet uitverkocht. Maar dat gold ook voor A7x toen ze voor het eerst headlinden op GMM.
En Disturbed stond op eigen kracht in 2019 in de Afas.
Disturbed is naar mijn weten niet minder populair geworden. Dan staan ze toch minstens in dezelfde zaal als Ghost, Judas Priest en Gojira. Maarja dat geldt ook voor Halestorm en die zie ik niet snel headlinen.
Het solowerk van Slash is de laatste jaren eigenlijk ook minder interessant geworden vind ik.
Die eerste met gastartiesten was nice door de afwisseling en dan Apocalyptic Love en World on Fire waren top albums. Daarna is het net als met Alter Bridge een beetje gezakt (in mijn ogen).
Ik zie 'm vroeg op de avond staan met dat project, maar niet veel later. Sub voor de headliner.
Disturbed hoor ik de laatste tijd ook steeds minder mensen over, die teren ook vooral nog op hun oude werk en een beetje van Sound of Silence (vooral nu die remix het wereldwijd ineens goed doet)
Mogen van mij ook eigenlijk wegblijven. Laatste jaren staat die zanger tussendoor ook te veel te vertellen over zijn gevoelens en depressie enzo, brengt nou de sfeer op een festival niet bepaald goed omhoog vind ik. (ja er moet aandacht aan gegeven worden, maar dat vond ik wel wat overdreven 😅)

Halloween zie ik wel als een afsluiter van een van de andere stages. Vorig jaar op Metaldays gezien en dat was super! Zelfs in de flinke regenbuien waardoor het veld half leeg stond 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Kunnen ze tegen Manowar niet gewoon zeggen "Ja, is goed, ga maar tot 120 dB" en dat tijdens het optreden dan niet helemaal open zetten? Die horen dat toch niet vanop het podium en wij zullen als publiek dan wel doen alsof het allemaal bijzonder luid is.
Ik dacht gehoord te hebben dat die decibels al lang niet meer het probleem zijn. Het probleem is dat manowar graag een procentje wil verdienen op hoeveel mensen er komen ipv een vaste fee. En dat procentje komt zodanig hoog uit Dat vrijwel geen enkele promotor daarmee akkoord gaat.
 

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
82
142
Ik denk dat Iron Maiden de duurste band weeral zal zijn. Slipknot is dan ook een goede 2e. Dan hebben ze al een flink budget er door geknald.
Def Leppard is in Europa nooit zo populair geweest. In 2008 stonden ze onder Judas Priest en Whitesnake. Maar de laatste jaren zijn ze op een of andere manier gepromoveerd. Europe en Helloween vind ik sterker live dan Whitesnake en Def Leppard. Maar ze worden vaak onder gewaardeerd.

Slash en Disturbed kan ik nooit helemaal peilen. Slash plaatsen ze in de Ziggo (17.000) maar dat was lang niet uitverkocht. Maar dat Nor5h gold ook voor A7x toen ze voor het eerst headlinden op GMM.
En Disturbed stond op eigen kracht in 2019 in de Afas.
Disturbed is naar mijn weten niet minder populair geworden. Dan staan ze toch minstens in dezelfde zaal als Ghost, Judas Priest en Gojira. Maarja dat geldt ook voor Halestorm en die zie ik niet snel headlinen.
Maar kunnen we eerlijk zijn en de afsluiter van de northstage gewoon een andere klasse noemen?
De Northstage is toch gewoon in het leven geroepen zodat ze de stoffige legendes (Kiss, GNR, Aerosmith, Iron Maiden, Black Sabbath enz.) kunnen opvangen met twee nieuwere "en dus kleinere" namen.

Wat als ik eerlijk ben, vind ik de subs en northheadliner erg vaak inwisselbaar.
2024: Alice Cooper, Megadeth, Heart, KerryKing. FFDP, Judas Priest, Avantasia, Electric Callboy, Machine Head, Deep Purple, of de soloprojecten.

In 2023: Machine Head, Disturbed, Gojira, Amon Amarth, Behemoth
Parkway drive, Pantera, Architects
Def leppard, Motley Crue, Hollywood Vampires, Generation Six.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.505
4.838
Dit vage gerucht lijkt me heel duidelijk mensen, SOAD is geboekt 🎉
Nu Metallica is uitgesloten hebben we toch een nieuwe onrealistische verwachting nodig om ons opnieuw teleur te stellen over een paar maanden
Bij een specialleke denk ik eerder aan zoiets als Helmut Lotti.

Dus gokje: Urbanus of Franz Bauer?
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet

azi10

Playlistbediener
13 jan 2023
15
9
Dit vage gerucht lijkt me heel duidelijk mensen, SOAD is geboekt 🎉
Nu Metallica is uitgesloten hebben we toch een nieuwe onrealistische verwachting nodig om ons opnieuw teleur te stellen over een paar maanden

Aah, dan komt Metallica wel zoals AC/DC dit jaar. Dus 2 dagen Metallica op Dessel! 😜
 
  • On fire
Waarderingen: Jimmeh07

Gebruikers die dit onderwerp bekijken