Hahaha ik heb deze vraag ook aan veel mensen gesteld voorgaande jaren. Daar kwam toen weinig antwoord uit.
Welke realistisch zijn weten we nog niet echt he. Is erg afhankelijk van de tours.
Iron Maiden en Slipknot zijn zeker mooie namen voor de south. Waarschijnlijk aangevuld met nog een verrassing of Volbeat, Sabaton en Within Temptation.
Op de North zouden Motley Crue en/of Def Leppard niet misstaan. Die hebben nieuw materiaal, maar nog geen tour aangekondigd.
King Diamond en MF hebben nieuw materiaal. Een van hen zal wel hoog staan. KD heeft zowel Marquee als North afgesloten. Ik schat dat North een noodgreep was, dus waarschijnlijk marquee.
Slayer, Ghost, Marilyn Manson, Parkway Drive, Disturbed, Korn, Whitesnake, Evanescene, Megadeth, Kreator, In Flames, Slash hebben we nog weinig van gehoord. Maar ze domineren al een lange tijd de hoge spots op de affiches. Dus wellicht een van die namen.
Ik schat LP eerder op RW.
Hmm oke, ja ik kom zelf ook niet veel verder dan Iron Maiden, Volbeat, Sabaton, Slipknot
Aangevuld met de kleinere namen die je zelf ook noemt
Aangezien je zei dat je liever iedere dag twee grotere namen hebt dan gojira/powerwolf was ik benieuwd welke 8 dit dan zouden kunnen zijn maar dat weet je dus ook niet begrijp ik.
in Flames is een naam die op hun hoogtepunt wel eens heeft afgesloten, maar daarna flink naar beneden is gevallen en laatste tour in de middag op de mainstage stonden, niet alleen op Graspop maar door heel Europa. Ik zou die dus niet snel opperen als headliner aangezien ze afzwakken ipv groeien. wel prima band voor smiddags op de mainstage verder
Ghost gaat een zaaltour doen waarschijnlijk en nog geen festivals, verwacht die in 2026
Van Slayer, Parkway Drive, Disturbed, Korn ben ik benieuwd of ze gan touren. zou ik wel prima headliners vinden al is disturbed wel een kleine
verder vind ik Def Leppard, Whitesnake, Megadeth, Kreator, Slash, King Diamond, MF ( en in flames dus) niet echt headliners zoals jij dat bijvorbeeld vind van een powerwolf/gojira. we kunnen wel over iedere naam een uur discussieren maar dat schiet ook niet op
Van Def leppard is overigens wel bekend dat die gaan touren in europa volgend jaar. motley crue niet geloof ik.