Graspop Metal Meeting 2025

En wat denken jullie van Ayreon als headliner?

Arjen treed in September natuurlijk een aantal keer op, maar hij heeft al eens eerder op Graspop gestaan, en ik kan me voorstellen dat hij nu best met een iets aangepaste cast prima alsnog een headliner spot kan vertolken.

Vraag is natuurlijk vooral of hij dat wel wil. Hij treed meestal op in de 013 omdat hij daar een speciale band mee heeft en het de mooiste setting vindt voor zijn muziek en show. Hij heeft echter eerder op Graspop gestaan, en als hij toch een keer de ervaring van headliner op een groot festival mee wil pakken, zou Graspop daar een goede kandidaat voor kunnen zijn.

Arjen treed in September natuurlijk een aantal keer op, maar hij heeft al eens eerder op Graspop gestaan, en ik kan me voorstellen dat hij nu best met een iets aangepaste cast prima alsnog een headliner spot kan vertolken.

Vraag is natuurlijk vooral of hij dat wel wil. Hij treed meestal op in de 013 omdat hij daar een speciale band mee heeft en het de mooiste setting vindt voor zijn muziek en show. Hij heeft echter eerder op Graspop gestaan, en als hij toch een keer de ervaring van headliner op een groot festival mee wil pakken, zou Graspop daar een goede kandidaat voor kunnen zijn.
Ik denk dat je het antwoord al prima zelf weet.. ;)

Hadden Satriani en Vai beter op Graspop gezet. Nu ook maar raar de maandag juist na Graspop...

Dit gaat hel niet worden, hoe goed en leuk het ook is. Vorige keer was de marquee ook niet vol jammer genoeg.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel
Heen: Misschien eens checken met een kameraad van me die voor Powerwolf werkt en voor Epica (ook uit Antwerpen) of die met zijn eigen wagen beide festivals doet (donderdag Powerwolf op Graspop, vrijdag Epica op Hellfest) maar even goed rijdt die mee met de tourbus en dan begin ik er uiteraard niet aan, of even goed volgt die Powerwolf.

Dit is denk ik een optie

Bekijk bijlage 11912

Maar dan moet ik wel nog een manier vinden om in Antwerpen te geraken maar ik denk wel iemand te kennen die enkel donderdag gaat en na Powerwolf/Iron Maiden nog naar Gent rijdt. Vanuit Nantes is het nog een trein naar Clisson en daar een fiets huren denk ik

Op de zaterdag van Graspop is mijn enige band die ik nog nooit eerder zag Kittie, maar die spelen op vrijdag ook op Hellfest. Dus desnoods pas terug inpikken vanaf een uur of 5 op die zaterdag

Bekijk bijlage 11913
Hey Won... leuke plannen maar je gaat er zo maar van uit dat je een dagticketje kan scoren van Hellfest....dit kan dik tegenvallen hoor.

• Leuk
Waarderingen: won666 en Piebe71
Hey Won... leuke plannen maar je gaat er zo maar van uit dat je een dagticketje kan scoren van Hellfest....dit kan dik tegenvallen hoor.
Nog even afwachten dus

Bijlagen

• Screenshot_20241210-082659.png
    Screenshot_20241210-082659.png
    346,8 KB · Weergaven: 49
Ik weet niet waarom zoveel mensen Hellfest zoveel fantastischer vinden dan Graspop voor de line up. Willen we de Scorpions of Falling in Reverse as headliners?

Ik weet niet waarom zoveel mensen Hellfest zoveel fantastischer vinden dan Graspop voor de line up. Willen we de Scorpions of Falling in Reverse as headliners?
Ik zou eerlijk gezegd Scorpions op zondag best wel leuk vinden. Maar als er dan toch op herhaling geboekt wordt nog liever Judas Priest. Al zou Within Temptation op zijn minst al meer dan 2 edities geleden zijn

Van de Hellfest lineup zou ik graag hebben:
- Mental Cruelty
- Ultra Vomit (voor de yolo)
- Dethklok
- Wind Rose
- Trollfest

Mental Cruelty afgelopen zondag gezien als support voor Cradle. Geluid stond helaas niet helemaal top afgesteld, maar holymoly wat een band! 30 minuten was echt veel te kort!

• Leuk
Waarderingen: Elisa Day
Waar heeft Alcest aanwezigheid bevestigd? Wel goed nieuws.

Geen idee, ik was er bij afgelopen donderdag, tenzij ik ergens iets heb gemist met naar de bar te gaan ofzo hebben ze niks gezegd van Graspop volgend jaar.
het is vooral belangrijk naar de bar te gaan na het optreden en daar dan ook lang genoeg te blijven hangen :)

Kanshebbers nu nog lijken mij (met ineens mogelijk redenen waarom niet): Within Temptation (uit de Benelux en daardoor volgens velen niet "cool"), Muse (duur en controversieel), Judas Priest (herhaling), Linkin Park (spelen bijna nooit drie dagen na elkaar, en staan een week later al 50 km verder) en Scorpions (herhaling). Iets anders dan deze 5 kandidaten kan ik echt niet meer bedenken
aangezien dat Disturbed en Volbeat nog helemaal niks hebben aangekondigd denk ik dat het inderdaad wel gewoon tussen die vier headliners zal gaan! (LP niet)

• Leuk
Waarderingen: won666

Users who are viewing this thread