Graspop Metal Meeting 2025

Maar hoe ga je dat doen dan? Want Hellfest is meer dan 13 uur reizen vanaf Antwerpen. En da's enkel de heenreis.
Heen: Misschien eens checken met een kameraad van me die voor Powerwolf werkt en voor Epica (ook uit Antwerpen) of die met zijn eigen wagen beide festivals doet (donderdag Powerwolf op Graspop, vrijdag Epica op Hellfest) maar even goed rijdt die mee met de tourbus en dan begin ik er uiteraard niet aan, of even goed volgt die Powerwolf.

Dit is denk ik een optie

1733774896644.png

Maar dan moet ik wel nog een manier vinden om in Antwerpen te geraken maar ik denk wel iemand te kennen die enkel donderdag gaat en na Powerwolf/Iron Maiden nog naar Gent rijdt. Vanuit Nantes is het nog een trein naar Clisson en daar een fiets huren denk ik

Op de zaterdag van Graspop is mijn enige band die ik nog nooit eerder zag Kittie, maar die spelen op vrijdag ook op Hellfest. Dus desnoods pas terug inpikken vanaf een uur of 5 op die zaterdag

1733775219309.png

Die stonden er dit jaar al, dus logisch dat die er niet staan, zeker gezien dat interview met de festivaldirecteur wat eerder gedeeld werd (Maiden en Slipknot laten schieten omdat hij niet teveel herhaling wil).
Ah dan heb ik dat gemist, dat die er dit jaar al stonden, excuseer! Waarschijnlijk over gekeken op de affiche

Maar hoe ga je dat doen dan? Want Hellfest is meer dan 13 uur reizen vanaf Antwerpen. En da's enkel de heenreis.
Op 8u moet dat lukken (niet elektrisch), donderdag na de laatste headliner vertrekken van Graspop en doorvlammen tot Clisson en na de laatste headliner op vrijdag van Hellfest weer doorvlammen naar Dessel.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Hoe ga je dat combineren met je werk dan? En de reistijden heen en terug? Ben heel benieuwd.
Ja die vrijdag toch geen verlof eh :D En routes heb ik hierboven al uitgestippeld ongeveer, de grote lijnen toch mee te starten. Op de zaterdag als ik pas tegen 17 h 00 in Dessel ben is dat ook geen ramp, heb maar één must see maar die spelen ook die vrijdag op Hellfest. Wel met een vliegtuig dus van Nantes naar Charleroi, goedkoop daar niet van, maar wel vervuilend, maar ja ...

Op 8u moet dat lukken (niet elektrisch), donderdag na de laatste headliner vertrekken van Graspop en doorvlammen tot Clisson en na de laatste headliner op vrijdag van Hellfest weer doorvlammen naar Dessel.
Alleen jammer dat ik geen auto heb ;)

Heen: Misschien eens checken met een kameraad van me die voor Powerwolf werkt en voor Epica (ook uit Antwerpen) of die met zijn eigen wagen beide festivals doet (donderdag Powerwolf op Graspop, vrijdag Epica op Hellfest) maar even goed rijdt die mee met de tourbus en dan begin ik er uiteraard niet aan, of even goed volgt die Powerwolf.

Dit is denk ik een optie

Bekijk bijlage 11912

Maar dan moet ik wel nog een manier vinden om in Antwerpen te geraken maar ik denk wel iemand te kennen die enkel donderdag gaat en na Powerwolf/Iron Maiden nog naar Gent rijdt. Vanuit Nantes is het nog een trein naar Clisson en daar een fiets huren denk ik

Op de zaterdag van Graspop is mijn enige band die ik nog nooit eerder zag Kittie, maar die spelen op vrijdag ook op Hellfest. Dus desnoods pas terug inpikken vanaf een uur of 5 op die zaterdag

Bekijk bijlage 11913
Oké, maar wanneer ga je dan slapen? Of blijf je dan gewoon drie dagen wakker?

Overweeg ik een combi voor Graspop en daar een dagje te ontsnappen en even naar Hellfest te gaan.
Als je dit doet moet je dat echt wel documenteren in een vlog (TPD of Billy Mayhem style je mag kiezen)
Slaap is overrated :)

Oké, maar wanneer ga je dan slapen? Of blijf je dan gewoon drie dagen wakker?
Donderdag op vrijdag in die Flixbus
Vrijdag op zaterdag in de trein en in het vliegtuig
Zaterdag op zondag evt camping Graspop
Zondag op maandag ook evt camping Graspop

Zoinzo slaap ik slecht met een bandje rond mijn arm. Vorig jaar wou ik een dag later pas mijn bandje gaan afhalen om een extra nacht slaap te hebben, maar ik had een Ticketswap ticket dus toch maar asap gaan halen voor het geval die persoon aan meerdere mensen had verkocht (want bij Ticketmaster tickets via Ticketswap wordt het originele ticket niet vervangen)

Ik zit ook weleens in een Flixbus en als er nou een plek is waar ik niet lekker zou kunnen slapen is het daarin wel... Wellicht dat ik uit pure vermoeidheid na een dag festivallen toch even wegdommel, maar een goeie nacht met een uur of 7 slaap minimaal, dat zou mij echt niet lukken. Jou wel?
Hoe kan dat dan, want je vliegtuig vertrekt in je schema pas op zaterdag om 13u 's middags. En die trein doet er maar ruim een uur over van Clisson naar Nantes. Wat ga je dan tussen de laatste band op Hellfest en je vliegtuig doen?
Ja akkoord, als je weer terug bent dan kun je daar gewoon slapen natuurlijk..

Ik zit ook weleens in een Flixbus en als er nou een plek is waar ik niet lekker zou kunnen slapen is het daarin wel... Wellicht dat ik uit pure vermoeidheid na een dag festivallen toch even wegdommel, maar een goeie nacht met een uur of 7 slaap minimaal, dat zou mij echt niet lukken. Jou wel?

Hoe kan dat dan, want je vliegtuig vertrekt in je schema pas op zaterdag om 13u 's middags. En die trein doet er maar ruim een uur over van Clisson naar Nantes. Wat ga je dan tussen de laatste band op Hellfest en je vliegtuig doen?

Ja akkoord, als je weer terug bent dan kun je daar gewoon slapen natuurlijk..
De eerste keer dat ik in een Flixbus probeerde te slapen, lukte het me ook niet. Maar uiteindelijk lukt me het de keren erna altijd vrij goed, en ik dommelde vrij goed weg zelfs, dus ja, dat moet lukken

Ja dat is een goed punt, slapen op de luchthaven vermoed ik of eventueel eens kijken voor een goedkoop hotelletje bij de luchthaven. Eerste trein van Clisson naar Nantes is in de ochtend, ik weet nu niet tot hoelaat er gefeest kan worden op Hellfest. Geen idee of dat ook tot 04 h 45 is. Moet ik eens nakijken

Maar niks is zeker hé. Misschien blijf ik gewoon op Graspop of ga ik die vrijdag tussendoor werken. Ik zie wel nog! :)

Edit: ahnee bij dat goedkoop hotelletje bij de luchthaven geraak ik in de nacht niet. Ja dan zien tot hoelaat er afterparties zijn op Hellfest

De eerste keer dat ik in een Flixbus probeerde te slapen, lukte het me ook niet. Maar uiteindelijk lukt me het de keren erna altijd vrij goed, en ik dommelde vrij goed weg zelfs, dus ja, dat moet lukken

Ja dat is een goed punt, slapen op de luchthaven vermoed ik of eventueel eens kijken voor een goedkoop hotelletje bij de luchthaven. Eerste trein van Clisson naar Nantes is in de ochtend, ik weet nu niet tot hoelaat er gefeest kan worden op Hellfest. Geen idee of dat ook tot 04 h 45 is. Moet ik eens nakijken

Maar niks is zeker hé. Misschien blijf ik gewoon op Graspop of ga ik die vrijdag tussendoor werken. Ik zie wel nog! :)
Ik zou het allemaal niet eens durven te overwegen wat jij van plan bent, maar het getuigt wel van enorme toewijding. Respect als je het in elkaar gepuzzeld krijgt! 🙏

Zoinzo slaap ik slecht met een bandje rond mijn arm. Vorig jaar wou ik een dag later pas mijn bandje gaan afhalen om een extra nacht slaap te hebben, maar ik had een Ticketswap ticket dus toch maar asap gaan halen voor het geval die persoon aan meerdere mensen had verkocht (want bij Ticketmaster tickets via Ticketswap wordt het originele ticket niet vervangen)
Het lijkt op papier haalbaar zo, maar dat gaat echt absurd vermoeiend en stressvol zijn. Het is niet alleen onderweg zijn, het is ook het rekening houden met reistijden, het wachten op, eventuele vertragingen, etc. Ik zou dan gewoon lekker voor één van de twee festivals gaan.

Edit: ahnee bij dat goedkoop hotelletje bij de luchthaven geraak ik in de nacht niet. Ja dan zien tot hoelaat er afterparties zijn op Hellfest
Als je het allemaal lukt zoals gepland, dan Chapeau!!! Net zoals @Jamel moet ik.er niet aan denken om het te proberen. Maar ben benieuwd hoe je er bij staat op de zondag van Graspop. Ik waarschijnlijk niet veel fitter trouwens 😜

@won666 zou het toch maar heroverwegen… Hoe is het afgelopen week afgelopen met Gamma Ray? Heb je dat nog gehaald?
Nee , de stoptrein van Keulen naar Bochum had teveel vertraging, was pas rond 20 h 30 in Bochum :cry:Ik zie liever een volledige show van Gamma Ray dan een halve, dus ik heb lief gevraagd of ik mijn ticket mag overzetten naar deze zaterdag in Karlsruhe (is namelijk dezelfde organisatie) en ben juist op de guestlist gezet. :cool:Ik zal u zondag een reviewken posten! (maar dan wel in het hardrock en metal chat gedeelte eh, tenzij Gamma Ray deze week voor Graspop wordt aangekondigd)

Users who are viewing this thread